Gå til innhold

Snart gravid....?


Gjest Eli74

Anbefalte innlegg

....håper jeg da. Har nettopp sluttet på p-pillene (ca 2 mnd siden), og prøver nå å bli gravid. Er 33, har ikke barn fra før. Jeg har veldig lett for å legge på meg, og hele livet har jeg gått opp og ned. Har vært 120 på det meste. 67 - 68 på det minste. Trives rundt 70 - 75. Er 161 cm, men er kraftig bygd. Tok en test på GR for mange år siden, og min maksvekt skulle da være ca 67. Men uansett, nå veier jeg 89 kilo. Har lagt på meg 10 - 15 kilo på halvannet år. Og nå skal vi, min samboer og jeg, prøve å få barn. Hadde egentlig lyst å kvitte meg med ihvertfall 10 kilo først, men det har ikke gått helt bra, og har ikke tålmodighet til å vente. Prøver mens jeg prøver. Skulle jeg være så heldig å bli gravid snart, så er målet å ikke gå mer opp enn det som man må for ungen sin del.......Er livredd for å havne tilbake til det forferdelige vekttallet jeg en gang var på....

Er litt spent,......er jo ikke så lenge siden jeg sluttet med p-pillene, så det tar vel sin tid før jeg blir gravid. Hvis jeg i det hele tatt blir da. Har litt problemer med å se for meg meg som mor liksom.......?...;O)..men uansett, venter mensen på fredag eller rundt der, og selv om jeg innerst inne ikke tror det er skjedd noe ennå så snart,...er det ganske spennende å se til helgen om den kommer.

Hilsen Eli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg var med på vektklubben i vår, og måtte bare innom nå en liten tur. Skulle ikke ned så mye, og er relativt slank, men trivselsvekt er trivselsvekt... :-) Er litt over den igjen nå.

 

Nå er jeg imidlertid gravid, og tenker jo litt på kilo og kosthold nå også. Er veldig glad i søtt, men har ikke lyst til å føde en stor unge! Ja - så måtte jeg innom gravid/ammendeforumet og fikk lyst til å svare deg.

 

Jeg er også 33, og det er første gang jeg har prøvd å bli gravid. Fra første mensturasjon etter p-pilleslutt, tok det et halvt år. Fikk altså mensen 7 skuffende ganger. Ble jo litt bekymret etterhvert, men altså, plutselig nå i begynnelsen av september var testen positiv. Så dere får bare stå på!! :-)

 

I tillegg til det med å føde en stor unge, gir man jo barnet en dårlig start ved å ha spist usunt. Jeg lurte litt på å ha helt sukkerforbud (ellers spiser jeg relativt sunt, selv om det vel ikke er helt GR-kosthold alltid), men har ikke klart det. Nå er alt litt rart også, med murrende kvalme, noe jeg ikke har lyst på i det hele tatt, og andre ting som frister mer. Har mindre sukkersug, så kanskje kroppen sier fra selv?

 

Ja ja, bare litt kvelds"plapring" dette. Uansett: Lykke til med både kosthold og forsøk på å bli gravid!

 

Hedvig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...