Gå til innhold

Godt, raskt og sunt middagstips


Gjest Ellis
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat fortært dagens middag, og tenkte jeg skulle dele tipset med dere. Oppskriften er til en person, og tar ti min å lage:

 

1 pitabrød

100 g kyllingfilet

1/3 pose Santa Maria Tikka Masala kryddermiks

1/2 dl vann

1 ss rømmekolle (10% rømme)

3 sukkererter

1/2 sjalottløk (kommer an på størrelsen)

1/2 tomat

Litt purre

Frisk koriander (hvis du har, godt uten også)

 

Sett ovnen på 225 grader og putt inn et frossent pitabrød

Del kyllingen i strimler og stek den

Ha oppi kryddermiks, bland godt, ha oppi vann og la det koke inn. Tilsett rømmen og rør godt sammen.

Ha oppi de grovhakkede grønnsakene og la alt bli varmt (ett minutt)

Ha oppi hakket koriander

Stapp oppi pitabrødet og kos deg med god samvittighet!

 

Etter mine beregninger inneholder denne middagen 370 kalorier. Da har jeg tatt høyde for steking i 1/2 ss rapsolje, samt at det er noe sukker i kryddermiksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

det blir fiskeboller på meg idag. Har ikke fått noen svar på mitt innlegg (bad om tips) men nå lager jeg hvit saus uten smør, har hatt oppi hakket purre og masse karri. Jeg skal koke litt poteter til og lage litt salat med tomat og agurk. Gleder meg! Utrolig hvor godt maten smaker når man "er i gang". Det er nesten verdt det uten å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvitsaus uten smør er også grei å lage med maisenna mel.Tror du skulle ha 1/2 ss pr dl veske (melk)

Har gjort det en del ganger å det fungerer fint.

Det finnes også brum maisenna stivelse til brune sauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Lekte meg litt på kjøkkenet i går....

Legg en torskefilet, potetskiver (lettkokte, eks mandel), gulrotskiver, litt løk, paprikastrimler, tomatbåter, salt og pepper, noen sitrondråper i aluminiumspose (brett pose av alu.folie) Tilsett gjerne andre grønnsaker om du ønsker, og prøv deg frem med spennende krydder. (Jeg hadde i litt chillipulver og gressløk).

Lag en pose til hver person. Ha posene i ovnen på 180 grader til du syns fisk og grønnsaker er nok kokt....foretrakk min etter 30 min....sjekk underveis.

Du får en god kraft i posen. Dessuten kan de anbefales å lage en skags dressing av 1-2 ss mager kesam, 10-20 g philadelphia light, dill, salt og pepper og noen dråper sitron....alt etter smak.

En god fiskemiddag;)

 

God apetitt. Smakelig måltid.

 

Renate

 

Ps Kan tenke meg at dette fungerer bra med annen fisk og forskjellige kjøttsorter. Har testa med kylling og laks, -kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir fiskeboller på meg idag. Har ikke fått noen svar på mitt innlegg (bad om tips) men nå lager jeg hvit saus uten smør' date=' har hatt oppi hakket purre og masse karri. Jeg skal koke litt poteter til og lage litt salat med tomat og agurk. Gleder meg! Utrolig hvor godt maten smaker når man "er i gang". Det er nesten verdt det uten å gå ned.[/quote']

 

Stekte fiskeboller med hollandaisesaus er godt,står hvordan man lager den magre varianten på pakka av sausen(jeg for men del dropper eggeplommen og det går helt fint.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...