Gå til innhold

Husarbeid


Gjest fullfres
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest fullfres

Jeg savner husarbeid som kategori under trim. Jeg er ikke verdens flittigste husmor, men arbeidet bør jo gjøres, og det er ekstra bonus å kunne regne trimpoeng for innsatsen med skurefille og støvsuger. I en gammel GR-arbeidsbok er hus-/hagearbeid sidestilt med lett gymnastikk og moderat dans. Kan jeg registrere Ajax-tornadoen som dans, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på kurs, så lærte jeg at trimpoeng var noe vi fikk om vi gjorde noe ekstra. Vanlig husarbeid regnes ikke som no' ekstra, men om du vasker skikkelig husvask, så kan du nok regne deg et poeng eller så!

Så sett i gang riv ned gardiner og bilder, gå på å vask tak og vegger så dem blir skinnende rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vasket så svetten silte, og godt fornøyd med meg selv skulle jeg registrere dette på dagsrapporten. Men så var det ikke et valg!? Det var skuff. I forrige innlegg står det at man skal ha trimpoeng for det man gjør ekstra, og jeg kan love dere at det ikke er hver dag jeg vasker gulver, så det er ekstra for meg og jeg vil ha poeng for det! (sa hun snurt)

Men men. Det viktigste er jo det man vet med seg selv. Så jeg er fornøyd likevel :-) Lukter godt her, gjør det også! Nå skal jeg i skogen med hunden min før jeg skal på seinvakt. Ha en deilig lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte på GR-kurs for 2 år siden at alt man gjorde i huset kunne man telle med, så da burde det vel være et valg på disse sidene også. Det er jo selvfølgelig forskjell på husarbeid også, men man merker jo selv når man føler at det skal telle med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' idag har eg vaska og støvsugd huset, og svetta godt ut.

Eg har sett på 50min. med gynastikk, og det gav 1 trimpoeng.

God dag vidare.[/quote']

 

 

I følge Grete Roede boka fra 2000 så skulle husarbeide sammenliknes med Hagearbeid, moderat dans og lett gymnastikk. Så det er nok ikke feil å skrive det som gymnastikk da nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...