Gå til innhold

Moving stabiliserer igjen...


Gjest moving

Anbefalte innlegg

Jeg gir meg ikke, stabiliserer nå for andre gang. Jeg garanterer ingen ting, men ønsker å prøve igjen å se om jeg kan få det til!

 

Sist runde var jeg veldig systematisk og la på litt og litt, men jeg var nok ikke like nøye med hva slags kcal jeg puttet i meg og det kunne bli en del variasjoner i dagsinntak i løpet av en uke (ble ofte mye mer i helgene)!

 

Denne gangen tenkte jeg å stabilisere iform av å spise sunne kcal, og gjøre slik jeg har gjort en periode nå - nemlig lite alkohol og prøve å minske inntak av sjokolade m.m. Jeg skal ta et glass innimellom, og kose meg i ny og ne, men jeg skal ikke øke kcalinntaket vha kosemerker.

 

Tenkte å legge på 200 kcal av gangen, men opplever jeg at jeg går opp så fortsetter jeg på samme nivå og venter med å legge på 100/200 kcal. Kan noen gi meg innspill på hvor ofte man ifølge boka skal legge på? En gang i mnd, eller pr uke?

 

Tenkte å prøve denne gradvis - modellen, har en mistanke om at jeg må bruke tid og legge på langsomt. Sist gang erfarte jeg nettopp det at jeg gikk for raskt opp i kcal og dermed også gikk opp i vekt. Jeg trener mye og må la kroppen få tid til å omstille seg.

 

Om noen har innspill på tidsintervallet så si ifra! Begynner første runde med 1800 kcal!

 

Rapport:

11/02: 62,7 kg, 73,5 cm, 29,1 tp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, Moving. Det er vel ikke så lenge siden jeg leste at du skulle gå over til å ta av litt igjen.

 

Jeg går på Hold Vekten med Grete Roede, og min kursleder anbefalte 100 kcal i 2 uker og så nye 100 kcal. Det funket veldig bra for meg, og gav også forbrenningen et lite kick slik at jeg gikk ned litt til. Har vært stabil i 5 måneder nå, og er tilnærmet oppe i rett kalorimengde. Når du vet at du legger på deg hvis du øker med 200, kan du jo begynne med 100. Er lettere å øke med de sunne kaloriene også når en tar det sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for tilbakemelding, tror nok jeg også at jeg skal legge på langsomt.

 

Noen spm, har du variasjoner fra dag til dag eller klarer du å holde akkurat det samme hver dag? Hvordan tenker man 100 ekstra? 50 ekstra en dag og 150 en annen? Tror du dette har mye å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første månedene så skrev jeg alt jeg spiste, og lå nok ikke mer enn 50 kalorier pluss minus. Tror en variasjon på opptil 150 er helt greit.

Det er er viktig er jo å legge på de faste måltidene, slik at en fortsetter de gode vanene og at de ekstra kaloriene blir sunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Moving!

 

Jeg følger spent med på stabiliseringen din, for det var i denne fasen det skar seg for meg sist!

 

Synes tilnærmingen din ser veldig bra ut.

 

Tror at det glapp for meg, for jeg alt for raskt stoppet å følge med på inntaket av kalorier, regnet med at jeg hadde det under kontroll. Har lest nøye gjennom fru Lunas stabilisering også, og ser jo at hun har hatt kjempekontroll ganske lenge, og helt til hun kom opp i det hun skal ha av kalorier. Tenker at det ikke er så dumt.

 

Nå er jeg på ... ned under 10 kg... men håper på å komme inn her til deg i løpet av april...

 

vi "sees"!

 

Hilsen Earlgrey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger selvsagt med på deg her, jeg også!

 

Håper du kommer innom ofte, så vi andre kan plukke opp tips, enten det går den ene eller den andre veien! :D

 

Som du ser, så er vi flere som følger med på deg - så føl presset! :)

 

:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, yes- presset føles.

 

Jobber med å ligge på 1800. Ble litt mer i forrige uke, men prøver det denne uka også for å se hva som skjer.

 

Jeg skal følge med nøye og se hva som skjer. Kanskje jeg tør prøve 1900 neste uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Kikkelione

Hei!

 

Gratulerer med ny tråd!

 

Her er jeg igjen, tyngre enn på mange år! Men i dag har jeg lagt en plan frem til 17. mai. Jeg må ned, - og holde meg der. Jeg anser meg ikke for å være enjojo-slanker, men jeg har søren meg brukt mye tid på et par kilo opp og ned. Og nå har det altså gått helt gærn't.

 

Her er hva en tidligere kursleder skrev om gradvis økning:

 

"Når du er kommet helt i mål med vekten din, så er det viktig at du begynner gradvis å øke på kaloriene dine. Da skal du spise litt mer i en periode (ca. 4 uker) før du øker på ytterligere litt de neste 4 ukene og en siste økning etter ytterligere 4 uker. Det betyr at det vil gå ca. 3 måneder før du er oppe i det kaloriinntaket du skal ha for å holde vekten. Grunnen til at økningen skal skje over så lang tid og i "trappetrinn", er at kroppen må ha tid til å venne seg til at den får mer mat og samtidig skru opp forbrenningen. Når jeg snakker om litt, så mener jeg ca. 200 kcal per økning."

 

Krysser fingrene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Hei vennen min

 

Godt å få livstegn fra deg- gode råd kommer du også med! Stå på, det er alltid bedre å ha en plan og et mål enn ingenting.

 

Jeg har hatt en interessant helg. Konstaterer at jeg er av personlighetstypen som ikke kan ha noe liggende i huset. Etter at en twistpose hadde ligget og brent i skapet i to dager, sprakk jeg på torsdag. Helgen har vært svart :) Ble bare en skikkelig sprekk.

 

Skal rapportere igjen om en uke. Jeg klarer ikke helt å telle økning, tar det litt på følelsen- sånn ca. Ligger nå på 18-1900 på hverdagene og 2-2200 i helgene. Prøver å øke gradvis. Skal prøve neste mnd å være mer systematisk. Denne uken øker jeg ikke.

 

Så får vi se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det kom, forrige uke hadde jeg vannvittig søtsug og jeg var trøtt og lei. Det ble en smell.

 

Rapport:

11/02: 62,7 kg, 73,5 cm, 29,1 tp

10/03: 64,1 kg, 75,0 cm, 25,7 tp

 

Så kom solskinnet, hold vekten kurs på nett! Akkurat det jeg trenger. Nå har jeg meldt meg på og håper å komme med fra 31.03.08!

 

Har strammet litt inn igjen nå og satser på å være på matchvekta den 31 mars! Så får vi håpe at jeg denne gangen klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Her kommer en påskehilsen til deg moving og andre stabiliserere.

 

Det går tregt med meg, jeg synes vekta svinger sånn, skjønner det ikke helt. Men jeg har snudd og er på vei ned, saaaakte, og med et håp om at jeg er der jeg skal være til 17. mai. Jeg orker ikke veiing og skriving, mulig det hadde hjulpet veldig. Jeg har likevel bestemt meg for nøyaktighet akkurat i påsken, er ikke det lurt? Så nå er det fram med gramvekta på kjøkkenet. Det kan gi noen aha-opplevelser og samtidig hjelpe meg disse dagene så mange av oss får lyst til å dytte innpå noe ekstra.

 

Jeg ønsker dere alle noen fine dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei!

 

Hvordan har påsken gått? Blir det hold-vekten på nett fra om en uke?

 

Jeg har kommet meg kjempefint gjennom påsken med et jevnt inntak på ca 550 kcal mindre enn mitt daglige behov. I tillegg har jeg halvannet til to trimpoeng pr dag, så dette bør gi litt uttelling.

 

Nyttig påminning å dra fram matvekta igjen.Jeg ser at jeg rett og slett spiser for mye til at jeg skal holde meg stabilt. Derfor har jeg gått opp i vinter. Og da må jeg ned. Så enkelt er det. Har en plan om å gå ned sakte men sikkert til 17. mai, og så stabilisere meg igjen der jeg havner.

 

Vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så flott, du er kjempeflink.

 

Påsken for min del har vært håpløs. Har gått opp 1,5 kg. Håper noe av det er vann og at en uke med innstramming før neste uke gjør susen. Må komme igang med stabliseringen nå.

 

Påsken måtte jo gå som det gikk, nyslanka, med søtsug til tusen- uten mulighet for trim. I tillegg ble alle måltider servert og jeg hadde ikke mye mulighet for påvirkning.

 

Men men, må bare riste det av meg og ta det inn nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest fullfres

Heisann moving. Påsken satte sine spor for flere... Jeg er nå på desperat jakt etter motivasjon, viljestyrke, systematikk og alt som trengs for å kvitte seg med ekle, nye kilo som IKKE er velkomne.

Ønsker oss begge lykke til i kampen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann hoppsann venner!

 

Jeg er her!! Har det bare så innmari travelt ;)

 

Jeg begynte på hold vektenkurs med intro på nett for 2 uker siden. I går hadde jeg min tredje rapport, som er den første mndrapporten i hold vekten kurset!

 

Dette har jammen vært lærerikt, har prøvd å justere og finne ut av alle mulige ting ved GR konseptet. Jeg har jo vært selvlært og har funnet litt mine egne måter å gjøre ting på. Har nå fått mange gode innspill og har vært stabil på alle de tre rapportene jeg har levert!

 

Jeg ligger nå på meny 3 (1900) og skal opp på meny 4 (2400). Den første mnd skal jeg prøve å justere meg opp litt. Sist uke har jeg slitt med å være sulten, så nå skal jeg prøve å legge på litt, planen er å spise en ekstra brødrasjon (skal prøve meg på 2000 kcal).

 

Fordi jeg er såpass ny med GR og fordi vi prøver å teste ut hvor mye jeg kan spise så skal jeg rapportere igjen om to uker. Dette for å se om jeg går opp i vekt!

 

Det er ikke godt å si hvordan dette bærer an, men ingen skal si at jeg ikke prøver å gjøre det seriøst denne gangen :)

 

Så det var litt om hvordan det går med meg. Skal prøve å rapportere her inne, men har som mål å prøve å løsrive meg fra dagsrapporter og ukentlige veiinger! Må få et mer avslappet forhold til dette. Heldigvis har jeg et år på meg og tror det skal gå bra...må bare være tålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei igjen

Så fint å høre at du er i gang med Hold vekten. Høres ut til at du griper det veldig systematisk an, og har tett og god oppfølging. Ønsker deg lykke til - la oss gjerne høre mer om kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Kikkelione

Hvordan går det med deg? Opplever du en "ny vår" med mat & trim? Jeg håper du har det fint, moving. Blir spennende å høre om du har lært noe nytt.

 

Etter en tung vinter ser jeg 62-tallet på vekta, hurra. Noe mer enn det trives jeg IKKE med. Nå har jeg noen dager med "full skjerpings", uten at jeg på noen som helst måte lever bevisst over evne ellers. Det er bare det at porsjonene umerkelig blir større, sjokoladen på 24 gram blir plutselig 40, 40 gram kan plutselig bli 67, og så tillater man seg ei ekstra brødskive kfør leggetid. Og sånt går ikke i lengden. Balanse er cluet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Heisann

 

Hyggelig å høre at jeg er savnet :D Godt for sjela :)

 

Jeg har nå levert og fått tilbakemelding på min andre mndtlige rapport i holdvekten kurset. Jeg har gått op 1,5 kg (litt vel heftig feiring av bursdag samt forsøk på å legge på kcal) har ikke gått helt smertefritt.

 

En ting er sikkert, dette er ikke enkelt, og det er i denne fasen jeg har gått på en smell før. Er veldig spent på neste mnd. Nå skal jeg ikke legge på mer, men heller fortsette på den kcal-mengden jeg skulle ha sist mnd. Må stramme inn litt og se om det gir effekt.

 

Så var det disse evinnelige kosemerkene da. De er mine venner og fiender på en gang. Må nok jobbe en del med å finne en balanse. Sliter litt med at jeg ikke helt har skjønt ennå om de feks skal komme i tillegg eller skal inkluderes i dagskvoten på kcal (et ganske vesentlig punkt egentlig). Håper å finne ut dette ganske snart slik at jeg med litt større sikkerhet kan si at jeg tror jeg vet hva jeg driver med :)

 

Som dere skjønner så putler jeg på.. går som sagt en spennende mnd i møte.

 

Godt å høre at ting går bra for deg også klikkelione. Kan jo være at 60-62 er en mer naturlig trivselsvekt for deg også? Ting har roet seg her etter at jeg godtok at min trivselsvekt var et par kg mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei moving

Veldig kjekt med et livstegn fra deg!

 

Håper du ikke blir stresset eller fortvilt over oppgangen. Nå har du jo støtte i månedsvis framover på Hold vekten-kurset, så du må bare prøve deg fram og finne ut hva som blir rette vrien for akkurat deg.

 

Kosemerkene skal forresten inngå i det daglige totalinntaket, akkurat som når du går ned i vekt.

Jeg syns også kosemerkene er den største utfordringen. Jeg gjør ingen registrering av inntaket, men koser meg nok litt vel mye, på bekostning av sunnere matkalorier. Men jobber med saken!

Og ikke minst har jeg et mål om å mosjonere mer jevnt. Det går i rykk og napp.

 

Har forresten veiedag på Hold Vekten i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Aha, det var oppklarende! Har slitt litt med å skjønne de kosemerkene :) det er så mye lettere når man vet hva man har å forholde seg til..

 

Så spennende med din veiedag idag da! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan går det med deg? Prøver å følge litt med på tråden din, men det er jo ikke så ofte det kommer oppdateringer... :(

 

Selv har jeg nå bestemt meg for å komme de siste kiloene til livs en gang for alle. Har opprettet min egen tråd på "Ned under 10 kilo" som heter "En ny vår". Så får vi se om det er det som skal til!

 

Ønsker deg uansett lykke til videre med stabiliseringen og en fin vår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...