Gå til innhold

Motivasjon


Gjest gucci

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!!

Jeg er ny her og skal i neste uke endelig gå i gang med et kurs.Har tidligere også gått på kurs men faller tilbake til gamle synder hver gang.Siden jeg skal ha nettkurs syns jeg dette så veldig motiverende med dette forumet.Håper jeg blir tatt inn i varmen :rolleyes:

Med mine 134 kg,blir det mye sofa-sitting.Orker ikke å være med på så mye lenger. Jeg er blitt flink til å finne på unnskyldninger for å slippe å delta på ting.Og min største last er at jeg er så glad i søtsaker:(

Jeg tror min motivasjon må være å sette delmål så jeg ikke mister motet.Men motivasjonen er nå på topp-Nå er det nok!!

Jeg gleder meg rett å slett til å komme igang .JIPPI

Og nå prøver jeg å sette opp en plan for hvordan jeg kan hente inn trim-poengene mine.Noen som har forslag til dette?

Til dere alle sammen -Ha en fin dag!! Og jeg gleder meg til kanskje å bli bedre kjendt med Dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gucci - og gratulerer med valget med å gå ned i vekt. Du har kommet til riktig forum når det gjelder motivasjon. Vi har blitt en fin gjeng her inne som har det samme målet - nemlig å bli mindre i omfang!

Håper du vil trives og lurer du på noe så syng ut :)

 

Trimpoengene mine blir til ved å gå, rett og slett. Begynte å gå turer noen kvelder i uka og det hjelper veldig på formen. Jeg går fort og blir skikkelig svett og anpusten. I starten klarte jeg ikke å snakke mens jeg gikk i oppoverbakkene, men det går fint nå.

 

Lykke til framover (og nedover :rolleyes:), håper du stikker innom jevnlig.

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelig svar.

Jeg vil gjerne titte innom her i ny og ne.Det virker som dere er en fin gjeng her.Positivt at alle vil det samme nemlig nedover!!

Jeg har også vært inne på tanken med å gå turer,har vært flink i perioder men puster som om jeg har springet mataton :)Men kanskje det kan være lurt å få opp kondisen på kveldstid ,nå som mørket faller på.

Ha en fine dag og håper vi "snakkes" om ikke så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben kostomlegging. Det er jo det vi må gjøre. Redusere drastisk på søtt og usunn mat.

Det er så bra at du er motivert. Det hjelper masse.

 

Ønsker deg masse lykke til videre og som Vilde srev her inne er det alltid motivasjon å finne.

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du er bestemt på å ta tak i vektproblemet,...og flott du blir en av oss :)

Du er kommet rett :)

Her er motivasjon å hente,og sliter man en dag,eller ti...så logg deg inn ofte,les og skriv ned hva du gjør.,hadde egentlig ikke motivasjon i det hele tatt,og nå er det blitt noen kg mindre,5,5 siden jeg registrerte meg på kurset.

Lykke til

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gucci:)

Så flott at du har bestemt deg for å legge om livsstilen din:)

Velkommen skal du være. Her får du både trøst og motivasjon når det trengs. Eller oppmuntring og ros. Ett tips. Kom innom her selv om du føler at ting går trått. Det hjelper på motivasjonen å legge igjen en liten rapport.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 takk for ditt svar :)

Jeg ser virkelig frem til dette å komme i gang.Og få lagt om kostholdet!!!Og det å få orden på livet med rett kosthold.Kjenner jo at en blir i dårlig humør da det spises mye søtsaker:( Så NÅ skal livet bli lettere og bedre!!!

Ha en fine dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig velkomst :) Jeg gleder meg jaaa og vet av erfaring at det kan komme dager da jeg vil gi opp.Da er det godt å vite at dere er her inne :)Og ja jeg har troa på at dette er rette stedet for å få motivasjon.Ha en fine dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dine minus kilo.Det høres deilig ut :) Og 1000 takk for velkomsten jeg fikk.Jeg tipper jeg nok kommer ofte inn her for å få råd o.l...Dere virker som en flott gjeng her inne og jeg håper å bli en del av det :)

Ha en fin dag og lykke til ned "nedovergangen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil ønske deg velkommen i "klubben" og ønske deg lykke til med vektnedgang. Trenger du motivasjon, eller har tunge dager hvor du virkelig trenger motivasjon, da er det lurt å komme innom sidene her og "snakke" med de forskjellige jentene her. Det er mange forskjellige historier, men vi har mye til felles også. Og ikke minst - humor! Litt galgenhumor eller vanlig humor gjør alt mye lettere og gjør en bedre motivert for å orke å fortsette.

 

Lykke til, stå på og gi aldri opp!

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for hyggelig velkomst her inne.Jeg må si jeg gleder meg mye til å bli bedre kjendt med dere.Humor er noe av det viktigste i mitt liv og masse galgenhumor trengs :)

Jeg vil jammen benytte dere her inne :) Både til de glade dagene og de tyngre :)Så nå er det "tenna i tapeten" og full rulle fra mandag av...JIPPI det skal bli godt å komme igang :)

Ha en fortryllende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelige dere er:) Jeg vil gjerne bli med !! Så sant jeg har tiden med meg vil jeg være her inne og få motivasjon!! Nå er alt nytt og jeg storgleder meg.Jeg begynner reg. på mandag og ser bare frem til dette!!Nå må jeg se meg kjendt med systemet her og fikk i dag kursboken min.Der var det mye fristende forslag.Ha en fine dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg og at du fortsatt holder motivasjonen oppe. Er du klar for mandagen, er det da "startskuddet" går? Uansett lykke til, du vet sikkert at dette kan du greie, ta imot all den hjelpen du kan få i form av gode råd og oppmuntringer. Vær sta og hold humøret ditt oppe. Jeg skal heie på deg :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også heie på deg. Selv starter jeg på kurs 22 oktober. Skulle ønske det startet før, så jeg kom ordentlig i gang. Når jeg først har vurdert kurs er det en dramotivasjon for meg. Klarer liksom ikke å skjerpe meg før jeg er igang med kurs

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kozelig at du vil heie på meg. Det setter jeg stor pris på. Jeg gleder meg enda :D til å komme i gang på mandag.Og ikke minst til neste mandag for å forhåpentlig se resultat.

Da jeg skulle handle før helgen hadde jeg en tanke i hodet.At jeg må kjøpe søtsaker og kose meg en siste gang før kurset begynner :( Men heldigvis kom en annen tanke til meg: Hva slags tankegang er dette!! Og jeg styrte unna hele "greia". Handlet heller en sunn handlekorg og samvittigheten var veldig god da jeg gikk utav butikken.

Nå leser jeg oppskrifter fra G.R-boka og ser alle de gode ting som kan spises.Og at det å spise sunn mat gir sååå mye mer energi enn å sitte i godstolen å spise masse sukker og etterpå ikke orke gjøre noe som helst!!

Så motivasjonen er på topp og DENNE gang skal jeg klare dette!!Uansett hvor mange kurs jeg må ha.Jeg kjenner meg selv og vet at etter noen kurs tenker jeg- Dette klarer jeg selv uten kurs-ved å følge boken. Men det er ikke sant,da hadde jeg ikke sittet her i dag.Derfor håper jeg du og de andre kan minne meg på det, viss jeg en dag kommer og forteller dette !

Jeg håper at du også klarer nedgangen flott !!! Noe jeg tror du gjør!!

Sammen er vi sterke

 

Klem fra gucci

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for du og vil heie på meg :( Dette var virkelig koz.Jeg vil også heie på dere alle sammen her inne!

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om det å gå på kurs - det er en stor drahjelp.Jeg klarer aldri å gjøre det alene,faller tilbake til de gamle syndene med en gang.

Men nå er du i gang og livet blir "lettere".Jeg setter i gang med måling og vekt på mandag.Gleder meg stort til dette! Er litt rart at jeg gleder seg til dette,det er jo noe jeg kunne gjort for lenge siden-uten å sitte her å vente på å komme i gang!Men nå sitter jeg å venter på å kunne spise normalt :D Hmm er jeg rar :)

Jeg håper vi alle her - en dag kan sitte med stor stolthet over bragden vi har gjordt -nemlig å kvitte oss med alle unødvendige kilo !!

 

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tenkte jeg ville skrive noen ord her i dag.Jeg gikk ned 4 kilo den første uken!!Jippi!!Men da jeg kom til uken etterpå stod jeg stille :) Men jeg vet årsaken til det,var på tur og det var mye fest og morro.Men nå er det ny uke og nye muligheter.Jeg satser på at denne uken går det bedre da jeg vet jeg ikke skal noe spesiellt.

Jeg må si jeg er overrasket over hvor mye mat jeg skal spise (1900 kcal)og det rare er at jeg plutselig ikke klarer det.Hva har jeg lagt på meg av eheh.Men,men det var vel en annen form for kcal jeg hadde da.

Jeg angrer fullt på at jeg ikke har satt i gang med dette for lenge siden.Selv om jeg kun har holdt på i 2 uker kjenner jeg hvor mye mer energi jeg har nå.Og alle de søte lystene jeg hadde,kjenner jeg ikke noe til nå.Men de kan nok komme en dag.Men jeg tenker at jeg får dekket mitt behov av næringsstoffer og trenger ikke sjokolade og andre søtsaker :)

Det er så hyggelig å lese hva dere skriver her inne og det gir masse motivasjon til meg.

Selv har jeg ikke hatt særlig god tid til å være her inne ennå,men stikker innom i ledige stunder.

Er det forresten noen som har noe forslag til middagsmat på en travel uke.Jeg har slike uker i ny og ne,da jeg kun er innom i døra hjemme.Jeg pleier da å kjøpe med meg en Fjordland Fiskesuppe,men tenker jeg kan gå lei av det etter hvert.Jeg spiser ikke kjøttvarer,så viss noen har noen gode forslag vil jeg sette utrolig pris på det!

Ha en fin uke alle sammen og sammen er vi sterke !!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Hei Gucci!

 

Har ikke skrevet noe på tråden din før nå, men har fulgt med litt. Er det bare jeg som ikke har lest nøye nok, men tror ikke jeg har fått med meg aldern din?!

Jeg begynte selv her inne for 3 uker siden, og jeg er da igang! Jeg er 22 år, 175cm høy og veier(ved forrige veiing) 130,5 kilo!

 

Hadde vært morsomt å følge hverandre litt hvis du vil, siden vi har mye av det samme utgangspunktet(eller tar jeg helt feil?)

 

Ha uansett en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet min alder som nok er mye eldre enn deg :) Som er 20+20+6 (høres så mye mindre ut)

Det hadde jo vært gøy og tatt følge nedover siden vi er nesten på samme mål og vekt :)

Jeg er 173 høy og 131 brei :)(huff)..men ser nå frem å se 20 tallet.Og er skikkelig innstilt på å klare dette og har satt delmål på 10 kg om gangen (6 kg igjen +5 uker).Må det siden jeg er i så høy alder og da går kiloene ikke så fort av tenker jeg.

Men det skal bli kjekt å følge med deg :)

 

Ha en fin kveld(natt) du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Det hørtes da virkelig ikke gæli ut når man deler det opp:) Alderen er uansett bare ett tall mener nå jeg!

 

Så lenge du er motivert og klarer å ikke bli fristet så mye, tror jeg du skal se at vekten går nedover forterer enn du tror!

 

Gift og barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alder er bare et tall :) Føler meg ikke som en dag over 26 :)

Jeg er for tiden ikke gift,men har en kjekk venn. Har to kjekke barn på 24 og 22. En av hver og de er så heldige å de ikke sliter med vekta :)

 

Ja innstillt er jeg jammen og det skal bli kjekt å se hvordan det går med oss likestillte.

Nå sitter jeg på jobb, har vakt i natt og da måtte jeg innom her å se på noen gode matoppskrifter.Det hjelper å titte på dem,og tenke hva jeg skal spise da jeg står opp i morgen.Tipper det blir grøt på meg da.

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare innom og ønske deg en fin dag og helg. Selv er jeg 20+20 år :) Det var lurt å dele det opp slik, var ikke så ille da. Hehe. Neida, jeg bryr meg ikke altfor mye med alderen, spøker en del om den, og får høre litt av hvert av barna mine, de liker å sammenligne meg med 80-åringer bl.a. :) Det viktige er hvordan man har det med seg selv, mener nå jeg da.

 

Ha en superfin fredag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...