Gå til innhold

25år ned 17 kg innen september


Gjest Victoria82

Anbefalte innlegg

Gjest Victoria82

Hei,

dersom det er flere som meg som ønsker å henge seg på tråden hadde det vært hyggelig.

 

Litt om meg;)

jeg er 25 år, og har slitt med overvekt de siste 10 årene. Har tidligere hatt perioder der jeg har vært nødt til å kutte ut trening i perioder pga skader, og sykdom. Men nå skal dette være over. (Krysser fingrene for det) Og da er det på tide med en drastisk livstilsendring.

 

Vi planlegger å få barn i nærmeste fremtid ( i løpet av året), og jeg håper på å være nede i min trivselsvekt før det skjer. Samt at vi skal på ferie i september, og da håper jeg på å slippe spørsmål om jeg er gravid når jeg ikke er det ( Har dessverre opplevd dette et par ganger).

 

Håper på å trives i bikini, og ikke gjemme meg bak store klær. Er ikke mer enn 17 kg over trivselsvekten, men synes at det er mer enn nok!!

 

Mine mål =

ned til 60 kg, dvs. ta av 17 kg i løpet av denne perioden. Og selvfølgelig holde det!!!

 

Skal ligge rundt 1600 kcal hver dag. Og trene minimum 30 min hver dag.

 

Første delmål er 70 kg innen 1 mai 2008 (håper jeg :))

Andre delmål - 68

Tredje delmål - 66

Fjerde delmål - 64

Femte delmål - 63

Sjette delmål - 62

Syvende delmål - 61

Og siste / åttende delmål - 60 kg (Håper på å ha nådd dette innen 1. sept)

 

Dato settes opp etter at forrige delmål er oppnådd. Så slipper jeg å bli så skuffet over at jeg ikke når datoene.

 

Jeg tenker på å veie meg på fredagene, slik at dersom jeg har "sklidd ut i helgen" så er alt stabilisert seg på vekten.

Alle er velkommen til å henge seg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Gjest Victoria82

Har gått greit med maten, men trening har det blitt heller lite av. Var i dag (torsdag) på to turer på til sammen 30 min. Ikke så mye å skryte av, men en begynnelse. Hadde gått lengre hadde det ikke vært for at jeg skulle på en håndballtrening på kvelden som ble avlyst i siste liten...

 

Sliter litt med å sove for tiden, og er 50% sykemeldt pga en nakke som ikke er helt på stell.. Men har ikke hatt krefter den siste tiden til å trene meg opp igjen. Dårlig undskyldning egentlig, i og med at med trening får en mer energi... Men, det har uansett ikke vært mye trening.

 

Har i dag også leitet frem og lastet ned noen treningsvideoer. Så i morgen håper jeg at disse kan trekkes frem, og at støvet børstes av kroppen :) Skal bli godt med litt bevegelse.. Frister ikke mye med tur i snøværet..

 

Har egentlig veiedag på fredager, men i og med at jeg denne gangen ikke var på stell før onsdagen, regner jeg ikke med at det er noen nedgang denne uken. Så vi venter i spenning på neste fredagsveiing. Da skal jeg skrive opp vektnedgangen hver uke, så kan jeg se tilbake på gode og dårlige uker og "lære" av de.. Forhåpentligvis hehe

 

Men det var det jeg hadde på hjertet denne gangen.. Skriver sikkert snart igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fanny82

Jeg har vel litt samme mål som deg :) Jeg er 25 år, og minus 17 kg til september hadde vært supert! Jeg håper å kunne kvitte meg med i overkant av 20 kg, når jeg en gang kommer meg i mål. Men jeg har gooood tid...

 

Begynner på internettkurs 7. april, for å få en ekstra dytt i starten. Jeg har holdt på i mange år med mislykkede prosjekt, og har bestemt meg for at nå er det nok (noen som har hørt det før?).

 

Blir artig å følge med på hvordan det går med deg, kanskje vi kan heie litt på hverandre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Bare å henge med :( Gleder meg til å se fremgangen din.

Jeg hadde min første veiedag i dag, selv om jeg liksom skulle stå over.. Men det var ikke like gale som jeg hadde inbilt meg..

28.03.08 - 1 kg = 75kg ned 1 cm i livet

 

Da har jeg totalt gått ned 2 kg og 2 cm :D Selv om jeg falt ut og startet litt på nytt denne uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fanny82

Jeg har også veiedag på fredagene. Og vekta i dag viste 75,0 kg.. Jeg tar ikke akkurat det tallet så høytidlig siden jeg har vært litt slapp etter påska, men håper at jeg er skikkelig i gang igjen til uka. Det er utrolig hvor lett det er å falle tilbake i gamle synder når man har hatt ferie. Men nå kommer våren, og det er jo en inspirasjon i seg selv!

 

Så ukas rapportering blir dermed:

28.03.08 - 75,0 kg, rundt midjen = 93 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Trodde at det kom til å skli ut i går ( fredag) men det gikk relativt bra. Selv om alle kosemerkene er brukt opp:)

 

Hadde besøk av to venninner, som selvfølgelig hadde meg godis de og... Så selv om jeg hadde kjøpt gulrot og dipp, og chips med mindre fett... kom det da også sjokolade og annet godt på bordet. Men etter å ha lagt inn mengdene nå så har jeg klart å holde meg innenfor kosemerkene.. selv om alle forsvant i går..

 

I tillegg gjorde jeg husarbeid i 2 1/2 time samt 2 X 30 min pilates. Den ene kun bevegelighet og den andre styrke i mage rumpe og ben.

 

Så jeg er stort sett fornøyd med begynnelsen på helgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Ikke like bra, men selv om jeg teller med alt så har jeg holdt meg under 1600 kcal. Så selv om jeg har spist "feil" så har jeg ikke spist for mye.....

Heller ingen trening til nå.. Men skal se om jeg ikke får tatt meg en pilatestime senere... ( eller rettere sagt en halvtime :()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Det ble en god halvtime med pilates på kvelden på lørdag. Kjenner det godt i magemusklene :D

 

I dag har det vært en kongedag, selv om været har vært dårlig. Fikk med meg sambo på tur.. Lang tur og. Med det raskeste tempoet vi klarte å gå gikk vi opp til noen kjente ( brukte ca 1 time og 30 min), slik at de kunne kjøre oss hjem etterpå :) Avtalte det selvfølgelig på telefonen på forhånd.

 

I tillegg til det har jeg både i går og i dag helt innpå med vann. Så dersom jeg ikke går ned denne uken så forstår jeg ingenting. Må selvfølgelig fortsette resten av uken og. Men ser ikke at jeg ikke skal klare min 30min pilates dersom det ikke blir noe annet.

 

Så nå blir det en velfortjent sein middag. Har masse kcal å innta før kvelden er over :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fanny82

Har vært en tur hjem til foreldrene mine denne helga, så det har gått i "mammas mat". Har ikke vært på tur, har spist både godteri og brus, og vært slikkelig daff. Men sånn er det når man reiser hjem :(

 

Jeg begynner på internettkurs neste mandag, så denne uka skal jeg få satt opp noen lister over hvordan jeg skal få sammen dagene mine (jeg er helt avhengig av å sette opp lister, nesten sykelig, hehe...). Jeg jobber lite for tiden, og holder på å få satt sammen hovedoppgaven min denne våren, så det blir mye tid som jeg kan disponere slik jeg vil. et av trim-målene mine er å få komt meg ut på tur hver dag.

 

Det høres ut som om du har vært flink i helga, selv med venninnebesøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Nei det er ikke enkelt når en reiser på besøk til familie og venner. Jeg var heldig på fredagen og fikk overtalt dem til å komme til meg i stedet. Litt enklere å finne alternativer å trykke i munnen :( Er nok derfor jeg klarte meg ganske bra. Er ganske sårbar i første perioden av vektreduksjon. Har lett for å fall tilbake til gamle synder...

 

Jeg har ikke vært noe motivert for å gå på tur eller trene i helgen. Men pilatesvideoene er grei å ha i bakhånd når en ikke har komt seg på annen trening. Ellers så ble turen i går til pga en samboer som hadde dårlig samvittighet for å ha lovet å bli med på tur så mangen ganger, og aldri blitt med. Så da måtte jeg bare henge meg på ham når han først gadd å være med.. Ellers er jeg ganske slapp, og skulle komt meg ut på egenhånd.

 

Jeg har også et mål om å trene hver dag. Min 30 minutter, men etter å ha vært sykemeldt en periode nå så har jeg snudd opp ned på døgnet. I natt sov jeg ikke i det hele tatt. Har nå sovet fra 9 til 12. Og kan ikke sove mer før i kveld. Skal på jobb igjen i morgen:( Håper på en nedgang på min 0,5 kg til fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fanny82

Etter å ha slitt noen uker med stillestående vekt, og cm som bare øker, er jeg i dag fantastisk fornøyd med meg selv!

 

Veide og målte meg i dag (tror kanskje tirsdagen er en bra veiedag for meg), og har gått ned 1,8 kg siden forrige uke. Jeg har dessuten mistet 4 cm rundt midjen. Nå skal det jo sies at jeg hadde en utrolig avslappende påske, så det skulle jo egentlig bare mangle at jeg så noen endringer nå :(

 

Dagens energiinnsprøytning!!!

 

 

______________________

Ned 1,8 kg - 18,2 kg igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

kjempe bra labbalino :(

 

En liten oppsummering fra meg ..

Mandagen ble det ingen trening. Og hadde litt problemer med å få i meg nok mat. Men endte på 1500 kcal til slutt. I dag satser jeg på at det blit håndballtrening. Hvis ikke skal jeg ta meg en pilates økt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Blir ingen håndball denne uken heller... :)

Men har ikke vært så motivert til å gjøre noe annet heller. Så det har vært mye sofasliting på meg til nå.

Gårsdagen var vi og så på kjøkken til langt på kveld. Og maten ble bra etter forholdene. Holdt meg på riktig nivå kcal messig :)

Og det ser bra ut så langt og.. Skal se på hvitevarer i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fanny82

I dag har jeg vært på lang tur i skogen. 2,8 trimpoeng! :)

 

Holder dere på å pusse opp?? Det har jeg også holdt på med, de siste TO årene.... Hehe. Men jeg har god tid, og det blir jo så fint når jeg en gang blir ferdig!!

 

Jeg har vært flink til å holde kcalorigrensa mi foreløpig (1300 kcal), så det ser bra ut enn så lenge. Har avtalt tur i skogen i morgen også, krysser fingrene for at sola skinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

I går var det shopping/finne ting til huset i 2,5 timer, og i dag i 2 timer. Når jeg la det inn som trening ble det over 1200 kcal til sammen :) Så dat var ikke så krise om jeg ikke kom meg på trening i går og i dag. Har jo trent litt alikevel..

 

Ikke oppussing men holder på å bygge hus. Så mange forberedelser.. Ikke lenge til vi skal begynne med maling og det.. Altid kjekt å pusse opp;)

 

Jeg har regnet ut at jeg skal ligge rundt 1600 kcal hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fanny82

Bygge hus er jo enda bedre! Jeg gleder meg til den dagen jeg kan begynne selv. Har vokst opp i enebolig, og da er ikke leilighet helt det samme.. Har allerede planene klar, og vet nøyaktig hvordan huset skal se ut. Er nesten ferdig med interiør-planlegginga også!! ..Jeg sa jo at jeg var en liste-freak.. :)

 

Kurslederen min har regnet ut at jeg til å begynne med kan ligge på 1300 kcal. Jeg antar at dette må justeres oppover når jeg får en oversikt over hvor mye jeg trimmer i løpet av en uke. Med hund i hus så blir det jo noen turer ut om dagen.

 

Jeg trodde sola skulle skinne her i Bergen i dag. Tydeligvis ikke.. Men jeg stikker en tur i skogen i løpet av dagen likevel. Så lenge det ikke styrtregner, så er vi fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Høres ut som du likner meg :) Har allerede bestemt det meste. Litt usikker på flisene på badene, men det er vel så og si alt som mangler. Og vi er ikke ferdig med huset før i sommmer.

 

Jeg synes det høres litt lite ut, men kurslederen din vet sikkert best. Jeg har lagt på 1600 selv uten trening. men til vanlig trener jeg en del, så når jeg kommer i gang igjen så er det vel riktig alikevel :)

 

Har vært dårlig med sol i det siste, men er enig med deg... Så lenge det ikke høljer så går det greit.. Du er heldig som har hund. Jeg har en samboer som mener at vi ikke skal ha pga at det blir så mye stress rundt ferietider.. men vokste opp med hund da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fanny82

Heh, jeg reiser aldri noen steder uten å ha hunden med, så ferietider er ikke noe problem hos meg. Hun har sin faste plass baki stasjonsvogna, og synes at livet er herlig :)

 

Jeg er også litt skeptisk til 1300 kcal i lengden, komer nok ti å oppjustere litt om et par uker.

 

 

Ble en fin tur i skogen, og opptjente 3,2 trimpoeng.

 

 

_____________________

Ned 1,8 kg - 18,2 kg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Har "fått" meg katt da. Var en som dukket opp litt pjuskete og tynn på trappen min en dag. Skikkelig vettskremt. Men den er nå husvarm og kosete, samt at den begynner å se normal ut :) Men det er ikke noen turkompanjong hehe

 

Ellers ble det bare en liten tur på 30 min i går. Men i dag skal jeg dykke, så da får jeg nok trening for dagen.

 

Resultatet mitt i dag er standby på 75 kg. Men 1 cm ned i midjen. Så jeg håper på at det løsner snart. Pleier å ha problemer med å komme forbi 75 kg.... Har hatt det hver gang jeg har prøvd å ta av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

dykket i 1 time, pluss at vi bar utstyret til og fra. Ellers tok jeg kun 1 pils og 1 glass rødvin på fredagen.

 

Lørdagen ble ikke helt etter planen. Spiste noen biter for mye av sjokoladen. Og ingen trening.

 

I dag søndag. Skal gå en tur på 1 og 1/2 time. Samt rydde utenfor huset i noen timer. Så i dag tar vi igjen for resten av helgens strabaser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Søndag en dårlig dag :) ingen tur, ingen rydding og altfor mye kcal :) Men vi lå bare på 2000 kcal. Og jeg hadde ikke brukt noen av kosemerkene denne uken. Så ble ikke så helt på tryne til slutt alikevel.

 

400 kcal over. Samt trekke fra kosemerkene dvs 150 kcal over i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fanny82

Har vært bortreist denne helga også, derfor ingen rapport fra meg.

 

Var på lang tur med hunden både lørdag og søndag. Men ikke så nøye med kosten (er man på ferie, så er man på ferie..). Jeg hadde første rapportering på internettkurset i går, og hadde visst gått opp en kilo fra forrige tirsdag. Ikke helt sikker på hvorfor, men det bryr jeg meg ikke så veldig mye om. Det er bare å se fremover!

 

I går var jeg derimot flink! 3121 kcal endte jeg på, kan vel ikke bli bedre :) Jeg var dessuten på agilitytrening med hunden, hopp og sprett i nesten en time. Etterpå gikk vi en tur i skogen på godt og vel en time. Både jeg og hunden sov godt i natt..

 

Planen i dag er å få en ordnings på leiligheten, som ser helt bomba ut! Har dessuten et kjempelass med klær som må vaskes, og en litt mindre haug med andre klær som burde ha flyttet inn i klesskapet mitt for lengst. Og i kveld har vi avtalt tur i marka. Så litt trim blir det i dag også..

 

_____________________

Ned 0,8 kg - 19,2 kg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Jo helt enig, er det ferie så er det ferie :)

 

I dag ble det en bedre dag. 1 time trening og under 1600 kcal :D Så det kommer seg.... Håper at det holder uken ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsBond

Hei - jeg er faktisk også 25 og skal ned til 60 fra 77, noen nærmere lik mine mål enn deg er det vanskelig å finne, så tror skal henge med her jeg også, hvis jeg får lov :)

Alltid bra med litt mer motivasjon enn bare meg selv.

 

Jeg har ikke satt en bestemt dato, men skal bare ta det som det kommer, bare prøver å holde meg gående i riktig retning. Litt finere kropp for sommer hadde ikke vært forferdelig, kunne jo tenke meg å få litt sol også (dvs ha litt mindre klær på) og kanskje selv hoppe i sjøen en gang i badetøy.

 

Er selv 1,70 høy og midten er 85.

 

Trener jevnlig, nå har jeg nok trent 7 ganger spinning i løpet av siste 8 dager, men ellers trener rundt 5 ganger i uken, mest spinning, men også en del styrke. Jeg har nå trent siste 1,5 året ganske jevnlig, først 2-3 ganger i uken, nå siden januar har det vært først 4 ganger i uken og nå har det blitt 5 ganger. Blir mer og mer gla i å trene. :)

 

Problemet for meg tidligere har vært at jeg har ikke mistet vekt (utover et par kilo), selv om jeg trener og har spist ganske sunt. Så tenkte at kanskje det er lurt å skrive ned kalorier og se om jeg faktisk spiser for mye, det må jo være noe som er feil fordi jeg ikke går ned i vekt så mye. Men jeg kan si at selv om jeg ikke har gått mye ned i vekt, har jeg blitt mye fastere, og klær sitter jo løsere, så tror nok fettprosenten har gått ned i den siste tiden. Men nå er det bare å få vekten å følge!

Ble medlem allerede i november, men bare ble lat og giddet ikke da, så nå starter jeg for fullt igjen fra i går :).

 

Men bare for å klage - i dag spiste jeg pølser og lumper og potetsalat. Lenge siden jeg spiste det og bare fikk så utrolig lyst, men daglig kcal gikk opp til 1800 med en gang.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...