Gå til innhold

Justeringer


Gjest earlgrey

Anbefalte innlegg

Ja, da er det over to uker siden jeg har veiet meg sist, og nå vistre vekten + 2,5 kg. Nå er jeg veldig usikker på hvor mye justering jeg må foreta meg. Jeg har begynt å trene styrke, noe jeg aldri har gjort før, og merker ingen forskjell på klærene. Men jeg er nå absolutt i øvre grense av hva jeg kan tenke meg å veie, helst skulle det vært 71 +/- 1 kg, så 73,5 er utenfor grensen.

 

Jeg tenker de neste to ukene blir som følger:

- Drikke mere vann (har vært litt slapp siste uken)

- Legge på litt ekstra langkjørings-trening på 70 % puls (dette er veldig effektivt for meg).

- Spise litt mindre frukt og litt mere grønnsaker, denne ballansen har jeg forkjøvet for jeg er så glad i frukt.

 

Så sjekker jeg om en uke om dette er nok til å endre vekt, hvis ikke så tror jeg at jeg går kraftigere til verks for ikke å skli helt ut. Jeg vet jo at jeg kan ta kontroll over vekten, men dette med stabilisering er noe annet :-)

 

 

Ett spørsmål angående frokost. Jeg ser at energinivået utover dagen er helt fantastisk hvis jeg spiser litt godt til forkost - gjerne ikke mengder men i kalorier. Jeg har begynt med noe kornblanding med melk og en yogurt. Da spiser jeg ca 400 - 450 kcal til frokost. Er det noen som har noen formening om dette er for mye?

 

Hilsen earlgrey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ett spørsmål angående frokost. Jeg ser at energinivået utover dagen er helt fantastisk hvis jeg spiser litt godt til forkost - gjerne ikke mengder men i kalorier. Jeg har begynt med noe kornblanding med melk og en yogurt. Da spiser jeg ca 400 - 450 kcal til frokost. Er det noen som har noen formening om dette er for mye?

 

Hvis energinivået ut over dagen blir merkbart bedre er vel det en indikator på at du gjør det riktig :) Men litt vanskelig å si om det er mye. Hvor stor er dagsrasjonen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis energinivået ut over dagen blir merkbart bedre er vel det en indikator på at du gjør det riktig :) Men litt vanskelig å si om det er mye. Hvor stor er dagsrasjonen din?

 

Det kan du nok ha rett i, at det er riktig når jeg føler med bra utover til lunch. Men iom at vekten gikk litt opp så ble jeg usikker :-)

 

Nå har jeg ikke regnet på dagsrasjoner på en stund, men ett raskt overslag så ligger jeg vel på rundt 2200, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...