Gå til innhold

Mat til i kveld


Gjest MamiK
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg får guttebesøk i kveld, og må lage noe som går ganske kjapt og som ikke smaker og oser "SLANKEMAT" lang vei :(

 

Egentlig er favoritten til denne gutten en rett med masse creme fraise i, og det er ikke så gunstig når man vil ned i vekt.

 

Så jeg mottar gode tips og råd fra dere alle! Må gå kjapt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekte kylling fileter delt i biter i ildfast form, en med litt appelsinjuice, tomatpure og rømmekolle!. I tillegg var det grønnsaker, som brokkoli, paprika, masse hvitløk, salt, pepper og oregano. Servert med ris til! Nydelig!

 

Han som serverte meg dette er ganske erfaren på kjøkkenet, og er ikke så nøye med mengdemål, men han brukte iallefall 4 kyllingfileter, 1 boks rømmekolle, og en halv boks tomatpuree.. Vet ikke om dette kommer for sent, men det er iallefall verd ett forsøk ved en senere anledning! -Jeg skal lage det selv neste gang!

 

Ha en koselig kveld :(

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller kjoer paa med wraps med kyllingfilet! stek kylling i biter med groennsaker som sopp og paprika, og kjoep inn roemme som du kan la ham spise og droppe til deg selv! slik kan dere lett velge hvor mye dere vil ha av groennsaker og kjoett og ost etc hver for dere - og du kan enkelt velge en lett variant.

 

karbonadedeig er kanskje ogsaa et tips dersom han eller du synes kylling er litt kjedelig eller for mye 'slankemat'...

 

en annen ide er pasta med bolognesesaus laget av karbonadedeig - med masse groennsaker, krydder og tomat. veldig godt, og saa kan du jo ha ost ved siden av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom litt i knipa, så... jeg måtte bare dra å handle!

Fant ut at jeg dreit i alt, å bare kjøpte favorittmaten hans... var så dum at jeg lagde den til han en gang i et svakt øyeblikk!

Men jeg byttet ut creme fraisen med helmek, og DET har jo endel å si!

Helmelk har ca 66 kcal pr 100g mens creme fraise er 303 el noe...

 

Håper det smaker!

 

Takker for tips!

 

PS. D e jo frædda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...