Gå til innhold

Biff Stroganof


Gjest LEBEATE
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en faaaantastisk god oppskrift på en Stroganof gryte jeg vil dele med dere.

 

4 porsoner.

 

 

600 gr magert oksekjøtt (biff eller renskåret grytekjøtt)

1 stor løk

1-2 røde paprika

ca 10 sjampinjonger

ca 5 dl buljong

litt majsena til jevning

ca 2 store ss tomatpurè

1 dl lettrømme

 

Brun kjøttet lett i en panne og tilsett puljongen . Hvis du ikke bruker mørt kjøtt bør kjøttet koke en stund. Tilsett tomatpurè og grønnsakene som er kuttet i mellomstore biter, soppen i båter og kok videre til de er lett møre, ikke ihjelkokt. til slutt tar du oppi rømmen og salt og pepper...

Server med ris og gjerne en salat. MMMMMM

 

Jeg har ikke nøyaktig Kcal innhold , men jeg kan garantere at den er mager, jeg har hentet den fra en slankebok....

 

Lebeate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hlres veldig godt ut. Tenkte bare å tipse om tines ekstra lette rømme (rømmekolle). Den er enda magrere enn lettrømme' date=' men boka kom nok ut før rømmekolla :([/quote']

Kan man bruke rømmekolle på samme måte som rømme? Går det bra i varme retter, altså?

 

Vet jo at kesam ikke egner seg i varm-mat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jossa!

Rømmekolle har de samme bruksområdene som lettrømme, og Sans ekstra lett rømmekolle (fra Tine) inneholder 10% fett. Et annet godt alternativ er Tine Matyoghurt. Den er et godt alternativ til både fløte og rømme, og tåler oppvarming. Den inneholder 8 % fett og er velegnet til marinader, dressinger, supper, sauser, gryter, bakverk og desserter. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' jeg har en faaaantastisk god oppskrift på en Stroganof gryte jeg vil dele med dere.

 

4 porsoner.

 

 

600 gr magert oksekjøtt (biff eller renskåret grytekjøtt)

1 stor løk

1-2 røde paprika

ca 10 sjampinjonger

ca 5 dl buljong

litt majsena til jevning

ca 2 store ss tomatpurè

1 dl lettrømme

 

Brun kjøttet lett i en panne og tilsett puljongen . Hvis du ikke bruker mørt kjøtt bør kjøttet koke en stund. Tilsett tomatpurè og grønnsakene som er kuttet i mellomstore biter, soppen i båter og kok videre til de er lett møre, ikke ihjelkokt. til slutt tar du oppi rømmen og salt og pepper...

Server med ris og gjerne en salat. MMMMMM

 

Jeg har ikke nøyaktig Kcal innhold , men jeg kan garantere at den er mager, jeg har hentet den fra en slankebok....

 

Lebeate[/quote']

Takkar før tipset, det låter kjempegott og jeg skall prøve det i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...