Gå til innhold

Gravid?!?!?


jeg gir aldri opp

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid og har enda ikke kommet over lykkesjokket. Sist gang brukte vi fire år på å bli gravid, denne gangen var det nok med barnevakt en helg;-) Jeg er veldig, veldig glad og håper det går bra denne gangen.

 

Det jeg lurer på er anbefalt kaloriinntak. Finnes det noe oversikt over det? Har tatt av mange kilo men ikke nok, og hadde egentlig planlagt å gå ned noen flere. Men det går vel ikke når en er gravid - eller gjør det det? Følger meny 2 som er 1600 kalorier om dagen. per i dag inntar jeg ca 400-500 kalorier mindre enn jeg bruker (tror jeg).

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk gravid, fulgte jeg meny 2: 1600 kalorier.

Jeg var inaktiv pga småblødninger. Jeg gikk på kurs og min kursleder plusset på 350 kalorier pga graviditet, om jeg ikke husker helt feil.

 

Jeg slanket meg ikke, det skal man jo ikke, men jeg holdt vekten stabil frem til uke 18, ca. Fra da av kom kiloene, og jeg skeiet mer ut...La på meg 14 kilo totalt.

 

Lykke til og kos deg med voksende mage!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid med yngste snuppa mi, sendte jeg en mail til GR med spørsmål om hva de anbefalte. Fikk da tilbakemelding om at jeg ikke skulle øke kcal inntaket før jeg var omtrent 16 - 20 uker på vei.

 

Jeg fulgte det rådet og var veldig påpasselig med hva jeg spiste hele veien. Fikk svangerskapsdiabetes og da måtte jeg være enda mere påpasselig, men gikk totalt opp 8 kg. De tre første svangerskapene gikk jeg opp 15-20 kg.

 

Lykke til. Kos deg med graviditeten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...