Gå til innhold

Romaskin


Gjest ArneSK
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg spurte i forumet tidligere om hvilken romaskin anbefales / advares mot, men fikk ingen svar før innlegget forsvant i havariet av nettsiden.

 

I og med ingen ga meg gode råd måtte jeg gjøre et valg på egen hånd. Etter å ha vurdert forskjellige produkter og leverandører, gjorde jeg en bestilling hos http://www.sportsmaster.no. De hadde den beste omtale av sine produkter, samt en vurdering av hvor fornøyd kundene var, som hadde kjøpt produktene.

 

Jeg bestilte en Infiniti R100APM. Vanlig pris 6.750, nå introduksjonspris kr 5.950. Jeg tror at dette en en solid maskin jeg vil bli meget fornøyd med.

 

Jeg vil bruke den som et alternativ til å gå tur. Når været ikke frister for å gå ut, setter jeg meg ned og "tar livet med ro". Tror at å ro er en bedre aktivitet for hele kroppen, enn ergometersykkelen. Tror også at jeg får større forbrenning av kalorier, da det er flere muskler som jobber.

 

Dessverre er det leveringstid på maskinen. Den kan først leveres den 11/12. Inntil videre får jeg benytte apostlenes hester og ergometersykkel. Jeg kommer tilbake med rapport, når maskinen er kommet i hus.

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig så kom romaskinen i dag. Pakket ut med spenning. Det viser seg den er av skikkelig god kvalitet, så den vil jeg bli fornøyd med. Bruksanvisningen for computeren var ikke like enkel (eller kanskje for enkel). Jeg ga den opp i første omgang og rodde i 30 min og fikk forbrent 256 kcal. Kjenner at det var uvant for armer og mage, så jeg får ta det forsiktig den første uka.

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at du engasjerer deg og deler romaskinerfaringene med oss andre! Jeg er veldig spent på om du merker resultater fort, og hvor/hvordan du merker det best. Jeg har selv rodd mye på maskin på treningsstudio, men har ikke god peiling på kvalitet... Hvis du ikke har anskaffet det allerede så anbefaler jeg deg sterkt å kjøpe treningshansker til roingen, så unngår du sår hud på innsiden av hendene. Venter i spenning på resultater!

 

Jannicke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller beste romaskinen du kan få tak i er Concept. det er den alle toppidrettsutøverne bruker og kan virkelig anbefales. Jeg bruker min 2-3 ganger pr. uke og det er effektivt. Den kan fåes kjøpt hos en importør i Bærumsdistriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt Concept 2 romaskin av en kollega. Jeg undersøkte prisen, kr 18.300, - tre ganger den prisen jeg betalte for min. Det er ikke tvil om at Concept maskinen er den beste på markedet, men trenger en den kvaliteten hjemme, for bruk 3-5 timer uka?

 

Jeg er fornøyd med mitt kjøp, den har utmerket kvalitet og fyller mitt behov.

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt leketøy! Hadde vi samlet oss, hadde det blitt et gedigent treningssenter med my bra utstyr og sikkert mange trenings-dvd'er og -videoer! jeg er knallfornøyd med min elliptical, litt kjedelig og slitsomt å tråkke på, og derfor perfekt foran tv'n. Hadde jeg hatt plass, hadde jeg gjerne skaffet romaskin også, for den ville fått meg til å bruke mange musker jeg gjerne skulle brukt mer. Når jeg en gang får stort hus, med et lite treningsrom... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Min mann er gammel roer, og vi har consept 2 maskinen. Den er super og veldig enkel bruksanvisning. Han mener den er den beste, men som det er sagt her; den er dyr og da;-)

 

Jeg brukte den en periode for lenge siden opptil 2-3 ganger i uken. Nå skal vi igang igjen. Både mannen og jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...