Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest etabeta

Anbefalte innlegg

Starter denne dagboken fom i dag. Fikk ei lita pie for snart 3 mnd siden, og har vurdert å starte på ned i vekt kurs for ammende. Men først skal jeg prøve meg på egenhånd. Har gått GR kurs før, så jeg vet det grunnleggende.

 

Jeg har tenkt å ligge på rundt 1900 kcal i snitt pr dag. Det store målet er å gå ned 20 kg. Det er 10 kg mer enn det jeg var før jeg ble gravid. Jeg la på meg 30 kg i svangerskapet. Var 73 kg og gikk opp til 103. Veier i dag 86, men vil gjerne være 65 (var 68 i juli 2006 da jeg giftet meg).

 

Synes det er utrolig slitsomt å ha lagt på meg så mye. Jeg passer INGEN av mine gamle klær, så jeg må fortsatt bruke mine gravidbukser. Gidder ikke å bruke en formue på nye klær som jeg bare skal bruke en liten periode, så det får bare stå til. Da har jeg i alle fall et mål å jobbe mot.

 

Da har jeg første veiedag i dag Tirsdag 9 oktober og skal veie meg hver onsdag fremover.

 

09.10:

Vekt:86,2

Midje: 85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! Bare en liten kommentar, som fullammende skal du ligge en meny over det du vanligvis ville gjort, ellers går det mye miljøgifter i melka til ungen.

Og som fullammende taper du 500-700 kcal ekstra i melka daglig, du skal ikke erstatte dette fullstendig, rekker å gå opp en meny:)

 

Lykke til og kos deg med babyen!

 

 

Gir deg formelen her så kan du regne:D

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK

 

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag: 1888 kcal og 2,4 trimpoeng

Onsdag:1472 kcal og 2,4 trimpoeng

Torsdag:1556 kcal og 0,5 trimpoeng

Fredag: 1689 kcal og 1 trimpoeng

Lørdag:1963 kcal 0 trimpoeng

Søndag:2065 kcal 0 trimpoeng

Mandag:1428 kcal og 1,1 trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bare en liten kommentar' date=' som fullammende skal du ligge en meny over det du vanligvis ville gjort, ellers går det mye miljøgifter i melka til ungen.

Og som fullammende taper du 500-700 kcal ekstra i melka daglig, du skal ikke erstatte dette fullstendig, rekker å gå opp en meny:)

 

Lykke til og kos deg med babyen!

 

 

Gir deg formelen her så kan du regne:D

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK

 

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)[/quote']

 

 

Hei

 

Ja jeg skrev feil. Jeg ligger på rundt 1900 om dagen. Skrev også først at jeg veide 76 i stedet for 86 kg... Tror det må være ammetåka.

Takk for tilbakemelding :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 85,1 ned 1,1 kg

 

Denne uka har vært sånn opp og ned. Har bakt til dåp, 7 kaker.. så d har jo blitt en del prøvesmaking av krem og røre..hehe

Vi hadde også middagsgjester i helgen, så d ble litt kos da også. Men er jo gått ned siden sist, så da skal jeg ikke klage.

 

Har hatt problemer de fleste dager å spise nok. Jeg "glemmer" å spise, så det må jeg bli flinkere til å finne tid til. Disse miljøgiftene skremmer meg litt, så det er jo en motivasjon. Det blir utfordringen til denne uka, å spise nok hver dag.

 

Ønsker dere en flott uke

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da var det tid for veiing igjen...

 

Kcal og trimpoeng denne uka:

 

Tirsdag: 2073 kcal og 1,1 trimpoeng

Onsdag: 1518 kcal

Torsdag: 1849 kcal og 2,2 trimpoeng

Fredag: 1858 kcal og 0,8 trimpoeng

Lørdag: 3071 kcal og 0 trimpoeng

Søndag: 2241 og 1,1 trimpoeng

Mandag: 1801 kcal

Tirsdag: 2059 kcal og 2,2 trimpoeng

 

Totalt 7,4 trimpoeng

 

Vekt 84,7... Gått ned 0,4 kg fra forrige uke. Jaja, med tanke på alt dritten jeg spiste i helga, så er det jo ikke så ille. Er ikke misfornøyd med vekttapet, men med at jeg var så svak og kjøpte snop.

 

Denne uka skal jeg være flinkere til å ikke spise usunt, samt drikke nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått kjempebra med tanke på kcal. Har fått i meg nok stortsett hver dag. Jeg har også drukket mye vann ;)

 

Har ikke fått rørt meg så mye som planlagt, da jeg har en sykdom som gjør at brusken forvitrer. Har hatt så vondt i hofta og kneet denne uka at jeg nesten ikke har klart å røre meg. Føler meg som en skrøpelig 80 åring...Men jeg tvingte meg til noen turer likevel.....

 

Ned 0,9 kg denne uka... Er nå 83,8. Da har jeg gått ned nesten 5 kg .. JIPPIIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Uka som gikk har vært preget av kaker og fet mat...

Har hatt barndåp og det sier vel sitt. Hatt besøk av halve slekta i helga, og har derfor ikke hatt tid til å registrere noe.

 

Til tross for kaker, koldtbord, potetgull og brus har jeg klart å gå ned 300 gram... Juuuhuuuuuuu

 

På fredag skal jeg på julebord, så denne uka byr jo også på litt utfordringer. Men jeg skal i alle fall forsøke å få registrert mest mulig.

 

Har til nå gått ned 5,2 kg

 

Da er det ut på tur. Heidååå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt inspirert av bloggen til Mayca angående belønning.

Har bestemt meg for at når jeg når hovedmålet mitt på 65 kg, så skal jeg bruke 10000 kroner på en ny garderobe til meg selv.

 

Belønninger underveis:

 

80 kg - Fotpleie

78 kg - Romantisk middag med min kjære

76 kg - Ny treningstopp og bukse

74 kg - Frisørtime

72 kg - Klær for 1000 kr

70 kg - Massasje

68 kg - Hudpleie

65 kg - Shooooooooppiiiiiiiiiing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært preget av dårlig mat og dårlig tid...

Vi har vært på leting etter lenestoler, og siden mannen min er på jobb hver dag til kl 16, så blir det jo på ettermiddagen. Det har igjen ført til at det har blitt sene og lettvinte middager, som grandiosa og ostesmørbrød.... Ikke bra. Men men, har rett og slett ikke hatt energi til å kokkelere så mye. I tillegg ble det julebord og lørdagskos.

 

Men likevel, ned 100 gr. Så nå er jeg 83,3. Hadde gått inn en cm i livet også, så det er jo ikke så ille.

 

Til helga skal jeg på hyttetur. Det blir første gang borte fra lillepia. Pumpa står klar, men jeg vet ikke helt om jeg skal tørre å drikke noe alkohol. Tror jeg skal ta meg et par øl og thats it.

 

Vi får se hva neste uke byr på :-)

 

Håper alle andre har hatt en fin uke. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg ikke fått registrert noe i arbeidsboken da jeg mistet tilgangen til internett. Jeg vet ikke om det er derfor jeg står på stedet hvil på vekta. Kanskje jeg har spist for lite? Altså fortsatt 83,3 og 83 cm i livet.

 

Denne uka blir det registrering og mye trim. Er vel ikke annet å gjøre enn å fortsette selv om man ikke har gått ned.

 

Hei og hå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meldt meg på kurs. Jeg begynner 2 uka i januar, og jeg gleeeeeeeder meg.

De siste helgene har vært preget av mat, mat og atter mat og d blir jo ikke noe bedre med julebordsesong og selve jula som står for døra.

 

Jeg er stortsett flink i ukedagene, men når helga kommer, så er det så fristende med all god mat. Da skal vi liksom kooose oss. Og mannen min, han har gått ned sikkert 15 kg etter han slutta å trene, så han spiser og spiser for å legge på seg... sukk. Bare skinn og bein der i gården.

 

Vi skal på julebord på fredag. Svigers kommer ned på onsdag og skal være hos oss en uke. Hva skjer da??? Jo godis og pottis.... Huff og huff. Hvordan skal jeg klare å være sterk og stå i mot?

 

Vel, har i alle fall kurset å se frem mot. Har liksom ikke så hast med å få den nye garderoben.. jeg er jo bare hjemme uansett... Jeg skal i alle fall avslutte kvelden med en god smoothie og ikke godterier.

 

Ha en fortreffelig søndagskveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...