Gå til innhold

Motivasjon


Gjest gucci

Anbefalte innlegg

Så hyggelig du stakk innom meg :) Sammenligne deg med 80 åringer hihi den var fiiine.

Er helt enig i at, en er hva en føler selv.Heldigvis er vi yngre i dag, enn de som var i 40 åra før i tiden :) Husker jeg syns de på 30 år var styrtgamle og nesten klar for sykehjemsplass, da jeg var liten:) Men heldigvis lærer jeg så lenge jeg lever og forhåpenligvis er jeg blitt litt visere.

 

Ha en knallfin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen jublet jeg da jeg gikk på vekta ;) Måtte trø oppå flere ganger da jeg ikke trodde det jeg så....hele 3 kilo YEH

Dette var jammen kjekt!!!

Nå er det ny uke og motivasjonen er helt på topp.

Ha en fin uke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Denne gangen jublet jeg da jeg gikk på vekta ;) Måtte trø oppå flere ganger da jeg ikke trodde det jeg så....hele 3 kilo YEH

Dette var jammen kjekt!!!

Nå er det ny uke og motivasjonen er helt på topp.

Ha en fin uke alle sammen!!

 

Gratulerer med 3 kg og stjerner på tråden din :D

 

keep up the good work...

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruDocrock

jeg synes svømmimng er en fin måte å skaffe noen trimpoeng på. I vannet blir kroppen så lett, og da er det behagelig å trimme litt. Og det er utrolig bra trening også. Ikke like moro i garderoben når man er så stor, men det tåler jeg. Jeg går turer også, og husarbeid er også fin trim.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er det lenge siden jeg har vært å skrevet noe her.Jeg tenker hvor fort disse ukene har gått.Er inne i siste uke,og 8 kg,hadde håpet på mye mer.Nå skal jeg kaste meg på et nytt kurs og er nok ikke så motivert som til det første :)

Det har gått seint nedover,men så har det jammen vært mye fest og morro også etter jeg meldte meg på kurs(rart det derre).Men jeg får bare ta meg i nakken og begynne på ny giv.Tenker på viss jeg ikke gjør det,så er jeg tilbake til det gamle syndige livet mitt igjen(noe jeg ikke ønsker)Og denne julen som også står for døren :)

Er det noen som tidligere har gått på kurs i julen??Hvordan gjør dere det da???Med alt det gode vi spiser med jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært å skrevet noe her.Jeg tenker hvor fort disse ukene har gått.Er inne i siste uke' date='og 8 kg,hadde håpet på mye mer.Nå skal jeg kaste meg på et nytt kurs og er nok ikke så motivert som til det første :)

Det har gått seint nedover,men så har det jammen vært mye fest og morro også etter jeg meldte meg på kurs(rart det derre).Men jeg får bare ta meg i nakken og begynne på ny giv.Tenker på viss jeg ikke gjør det,så er jeg tilbake til det gamle syndige livet mitt igjen(noe jeg ikke ønsker)Og denne julen som også står for døren :)

Er det noen som tidligere har gått på kurs i julen??Hvordan gjør dere det da???Med alt det gode vi spiser med jul :)[/quote']

 

Hei,

 

Du vet det sikkert fra før men er frekk nok til å gjenta det. 8kg er bra og perfekt for et GR kurs. Hvis du går ned mer enn 1 kg i uka over lenger tid vil dette slå negativt ut på forbrenningen, fordi kroppen kommer litt i krisemodus, og i det lange løp vil dette være negativt og føre til at du går saktere ned. Så syntes du skal være fornøyd jeg.

 

Men ny giv og ny start er alltid fint, startet på nytt kurs selv på mandag og merker jeg har latt småting skli ut litt. Er ikke lenger så påpasselig på hvor mye pålegg jeg tar eller at mine 30pistasjnøtter ikke er 35... osv. Men nå er det ny uke, nytt kurs og nye muligheter. Gikk selv ned ca7kg på mitt første kurs.

 

Du nevner julen, kurset jeg går på nå går halvveis før jul og halvveis etter. så er 3 uker juleferie, og tro meg det motiverer til å ikke gi f i jula. Vi skal snakke mye om jul på kurset vistnok men det ble nevnt noe på slutten av det forrige også. Vi fikk en fin oversikt over hvor mange kalorier det var i forskjellige typer julemat og hvor lenge en måtte jogge/gå på ski for at det skulle forsvinne. Kan godt skrive den av inn her om det er ønskelig. Ellers finnes det f.eks magrere medisterpølse å få tak i.

 

Jeg har min egen plan for jula som jeg har tenkt å dele med deg nå, vet ikke om GR ville vært helt fornøyd med den men jeg er ganske happy i allefall.

 

1. Julemat/Ribbe mm kun på julaften og skjær bort synlig fett/svor og minimer medisterprodukter. Mye grønnsaker.

2. Ingen julekaker med mindre en er bedt bort da max 2.

3. Ingen julebrus, kun farris/glitre, utenom et glass til julemiddagen.

4. Lette magre middager i romjulen. Salatlunsjer osv.

5. Ta med familien ut på gåtur daglig, minimum 40min.

6. Dra på nærmeste sats de dagene det er åpent.

7. Clementiner er lov, men max 3 om dagen.

 

Det er min plan for julen, noen kommentarer jenter?

 

Håper det var noe å hente i hva jeg skriver.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å følge den, noe jeg er sikker på at du gjør :) da blir jeg kjempeimponert. Har planer om å kose meg i julen, ikke overdrive, men fra lille julaften og t.o.m 1. nyttårsdag kommer jg til å spise julemat, drikke vørterøl, men med masse grønt, litt frukt, masse vann som faste innslag. Det vil redusere inntak av en del annet. Tar meg nok noen spaserturer i romjulen også. Og gucci, 8 kg er veldig bra, det er som Stine sier, det er ikke så veldig gunstig for kroppen å gå ned noe særlig mer enn det på den korte tiden. Bedre at du går jevnt nedover, til slutt når du målet ditt. Ikke gi opp!

 

Ønsker dere begge og alle andre en kjempefin dag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å følge den' date=' noe jeg er sikker på at du gjør :) da blir jeg kjempeimponert. Har planer om å kose meg i julen, ikke overdrive, men fra lille julaften og t.o.m 1. nyttårsdag kommer jg til å spise julemat, drikke vørterøl, men med masse grønt, litt frukt, masse vann som faste innslag. Det vil redusere inntak av en del annet. Tar meg nok noen spaserturer i romjulen også. Og gucci, 8 kg er veldig bra, det er som Stine sier, det er ikke så veldig gunstig for kroppen å gå ned noe særlig mer enn det på den korte tiden. Bedre at du går jevnt nedover, til slutt når du målet ditt. Ikke gi opp!

 

Ønsker dere begge og alle andre en kjempefin dag.

 

Klem fra Trude[/quote']

 

Hei trude.

 

Planen er å gå hardt inn for å følge den, du får mase på meg og høre hvordan det gikk. Glemte å nevne en ting, skal ha med meg 16 kokosboller hjem så det blir litt kakesubstitutt :) Men er fortsatt masse godt i julen som jeg har lov til så gleder meg :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En middels stor klementin er på 40 kalorier, de som står i matoversikten her på nett er mikroskopiske.... :) Så kanskje ikke fult 10, husker ikke hva en fruktrasjon er jeg men tipper at den er 200 og ikke 400 kalorier :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode råd og oppmuntring.Nå har jeg en veiing igjen og håper det blir noen gram til ned før jeg setter strek for kurs 1.

Men kjekt å høre hvordan dere tenker å møte julen med GR pustene i nakken :)Jeg håper det går bra og tenker at viss jeg ikke går på kurs ville det blitt slankekur hver mandag i mange uker/måneder.Og kiloene ville ikke gått av men på,uansett om jeg begynner på kur hver mandag :)

 

Til alle dere

Ha en fortryllende helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lett å glippe i disse tider der fristelsene står i tur og orden. Butikkene fylles av alle mulige gode saker og tradisjonellt er det nå vi baker mest i løpet av hele året. Fet mat står også på menyen, samt at vi kommer sammen og er mer sosiale enn ellers i året.

 

Håper kurset gjør at du fremdeles har motivasjonen og rett fokus! Lykke til med den siste veiingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...