Gå til innhold

Bare lei


Gjest Evi19

Anbefalte innlegg

Vel nå har eg prøvd i to uker på å gå ned i vekt siden sist eg skreiv klageinnlegget mitt om at eg aldri gjekk ned i vekt. Har begynt på proteinpulver, den fitness spesielt til kvinner, går på CLA, kuttet ned kaloriinntaket til under 2000 per dag og trener skikkelig styrketrening på 45min 3 ganger i uken+ hard aerobic 1-2 ganger i uken og spinning 4-5 ganger i uken.

 

Vel har ikkje gått ned eit gram. Fekk tilbake svar på blodprøvene og ifølge dem er det ingenting gale med stoffskiftet mitt bare at eg hadde litt lite jern men går på jerntabletter nå da. Veier så og si det samme kva dag, om morningen veier eg 76,2-76,4 kg og på kvelden 77,2-77,4 kg. Står bom fast uansett kor mykje eller lite eg spiser og trener.

 

Eg er rett og slett dritt lei. Nå i 4 mnd har eg slete ræva av meg for å få meg inn i alle de gammle klærne mine før eg blei gravid. Alt er for smått, strammer over alt og buksene kommer så vidt over rompen. Dette er sikkert straffen. For då eg lå på 66-67 kg klagde eg over kor feit eg var. Gud så dum eg var i hodet då. No når eg tenker over det så hadde eg ein flott kropp med fine former selv om eg godt kunne veid 3-4kg mindre.

 

Målet var å komme meg ned på 70 ihvertfall før nyttår men ser jo at det er nyttesløs. Uansett kva eg gjør så går ikkje fettet vekk og målene viser nøyaktig det samme rundt midjen kvar einaste gang.

 

Eg har fått meire muskler, meir styrke, meir utholdenhet og generelt ein meir sterkere og sunnere kropp og det er eg selvfølgelig glad for. Men så lenge målet var å bli kvitt minst 10kg med unødvendig fett frå svangerskapet så blir eg bare deprimert, frustrert og så forferdelig irritert når eg ennå ikkje har klart det.

 

Uff altså, bare klaging og syting på meg. Beundrer virkelig dere som klarer å finne riktig kcalinntak kombinert med riktig trening og som klarer å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei Evi!

 

Nå kjenner jeg ikke til hele historien din, men av det jeg leste i innlegget ditt minner dette veldig mye om meg selv. Jeg begynte mitt "nye liv" for etpar måneder sider og forventet meg en kjapp nedgang i begynnelsen siden dette ofte skjer. Men nedgangen uteble og jeg holdt meg stabil på 75.7 kg i mange uker. Utrolig frustrerende når jeg både spiste mindre og sunnere, og trente mer. MEN i forrige uke gikk jeg plutselig ned 1.4 kg og denne uken ned 0.8 til.. Kan ikke se jeg har gjort noe annerledes nå enn de første ukene, men nå ser det endelig ut til at det begynner å løsne litt. Har ingen anelse om hvorfor kroppen har tviholdt på kiloene så lenge og jeg vet hvor kjiiiiipt det er når det skjer, men hold ut og stå på. Plutselig gir det resultater!:D

 

Håper virkelig det løsner for deg snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Evi!

 

Nå kjenner jeg ikke til hele historien din' date=' men av det jeg leste i innlegget ditt minner dette veldig mye om meg selv. Jeg begynte mitt "nye liv" for etpar måneder sider og forventet meg en kjapp nedgang i begynnelsen siden dette ofte skjer. Men nedgangen uteble og jeg holdt meg stabil på 75.7 kg i mange uker. Utrolig frustrerende når jeg både spiste mindre og sunnere, og trente mer. MEN i forrige uke gikk jeg plutselig ned 1.4 kg og denne uken ned 0.8 til.. Kan ikke se jeg har gjort noe annerledes nå enn de første ukene, men nå ser det endelig ut til at det begynner å løsne litt. Har ingen anelse om hvorfor kroppen har tviholdt på kiloene så lenge og jeg vet hvor kjiiiiipt det er når det skjer, men hold ut og stå på. Plutselig gir det resultater!:D

 

Håper virkelig det løsner for deg snart!!![/quote']

 

Takk for svar og oppmuntring=) Bra det begynnte å skje noe med deg, men eg har jo holdt på i over 16 uker nå, går mot 5 mnd. Det burde ha skjedd noe. Før eg blei gravid hadde eg ingen problemer med å gå ned i vekt og då trengte eg ikkje ein gang å trene. Virker som heile svangerskapet har ødelagt meg.

Eg trur framleis at det er noe med stoffskiftet. Men leger behandler ikkje pasienten, de behandler blodet til pasienten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har fått meire muskler' date=' meir styrke, meir utholdenhet og generelt ein meir sterkere og sunnere kropp og det er eg selvfølgelig glad for. [/quote']

 

Det sies at muskler veier mer enn fett, men det er jo bare tull. 1 kg = 1 kg. Altså er sannheten den at 1 kg muskler tar MINDRE PLASS enn fett. Det at du ikke har gått ned i livet vil jo ikke si at du ikke har gått ned andre steder. Måler du deg flere steder på kroppen? Lår, hofter, armer osv..?

 

Hvis du har fått flere muskler men veier det samme, da har du MISTET FETT!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at muskler veier mer enn fett' date=' men det er jo bare tull. 1 kg = 1 kg. Altså er sannheten den at 1 kg muskler tar MINDRE PLASS enn fett. Det at du ikke har gått ned i livet vil jo ikke si at du ikke har gått ned andre steder. Måler du deg flere steder på kroppen? Lår, hofter, armer osv..?

 

Hvis du har fått flere muskler men veier det samme, da har du MISTET FETT!

 

:-)[/quote']

 

Hei=) ja eg måler meg rundt rompen og lårene og ingenting er borte. Og ingenting er borte, merker jo det på klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjenstår vel egentlig bare to spørsmål_

 

1) Spiser du nok godt fett?

Og får du i deg nok essensielle fettsyrer? (omega3) 3 - 6 gram om dagen er fint.

Ellers: avocado, oliven, peanøtter (usaltede) osv

 

2) Drikker du nok vann?

Drikker du minst 2 liter vann hver dag?

Og da mener jeg RENT vann, ikke farris.

Og det gjør INGENTING om du kommer opp i 3 liter de dagene du trener. Det er kjempeviktig med masse vann før under og etter trening.

 

De to tingene er jo helt vesentlige i forhold til å gå ned i vekt.

 

:-) anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjenstår vel egentlig bare to spørsmål_

 

1) Spiser du nok godt fett?

Og får du i deg nok essensielle fettsyrer? (omega3) 3 - 6 gram om dagen er fint.

Ellers: avocado' date=' oliven, peanøtter (usaltede) osv

 

2) Drikker du nok vann?

Drikker du minst 2 liter vann hver dag?

Og da mener jeg RENT vann, ikke farris.

Og det gjør INGENTING om du kommer opp i 3 liter de dagene du trener. Det er kjempeviktig med masse vann før under og etter trening.

 

De to tingene er jo helt vesentlige i forhold til å gå ned i vekt.

 

:-) anto[/quote']

 

Nok fett ja, CLA, tran, og vann? vel eg drikker ikkje noe annet enn vann;)så der går det minst 2 liter kvar dag uansett ja;) liker ikkje brus, saft og sånt. Så der gjør eg vertfall ikkje noe feil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Vi er alle forskjellige med forskjellige meninger. Her er min;

 

Du trener ekstremt mye, synes jeg. Etter det du skriver trener du 1,5 - 2 timer hver dag !!! Du trener også endel styrke. Fettet får man bort ved type kondistimer (HøyPuls o.l.) Styrketrening bygger muskler "innenfor" fettet. Jeg mener at du kan kutte styrketreningen og likevel trener du nok (om du ikke skal delta i OL, selvfølgelig :-)). Så mener jeg også at du kan prøve å gå ned til 1600 kcal. Man er som sagt forskjellig. Dette er min mening.

 

Lykke til.

 

PS: Hvorfor tar du proteinpulver? Det er det kroppsbyggere gjør? Har du virkelig behov for det? Kan det være noe i dette som ikke er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle forskjellige med forskjellige meninger. Her er min;

 

Du trener ekstremt mye' date=' synes jeg. Etter det du skriver trener du 1,5 - 2 timer hver dag !!! Du trener også endel styrke. Fettet får man bort ved type kondistimer (HøyPuls o.l.) Styrketrening bygger muskler "innenfor" fettet. Jeg mener at du kan kutte styrketreningen og likevel trener du nok (om du ikke skal delta i OL, selvfølgelig :-)). Så mener jeg også at du kan prøve å gå ned til 1600 kcal. Man er som sagt forskjellig. Dette er min mening.

 

Lykke til.

 

PS: Hvorfor tar du proteinpulver? Det er det kroppsbyggere gjør? Har du virkelig behov for det? Kan det være noe i dette som ikke er bra?[/quote']

 

Hei=) Eg har alltid likt å trene men i det siste har det blitt ein besettelse. Eg har maks 1 hviledag i uken, noen ganger 2 men det er sjeldent. Eine dagen kan eg bare trene 30-45 min, andre dagen kan eg trene 1 - 1,5 timer og tredje dagen kan eg trene 1,5- 2 timer. Trener sånn at eg får minst 20 trimpoeng i uken og syns egentlig ikkje at det er så mykje, syns det er passe for meg for eg veit at eg har krefter til meir men har klart å sette meg det målet at eg ikkje skal trene meir enn det.

 

Vel, får å ikkje være frekk så veit eg ikkje kven eg skal høre på lenger. Du sier at kondistimer trener bort fett, vel dette gjorde eg noen uker uten noe resulater. Så fekk eg tips frå noen her inne om at: Muskler forbrenner fett derfor burde eg trene meir styrke, noe som eg også gjorde i noen uker uten resultater ( vel meir muskler fekk eg jo men vekten står jo alltid stille og eg vil NED i vekt). Så fekk eg også tips om at eg kanskje ikkje fekk i meg nok proteiner og at eg burde begynne med proteinpulver. Spesielt til kvinner, heter Fitness Protein og det kan både hjelpe deg å gå ned i vekt og opp i vekt, det står bruksanvisning bak på pakken.

 

Så derfor trener eg styrke 45min 3 ganger i uken med 30 min spinning etterpå. Og då tar eg proteinpulver før treningen og rett etter treningen. Sånn at musklene har noe å jobbe med. Aerobic tar eg 2 ganger i uken på 30-45 min, og det er jo kondistrening så det holder. Det er jo høypuls. Så går eg alltid ein tur på 1,5 time 6km/h kvar søndag og spinner ein time seinere på dagen. Dermed vil eit kcalinntak på 1600 kvar dag vere for lite for meg.

 

Men tusentakk for svar=) Fint å høre kva folk meiner men blir litt forvirret til tider siden alle har ulike tips. Men no har jo eg prøvd ulike tips uten å lykkes med nedgang i vekten eller mindre mål rundt midje, rompe og lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok fett ja' date=' CLA, tran, og vann? vel eg drikker ikkje noe annet enn vann;)så der går det minst 2 liter kvar dag uansett ja;) liker ikkje brus, saft og sånt. Så der gjør eg vertfall ikkje noe feil=)[/quote']

 

Du trenger omega 3, for det klarer ikke kroppen å produsere selv. CLA er en annen fettsyre som ikke dekker omega 3-behovet ditt.

 

Og jeg er enig med de som sier at du ikke trenger proteinpulveret med mindre du trener hard styrke (med vekter). Spiser du proteinpulver for annen type trening legger det seg som ekstra energi som må fettforbrennes.

 

Men muskler trenger du, og styrketrening er viktig. De store musklene er med på å brenne fett også når du sitter stille eller sover, fordi de trenger energi uansett. Derfor er jeg sterkt uenig i at du ikke behøver å trene muskler. Du må ta i mye mer på cardio og fettforbrenning for å brenne bort fettet enn du må om du i tillegg har muskler som krever en viss mengde energi.

 

Proteinpulver drikker du kun de dagene du trener hard styrke med vekter, de andre dagene trenger du det ikke.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger omega 3' date=' for det klarer ikke kroppen å produsere selv. CLA er en annen fettsyre som ikke dekker omega 3-behovet ditt.

 

Og jeg er enig med de som sier at du ikke trenger proteinpulveret med mindre du trener hard styrke (med vekter). Spiser du proteinpulver for annen type trening legger det seg som ekstra energi som må fettforbrennes.

 

Men muskler trenger du, og styrketrening er viktig. De store musklene er med på å brenne fett også når du sitter stille eller sover, fordi de trenger energi uansett. Derfor er jeg sterkt uenig i at du ikke behøver å trene muskler. Du må ta i mye mer på cardio og fettforbrenning for å brenne bort fettet enn du må om du i tillegg har muskler som krever en viss mengde energi.

 

Proteinpulver drikker du kun de dagene du trener hard styrke med vekter, de andre dagene trenger du det ikke.

 

:-)[/quote']

 

Eg tar tran og det dekker jo omega 3 behovet mitt=) Proteinpulver tar eg ikkje som nøyaktig henvist på pakken. Eg tar det bare i forbindelse med styrketrening og ja eg trener vekter kvar gang eg trener styrke. Så eg overdriver ikkje med det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre kva folk meiner men blir litt forvirret til tider siden alle har ulike tips. Men no har jo eg prøvd ulike tips uten å lykkes med nedgang i vekten eller mindre mål rundt midje' date=' rompe og lår.[/quote']

 

Hei du!

 

Har du vurdert å melde deg på kurs? Tenk nøye over hva du kan få igjen for de pengene det koster. Du får råd og hjelp av en profesjonell, og det handler om DEG, ikke om prinsipper. Og du slipper råd som spriker i alle mulige retninger.

 

Du virker jo veldig fokusert og flink, og fortjener å se resultater. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Nei, det er ikke lett med alle synspunkter. Min treningsveileder på SATS sa til meg at for å få bort fettet trenger jeg mest kondistimer. I kondistimene bygger man jo også muskler (hele kroppen blir jo trent; bein, armer, rygg etc alt etter hvor hardt man tar i selv) og hun mente derfor vekter var helt overflødig, så lenge det var å stramme og få bort fett som var mitt mål.. Så det gjør iallfall jeg. Trener 3-4 ganger i uken 1 - 1,5 timer hver gang. Spiser ca 1300 kcal pr dag. Vitaminer er C, Gerimax og Udo's Choise (type omega) og ca 12-15 trimpoeng pr uke. Er 170 og veier 70 (skal ned ca 5 kg til). Jeg går ned ml 0,5 - 1 kg i uka på dette opplegget iallfall (om jeg er flink, vel og merke).

 

Er enig i at du fortjener å gå ned etter så lang tid. Du får iallfall 10 store gullstjerner fra meg for din innsats og stå-på-vilje. Ønsker deg masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Har du vurdert å melde deg på kurs? Tenk nøye over hva du kan få igjen for de pengene det koster. Du får råd og hjelp av en profesjonell, og det handler om DEG, ikke om prinsipper. Og du slipper råd som spriker i alle mulige retninger.

 

Du virker jo veldig fokusert og flink, og fortjener å se resultater. Lykke til![/QU

 

Takk for svar=) Eg begynner virkelig å vurdere å melde med på kurs altså. Men først vil eg få det heilt utelukket at eg ikkje har lavt stoffskifte. Og så må eg få tid til det også=) ser at kursene her i fjell er på onsdager fra januar og då er eg akkurat på babysvømming med lille gullet mitt på 7 mnd, ellers går jo eg skule. Vanskeligt å få tid til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' det er ikke lett med alle synspunkter. Min treningsveileder på SATS sa til meg at for å få bort fettet trenger jeg mest kondistimer. I kondistimene bygger man jo også muskler (hele kroppen blir jo trent; bein, armer, rygg etc alt etter hvor hardt man tar i selv) og hun mente derfor vekter var helt overflødig, så lenge det var å stramme og få bort fett som var mitt mål.. Så det gjør iallfall jeg. Trener 3-4 ganger i uken 1 - 1,5 timer hver gang. Spiser ca 1300 kcal pr dag. Vitaminer er C, Gerimax og Udo's Choise (type omega) og ca 12-15 trimpoeng pr uke. Er 170 og veier 70 (skal ned ca 5 kg til). Jeg går ned ml 0,5 - 1 kg i uka på dette opplegget iallfall (om jeg er flink, vel og merke).

 

Er enig i at du fortjener å gå ned etter så lang tid. Du får iallfall 10 store gullstjerner fra meg for din innsats og stå-på-vilje. Ønsker deg masse lykke til.[/quote']

 

Tusen takk for svar=) Eg gir meg vertfall ikkje ennå, eller eg gir meg faktsik aldri:D skal ned i vekt uansett=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at du burde melde deg på kurs' date=' men det var jo det jeg sa innledningsvis... på den aller første tråden din. Et kurs gir deg virkelig god hjelp.[/quote']

 

Vil virkelig begynne på kurs ja=) ei venninne av meg gjorde det og gjekk ned 8kg på 7 uker og ho sa det var kjempebra opplegg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...