Gå til innhold

Moving stabiliserer igjen...


Gjest moving

Anbefalte innlegg

Gjest Kikkelione
Heisann

 

Hyggelig å høre at jeg er savnet :) Godt for sjela :(

 

Jeg har nå levert og fått tilbakemelding på min andre mndtlige rapport i holdvekten kurset. Jeg har gått op 1' date='5 kg (litt vel heftig feiring av bursdag samt forsøk på å legge på kcal) har ikke gått helt smertefritt. ...[/quote']

 

Hurra, der var du! Jeg vet ingen som har sånn stålkontroll som deg mht veiing og registrering. Hvor mange kcal skulle du legge på? Men nå skal du altså fortsette med samme inntak denne måneden. Når skal du opp igjen da? Og hvor mye legger du til for hver økning?

 

Godt å høre at ting går bra for deg også klikkelione. Kan jo være at 60-62 er en mer naturlig trivselsvekt for deg også? Ting har roet seg her etter at jeg godtok at min trivselsvekt var et par kg mer...

Jeg er nå på 62,4. Jeg mener at trivselen ligger mellom 60 og 62, men jeg var ute og kjøre i vinter på det målet, ja. Nå skal jeg ha en uke med registrering av mat igjen. Da legger jeg meg lavere enn mitt daglige forbruk, slik at jeg fremdeles kan krype sakte, men sikkert nedover. Jeg gjør det i blant, viktig at det ikke sklir ut. Egentlig liker jeg ikke å styre slik, men det virker.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving
Hurra' date=' der var du! Jeg vet ingen som har sånn stålkontroll som deg mht veiing og registrering. Hvor mange kcal skulle du legge på? Men nå skal du altså fortsette med samme inntak denne måneden. Når skal du opp igjen da? Og hvor mye legger du til for hver økning?

 

 

Jeg er nå på 62,4. Jeg mener at trivselen ligger mellom 60 og 62, men jeg var ute og kjøre i vinter på det målet, ja. Nå skal jeg ha en uke med registrering av mat igjen. Da legger jeg meg lavere enn mitt daglige forbruk, slik at jeg fremdeles kan krype sakte, men sikkert nedover. Jeg gjør det i blant, viktig at det ikke sklir ut. Egentlig liker jeg ikke å styre slik, men det virker.

 

Lykke til alle sammen![/quote']

 

Heisann

 

Jeg er ikke så flink til å rapportere, er så innmari mye å sette seg inn i :) Ikke så lett å bare gradvis gli over på hold vekten.

 

Sannheten er at jeg ikke synes det går så bra.. glir gradvis opp. Og får ikke helt til dette med å øke. Skal i prinsippet øke 200 kcal pr mnd, men har siden jeg startet kun økt med ca "100", dvs at jeg har økt mer siden jeg også har fått flere kosemerker.

 

I snitt har jeg hatt alt fra 50 til 250 kcal økning i dagsbehov. Og ja... det synes...

 

Inntil videre skal jeg prøve å bare ligge på 2000 pr dag og så håpe at det går seg til, men jeg er nervøs- Noen dager i utlandet gjør det også veldig vanskelig å gjennomføre....

 

Men krysser fingrene og gjør så godt jeg kan. Er spent på neste rapport!

 

Ønsker deg lykke til med registrering, er noe herk, men som du selv sier...det nytter! Godt å høre at du er på den rette vei igjen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Heisann

 

Sannheten er at jeg ikke synes det går så bra.. glir gradvis opp. Og får ikke helt til dette med å øke. Skal i prinsippet øke 200 kcal pr mnd' date=' men har siden jeg startet kun økt med ca "100", dvs at jeg har økt mer siden jeg også har fått flere kosemerker. [/quote']

 

 

Huffda! Du må være veldig ømfiendtlig for små variasjoner, tror du ikke? Og du som er så nøye! Jeg håper du får en fin tur til utlandet. Du får knipe inn der du kan og kose deg LIKE MYE med mindre.

 

Nå ser jeg 61-tallet igjen, det er som en god, gammel venn har dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest moving

Jaja, kjære venner- da har jeg gjort det igjen! gått opp i vekt ifm den første fasen av holdvekten. Er møkk lei av at det skal være så himla vanskelig.

 

Har nå gått opp 2,2 kg og er tilbake på 65,5 kg. BLÆ... Må nå levere en rapport med sure resultater.

 

Jeg sendte en bekymringsmelding for 14 dager siden og fikk respons på å stramme opp litt i 14 dager- gå ned til 1900 igjen. Har prøvd å gjøre det, uten helt å lykkes (hverken med å gjennomføre, eller å få resultater)....

 

Så dette kan man kalle blåmandag :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Uffda moving. Dette var ikke noe morsomt.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si for å muntre deg opp eller sette nytt mot i deg. Det er nok som en annen sa litt lenger nede i tråden, at du er en av dem som er svært følsom for variasjoner.

 

Hvordan ligger du an med mosjon? Kan jo være lettere å øke på mosjonen i stedet for å måtte pine kaloriene hele tiden. Særlig på denne årstiden, hvor det er fint å sykle, gå i naturen, svømme, spille badminton, gjøre hagearbeid, male huset etc.

 

Ønsker deg uansett lykke til. Ikke gi opp og ha totalt frislepp - da vet du i hvert fall hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Jaja' date=' kjære venner- da har jeg gjort det igjen! gått opp i vekt ifm den første fasen av holdvekten. Er møkk lei av at det skal være så himla vanskelig.

 

Har nå gått opp 2,2 kg og er tilbake på 65,5 kg. BLÆ... Må nå levere en rapport med sure resultater.

 

Jeg sendte en bekymringsmelding for 14 dager siden og fikk respons på å stramme opp litt i 14 dager- gå ned til 1900 igjen. Har prøvd å gjøre det, uten helt å lykkes (hverken med å gjennomføre, eller å få resultater)....

 

Så dette kan man kalle blåmandag :S[/quote']

 

 

Huff ... Jeg ble litt motløs selv nå, etter å lese at flinke deg sliter sånn. Selv er jeg 1,1 kg mer enn sist, så fra å se 61-tallet (61.9) ser jeg nå 63 (63.0). Det er bare 1.1. i forskjell, men i hodet mitt ca 10 kilo.

 

Men hva ER dette, moving? Du har prøvd å gå ned til 1900 igjen, men uten å lykkes. Må vi gripe fatt i årsaken "å gjennomføre" her? Altså, du har ikke gjennomført 1900. Hvor "ille" har det vært? Snakker vi om 2100? 2500? Mer? Kan det være noen kalorityver i det daglige du ikke teller med, eller du ikke beregner korrekt? Er du for raus med trimpoengene? Men du trimmer nå vanligvis mye uansett... Spiser du mye salt i maten, sånn at det binder væske? Tenke, tenke...

 

Dere, jeg leste om det der med å ta litt ekstra for seg i matfatene, kalle det en sprekk, for så å stor-spise siden man har sprukket likevel. Noen som kjenner seg igjen? :-) Leste nylig at det er det samme som å punktere på ett hjul, for så å stikke hull i de andre tre siden man ikke kan kjøre likevel. Hehe, den var god!

 

Men kos dere med sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men idag hadde jeg plutselig gått ned 2 kg!!!! Blir sprø....

 

Er nok vann som er en del av forklaringen, samt at jeg sist uke har skjerpa meg skikkelig på 1900 og kutta kosemerker ;)

 

To be continued...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres
Leste nylig at det er det samme som å punktere på ett hjul, for så å stikke hull i de andre tre siden man ikke kan kjøre likevel. Hehe, den var god!

 

Ja, kikkelione, utrolig illustrerende sammenligning. Takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres
Tro det eller ei' date=' men idag hadde jeg plutselig gått ned 2 kg!!!! Blir sprø....

 

Er nok vann som er en del av forklaringen, samt at jeg sist uke har skjerpa meg skikkelig på 1900 og kutta kosemerker ;)

 

To be continued...:)[/quote']

 

Moving, jeg vet jo ikke helt hvordan du spiser, men min erfaring er at så lenge jeg holder meg til skikkelig mat og kun spiser når jeg er sulten (og stopper så snart jeg er u-sulten) så trenger jeg ikke drive med registrering.

Det er snop og snacks som kan ødelegge for meg. Men det kan jo hende det er helt annerledes for deg.

 

Uansett - stå på! Nyt nedgangen, og fortsett å holde deg på den smale sti. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Kikkelione

Hei, folkens! Hvordan går det med dere?

 

Jeg ligger fremdeles litt i overkant av hva jeg liker, men jeg ser hvorfor. Jeg prøver halvhjertet i blant, men det er i alle fall et poeng å ikke gå opp. Og det gjøre jeg ikke heller, dvs jeg går litt ned herfra, er tilbake hit, men det skal aldri over dette. Så dermed er det bare å holde fokus. Denne helga strammer jeg inn, veier og styrer. Legger meg på ca 1400 kcal, balanse er ca 2000 for meg, dvs. 600 i reduksjon. Det betyr IKKE at jeg går over til 2600 etter innstrammingen, altså! Jeg vil jo gjerne ned litt, jeg synes det er kjempeforskjell på vekt nå og vekt 3 kilo under.

 

Jaja, kos dere med grilling, jordbær og reker. Og litt hvitvin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det humper og går her. Er nå tilbake på 65kg, noe som ikke er rart siden jeg har hatt tre uker ferie og ikke har trent.

 

Skal nå jobbe to uker og satser på full skjerpings og trim!! Håper det kan bidra til at sommeren ikke bare blir nok et nederlag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg har hatt en ny rapporteringsrunde og resultatene er ikke helt på min side. Det samme skjedde i år som det alltid gjør når jeg har lang ferie. Jeg klarer ikke å trene like mye og vekta går opp.

 

Har fått tilbakemelding på ikke å slanke meg igjen, men heller "stabilisere meg ned". Det høres fornuftig ut. Men vi får se hvordan det går.

 

Det er hvertfall full skjerpings, strammer litt inn og dropper å øke inntak.

 

Det sliter på psyken dette her. Ikke noe moro, håper ting stabiliserer seg raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ser at vi sliter med det samme de fleste av oss; fravær av de vanlige rutinene gjør vi vi spretter opp i vekt.

 

MEN det behøver ikke gjøre noe, tror jeg ihvertfall....det handler mest om hvordan du nå forholder deg til hverdagen igjen- eller det er ihvertfall sånn med meg! For første gang på årevis etter ferien klarte jeg å tenke "jaha....ferien er over, jeg har koste meg med god mat og drikke, men nå skal jeg veie meg og finne ut hvor mye jeg har gått opp, og gjøre noe med det".... Tidligere har jeg latet som jeg ikke har lagt på meg...og fortsatt i den "hyggelige" tralten!

 

Så du er godt igang du når du har vært på vekten og har fått gode råd-som du helt sikkert klarer å følge!

 

LYKKE TIL!-så fortsetter vi å hjelpe hverandre her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Kikkelione

Jeg lurer på hvordan det går med deg! Jeg sliter, det er verre å holde seg enn noen gang, og det er et slit å riste av seg noe som helst. Men jeg har det godt likevel. Er det noe nytt hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Godt å høre fra deg igjen, du er ikke alene med å ikke helt få det til...

 

Jeg sliter med denne stabiliseringen, og får det ikke helt til. Har gått opp i vekt igjen slik jeg pleier og skal denne gangen "stabilisere" det ned fremfor gjennom "ned i vekt". Ser ikke helt forskjellen :S

 

Men gjør så godt jeg kan og prøver å følge kursleders råd etter beste evne.

 

Prøver å fokusere på andre ting her i livet også, vi har jo holdt på en stund og må huske å leve samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei moving.

Godt å se at du holder liv i tråden din. Ja, stabilisering er en vrien kunstart. Selv har jeg lagt på meg to-tre kilo i løpet av sommeren (mest etter at jeg begynte å jobbe igjen, for selve ferien var veldig aktiv med stabil vekt).

Da er det bare én ting å gjøre:

Kjenne etter: Er det viktig for meg å komme tilbake til målvekta? Eller rettere sagt: Har jeg samme mål som før?

Jeg kjente etter og fant ut at ja, det har jeg. Nå er klesskapet fullt av flotte klær kjøpt til min "nye " kropp. Klart jeg skal ned i vekt slik at plaggene henger pent på meg igjen. Og dessuten følte jeg meg mye finere naken uten disse siste kiloene også.

 

Etter møte på Hold Vekten i går fikk jeg det puffet jeg trengte for å gjøre alvor av de gode intensjonene. Nå har jeg avtalt ekstraveiing hos kursleder i neste uke, så det blir nesten som å gå på ned i vekt-kurs. Har lagt meg på meny 2 og SKAL bli kvitt polstringa.

 

La oss stå på sammen! Uten å glemme at livet er her og nå og det er MYE å være glad for selv om vekta ikke er perfekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, savner meg selv jeg også ;) hvertfall den litt tynnere versjonen av meg selv!

 

Jobber jevnt og trutt med stabilisering og er nå i en fase hvor jeg "strammer inn" (føler jeg har gjort det siden jeg startet med hold vekten, men det er en annen sak...).

 

Ellers er det ikke mye nytt å melde, går laaangsomt ned, og jobber for tiden med å holde treningsmotivasjonen oppe. Er litt smålei! Så da gjelder det å finne på noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei!

 

Jeg har gått tilbake og sett på mine opp og nedturer her på nettet. Det er fire kilo mellom himmel og helvete. Jeg varierer på den skalaen der, og er nå i øvre del. Eller, den er passert. Derfor har jeg plassert meg i en tråd som vil ned noen kilo før jul.

 

Jeg synes det er mye å variere på fire kilo. Eller er det ikke? Fra kurs kan jeg huske at man setter mål om trivselsvekt, og er da innenfor hvis man er to kilo mer eller to kilo mindre. Dermed er det kanskje helt greit med mine svingninger? Men for min del er det et hav av forskjell på å være 60 eller 64, når trivselsvekta er 62.

 

I alle fall, jeg har som mål å gå ned et halvkilo i uka framover. Jeg trener mindre enn før. Jeg tror at det er der hunden er begravet. Eller kiloene gjemt, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har gått tilbake og sett på mine opp og nedturer her på nettet. Det er fire kilo mellom himmel og helvete. Jeg varierer på den skalaen der' date=' og er nå i øvre del. Eller, den er passert. Derfor har jeg plassert meg i en tråd som vil ned noen kilo før jul.

 

Jeg synes det er mye å variere på fire kilo. Eller er det ikke? Fra kurs kan jeg huske at man setter mål om trivselsvekt, og er da innenfor hvis man er to kilo mer eller to kilo mindre. Dermed er det kanskje helt greit med mine svingninger? Men for min del er det et hav av forskjell på å være 60 eller 64, når trivselsvekta er 62.

 

I alle fall, jeg har som mål å gå ned et halvkilo i uka framover. Jeg trener mindre enn før. Jeg tror at det er der hunden er begravet. Eller kiloene gjemt, for å si det sånn.[/quote']

 

Hvilken tråd? Tror jeg må slå følge jeg... Er i samme situasjon som deg, kursleder foreslår å fryse "hold vekten" til jeg får litt mer kontroll på disse bortgjemte kiloene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hvilken tråd? Tror jeg må slå følge jeg... Er i samme situasjon som deg' date=' kursleder foreslår å fryse "hold vekten" til jeg får litt mer kontroll på disse bortgjemte kiloene....[/quote']

 

Jeg har ikke gjort noen analyse av alle trådene, men har valgt "Ned noen kilo før jul". Der er det flere i samme båt, og jeg skal være målbevisst og ikke trekke dette ut i tid. Jeg setter et halvt kilo i uka som snitt. Til jul er det nok. Dermed "Ned noen kilo før jul". Hvis jeg ikke klarer det da, så får jeg tenke ut noen plan B. Jeg kan ikkeholde meg i en nedgangstråd så lenge uten å gå ned, det blir bare tøv, mener jeg. Kjempefint om du vil være med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...