Gå til innhold

noen som skal ned 5 kg?


hannahei

Anbefalte innlegg

Yes, vi er best!! He he:)

 

Målet mitt var 78 kg, men har lyst til å gå ned til 75kg,. Problemet vil nok være å holde seg der nede.. Gikk ned fra 95 til 75 kg da jeg gikk på kurs for 6 år siden, så det hadde vært drømmen!

 

Har hatt en god dag i dag, må nesten det etter alle utskeielsene mine denne helgen.. surt vis jeg er på 80 tallet igjenn

 

Jeg krysser fingrene for oss begge!!

 

Hanna

tenk syden, syden, bikini, syden, bikini............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg veid meg, og jeg har gått ned herlige 1,4 kg siden sist uke. Men sist mandag var resultatene begredelige, så da går det opp i opp! :( Jeg nærmer meg mitt første delmål, har bare 800 g igjen, og da har jeg en liten premie på lur til meg selv. Det skal bli skjønt! Vi skal på ferie til sydligere breddegrader i juni, og jeg er glad for hvert gram jeg klarer å miste innen den tid. Skal tilsammen ned ca 10 kg, og nå har jeg gått ned tre av dem. Det er jo et lite stykke på vei, iallefall.

 

Leser om lappe- og kringlesmell på Lenemoras blogg, og den har jeg også hatt. Forrige helg hadde vi barnedåp, og da ble det jo ikke satt noen grenser i matveien. Men føler meg godt tilbake i gjenget nå, med noen små utskeielser nå og da.

 

Lykke til videre, Hannahei og dere andre. Kjenner at motivasjonen strømmer på nå med dette deilige vårværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg offisielt under 80kg, Vekten viste 79.8!!!!!!!!! Hurra!

 

Kjenner også at det gode været gir meg ny motivasjon:)

 

Gratulerer med 1.4 kg teo, det må være herlig å få slike resultat!

 

Skal vi ha en liten konkuranse og se hvem som klarer å gå ned mest på 3 uker? Da nærmer det seg syden på oss alle, så motivasjoner bør være på topp!

 

******* *** Teo *** Lene *** Hanna

uke1

uke2

uke3

 

Snakkes Hanna!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Hei..

 

Først: Så flinke dere er! :(

 

Jeg er type veldig høygravid akkurat nå, hadde termin 5 mai, så er veldig klar for å få ut lille akkurat nå. Jeg har lagt på meg 20 kg, og vet jo at det ikke kommer til å forsvinne i en fei.

 

Var veldig aktiv her inne på vektklubben for 1 års tid siden og gikk da ned fra 77 til 69kg.. Nå viser vekta 90 kg. Er spent på hva resultatet er etter fødsel. Skal på ferie i august og har jo lyst til at endel skal være borte til da. Målet i første omgang vil være å komme tilbake til den vekten jeg hadde da jeg ble gravid. (ikke til august da, men sånn over langen)

 

Stå på, og håper jeg kan få lov til og være med på å motivere dere på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen lillevenn!!

 

Det er alltid positivt med nye på tråden, jo flere desto bedre:)

 

Har du fått nå? Veldig spennende, det skjer nok når som helst nå!!! Jeg gikk selv 8 dager over tiden, var gaanske lei på slutten.....

 

Jeg har hatt diare og oppkast, vekta viste nesten 2 kg ned bare på en dag. får håpe det blir gode resultater denne uken, må jo komme noe godt ut av en elendig situasjon..:(

 

Lykke til i langhelgen alle sammen!!!

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mitt første mål på 5kg i boks!!!!!!!!!!! Jeg såg det ikke før vekta var registrert og det stod -5kg på skjermen, jiiiiiiiiiiipppi:)

 

Vekta viser nå 78.4, skal nok fortsette til 75, hadde ikke vært feil og sett de tallet i sommer!

 

Hvorsan er det med deg, snobet? har du fått?

 

Lykke til på veiingen dere andre, skal inn og se senere i dag:)

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Heldige og flinke du som har nådd målet ditt! Jeg sprakk med 1,7 kg for mye i forhold til målet mitt, men er jo litt fornøyd likevel. Ned 1,2 kg siden forrige tirsdag. Er nesten for godt til å være sant, var skikkelig engstelig for å trå på vekta i dag morges..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg på mandag, men har ikke fått notert meg ukens resultater enda. Det var ned 700 g siden sist uke, og nå har jeg nådd mitt første delmål før ferien. Hipp hurra! Jeg hadde en kjempesmell i går kveld med vin og ost og kjeks. Så i dag er jeg tilbake og skal gå meg en lang tur for å lette på samvittigheten. Selv om jeg gjerne koser meg litt av og til og heller går litt saktere ned. Men altså - 700 g ned er jo helt strålende.

 

Jeg kan godt være med på konkurranse Hannahei, uansett er det gøy å få et lite spark bak. Jeg reiser lørdag 31.mai, så det er bare noen få uker igjen for min del. Skal prøve å gå ned enda en kilo innen den tid :)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snobet

Jenta mi,Live kom 6 mai,3455 og 48 cm.

 

Alt gikk kjempebra. Vekta rett før fødsel var 87 kg,og nå viser den 79,4. Syns det var magisk at det gikk så fort av igjen. Mangler bare 1,4 til det jeg var ved graviditetsstart. Men jeg ønsker 5-10 kg til ned. Hvis jeg kommer under 70 skal jeg være førnøyd. Må bare være flink å ta meg tid til å spise skikkelig.

 

Så snart stingene slutter å stramme,skal jeg få gått noen skikkelige turer.

 

 

Ellers dere andre-hvordan går det med nattesøvnen deres? Her er det så som så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lille Live!! Håper alt gikk bra under fødselen?

Jeg mistet også ca 8 kg etter fødselen, men har måttet jobbe for resten:), men nå er jeg heldigvis nådd før gravid vekten, men ønsker at 5 kg til skal lette fra min kropp.... men det får ta den tiden det trenger:)

 

søvnen her er ikke heller noe å skryte av, han sover 4-5 timer og etter det er han våken hver 2 time... gleder meg til han skal begynne med grøt!!:)

 

Jeg har gått på en stor smell hele uka, begynte med å feire -5kg, så var det 17mai og det ballet på seg.. Festlighetene inneholdt ikke epler og gulerøtter, neida jeg har spist snop chips og kaker til jeg har vært dårlig i magen opptil flere dager....................... typisk meg!

 

Men nå er det full skjerpings, får tåle en vektoppgang i morra...

 

Lykke til dere andre!

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Snobet! Så herlig å ha fått ei lita jente, velkommen i klubben. Jeg må si at det å være mor er utrolig mye bedre enn ventet, så mye å glede seg over hver dag. Disse første ukene du er i nå er ganske strevsomme, men det blir bedre! Det er bare å smøre seg med tålmodighet. Angående vektnedgang: Jeg gikk ned 12 kg rett etter fødsel, og siden det har resten sittet klistret på (gikk opp ufattelige 19 kg under graviditeten...) Men det skal jo av igjen, det er bare å brette opp ermene å ta i. Nattesøvnen går det helt strålende med her hos oss- og det har det gjort siden snuppa var 2 mnd. Hun sover nå fra 19.00 til 07.00, så jeg er så opplagt som aldri før :)

 

Ja, så var det den 17.mai-uken, da. Den har bydd på noen utfordringer på matfronten, selv om jeg ikke synes jeg har tatt helt av. Har jo unnet meg både noen glass vin og litt god mat. Men holdt meg mer eller mindre borte fra godteri, og det er da noe.

 

Veiingen i går viste ned 500 g fra forrige uke, og det er jeg veldig fornøyd med, forholdene tatt i betraktning. Nå har jeg bare halvannen uke til før jeg skal på feire, og jeg er jo forbi det første delmålet mitt, og er egentlig kjempehappy med det. Ser ikke for meg at jeg kommer til å sprade gatelangs i bikini likevel, men det har jo bedret på selvfølelsen ;) Så da er altså status foreløpig: - 4 kg siden 1.april.

 

Stå på videre, alle dere flinkingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Teo! Jeg har gått opp 0.5 kg denne uken....:)

 

Jeg er litt misunnelig på dere som får sove hele natten, og mere til! Men så har jeg jo verdens herligste gutt, så det er greit å se han litt på nattetid også;)

 

Nå har han begynt å snu seg fra rygg til mage ( konstant!), og det ender opp med en liten hissigpropp. Må le litt av han der han ligger og kaver:)

 

Satser på en bedre uke nå..

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

10 mai fødte jeg en en jente på 3710g og 50 cm lang, en veldig fin fødsel og jeg har vært i kjempeform hele tiden.

 

Jeg gikk opp ca 22 kg i svangerskapet, (heeelt grusomt!!) men nå er 10 kg borte.. Begynner ikke aktiv slanking enda, men skal bli mer besvist på hva som dyttes innpå nå ja! Søthungeren er helt enorm. Vekta viser nå 82,7kg, håper jeg fortsetter å gå ned endel kg, 70 kg var utgangspunktet mitt før svangerskapet og vil veldig gjerne ned dit igjen, helst ned til 65 kg. Jeg fullammer og det fungerer heldigvis kjempefint. Har vært på et par trilleturer siden fødsel, men får litt vondt av gåing enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men først og fremst GRATULERER Lillevenn!! Så Kjekt at du er med oss igjenn! Håper alt står bra til med den lille? Vi er så utrolig heldige, må ikke glemme det oppi alt slanke hysteriet...!!!

 

Jeg har hatt en dårlig uke proppet i meg snop, chips, sjokolade og det som verre er..... Får lyst til å skrike Hjeeeelp!!!!!!!, av og til. Heldig vis står vekten stille, den burde nok gått opp en kilo til....

 

Hvorfor gjør jeg dette????

 

Håper jeg klarer å slutte med denne mat orgien snart!, må gå ned noe til neste uke.. da blir det foresten ikke noe rapport for vi skal på ferie...får ta det mandag morgen før vi drar, viss jeg får tid.

 

Håper det har gått bedre med dere andre...

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Takk for det:) Er virkelig fantastisk å være mamma..

 

Det går veldig bra med oss, koser oss masse.. jeg får fremdeles veldig vondt i rygg/bekken når jeg har gått tur, stivnet helt.. Men det blir sikkert bedre etterhvert, siden det går over regner jeg med at det ikke er noe problem.

 

Maten om dagen går også greit, blir ikke alt for sunne middager, men holder meg alikevel innenfor kcal grensen. Blir ikke noe trilletur idag, tror jeg satser på annenhver dag nå sånn i begynnelsen, også får vi besøk idag. Lillefrøkna var våken i hele natt, så vi sto ikke opp før kl var elleve.. Så dagen blir litt kort.

 

hannahei: man får bare sånne uker/dager, jeg hadde også det sist. Det som jeg trøster meg med blir enklere nå er at det ikke blir noe alkohol på enda en stund, tror det var litt av grunnen til at jeg brukte så lang tid med å bli kvitt kg forrige gang.. (1/2 år på 7kg). Jeg spiste også som regel det jeg hadde lyst på på lørdager, og det har jeg tenkt til å fortsette med.. Stapper jo ikke innpå, men kjøper meg litt godis etc. Man skal jo tross alt leve med denne kostholdsendringen. Jeg fant ut sist at det finnes veldig mange gode produkter som erstatter mye av det man vanligvis har i hus, feks kesam, bytte til lettere melk, lett yoghurt. Og vann er veldig godt med sitron/appelsin skiver i, (kan egentlig bruke det meste av frukt). Testet også mange av Grete Rhoede oppskriftene og det er mange gode oppskrifter der! Bruker noen av de fast:)

 

Så bare legg det bak deg og begynn på igjen! Det blir lettere og lettere for hver dag man klarer seg uten sukker ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hei Hanna!

 

Noen ganger mister man bare motivasjonen helt - så kommer den plutselig tilbake igjen. Du har jo vært kjempeflink til nå, og nå som du har skeiet ut står vekten stille, det er jo flott.

 

Jeg ønsker deg en riktig god ferietur, da er det bare å kose seg ;)

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Først: Gratulerer Lillevenn!! Så flott at alt gikk fint med deg og den lille jenta di. Syntes både du og Snobet er veldig flinke som starter såpass tidlig med å være bevisst på matinntaket. Jeg gikk tre måneder og suste, kastet inn på kjeks og kaker i ett kjør. Kanskje ikke så rart at kiloene satt som limt på! :)

 

Har akkurat kommet tilbake fra to uker i sydligere strøk, spist godt og drukket vin og bare kost meg. Hatt flotte dager, både på stranden og i byen, deilig å komme seg litt avgårde! Og det gikk så fint å være på tur med lille tulla, hun koste seg veldig - var blid og fornøyd.

 

Ble dessverre ikke så mye trim på meg som jeg hadde håpet, vanskelig å komme seg rundt med barnevognen. Grudde meg fælt til å gå på vekten når jeg kom tilbake, men nå tro jeg nesten at ammingen har satt inn et støt her, for jammen hadde jeg ikke gått ned en kilo siden veiing før jeg dro. Så nå begynner det virkelig å monne, har mistet 5,5 kg siden jeg startet i begynnelsen av april, og er nå 2,5 kg fra før-gravid-vekten. Har begynt å dra frem igjen klærne mine, for nå er det jo også noen som faktisk passer ;) Hehe.

 

Nå som sommeren virkelig står for døren blir det vanskelig å være flink med maten, husker fra tidligere at alle rutiner har en tendens til å gå helt på dunken. Men jeg skal prøve å holde meg selv litt i ørene, så langt det er mulig.

 

Ønsker dere alle en fortreffelig sommerferie, og for alle oss som enda ikke er helt ferdige med vekttapet - stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Takk Teo..

 

Kosten den siste uka har gått fløyten for å si det sånn, ikke så alt for usunt egentlig, men ALT for lite mat.. Flyr rundt hele dagen, glemmer rett og slett å spise.

 

Sommeren blir en utfordring som alltid, er ikke mye hjemme så blir endel kos. Men prøver å være bevisst. 1 september begynner jeg for fult med treningen igjen, da er det også lettere med resten. Målet er 70 kg innen neste sommeren, så 12 kg på et år burde vel være mulig.

 

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen her som skal fortsette i denne tråden,eller har dere skiftet over til noen av de andre forumene?

 

Jeg er inne på de som skal ned 10-20 kg... Har i sommer lagt på meg en del kilo,men er nå tilbake til før fødsel-vekt. Nå er det de andre 10-15 kg som skal av. Prøver meg på 5 kilo om gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veide meg for første gang siden midten av juni, og jammen hadde jeg ikke gått opp tre kilo. Av de 5,5 jeg hadde gått ned. Nei, nå er jeg så deppa... Men det er jo ikke annet enn å ta meg selv i ørene og starte med ny frisk. Kjenner den sitter langt inne, men jeg vil jo bli kvitt dette drasset. Har gitt helt blaffen i hele sommer, eller - det har bare sklidd ut litt etter litt. Og ingen trim. Så da ble det som noen somre før, ekstra kilo på hofta når høsten setter inn. Ikke noe gira nå akkurat, og må lete lenge for å finne motivasjonen. Og jeg som var så flink før sommeren! Vel. Jeg må finne et sted å rapportere, denne tråden virker som den har dødd litt ut. Kanskje jeg skal begynne på kurs?

 

Lykke til til dere andre, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...