Gå til innhold

Fullammer...men...


Gjest Tullo

Anbefalte innlegg

Hei hei alle ammende mødre...

Har en liten gutt på nå 6 uker og fullammer, og har begynt for ca 4 uker siden å være litt mer bevisst på hva jeg spiser, men ingen resultat på vekten.. Forbrenner en ikke mer kalorier når en fullammer? Har lest på ammehjelpen.no at det tar ca 1-2 måneder før kroppen er kommet skikkelig i orden med ammingen og forbrenningen og da kan en evt se vekttapet... noen med samme erfaring?

Er litt desperat etter å gå ned 8-10 kilo til sommeren =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten tass:)

 

Jeg vil absolutt ikke ta motet fra deg, men jeg mistet ikke et gram pga ammingen sist. Det var trilleturer, sats og kcaltelling som ble løsningen for meg. Men det skal sies at jeg hadde 20 kg +.

 

Dersom du skal ned 8-10 kg er det mulig dette vil forsvinne litt og litt i løpet av de nærmeste mnd med litt sunt kosthold. Det tar gjerne litt lenger tid for noen å stabilisere seg etter fødsel selv om noen heldige sjeler spretter inn i gamle klær før ungen har blitt 1 mnd, he he;)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Mamsemomsen

Har det på akkurat samme viset her. Tror dessv det er noen som raser ned i vekt når de ammer mens andre ikke gjør det. Jeg har ikke gjort det med de andre barna, men har selvsagt ikke gitt opp, kanskje denne gangen, he he. Tror nok det tar litt tid før det kommer igang uansett. Venninnen min spiser som en hest men raser ned i vekt mens hun ammer, nesten fortere enn hun vil, mens jeg som passer på kcal inntak osv står bom stille, livet er urettferdig :) Så det blir nok trilleturer som blir løsningen her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... sitter kiloene etter svangerskapet som limt fast. Har en pike på 7 uker, og det er først den siste uka vekta har gått ned - la faktisk på meg etter fødselen... Men nå er jeg blitt streng med meg selv, det er det eneste som funker for min del; kcal-telling og gåturer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok heldig, for jeg har tatt av med amming. Jeg fødte i desember og koste meg med det jeg ville frem til nyttår. Begynte å telle kalorier da og å gå turer. Har i år godt ned 12 kg, men total siden før fødselen har jeg gått ned 23 kg. Nå hadde jeg sinnsykt mye vann da, og jeg hadde også 10 kg for mye da jeg ble gravid, og la på meg 24 kg. Akkurat nå er jeg nesten tilbake til utganspunktet før jeg ble gravid, har mye på magen ser jeg. Sist jeg var gravid gikk jeg også ganske greit ned ved hjelp av amming- men hører det er veldig forskjellig.

 

Leste en plass at man forbrant 750 kcal ved amming, vet ikke om det er tilfelle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Har ei snuppe på 8 uker nå. det tok litt tid, men plutselig hadde jeg gått ned 5 kg. Man trenger egentlig ikke mer enn 200 kcal ekstra i døgnet når man ammer, så da kommer det vel an på hva man spiser og hvor aktiv man er mens man ammer. jeg kjørte ned en liten crispo om dagen, fordi jeg fortjente det. he he, da gikk jeg jo heller ikke ned. Har begynt å gå to timer hver dag og spiser litt sunnere. Unner meg allikevel alt for ofte en dobbel latte med hasselnøtt. He he, det går sakte men sikkert nedover så lenge man er aktiv.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...