Gå til innhold

noen som skal ned 5 kg?


hannahei

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har fått en sønn som nå er snart 4 uker gammel, og da tenker jeg det er på tide å få vekten tilbake på plass. noe som er omtrent 5 kg nedover bakke.

 

Men jeg trenger hjelp så derfor håper jeg å kunne skrive med noen på disse sider.

 

Vektdag blir onsdag for min del, håper noen henger seg på!!

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hei Hanna!

 

Ser du òg har gått opp litt siden sist - kjipt, ikke sant? Jeg har da klart å legge på meg en kilo på en uke... Jeg gir flat pedal fra neste uke, må få opp forbrenninga ved å spise regelmessig og gå lange turer. Gleder meg faktisk - håper på å tape en kilo i uka fremover. Du er heldig som bare trenger å kvitte deg med 5 kilo, jeg skal ned 20...

 

Blir artig å følge med deg fremover :)

 

Lykke til!

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det opp på vekten i dag, jeg har ikke vært flink de siste dagene men alkevel var det resultat på -0.6 kg. Jeg er veldig fornøyd!!

 

Mitt mål er å gå ned 0.5 kg i uken, har hørt at en ikke skal gå ned mer en det når en fullammer.

 

Startvekt: 83.4 (5.mars)

12.mars: 82.9- 82.8

19.mars: 82.4- 82.7

26.mars: 81.9- 82.1

02.april: 81.4-

09.april: 80.9-

16.april: 80.4-

23.april: 79.9-80.3

30.april: 79.4- 80.0

07.mai: 78.9- 79.8

14.mai: 78.4- 78.4 hurra!

21.mai: 77.9-

 

Så jeg bør være nede i trivsel vekt rundt 17mai!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Så gøy at du har gått ned :) Kan jeg spørre hvor mange kalorier du spiser om dagen (hvis du teller)? Jeg er nå på min tredje dag med sunn mat og synes faktisk det er herlig, har en god følelse for vekta neste uke, men må passe meg i helga.. Det har blitt dårlig med trim, to korte trilleturer er alt.

 

Åssen går det med bebisen og deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går kjempe fint med lillegutt!!

Dagene er herlige for tiden.

 

Fødselen var en del tøffere denne gang syntes jeg. De tok vannet når jeg hadde 4 cm, og en liten halvtime etterpå var han ute. Det ble veldig intenst, fra ingen smerter til nermest tortur:) Men så var det jo over på en halvtime da...

 

Men du må ikke grue deg shobet, jeg håper du får en god opplevelse slik jeg gjorde med førstemann. Mine fødsler var totalt forskjellige, så en vet ikke hva en går til. Det viktigste er at alt går bra med mor og barn etterpå!

 

Han sover alt mellom 3 og 7 timer på natten så jeg føler meg ganske så opplagt når det er tid for å stå opp. Så bruker jeg hans første hvil til egenpleie(frokost, dusj, aviser o.l) og neste på en god trilletur med vogna, minst en time. Deretter er det tid for og hente storebror i barnehagen, og resten av dagen forsvinner av seg selv:)

 

Jeg teller ikke kcal, har gått på kurs for noen år siden så jeg vet ca hva jeg skal spise. Jeg spiser meg mett på sunn mat, går turer, og prøver å holde meg borte fra sjokolade(noe som er umulig) så får det gå som det går.

 

gjør jeg mer enn dette legger jeg bare på meg igjenn, må finne en livsstil jeg kan leve med...

 

Det ble et langt innlegg men lillegut sover så da må jeg nytte sjansen:)

 

Hvordan er det med tulla di Lenemora?

 

Takk for innlegg begge to, det setter jeg pris på!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Artig å lese innleggene dine :) Håper du har hatt ei fin påske!

 

Alt er bra med tulla. Hun sover masse, i natt sov hun fra kl 22 til 05.45 og fra 06.30 til 10.30. Så jeg har også overskudd og er uthvilt om dagen :)

 

Du hadde en heftig fødsel gitt! Jeg hadde en flott fødsel, det gikk ca fire timer fra første ri til fødselen var over. Jeg hadde forestilt meg at det ville være mye mye verre. Nå er det alt seks uker siden!

 

Kiloene har ikke rast av slik jeg drømte om under svangerskapet. Her må det nok en intens kamp til. Har hatt noen nedturer hva vekta angår, selvtilliten der er på bunn.. Er så fæl til å skeie ut når jeg først får begynt, har en merkelig mental greie på at når jeg først har begynt så kan jeg like godt fortsette. Men i morgen er det hverdag og da er det på an med godt mot :)

 

Vi skrives!

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gutten..

 

Jeg fikk selv en gutt 18 januar.

 

Går nå på internettkurs, første uken gikk ikke bra, ned 0,3 men men kunne vært værre etter en påske med både vin og småsjokolade.

 

Denne uken skal jeg klare det:-)

 

Følger med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med prinsen Line!

Artig å høre fra deg, håper du henger deg på disse sidene!

 

Jeg gikk ned 0.1kg også denne uka. Her går det jammen meg fort i svingene, ha ha ha..... Men men gir påsken skulda, så håper jeg på bedre resultater neste uke.

 

Vi må ikke miste motet selv om det ikke går helt som planlagt, det er bare til å starte på nytt, ikke neste mandag men der og da:)

 

Er du der snobet? Går det bra med deg om dagen?

 

Lille prins kaller jeg må gå..

 

Snakkes alle sammen, og lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er jeg ja... Ca 5 uker igjen,så henger jeg meg på jeg også.

Sitter her med Samarin mot halsbrann ,og litt sjokolade på siden av... Syns de siste ukene har gått så fort,det er nesten litt vemodig. Men det skal bli godt å få bevegelsesevnen tilbake.

 

Lykke til dere andre som har startet kampen mot de siste kiloene..jeg kommer snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hei :)

 

0,6 kg er jo masse når du bare skal ned 5 kg - grattis!

 

Selv gikk jeg jo ned 1,4 kg siste uke, men det føles jo som en "dråpe i havet" foreløpig. Men for all del - stor motivasjon til å fortsette.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte ei lita tulle i midten av januar, og har (som flere her inne, har jeg forstått) ventet på at kiloene bare skal "rase av", men akk... Her står det stille, gitt. Har vært stabil på vekta siden en uke etter fødsel, så her må det nok hardere skyts til, skjønner jeg.

 

Har litt mer som skal av, jeg da - ca 10 kg. Men det hadde vært kjempefint å ha noen å snakke med om oppturer og nedturer på vekta. Har gått på et GR-kurs for en stund siden, så kjenner prinsippene godt. Nå skal rugbrødet frem og sjokoladen og alle kakene bort. Prøver å få til en lang trilletur hver dag, pluss at jeg har aktivert mitt medlemskap på Elixia, håper å få til noen besøk der også hver uke. Men må ikke slite meg helt ut heller, da kommer det aldri til å gå. Skal være forlover i et bryllup i august, og da hadde det vært så snadder om kroppen var sånn noenlunde tilbake der jeg var før graviditeten.

 

Så nå har jeg altså startet. I dag har jeg vært ute i halvannen time i øs pøs regn, syntes det var ganske bra gjort. Nå skal jeg på babysvømming :) Koselig.

 

Tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt første veiing: ned 0,6 kg første uke. Er igrunnen redd for å gå ned noe særlig mer per uke, bekymrer meg litt for hva som skjer med melkeproduksjonen. Men jeg spiser jo forsåvidt ikke så lite, det er jo mer det som går inn i munnen som er litt endret :) Så det ser altså ut til å virke denne gangen også! Har bakt Ingers Rugbrød, og det holder meg mett lenge og jeg får ikke så lyst på søtsaker. Genialt.

 

Ellers er det lange trilleturer så ofte som mulig, satser på at det skal gjøre susen.

 

Lykke til til dere andre som også strever med å bli kvitt kilo etter fødselen! Dette skal vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det ingen flere som skriver her lenger, mon tro? Hvor har det blitt av deg, Hannahei? Vel, uansett. Rapporterer litt seint denne uken, glemte å veie meg på mandag. Har vært i utdrikningslag i helgen, og her skeiet jeg skikkelig ut. Tenkte ikke kalorier i det hele tatt, og det ramlet inn med både boller, vin, snacks, kaker og herlig middag. Men nå er jeg tilbake i godt gjenge, og ukens veiing viser ned 700 gram fra forrige gang. Da har jeg gått ned 1,3 kg på to uker, synes det jammen meg er ganske så bra!

 

Prøver å få til en times trilletur hver dag, noen trening utover dette har jeg ikke kommet igang med enda, men har alvorlige planer om å besøke Elixia snart. Det er bare det at dagen ikke strekker helt til... ;)

 

Vel. Til dere som fremdeles leser denne tråden: Lykke til videre. Jeg føler meg i god gang og håper jeg beholder motivasjonen lenge enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Du er heldig :) Dagen jeg ser 70-tallet på vekta skal feires med brask og bram! Gleder meg til å høre åssen det går med deg neste uke!

 

Så deilig med sydentur, vi drar til Kroatia i slutten av mai :)

 

Åssen går det med småtten?

 

Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta sa 80.0..så kjedelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Men men, skal nok snike meg opp på vekta i morgen også jeg, hadde så inderlig lyst til å se et annet tall:)

 

Det går veldig bra med minsten, men han sover dårlig om natten... I nesten en måned sov han 5-6 timer i strekk på natten, men de siste ukene er 3 timer det meste jeg har fått av samenhengende søvn, deretter våkner han nesten hver time for mat... blir slten av slikt!! Gleder meg til han snart skal få grøt:)

 

Jeg bøyer meg i støvet for deg Lene, du er kjempe flink både med bebyen og vekta!!

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Men Hanna da, jeg har da så meget mere å ta av! Jeg veier 10 kg mer enn deg, og skal juble når jeg kommer ned på 80- for ikke å snakke om 70-tallet. Men det er klart det er kjedelig når det ikke går helt som planlagt. Kanskje du så det du håpet på i dag under snikveiingen?

 

Når det gjelder bebisen er jeg bare heldig, det hører visst med til sjeldenhetene at en så liten baby sover så masse på nettene. Men sånn får du det også snart :(

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Dette går jo absolutt rette veien :( Håper du har hatt en fin helg! Er du snart i mål, hva er trivselsvekta di?

 

Jeg så også nytt titall på vekta under snikveiing på fredag :D Hurra for oss!

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...