Gå til innhold

vekta stoppet opp, for lite kcal??


Gjest mor68

Anbefalte innlegg

har slanket meg siden sommer og har gått ned en hel del, men nå er det bom stopp.

 

Ammer ennå, men jenta er stor (9 mnd) og spiser annet mat. Uansett holder jeg meg til ca 1550 - 1600 kcal.

 

har altså ligget på den samme vekta i flere uker. Hun spiser 3 måltider og får melk på "si" og så får hun melk på natta. Spiser jeg for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Siden jeg ikke vet hvor tung, lang og hvor aktiv du er.

 

Jeg selv fullammer, er 1,74 cm og veier 73 kg. 7 trimpoeng ca i uka og normal hverdagsaktivitet. Jeg ligger på ca 2300 kcal i snitt, og da går jeg ned 0,5-1 kg i uka.

 

Hvis du leter litt rundt i trådene her ligger formelen for beregning. Jeg f.eks. skal uten amming ligge på ca 1900 kcal.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet hvor mye jeg trenger når jeg ikke ammer, men ikke når jeg ammer. Er 170 og veier 71 kg. 7 trimpoeng og normalt aktivt ellers. Skal ut fra det ligge på 1600 kcal, men har ikke pipling hvor mye baby tar. Når en full ammer ligger en jo en meny over, men hvor ligger en når baby tar litt. Kanskje hun har 2 av 6 måltider???

 

tidligere gikk jeg ned 0,7 kg i snitt, men nå altså; 0 kg i 3 uker... frustrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Så da har du to muligheter, enten fortsette sånn du gjør eller prøve å gå opp et par hundre kcal.

 

Fullamming tar vel ca 750 kcal. Så kan du jo se hvor mye du ammer ift fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...