Gå til innhold

Bedre tider


Gjest Pittelille

Anbefalte innlegg

Heia

 

Etter mye tankevirksomhet skal dettte bli bra!

Gleder meg til å få bort det som slenger rundt på kroppen og gjør klærne litt for trange.

 

Har i første omgang et mål om å klare å gå ned 8 kg, 65 er et magisk tall for meg!

 

Er godt i gang med treningen, men spiser alt for mye og ustrukturert.

Har en stor plan om å strukturere maten bedre og dermed gå ned i vekt, bedre helse og bli en glad energibombe!

 

Har ikke blitt ordentlig kjent her inne ennå, men skal bli det etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Enig med deg, har tenkt en stund på å komme ordentlig i gang igjen så jeg tror dette blir bra. Lettere når vi kan motivere hverandre her, dele oppturer og nedturer:-)

 

Har ikke bestemt meg for mål enda, annet enn at det skal nedover. Tror kanskje jeg sier 5 kg i første omgang selv om 65 er et magisk tall for meg også. Men jeg trenger delmål for ikke å miste fokus, så 5 kg kan være greit til å begynne med. Har ikke fått kjøpt vekt, men det må jeg prøve å få gjort i løpet av uken som kommer.

 

Når det gjelder trening skal jeg forsøke å legge inn minimum 2, men helst 4 treningsøkter. Blir litt varierende treningsmuligheter pga. jobb, men 2 økter burde la seg gjøre uansett. Maten derimot er min største byrde... Har ikke fått innarbeidet gode rutiner enda og sliter med å få det til. Frokost har det blitt dårlig med de siste ukene, noe som resulterer i at jeg er skrubbsulten til lunch og spiser altfor mye. Og da er det liksom gjort... Skal derfor forsøke å være flink og registrere alt her, da vet jeg at jeg kommer til å ta meg sammen.

 

Vi høres i morgen-til en ny og frisk start!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Da var sannhetens time her... Jeg kjøpte vekt i går, og i dag tidlig viste den 74.5 kg!!!! Var nervøs som bare det, men nå er det i allefall gjort og motivasjonen er absolutt tilstede!! Mitt første delmål på 5 kg passer jo perfekt nå, for da vil jeg akkurat komme under 70. Kjøpte meg i tillegg en kjempefin dongeribukse som var litt for trang..men ikke mer enn at den skal passe etter etpar kg nedgang. Var bare rundt magen den ikke passet helt, så mitt første del-delmål er å få den til å sitte fint:-)

 

Frokosten i dag ble igjen litt for liten, men i allefall ikke helt fraværende som tidligere. En liten drikkeyoghurt (40 kcal) og et eple. Har med meg epler på jobb også og har i tillegg en vannflaske på pulten hele tiden. Hadde tenkt å spise frokostblanding også, men det ble litt vel tørt uten melk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Er vel i gang på en måte? ,,, men har ikke veid den sunne og fornuftige maten, i tillegg har det blitt noen utskeilser både i går og i dag.

Skal prøve å registrere sånn ca hva jeg har spist. Som nevnt tidligere er trening ikke det store problemet, men mat og snop er veldig godt.

 

Skal lese litt på sidene her og se om jeg får opp piffen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

De to siste dagene har gått ganske fint i grunnen! Sunn mat både tirsdag og onsdag, pluss en drøy times trening på tirsdag. Føles veldig godt å være i gang!!:) Og dagen i dag har sålangt gått utmerket, men det er jo på kveldene de verste fristelsene kommer.. Men skal være flink og heller tenke på at om bare to dager har jeg "fridag" og at jeg fint kan vente med snop og sånt til da:-) Og siden kjøleskapet er fullt av sunn mat har jeg faktisk ingen unnskylding for ikke å spise slik jeg burde.

 

Håper og tror det skal bli tid til litt trening i kveld også, gleder meg veldig! Har begynt med dansing igjen, og jeg smiler (og svetter) meg gjennom timene! Veldig morsomt!!

 

Håper det går bra med deg Mikro (og alle dere andre også selvfølgelig!!!!), stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Det er overraskende hvor mye jeg faktisk kan spise uten at kalorimengden blir for stor når jeg bare spiser litt sunnere enn jeg har gjort i det siste... I går følte jeg at jeg spiste altfor mye, men da jeg registrerte det her ble det rundt 1500 kcal. Og det er vel der jeg skal ligge?!

 

Dette er dag nr. 4 siden jeg startet, men jeg kan allerede nå kjenne endringer. Ingen synlige endringer selvfølgelig, men jeg føler meg bedre!!

Litt usikker på hvordan helgen kommer til å gå, men håper jeg skal greie å begrense meg. Har som nevnt "fridag" på lørdag, så det blir nok litt ekstra inntak da, menmen. Bedre med en dag i uken enn syv tross alt:D

 

Sitter på jobb nå og venter på at det skal bli lunch.. En time igjen og jeg er sulten som bare det. Spiste akkurat et eple men det hjalp ikke så mye. Får vel bare fordype meg i jobbing så glemmer jeg forhåpentligvis min rumlende mage en liten stund til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg var så optimistisk tidlig på dagen i går, men da jeg kom sent hjem fra jobb i går var jeg supersulten og takket derfor ja til å bli med en venninne ut på junkfood-middag. Og da ble det burger og pommes frites, og is til dessert!!! Har prøvd å føre det opp i dagsrapporten, og med mye usikkerhet kom jeg opp i 2700 kcal i går... Ikke helt etter planen, menmen. Og i kveld er det grilling med drikke attåt, så det blir jo spennende å se utfallet. I tillegg skal jeg jobbe i morgen og dermed spise her, og jeg er ikke ansvarlig for innkjøp av mat. Men MÅ prøve å være flink likevel, trenger jo ikke å forsyne meg av det mest usunne;)

 

Ok, nok klaging fra denne kanten... Håper det går bedre med dere andre!!:( Fortsatt god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan eg vera med her? Synst det var kjekt at dåkke hadde omtrent samme vekt som meg..veide i dag morges 76, og skal ned 8-10 kg, målet er 68 og så får vi sjå.

 

Om meg> 1, 73 høg og 24 år, bur langt i nord.

 

Har vært her inne mye før, men dropper ofte ut...hehe. Lavaste vekt er 72 kg, klarte det i sommar men sklei ut pga flytting og stress.

 

Har holdt på to veker no, komt ganske godt inn i treninga. Trener på et styrkerom med crosstrainer pluss ein god del gåturar. Har ein vond ankel så jogging er ikkje optimalt.

 

Håper vi kan motivera kvarandre.

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Er det mulig?? 200 gram opp??? Hmm, dette er ikke akkurat motiverende:( Helgen gikk ikke veldig bra, men var flinkere enn jeg har vært på en god stund. Har trent 3 ganger (2xdansing og 1 time spinning) den siste uken... Hmm, mulig jeg har litt vann i kroppen pga salt mat + spinning sent i går kveld, hååååper i allefall jeg kan skylde litt på det. Vurderer å endre veiedag til fredag, tror det vil gi et mer lystbetont resultat:-)

Men ikke tro at jeg gir opp eller noe, jeg skal vel vise den vekta at jeg kan hvis jeg vil:D

 

Galskap: Velkommen, velkommen! Hvordan har uken gått sålangt? Når har du veiedag forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det går fint! Har kommet ned til litt under 75, håper å se 73-tallet om ei veke eller så. Pleier å gå fort i begynnelsen...

 

Så flink du er å trena? Eg var og og trente i dagt, men blei kort pga dårlig tid. Har komt inn i rutine med ein halvtime ellipse og vekttrening etterpå tre ganger i veka, pluss styrketrening uten vekter heime, nesten kver dag.

 

Du er flink som ikkje gir opp- etter trening pleier en å veie litt meir ja, så ikkje bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hva skjer?? Jeg står på stedet hvil... Tenkte å veie meg på fredager istedet slik at ikke helgen påvirker for mye på vekten. Har vært på spinning mandag og onsdag, og på dansing tirsdag og torsdag. Har spist relativt sunt (kanskje ikke den beste sammensetningen, men har ikke gått over kaloribehovet) men likevel står vekten helt i ro! Skjønner ikke hva som skal til denne gangen?! Må innrømme at jeg blir litt frustrert av dette, for som du sier så pleier det jo å gå litt kjappere i begynnelsen!!

Noen som har opplevd det samme og som har gode råd å komme med? *sukk*

 

Galskap: Hvordan går det med deg? Når har du veiedag? Stå på i allefall:)

Mikro: Er du her?? Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er veiedag!

 

Veit det er dumt. Men eg er eit veldig utålmodig menneske. Trur eg hadde mista retninga om eg måtte venta ei heil veka. Hehe. Ikkje det at det er så stor forskjell. Men er 74, 5 i dag :)

 

Du?

 

Kom meg ikkje på trening i dag, men ser på klokka eg har vore ute alt for lenge og traska, over ein time, og rekk ikkje butikkane... :) Jaja, det er vel slankande rekne eg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg har veiedag hver fredag i utgangspunktet, men på grunn av mye reising i jobb kommer dette mest sannsynlig til å variere litt.

 

Hvordan var helgen? Jeg har litt motivasjons-svikt for tiden (i tillegg til, eventulet på grunn av mensen), så helgen har på ingen måte vært super. I tillegg jobbet jeg fredags kveld og lørdag og spiste dermed endel mer enn jeg ville gjort hjemme. Men på søndag og i går gikk jeg i det minste lange turer i kupert terreng. Kjenner det i baken i dag ja:D

 

Håper motivasjonen kommer seg snart, trenger den for å nå målet mitt som er å se 69 tallet før 20 desember. 5 kg på ca. 9 uker burde jo gå bra?? Men det betyr også at vekten må begynne å peke nedover snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pittelille

Har vært innom her med jevne mellomrom, men har ikke hatt tid til å skrive så mye... Har hatt en fin uke med 4 treningsøkter (2xspinning og 2xdansing), så akkurat nå føler jeg meg ganske bra. Forrige uke var derimot en katoastrofe, og dette beskriver vel forsåvidt veldig godt hvordan jeg har det for tiden. En uke går det fint (dvs. relativt rolig på jobb og muligheter for å lage mat hjemme og for å trene), neste uke går det ikke så fint (dvs. veldig travelt på jobb, mye nattejobbing, og svært få måltider hjemme).

 

Jeg er klar over at jeg må ta meg sammen, og siden jeg har tenkt å fortsette i denne jobben må jeg finne en balansegang. Var på vekten igjen i dag, og den viste 75.7 kg. Dvs. opp 1.1 kg de siste ukene...men det som er litt merkelig er at klærne kjennes større ut nå enn de gjorde da vekten vist 74.6. Mulig det bare er i hodet mitt, menmen... Man får ta med seg det positive også:)

 

Ha en fin helg alle sammen og stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...