Gå til innhold

Snoking før middag


Gjest JBG
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg spiser en del i løpet av dagen før middag kl1600-1630 (frokost, lunsj, 3-4 klementiner og 1 lett-yoghurt), men allikevel er jeg skrubbsulten fra ca kl15. Da sprekker jeg når jeg kommer hjem, og spiser sjokolade og annet som ligger i skuffen. Jeg føler at blodsukkeret er lavt, og må ha i meg noe for å holde ut til middag. Men jeg skjønner jo at det er sannsynligvis denne uvanen som gjør at jeg får i meg for mye kalorier, hvordan skal jeg komme meg ut av det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få aller først ut alle godisene i skuffen, og er det mannen din sine-be han gjemme dem en annen plass! Da er ikke fristelsen så stor. Når jeg blir "snopen" pleier jeg å ta meg et glass me funlightsaft. Men er det noe å knaske på jeg bare må ha, har jeg ferdigoppskjært gulrot og kålrot i kjøleskapet i en skål med vann, da holder de seg sprø også. Dette har blitt populært her i huset, og alle synes det er snadder og knaske på utover dagen...Hvis ikke kan du ta et knekkebrød med brunost, dekker søtbehovet og man klarer bedre å holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og Hå.

 

Vil bare si meg helt enig med Vildepia her. Få vekk all den godis som ligger i skuffen. Godis trenger ikke å være der. Skal man ha det, kan man gå og kjøpe ved behov. Da kan man jo få trimpoeng også for å hente godsakene :P

 

Daeman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter også gjerne ut mellommåltidet og kveldsmåltidet ettersom jeg ofte spiser sen middag. Da tar jeg et par skiver mellom lunsj og middag og holder lettere ut. En pose gulrøtter er også et godt tips. Eller hold deg i aktivitet, da glemmer du at du egentlig er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokstavelig talt på kroppen. Ingen god ting å være skrubbsulten når en lager middag, ikke når en kjøper inn til middag heller! Løsningen min for tida er å ha med banan og yoghurt på jobben, og så legge inn en ørliten spisepause i 3-1/2 4-tida. Da slipper det verste suget taket, og jeg kommer (som regel) greit gjennom.

 

Ellers må naturligvis det livsfarlige snopet gjemmes, ja. En ting er å lære seg til å motstå fristelser, men de behøver da ikke ligge rett for nesa på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...