Gå til innhold

CLA og andre slankefremmende produkter....


Gjest kaika

Anbefalte innlegg

Hei, alle dere kloke kvinner i dette forumet!

Jeg har siden midten av august vært mye inne og lest (og skrvet litt) på de ulike trådene i forumet her.

 

Jeg synes at det er svært mange kloke, reflekterte, interessante og morsomme innlegg å lese.. Motivasjonen min for å klare å gå ned i vekt stiger når jeg har hatt en tur innom forumet!

 

Jeg vet at den viktigste veien mot et varig vekttap er å spise mindre (og/eller riktigere) og å bevege seg mer. Så enkelt og samtidig så vanskelig :rolleyes: Samtidig så dumper det ofte reklame for ulike slankeprodukter ned i postkassen min... F.eks reklame fra ulike helsekost-/ livsstilsbutikker som har side opp og side ned med ulike produkter som skal virke slankende. CLA, ulike teer, pluss, pluss.... Alt dette har jeg alltid avfeid som humbug, men samtidig lurer en liten stemme i bakhodet at kanskje noe av dette kan ha noe for seg? Jeg har for lavt stoffskifte og ønsker å finne et produkt som kan øke forbrenningen.

 

 

Så til mitt spørsmål: Har noen av dere her i forumet prøvd noen av disse helsekostproduketene og hva har dere erfart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kaika

 

Jeg tror jeg har prøvd det meste av forskjellige slankeprodukter, både fra helsekost og fra reklame som dumper ned i postkassa.

 

Når det gjelder slanking har jeg vært naiv og tenkt at det kanskje hjelper meg, men ingenting hjelper, men jeg har prøvd igjen, igjen og igjen.

 

Nå har jeg tatt rev i seilene og funnet ut (det som jeg egentlig vet) at det som hjelper er mindre/riktigere mat inn og mosjon. Får å gå ned i vekt må man forbruke mer ut enn det man putter inn og det tar tid, man går ikke ned 40 kg i vekt på 14 dager.

 

Jeg har brukt mye penger og ergelser på produkter som ikke funker, men nå har jeg sett lyset med Grete Roede, det går ikke så fort, men med tålmodighet så kommer man nok i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med gobolla, mindre/sunnere mat og trening er den rette veien å gå for et varig vekttap. Jeg også har prøvd diverse helsekostprodukter og har funnet et som hjelper meg på veien til et lettere liv: Krom! Det tar søtsuget -mitt- i alle fall (hvis det ikke er altfor stort).

 

Ellers har jeg ingen tro på CLA...Fettsyrer er kjempeviktig, men jeg tror vi klarer å få i oss de fettsyrene vi skal ha gjennom maten ved å velge fisk, nøtter + + og for eksempel tran. Men jeg har jo ikke forsket på saken :rolleyes: En ting er i alle fall sikkert: Det er mye lureri ute og går! Og om hypotetisk sett det fantes et produkt som hjalp oss ned i vekt, hva skjer da når vi slutter å bruke det produktet? Det må nok en livsstilomlegging til for å få tak på de ekstra kiloene.

 

Masse lykke til! :) Jeg greier det, andre greier det og da greier nok du også det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er enig med de andre her, men jeg har hatt effekt av kalsium og krom. Krom demper søtsuget mitt og det sies at kalsium øker forbrenningen. Ellers er memgder av vann og grønn te smart. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har et litt mer nyansert syn på dette, tror jeg.

Jeg er helt enig i at GR opplegget fungerer best på alle måter, ellers ville jeg ikke gått kurs på kurs for å gå ned i vekt og betalt det det koster hver gang. Måtte bare si det først og fremst.

 

Jeg har også lavt stoffskifte, og jeg mener at det er mulig å unngå medisiner når jeg ikke er verre enn det jeg er, og så langt har jeg hatt rett. Jeg mener kostholdet kan lempe på problemet.

 

Når alt det er sagt, kommer jeg altså til dette med oljer. Godt fett er bra for forbrenningen, og man trenger en viss mengde fett for å forebrenne fett. "Godt fett", er f eks Omega 3 (som er en essensiell fettsyre og dermed VELDIG viktig!).

 

Omega 3 er viktig av flere grunner. Blant annet er det viktig for å opprettholde et sunt nivå av vitamin D (Vitamin D er ikke et vitamin, det er et hormon som bl a styrer stoffskiftet, og er livsviktig!).

 

Jeg anbefaler deg å lese denne artikkelen. Husk at hvis verdiene der er sktreme, så er dette skrevet for fitnessutøvere, men det gir en veldig god pekepinn for de fleste andre av oss også.

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=921

 

Som en person med lavt stoffskifte, og dermed ubalanse i vitale stoffer i rkoppen, tar jeg et tilskudd på 6 gram omega 3 (jeg tar ren fiskeolje, den smaker ingenting og du gulper ikke etterpå) (du må begynne med 1 gram, og øke langsomt og gradvis). Dernest tar jeg 1000 iu D-vitamin. Fiskeoljen jeg tar inneholder riktige mengder HCA og CLA også.

 

Jeg spiser feit fisk (laks) som jeg baker i ovnen i folie, avocado, olivenolje på salater (MB! IKKE stek i olivenolje, dersom temperatiren blir for høy med den, produserer du transfett.

 

Håper du ble klokere av dette. For å dra essensen av det jeg sier: en tilmålt mengde sunt fett hver dag øker forbrenningen. Men det bør jo helst ikke være smør, bacon eller sjokolade/potetgull osv, men alt det som gir deg hjerter i matregistreringen her.

 

Men bare husk at alt kostholdstilskudd osv bør trappes gradvis opp, ellers bor du på badet med kramper i magen.

 

Lykke til :-)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...