Gå til innhold

Spiser før tiden.


Gjest Lux20

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg spiser ca det som er anbefalt av Grethe Roede med mellom måltider og hovedmåltider men syns det er vanskelig å følge tidene. Det er veldig vanskelig å lage matpakke å ha den liggende i vesken å vente helt til kl 12 med å spise den. Har noen andre det problemet? Jeg spiser frokost ca kl 8 så har jeg frukt kl 10 og lunch kl 12, og middag kl 14:00 så frukt kl 17:00 og kveld kl 19:00. Alikavel spiser jeg ofte matpakken min kl 10 som jeg burde spise kl 12. Jeg er student og må smøre med meg matpakke.. tror kansje det er psykisk.. at jeg ikke liker å ha mat liggende og spiser når jeg blir stressa eller kjeder meg med pensum.. for er jo aldri sulten kl 10 når jeg har spist frokost kl 8. Har noen av dere noen tips eller erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest gumselund

Jeg har det samme problemet. Når jeg spiser frokost, som jeg nå prøver å gjøre hver dag, blir jeg sulten igjen nesten med en gang. Og slik fortsetter det utover hele dagen. Jeg er også student, og jeg er begynt å spise litt i nesten hver pause jeg har. Jeg fordeler da maten jeg skal spise til lunsj og mellommåltider utover hele dagen. Frukt og grønnsaker er veldig kjekt å ha konstant tilgjengelig, for å ha noe sånt å spise på når du blir sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å spise klokka 10 frukten veldig sakte. nyt hver bit. ha gjerne oppskåret frukt, det tar lengre tidf å spise. jeg tar gjerne et oppskåret eple pluss en oppskåret gulrot på den tiden. det holder meg gående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...