Gå til innhold

klarer ikke dette jeg....


Gjest Pilton

Anbefalte innlegg

registrerte meg her, og var litt motivert...

Registrerte maten min ca 6 dager, så skled det ut...

 

men jeg har merket meg at jeg spiser hverken mer eller mindre, i forhold til det jeg gjorde før...

Jeg føler jeg spiser ganske ok- sunt.... drikker vann... ok kanskje mer frukt, men av middager, lunsj etc så er det ganske sunt, sånn på det jevne!!!

 

Alikevel har jeg det siste halv-året/året lagt på meg til et tall jeg aldri har vært i nærheten av før...

 

Jo, jeg spiser kanskje annerledes nå...

Før kunne jeg spise så mye snop og chips jeg ville uten å legge på meg...

Nå spiser jeg myyye mindre snop og chips... helst i helgene.... før spiste jeg sånt hele tiden!!

 

Det som kan tenkes er en grunn, kan jo være aktiviteten.... Før trente jeg mere.... Nå har jeg ikke så mye tid til overs til trening.... eller, det har ikke blitt prioritert, travelt, 2 barn, tette....

Nå vurderer jeg å begynne på sånnt treningssenter, tror dere det kan være alfa og omega for meg???

hvis jeg klarer 2 ganger i uka, kan jeg da oppleve at kg "renner av"??? :-D eller ... hvor lang tid skal jeg sette som mål....

 

en annen ting... kan man spise for myye salat :-D syns jo jeg er så flink så, som spiser masse salat til lunsj... men jeg føler jo ikke den innsatsen er belønnet....

 

og... Idun Fransk Dressing... bra/dårlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er salt vann-bindende. jeg kan "legge på meg" 1 kg dersom jeg spiser veldig salt mat en dag.

 

Ellers synes jeg du skal tenke helhetlig.

Tenk gjennom hva du skal spise pr dag eller pr uke. Fordel det jevnt, med fett, proteiner og karbohydrater jevnt hver dag.

Lurt å lage en ukeplan for middag. men vanskelig, synes jeg.

 

Du SKAL ha noe fett hver dag.Mange prosesser i kroppen foregår bare i fett. men pass på at det er riktig fett.

 

Kos deg også med "godter". Men vær nøye med å velge det, ikke bare putte det i munnen.

 

Jeg var på kino i går, da "valgte" jeg småsjokolader helt bevisst -og nikoste meg med det.

 

Lykke til, da:) Jeg tror du vul klare det, men du må gjøre en bevisst innsats, ellers vil du bare oppleve nederlag.

 

Tenk også at kiloene ikke skal "renne" av. Gjør de det, med spesiell diett, kommer de garantert tilbake.

Det er det langsiktige, sakte, som blir varig

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...