Gå til innhold

Gravid - 24 uker på vei...


Gjest maimamma08

Anbefalte innlegg

Gjest maimamma08

og har gått opp 6 kg. Veide 87 i utgangspunktet.

I Januar 07 veide jeg 90, men klarte ved hjelp av GR å gå ned til 84 før bryllupet mitt i fjor sommer. Gikk opp litt da jeg skulle "kose meg" på bryllupsreise/ferie - og hadde ikke kommet i gang med gode matrutiner igjen før jeg ble gravid.

 

Pga en spontanabort tidligere fikk jeg beskjed av legen om å ta det med ro, og ikke trene de første månedene. Nå er jeg i elendig form, og har helt glemt hvordan kostholdet burde være. Er så frustrert med meg selv. Går litt turer, og prøver å få i meg næringsrik mat - men det blir for lite trim, og for mye snacks/smågodt attåt.

 

Noen som er i lignende situasjon? Kunne trenge litt motivasjon her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Så fint med flere med mai barn i magen! ;) Jeg ligger litt høyere opp enn deg på vektskåla og har gått opp 7 kg tilsammen. Gikk opp tre kg tidlig i svangerskapet noe som er vanlig til meg å være. Så jeg synes ikke jeg har lagt på meg så fryktelig mye. Håper å ligge innenfor normalen på pluss 12,5 kg når jeg når terminen 10. mai.

 

Prøver å spise regelmessige måltider men det blir lite grønnsaker utenom til middag. Frister ikke med rå grønnsaker i det hele tatt. Spiser stort sett dette på en vanlig dag:

 

Frokost og lunsj 2 brødskiver med valgfritt pålegg. Middag en normal porsjon uten å veie å måle. Feks. 2 poteter, 125 gram laksefilet og 1/4 - 1/2 tallerken med grønnsaker. Kveldsmat 1-2 brødskiver alt etter hvor sulten jeg er. Drikker mer melk enn vanlig. Som regel 2-3 glass pr. dag. Spiser litt frukt eller yoghurt som mellom måltid. Har heldigvis ikke sug etter gotteri eller kaker. Men spiser allikevel litt ekstra på lørdag og søndag. Lenge siden jeg har lagt inn matmengde på GR-siden men før jul lå jeg på ca 1900 kcal pr. dag.

 

Hvis du har lagt på deg 6 kg har du ikke lagt på deg for mye iflg. hva som er normalt. Tror heller det har med følelsen av at du kunne ha spist litt sunnere. Lykke til videre i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...