Gå til innhold

holde vekten-utfordringer


Gjest madamim23

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.

da er jeg ferdig på ned i vekt, og vil på hold vekten etter nyttår. problemet er at jeg ikke har 2000kr på noen mnd ennå, så det jeg da lurer på er;

hvis jeg fortsetter nå et par mnd til å spise ned i vekt menyen min, da går jeg ned, la oss si 5 kg til.

Vil det bli vanskeligere å holde vekten dersom det skjer? Grunnen til at jeg sier meg offesilet slankeferdig er at jeg er redd ikke kroppen kan være stabil på 70 kg, eller mindre, nå er den på 75, noe jeg har jobbet for i 16 uker.

 

jeg kan gjerne være 5 kg lettere, det hadde ikke gjort noe, men er red kroppen ikke kan være stabil over flere år dersom jeg veier mindre enn det jeg jør nå..

 

Noen som har erfaring eller som vet noe om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

En del av oss har tidligere prøvd å holde vekten uten å gå på kurs. Noen har skrevet ganske utfyllende rapporter her inne.

 

Anbefaler å lese Fru Luna sine beskrivelser (søk på fru luna i forumet). Jeg har også skrevet noe. da kan du få en ide og prøve deg litt frem til du kan begynne på kurs :)

 

Jeg vet ikke om ejg er tilhenger av å gå ned i vekt for å gå opp igjen... Det gjør nemlig en del med kroppsbildet og følelsene dine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

En del av oss har tidligere prøvd å holde vekten uten å gå på kurs. Noen har skrevet ganske utfyllende rapporter her inne.

 

Anbefaler å lese Fru Luna sine beskrivelser (søk på fru luna i forumet). Jeg har også skrevet noe. da kan du få en ide og prøve deg litt frem til du kan begynne på kurs :)

 

Jeg vet ikke om ejg er tilhenger av å gå ned i vekt for å gå opp igjen... Det gjør nemlig en del med kroppsbildet og følelsene dine :D

 

takk for svar. men enten skal jeg ta et hold vekten eller så skal jeg gå ned i vekt alene.

Så det jeg egentlig lurte på er; Har noen erfaring med at det er vanskelgere å holde vekten dersom man kommer på en vekt man ikke har liget på over lengre tid før? For jojo- slanking skal jeg ikke ha... da får jeg heller være fattig en stund og fornøyd med kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om 10000 kroners spørsmålet. Finner du svaret så ring meg :D

 

Dette handler litt om det jeg kaller "trivselsvekt", dvs den vekten som kroppen lander på og som den blir stabil på. Om den vekten du har valgt er stabil er ikke godt å si før du har prøvd.

 

Som du kan lese av flere av trådene så har vi hatt varierende erfaringer. Noen av oss har klart det ( å finne den riktige vekten), andre ikke... De som ikke har klart det har måttet justere og prøve igjen.

 

Det å holde vekten er nemlig vitenskap. Og etter min mening er du ikke garantert å holde vekten på kurs.... Når du er ferdig med kurset må du uansett jobbe alene videre... Holde vekten er jo et evigvarende prosjekt er det ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes du har nådd din idealvekt ville jeg gradvis øket kalorimengden (i fru Lunas tråd kan du se anbefalingene fra Dr. Birkeland) for å oppnå stabilisering. Jeg tok av litt ekstra under stabiliseringen.

 

Det kan da ikke være lurt å gå ytterligere ned (mer enn hva du ser som din idealvekt) bare fordi du kan, eller hur? Min erfaring er at fysisk aktivitet er enda viktigere når du holder vekten enn når du går ned - men det viktigste er å opprettholde den nye livstilen men etterhvert i kaloribalanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere har så rett jenter! nå skaljeg maile et par kursledere ang oppstart etter nyttår på hold vekten, så får jeg satt igang stabiliseringen før jeg går ytterlige opp eller ned. Selv om jeg ikke har råd, er det verdt det, håper jeg klarer å holde vekten da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...