Gå til innhold

Lipinard skal ned 52,2 kg....


Gjest lipinard

Anbefalte innlegg

Gjest stine1982

*klem* høres ut som om du trenger det ;)

 

Kjenner meg igjen i mye av hva du sier, selv om jeg skal til en vekt jeg aldri har hatt før som voksen. Har altid vært for stor..... Kjente meg spesielt igjen i "barn i magen" delen.

 

Husker å være på tivoli i danmark og damene ved karusellene kom stadig bort og fortalte at det ikke var anbefalt å ta den om en var gravid. Og senest i fjor høst når jeg skulle kjøpe kulltabletter til jeg skulle til india og damen på apoteket ønsket meg "og den lille" god tur.

 

Hadde et lurt smil om munnen da jeg en halvtime etterpå kom tilbake med en resept på p-piller og tok ut to pakker, av samme dame :D

 

Men alt slikt skal ikke skje igjen, vi er godt igang og skal fortsette samme vei :D

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

takk for tilbakemeldinger Stine og Rina! Klemmer varmer! I dag var det tøft å komme seg på trening, men fikk i alle fall 5 trimpoeng der i følge pulsklokken, så det er bra. Håper jeg rekker en tur på fredag og etter jobb. I dag bestlte jeg meg ett lokkeplagg på nett, i 2 størrelser mindre enn jeg bruker. Skal bli spennende å se når jeg kommer inn i det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken var det 0 gram ned. Kjipt... I dag har jeg og vært hos lege og fått svar på stoffskifteprøvene mine. De var helt bra. Fikk med meg resept på reductil. Har hentet de på apoteket og, men er så usikker på om jeg ønsker å starte på dem, har jo hørt om alle bivirkningene. Og værst av alt er at jeg blir så usikker på om de kommer til å hjelpe meg i det hele tatt.... Tenk hviss ikke.... Hva skal jeg gjøre da? Kroppen er nok helt ødelagt på grunn av mye jo jo slanking :S Blir vel vektopr neste steg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg startet med reductil. I morges var vekten på 130,0. Jeg kjenner alt en litt kvalmefølelse, men det er meget mulig det er litt omgangssyke siden barna har hatt en runde med det nå. Synes jeg har litt metallsmak i munnen hele tiden. Vel, vel... Det skal bli spennende å se om jeg går ned noe mer enn 0,5 i uka med reductil ;) Skritt telleren bruker jeg hver dag, og ser jeg ligger fra 8000-15000 skritt per dag, det vil jo si at jeg er rimelig bra i aktivitet og. Kosten er på ca 2000 dagen, altså etter hva jeg bør ha. Stoffskifteprøvene mine normale. Så da får jeg se om reductil er den siste piffen som skal til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være negativ men er ikk 0' date='5kg ideelt pr uke om en ikke skal gå opp igjen?

 

S[/quote']

Jo, mellom 0,5-1,0 kilo er vel det som er anbefalt ja. Men pga helsemessige problemer må jeg ned noen kilo fort. Dersom jeg kommer meg ned 10 kilo, så klarer jeg jobben min på en bedre måte, slipper kortpustheten og rett og slett fysiske problemer med å utføre jobben min.... Så jeg håper jeg kan bruke reductil som ett hjelpemiddel for å komme ned noen kilo først (10), og så droppe de etterpå.

Har lest en del om de på nett i dag, og det er langt fra alle dette virker på. Jeg sitter her med en BMI på 44 og en psyke som ikke er god. Jeg vurderer meg selv nedenom og hjem hele tiden, lurer på hva alle tenker om meg osv... Jeg har barn å leve for, merker jeg har null energi til dem. Hva er livet liksom, om en ikke kan møte andres blikk?? jeg er fortvilt, desperat, og absolutt MOTIVERT for å gå ned i vekt!! Jeg har forandret mye på kosten, og begynt å trent. Merker jeg er lettere til sins etter at jeg kom i gang med regelmessig trening! Jeg er fast bestemt på at dette SKAL gå! Reductil håper både jeg og legen min vil gi meg en sikker nedgang på 10 kilo før jeg fortsetter videre uten reductil.. Ikke er det sikkert det hjelper på meg heller, men jeg er redd for livet - og akter å prøve det jeg kan! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte helt å vege meg i går, så tok det i dag i steden. Vekta vider ned 1,8 kilo!!! En fantastisk følelse - endelig slapp det litt! Så da er jeg på - 4 kilo på 6 uker.

 

Reductil hjelper tror jeg, jeg spiser nok det samme som før, men jeg spiser ikke sånne smugbiter av mat som jeg har tatt i skjul før. Reductil hjelper meg på den måten at jeg ikke har det suget etter mat lengre! Jeg kjenner egentlig ikke sultfølelse, men har litt sultsug i magen ett par ganger siste uka. Jeg har noe munntørrhet, men svetter ikke mer enn før som mange opplever. Derimot synes jeg svettelukt etter trening/rask gange er mer sur enn før.... sukk... skikkelig ekkelt! Men mest av alt hjelper dette totalt sett på motivasjonen! og det er så bra! Jeg ser faktisk for meg at jeg skal klare dette! Tilbakemeldinger fra dere er gode å ha på vegen!

 

Denne uka har vi hatt greit vær, og jeg har ikke vært på treningssenteret. Har derimot hatt 20000 skritt på skritttelleren 3 dager, og 15000 1 dag så har gått gode lange turer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lykkelig!!!

 

 

Det ser virkelig ut som om det går min veg nå!!! jeg snikveide meg i dag, og vekta viste 126,5 kilo!! Tirsdag var den vel 128,2. Dette er jo en snikveiing, så det offisielle tallet kommer mandag! Men fy søren: det gav meg GOD motivasjon til å fortsette i helga, og jeg kjenner psyken er stigende! Nå gleder jeg meg til mandag!

 

I kveld skal vi ha taco. Kjøpt inn mye godt til salaten, og kjøpte kyllingfileer jeg tenkte å ha i tortillas. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sååå godt når maotivasjonen kommer i slike doser og det har vi virkelig godt av. kylling tacos med god salat høres himmelsk ut. kose deg i helgen og masse lykke til på mandag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en uke til er gått! Og nå er humøret på topp og ting ser lysere ut synes jeg! Vekta viste ned denne uka, og jeg har gått ned 1,6 kilo!! Det synes jeg er veldig bra. Har som mål og ligge oppunder 1 kilo i uka, alt over er bonus! :)

 

For å sette ting i perspektiv...

På 7 uker har jeg gått ned 5,6 kilo!

BMI har gått ned fra 44,7 til 42,8! (en helsebringende seier!)

 

 

Så det er bare å fortsette en uke til. Denne uken som var nå har jeg jobbet mye, men ikke fått vært på trening. Denne uken skal jeg få gått meg noen lange turer, allerede i kveld har jeg en "trimdate" så det forplikter!

 

 

Lykke til dere andre og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...