Gå til innhold

Jeg fullammer..


Elinor

Anbefalte innlegg

.. og jobber med å bli kvitt sukkersuget som kommer med dette. Til vanlig er fett og salt mine fiender, men straks fødte ble våte drømmer om potetgull byttet ut med grisete drømmer om kake.

 

Har vært så og si uten sukker siden mandag, og jeg har sukkerhodepine hele uka. Men nå begynner den å gå over, det samme gjør sukkersuget! Nå har jeg tenkt å unne meg litt godt i helga, men det blir ikke snakk om mengder, jeg tenkte et halvt glass rødvin og lett popcorn i morgen og kanskje litt sjokolade på lørdag?

 

Jeg har også lagd sunne middager og telt kcal slik at jeg ikke kommer opp i så alt for mange. Denne uka har jeg for første gang etter fødselen nådd 7 trimpoeng alt. Det skal sies at snuppa mi bare er tre-fire uker enda, så jeg er godt fornøyd. Håper jeg kan gå ned litt baby-vekt før sommern.

 

Fler som fullammer/nylig har født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer også, min er riktignok snart 4mnd. så det er først nå jeg begynner igjen, har 4 kg igjen til før-gravid vekta, men lite muskler igjen etter et tøft svangerskap med mye bekkenløsning.

 

her er det også sjokoladen som frister for mye!

 

amminga tar fort noen kilo.. det føles bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... fullammer også. Vesla er to uker gammel i dag. Jeg har ikke begynt det planlagte strenge regime ennå, men har tenkt å være litt strengere med meg selv fra i morra. Hovedproblemet er å få i seg mer enn to måltider til dagen og så var det den sukkerhungeren ja..

 

Jeg lager egen tråd, men det blir artig å følge med hvordan det går med deg - alltid godt å være flere :)

 

Lykke til videre, du har jo allerede fått "dreisen" på mat og trim.

 

Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer også, har ei tulle på fire måneder. Kjenner meg igjen i det du skriver, potetgull og annet salt/fett er vanligvis mine største fiender, nå er det vanskelig å unngå sjokolade og kaker..

 

Jeg merker at ammingen monner veldig, men jeg må også tenke på hva jeg spiser, for det er null problem å spise godt over 3000 kcal. Matlysten er på topp, gitt!

 

Jeg gleder meg til holka forsvinner i hovedstaden og våren titter fram. Det skal bli deilig med lange turer med vogna (er allerede godt i gang med det da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi1974

Hei. Fullammer jeg også. Snuppa er 3 mnd og har sykt godtedilla! Skal begynne på kurs til tirsdag. Skal gifte meg 30 august og kjolen er kjøpt inn. Skulle egentlig giftet oss i fjor høst, men ble gravid så vi utsatte det. Er nå 4-5 kg fra der jeg var før jeg ble gravid, men vil bli kvitt ca 5 kg til. Skal bli godt å komme skikkelig i gang, selvom det blir tøft :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer tvillinger :-) :-) og har vært her på vektklubben i drøyt to uker. Allerede mistet 2.4 kg siden da, og har nå 2.9 kg igjen til det jeg var før hormonkurer og graviditet (dvs 52 kg).

 

Har egentlig ikke hatt det travelt, men så fant vi plutselig på at vi skal gifte oss i forbindelse med guttenes navnefest..

 

Det langsiktige målet er å nå 50 kg før sommeren. Delmålet er å være tilbake på max 52 kg til i mai. Så får vi se.. kjolen er allerede kjøpt, så her er det ingen vei tilbake.. ;-)

 

Prøver å få samlet mellom 10 og 12 trimpoeng i uka.. Blir en del lange turer med tvillingene, og så trener jeg styrke to ganger i uka. Med fire barn i hus rekker jeg ikke mer, men er fornøyd med det jeg får til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lulle83

jeg fullammer også og snuppa mi er 4 uker:)

 

jeg sliter veldig med sukkersug..men har nå begynt å merke at snuppa blir veldig våken når jeg har spist sjokolade..vil ikke sove på mange timer..

så jeg håper det skal hjelpe meg litt;)

gikk ned 19 kg de første 9 dagene etter fødselen men der stoppet det gitt;)

hadde nok mye vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus78

Jeg fullammer enda og har en som ikke har så lyst på flaske enda.

Han er litt over 6 mnd nå.. Sliter veldig med faste måltid og hva jeg putter i munnen.. Har kommet til før-gravid vekta, men vil gå ned 6-8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...