Gå til innhold

Motivasjon


Gjest ArneSK
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er mange som trenger motivasjon. Har dere for store mål, og før tøff vei for å nå dem? Slanking er for meg ingen kamp, da mitt mål er 10,5 kg på 18 uker, dvs 0,58 kg i uka. Det betyr at jeg spiser som normalt, da ligger jeg under hva jeg max må innta pr dag. Om jeg skeier ut med noe godt en dag kommer jeg over den daglige grensen, men ligger fortsatt under totalen for uka.

 

Jeg har, som tidligere innlegg viser, gått til anskaffelse av Polar WM42. Den beregner daglig inntak og ukentlig aktivitet. Ukentlig aktivitet skal være på minst ca 1300 kcal for meg. Det er så utrolig motiverende å se hvor mange kcal som forbrennes på klokken, når jeg går tur, måker sne, eller sitter på ergometersykkelen. Det gjør at jeg hver eneste uke er langt over 1300 kcal i aktivitet, normalt mellom 1800-2500 pr uke. Jeg ligger ca 3000-5000 kcal under det jeg kan totalt innta pr uke.

 

Vet ikke om det hadde vært like motiverende å gå en tur, om jeg samtidig ikke kunne måle forbrenningen av kcal. Det at klokken beregner nye mål for hver uke, etter hvor flink/mindre flink jeg var uka før, er motiverende. Den tillater meg da å øke inntaket og redusere aktiviteten, men jeg fortsetter slik som jeg har gjort tidligere uker, og går langt over målet for uka.

 

I og med at målene for kommende uke er basert på siste ukes resultat (vekttap), føler jeg at målene er realistiske for meg. De er ikke teoretiske på bakgrunn av et regnestykke som er utført for en person med X vekt, alder osv.

 

Kanskje dette kan også virke motiverende for andre også?

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arne!

 

Joda, det høres absolutt fristende ut, selv om jeg vet at det som er hovedproblemet mitt er tid til å få gjort det jeg burde! Hva koster forresten en Polar WM42? (Og hvor er den kjøpt?) Er det noe du fester på kroppen som gjør kontinuerlige målinger?

 

Jeg skal tilsammen gå ned 36kg, og har ikke lyst til å bruke så ekstremt lang til på dette.. Hittil har jeg tatt av 16,6kg, og de neste 20 håper jeg på å 4-5 måneder. Men av erfaring vet jeg at det er når man har nådd målet at den virkelige utfordringen begynner! -Så kanskje jeg skal anskaffe en Polar WM42 til denne (for meg iallefall) kritiske perioden! Kroppen trenger antakeligvis nesten ett prs tid på å stabilisere seg etter ett såpass stort vekttap! Tror jeg skal ønske meg en til gebursdagen min!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikt over forhandlere av Polar WM 41/42 finner du her:

 

http://www.pulsklokke.no/forh.html

 

Jeg kjøpte min klokke på Internett fra Tyskland på følgende adresse:

 

http://www.sport-tiedje.dk/polar/pulsmesser.htm

 

Jeg betalte kr 1630 (tror jeg det var), inklusive norsk MVA, tollbehandling til Posten mm. I Norge er veiledende pris kr 1990.

 

Det står intet om WM-klokkene på sidene til Polar Norge, men på de internasjonale siden kan du lese en masse om dette.

 

http://www.polar.fi/polar/channels/eng/segments/WeightManagement.html

 

Når du har kommet ned i ønsket vekt, kan du legge inn det som målvekt i klokken. Den vil da gi deg et program for å holde ønsket vekt.

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at GR ikke selger pulsklokker i Polar WM-serien (WM=Weight Management), da de selger en Fitnessmodell.

 

Kan noen fra GR svare på dette, hvorfor selges ikke WM-modellene i nettbutikken?

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke alle ønsker en like avansert utgave, og vi når ut til flere kunder ved å tilby en klokke som er litt enklere og mer funksjonell for folk flest, i tillegg til at den ligger bra i pris. Den vi tilbyr har de viktigste funksjonene, men ønsker man måling og beregninger utover dette forstår jeg godt at WM-serien virker ekstra motiverende, lykke til videre!

Hilsen Anne Thea :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Pernille
Jeg ser at det er mange som trenger motivasjon. Har dere for store mål' date=' og før tøff vei for å nå dem? Slanking er for meg ingen kamp, da mitt mål er 10,5 kg på 18 uker, dvs 0,58 kg i uka. Det betyr at jeg spiser som normalt, da ligger jeg under hva jeg max må innta pr dag. Om jeg skeier ut med noe godt en dag kommer jeg over den daglige grensen, men ligger fortsatt under totalen for uka.

 

Jeg har, som tidligere innlegg viser, gått til anskaffelse av Polar WM42. Den beregner daglig inntak og ukentlig aktivitet. Ukentlig aktivitet skal være på minst ca 1300 kcal for meg. Det er så utrolig motiverende å se hvor mange kcal som forbrennes på klokken, når jeg går tur, måker sne, eller sitter på ergometersykkelen. Det gjør at jeg hver eneste uke er langt over 1300 kcal i aktivitet, normalt mellom 1800-2500 pr uke. Jeg ligger ca 3000-5000 kcal under det jeg kan totalt innta pr uke.

 

Vet ikke om det hadde vært like motiverende å gå en tur, om jeg samtidig ikke kunne måle forbrenningen av kcal. Det at klokken beregner nye mål for hver uke, etter hvor flink/mindre flink jeg var uka før, er motiverende. Den tillater meg da å øke inntaket og redusere aktiviteten, men jeg fortsetter slik som jeg har gjort tidligere uker, og går langt over målet for uka.

 

I og med at målene for kommende uke er basert på siste ukes resultat (vekttap), føler jeg at målene er realistiske for meg. De er ikke teoretiske på bakgrunn av et regnestykke som er utført for en person med X vekt, alder osv.

 

Kanskje dette kan også virke motiverende for andre også?

 

Arne[/quote']

Hei, eg ser du begynt så motevirt 011205 og skulle gå ned 10kg på 18 uke, kor langt ned er du komt no? Lukke til.Pernille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nede i 101 kg (var 100,8 kg på onsdag, men mandag er veiedag). Hadde veiing i går. Det var litt skuffende, da jeg bare gikk ned 0,2 kg siste uke. Dette til tross for 7t og 20 min trening, hvor jeg tilsammen forbrente nesten 4000 kcal, siste uke. Trodde det skulle ha gitt større utslag.

 

Jeg har igjen 5 kg til målet, og jeg må ta mere pr uke enn hva jeg har gjort tidligere. Har nå hatt langfri og vært på hytta. Planen var lange skiturer hver dag. I stedet er det blitt mest å sitte inne i fire dager å se på at regnet øser ned, og snøen forsvinner. Fikk gått en fottur en kveld det var et lite opphold i regnet.

 

Motivasjonen er fortsatt på topp. Skal bruke romaskinen i kveld. Ser at jeg går nedover, men i litt tregere tempo enn hva jeg håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...