Gå til innhold

Å finne idealvekten


Gjest earlgrey

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey

Ikke lett, nei. For jeg må si at det er lett å bli revet med i "kampens hete".

 

Jeg er 180 høy og nå 72 kg. For tre år siden veide jeg 96. For ett år siden veide jeg 84. Etter hvert som jeg gikk ned i vekt, satte jeg målet for vektreduksjonen lavere og lavere. Til sommeren i år var jeg fornøyd med vekten, som da viste 69-70 kg. Men når jeg så meg i speilet var jeg langt fra fornøyd. Jeg så ut som en "skrape-kake"... Ingen former, ingen rumpe - ikke bra.

 

Så nå har jeg lagt på meg litt og begynner nå med styrketrening to ganger i uken (har bare trent kondisjon så lenge jeg har tatt av). Og målet er nå 71-72 kg (ikke så viktig), og å passe i størrelse 40 i klær (viktigere :-) ) Vet at vekten kan gå opp og størrelsen ned med styrketrening så jeg får se litt hva som skjer i ukene fremover.

 

Jeg har ikke gått GR kurs, men har fulgt samme prinsipper. Spise passe (ikke for lite!!), spise ofte, bevege seg mye. Og derfor har jeg heller ikke vært nervøs når jeg bevisst har lagt på meg litt nå, for inntak og forbrenning føler jeg at jeg har hatt kontroll på når det har vært snakk om øking eller senking av vekt..

 

Men fremover nå er jeg litt spent, nå skal jeg prøve å holde vekten på 71-72 kg. Det er lenge siden jeg har hatt en vekt som jeg har ønsket å holde. Så nå får jeg bare prøve!

 

Uansett er livet (både mitt og mannen min sitt) helt forandret i forhold til for tre år siden. Bevegelse er blitt lystbetont, kos er ikke lenger bare mat, det er tur, trim, og mye sunnere mat. Det ahr vært en lang prosess, og ikke ett sekund angrer jeg på at jeg har ghort dette, selv om det har vært tunge stunder innimellom når vektnålen har stått stille.

 

Jeg kommer til å dukke opp litt oftere her på hold-vekten, håper å treffe på andre hyggelige "vekt-holdere" :-)

 

Hilsen Earlgry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Gratulerer earlgrey - så flott livsstilomlegging dere har fått til. Tror at det er veldig viktig å justere trivselsvekten som du har gjordt - vanskelig å vite før en tar av hvordan en vil føle seg vår målvekten er oppnådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...