Gå til innhold

14 trimpoeng ikke nok?


BergenA
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame som begynte på Grete Roede-kurs i august. Veide da nesten 80 kg, og kom etter mitt syn godt i gang med vektreduksjonen.

 

Da kurset var over, var jeg kommet inn i gode rutiner, hadde absolutt endret mitt spisemønster og trimmet mer. Jeg mente at jeg ville klare resten alene, og nå trivselsvekt på 68 kg.

 

Nå viser vekta 71,3 kg. Jeg er fornøyd med det, men har ikke tenkt å gi meg. Jeg trener nå ca. 4 ganger i uken, 2 x spinning, 1 x step/aerobic og 1 x styrketrening. Dette resulterer i 14 trimpoeng pr. uke.

 

I det siste har det derimot gått treigere med vektreduksjonen - dvs. jeg har veid meg to ganger i uken, og noen uker har det stått bom stille, noen ganger til og med opp, og noen ganger reduksjon på 1 kg pr uke - som er bra. (Jeg prøver å veie meg omtrent på samme tidspunkt av døgnet).

 

Spørsmålet mitt blir da - jeg lever så godt jeg kan etter opplegget, spiser middag slik jeg gjorde under kursperioden, registrerer kalorier på vektklubben, drikker mine 2 liter vann og spiser skjelden ute (for å bedre kunne vite hvor mye kal eg får i meg).

 

Hvorfor svinger vekta da?

Tar jeg ikke i nok på trening (følger timene til punkt og prikke slik som resten, gjør som instruktøren sier)?

Eller er rett og slett ikke 14 trimpoeng nok?

Sklir jeg ut av opplegget, eller vil ikke kroppen redusere fettet når jeg lever med dette kostholdet, som etterhvert er rutinebassert?

Må jeg forandre på noe?

 

Jeg prøver og prøver, og vil så gjerne gå ned mer. Håper noen kan hjelpe meg videre!

 

Klem fra fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du blir fortvilet når så mye trim ikke gir resultater, men det kan være mange grunner til det.

 

For det først er det viktig at du spiser nok når du trener så mye. Du er jo utrolig flink som greier å holde på sånn, men du må passe på at du får i deg nok kalorier, slik at kroppen tørr å gi slipp på det overskuddet som er igjen.

 

For det andre er det kanskje litt ofte å veie seg to ganger i uka? Vekta svinger fra dag til dag, og påvirkes av mange ting. Jeg tror det er lurere å veie seg max en gang per uke, og helst på samme tid hver gang.

 

Når du trener så mye, så vil du jo etter hvert få mer muskler , og det veier som kjent mer enn fett. Er du flink til å bruke målebåndet? Jeg har erfart at resultatet synes her når det ikke vises på vekta. Dessuten er det normalt at det går saktere etter at man har gått ned så mange kilo.

 

 

Fortsett å stå på, for du har jo vært kjempeflink. Slitet gir nok ønsket resultat etter hvert!

 

Ønsker deg masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Du har opplevd det samme som jeg, i blant, ( at vekten går ned men plutselig til og med opp igjen ) og jeg går på det tredje kurset nå.

Husk at du må regne kaloribehovet ditt utfra alle data ( se i boken ) og den trimmen du altså har for å få det mest korrekt. Om du går for langt ned i inntak vil det stå stille, vet du! Da kommer kroppen inn i sparemodus og du vil ikke ta av.

En annen ting er at muskler veier mye og du har vel fått litt ekstra av disse, med så mye trening.

Sjekk kaloriinntaket ditt først og se om det står i forhold til ditt aktivitetstempo. Kanskje du må opp litt i inntak.

 

Lykke til!

 

 

Hilsen Penni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...