Gå til innhold

Til gryvjoha


Gjest monli

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tusen takk for formel, den var ny for meg. Jeg kommer fram til at min verdi er 2626 kcal,, og derfor bør følge meny 3 (1900 kcal). Men siden jeg halvammer bør jeg gå opp en halv meny, altså legge på 150 kcal ekstra og derfor skal ligge på ca 2050 kcal hver dag? Regner med å ha ca 20 trimpoeng pr.uke.

 

I går, min første dag, lå jeg på 1500 kcal, altså altfor lite... Spiser man bare litt mer til hvert måltid da, kanskje 3 knekkebrød i stedet for 2 osv...?

 

Tusen takk for flott hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Selv om jeg ikke er Gry;)

 

Dagsmenyen for meny 4 (2200 kcal) er slik:

 

Frokost/lunch/kvelds

Tre brødrasjoner (3 skiver/6 knekkebrød/60 gr korn)

3 påleggsrasjoner (60 gr pålegg)

 

Middag

1,5 middagsrasjon dvs 225 gr kjøtt/fisk

1,5 potetrasjon dvs 225 gr potet (150 gr kokt hvit pasta/ris)

 

Mellommåltid

2 brødrasjoner

2 påleggsrasjoner

 

3 melkerasjoner

 

3 frukter

 

2 kosemerker

 

Siden du ammer bør du øke mengden melk. Hvis du skal ligge mellom meny 3 og 4 så bare kutt ned med en skive med pålegg til et av brødmåltidene.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Tusen takk for formel' date=' den var ny for meg. Jeg kommer fram til at min verdi er 2626 kcal,, og derfor bør følge meny 3 (1900 kcal). Men siden jeg halvammer bør jeg gå opp en halv meny, altså legge på 150 kcal ekstra og derfor skal ligge på ca 2050 kcal hver dag? Regner med å ha ca 20 trimpoeng pr.uke.

 

I går, min første dag, lå jeg på 1500 kcal, altså altfor lite... Spiser man bare litt mer til hvert måltid da, kanskje 3 knekkebrød i stedet for 2 osv...?

 

Tusen takk for flott hjelp.[/quote']

 

 

Heihei! Høres ut som om du har funnet riktig mengde mat for deg! Men går du ned for fort og vil ha samme mengde trimpoeng i uka, øk opp til 2100 kcal.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...