Gå til innhold

Frokost, lunsj tips


goklompen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg trenger litt inspirasjon til frokost og lunsj måltider.

 

Har tilgang på kjøkken så maten kan lages frisk når den skal spises, men ikke ta så alt for lang tid å lage, for da blir det gjort en gang og ikke mere.

 

jeg kjører meg litt fast i å spise det samme hele tiden.

 

jeg spiser ikke: reker, leverpostei, makrell i tomat, tunfisk, skinke, kommer ikke på mere akkurat nå.

 

akkurat nå går det i ost, hapå og nora naturliglett syltetøy på cottage chees.

 

noen som kan inspirer meg litt til sunne, mettende og raske måltider på ca 220 kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med stekt eller kokt egg på brødskive? er 72,5 kcal per egg, og en brødskive ligger ca på 70 kcal per 30 gram. hva med to stekte egg og en skive? 145 + 70 kcal, blir 215 kcal;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg trenger litt inspirasjon til frokost og lunsj måltider.

 

Har tilgang på kjøkken så maten kan lages frisk når den skal spises' date=' men ikke ta så alt for lang tid å lage, for da blir det gjort en gang og ikke mere.

 

jeg kjører meg litt fast i å spise det samme hele tiden.

 

jeg spiser ikke: reker, leverpostei, makrell i tomat, tunfisk, skinke, kommer ikke på mere akkurat nå.

 

akkurat nå går det i ost, hapå og nora naturliglett syltetøy på cottage chees.

 

noen som kan inspirer meg litt til sunne, mettende og raske måltider på ca 220 kcal?[/quote']

 

Denne ble på 283 da, sånn når jeg grovregnet med gr mål

 

Frokostblanding

 

20 g fitness & fruits 70 kal

1 ss solsikkekjerner 56 kal og hjerte

2 valnøtter 70 kal og hjerte

125 graqm lett yogurt 0,1 % fett fra tine 87 kal

 

Du kan jo ta vekk valnøttene og erstatte de med noe annet, som andre nøtter/frukt e,l

 

Jeg har i min blanding;

1 kartong allbran

1/2 pakke solsikke kjerner

1/2 eske valnøtter (smuldret)

1 pakke tørket frukt feks bringebær/blåbær (etter smak)

 

så tar jeg en porsjon tar en halv banan i skiver over (avogtil) og da enten melk eller yougurt.

 

Den store blandingen har to personer i en mnd ca. Så prøvde og dele det litt opp for deg. Den inneholder jo bare veldig sunne ting, selvom kal kom litt høyt. Dessuten er den vanvittig god, og kjempemettende... puh holder lenge den porsjonen jeg lover ;)

 

ps dessuten tar det ca 7 min å lage en gang i mnd hihi og ca 30 sek hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i GR kursbok nr 1 står det oppskrift på en god frokostblanding. er ikke så glad i mange sorter pålegg jeg heller så denne smaker godt til avveksling fra brødet:

-2,5 dl store havregryn

-2dl 4-korn

-3 ss kruskakli

-1 dl solsikkefrø

-1 dl hasselnøtter

-1 dl rosiner

bland alt minus rosiner i ei langpanne og rist blandingen. settes i ovnen 180 grader i ca 10 min. tilsett rosiner til slutt.

 

40 gram av dette pluss 100 gram frukt eller yoghurt gir 205 kcal. ha en melkerasjon over hvis du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...