Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

No var tråden vår jammen kommt langt ned på sida!

Håper at alle er godt motiverte og står på,og berre har det for travelt til å komme inn her! :-)

 

Ikkje lett å slanke seg med så mykje besøk og ting som skjer, Mamamo! :eek:Er litt dumt at det nesten alltid blir servert usunne ting sånne gongar. Var på foreldremøte i går og stod over både sjokoladekake og kjeks :D Men kunne dei ikkje feks berre sett fram litt oppskjært frukt? Er jo ikkje nødvendig med kake midt i veka...

 

 

Har lagt meg på 1200-1300 kcal no om dagane, men noterer berre nokre dagar og tar resten på erfaring. Men trur det blir ganske så riktig.

Sylar også på tur nesten kvar ca 9 km, men får jo ikkje så mykje trim av det då...

 

 

I kveld er det klubb med taco. Det skal gå veldig fint, trur eg. Et ikkje middag her heime då, tar meg berre nokre skiver, så har eg litt å gå på. Pleier alltid vere snop etterpå, men det skal eg jo ikkje ha :)

 

Ønsker alle ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Gjekk fint på klubb i går!

Tok ei lefse og ein tacotub ,og fyllte på mest med grønnsaker, litt kjøttdeig og droppa rømme og ost.

Tok nokre få chipsflak etterpå, og hadde fryktelig lyst å smake ein sjokoladebit, men klarte å la være. Me var kun 4 stk. og hadde 3 velfyllte skåler med snop, så var ganske rikelig kan ein seie, og spesiellt når eg ikkje tok noko heller...

 

Vekt i dag var 58,4 kg, så får litt straff for forrige helg...

Kan nok endå gå litt nedover, men er nok ikkje heilt lurt å sleppe heilt tøylane i 4 dagar, sjølv om det var utrulig deilig! :D

 

God lørdag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er rosalilje :) Ikke en eneste godisbit..det står det respekt av!!!

 

Er så enig med deg at de godt kan servere oppskjert frukt på foreldremøter enn kaker. Når jeg var på forrige møte sendte de rundt en diger bolle med sjokolade.. å noen av disse barnehagetantene har også en del kilo å gå på så..men men.

 

Veldig usikker på resultatet på mandag etter denne uka..veldig varierende med maten og en god del søtt, men sånn som i dag så har jeg vært på lang joggetur..nesten 2 timer så da forbrenner man jo en del også da..så vi får se hvor det ender.

 

Å den sykkelturen er mye bedre enn ingen sykkeltur!!!

 

Håper dere andre er ved godt mot, spiser sunt og trener masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Hanemor! 2 timar joggetur! :) :eek:

Det hadde eg ikkje klart om eg var frisk....

Håpar vekta er samarbeidsvillig i morgon!

 

Var i besøk i går kveld. Åt ein god porsjon gryterett, 1 rundstykke og eit gulrotkakestykke. Trur totalen på dagen blei ganske bra.

I dag var me på eit møte med kaffimat etterpå. Tok eit tynnt stykke av 3 forskjellige kaker.

MEN i kveld har eg ikkje vore flink...

Bestemte oss for å ta ein filmkveld heile familien i lag, og lovte at dei skulle få godteri sidan me ikkje fekk det i besøket lørdagskvelden. I kveld var eg sliten, søtsjuk og litt deppa og klarte rett og slett ikkje å vere snopefri og sprakk skikkelig...:D

Angrar og er kvalm no, håpar eg huskar det til neste gong!

Skal rett tilbake i gode vanar i morgon!

 

Kvar har det blitt av Rakri då? Håpar alt står bra til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det stille...hvordan har det gått på vekta i dag da?

Ble 700 gram ned på meg og jeg er superfornøyd!! Åsså har jeg vært på helsestasjon med veslejenta og hun hadde gått opp 600gram på 2 uker så da kan jeg slappe av med god samvittighet! Hun får grøt på kvelden, ellers så ammer jeg henne og det er nok enn så lenge :)

 

Kjenner den følelsen rosalilje..når man har stupt ned i godisbollen...det viktigste er vel at man kommer seg inn i gode vaner med en gang, man har lett for å gi opp etter en sånn runde, men du klarer det!!

 

Jeg jogget jo ikke sammenhengende i 2 timer da...var en del motbakke og da går jeg stort sett, men på flata og nedover så jogget jeg og der det går svakt imot!

Er nok treningen som har reddet meg denne uka i.f.t. nedgang! Lurer på når det stopper :D

 

Har tatt 45 min med styrke i dag jeg da..de 2 eldste barna er hos bestemor så da benytter jeg tiden til avslapping og litt trening når jeg orker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Hanemor!

Du ned i vekt og babyen opp i vekt, kunne jo ikkje vore bedre! :D

 

Er tilbake i gode vanar i dag, men har ikkje vore heilt lett...

Er ikkje akkurat snopesjuk, men heller ein trang til å ikkje måtte tenke SÅ mykje på kaloriar og slanking og berre ete alt eg har lyst på...Har ikkje gitt etter for det heldigvis. :-)

 

Har også fått sykla meg ein tur i dag, nydelig høstvær her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo kjempebra med vesla som går opp i vekt og jeg ned :D

 

sykkeltur er fint i sånt vær rosalilje..er strålende vær her også, men jeg har prioritert å male og rydde inne..blæh...men skal ut å trene i kveld da så kan jo håpe været holder seg:)

 

Hvor blir det av resten av gjengen her da?? Opptatt om dagen kanskje!

 

Ja ja..ha en fiiiin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå :D Litt opptatt om dagen ja... På jobb nå, dobbelvakt... Vært her siden i dag tidlig kl 7.30 og går av vakt kl 22... Så det er en lang dag ja... Men har valgt det selv da, var ei som trengte å bytte, så da får jeg fri i mårra i stedet :)

 

Vekta her var det samme hele forrige uke. Med andre ord fullstendig stillstand. Men jeg er likevel fornøyd, ha skeia ut litt med kake og godis og fått null trim, så da vet jeg at jeg gjør det rette matmessig. Vet at det er trim som må til for at vekta skal gå ned, så det er bare å sette i gang... Men har hatt litt mye på programmet de siste ukene, så blitt minimalt med trim... Skal prøve å rette litt på det nå denne uka.

 

Gratulerer med nedgang Hanemor!! :) Flink du!! Og 2-timers joggetur hadde ikke jeg klart heller... Så du bare overfører grammene dine til veslesnuppa du... Lurt... hehe...

 

Du henter deg nok raskt inn igjen Rosalilje. En utskeielse i ny og ne må man ha... Vi lever da bare en gang :) Bare man ikke skeier ut hver dag så...

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang HaneMor! og oppgang med lillejenta! Godt når alt går rett vei! :)

 

Her er det travle tider ja, men slik er det vel for de fleste :D Har ikke fått tid/hatt ork til så mye trening nå, men vekta viste ned 600 gr så får vel bare være fornøyd. Reiser på tur til Polen på torsdag, så da kommer vel de få kiloene jeg har klart å gå ned tilbake :) Men, men kan ikke ta sorgene på forskudd.

 

Flinke dere er til å holde liv i tråden Rosalilje og HaneMor! Godt det er noen som klarer det! Det var bare ett kjapt lite innlegg fra meg slik att dere vet att det er liv i meg :)

 

Ha en fortsatt flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Sassa! 600 gram ned er bra!! Du går jo ned hver uke nå! Ikke la Polen-besøke ødelegge alt da :) Blir sikkert mye gåing i tillegg til god mat og drikke... Prøv å velge noenlunde riktig, så kan du heller ta et glass vin ekstra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt meg på 1300 kcal no om dagane for å prøve det ei stund framover. Men er veldig redd det er for mykje, og at eg berre heldt vekta...

Syklar litt over 9 km kvar dag no, er no iallefall litt trim i det...

Har så forferdelig lyst på noko søtt om dagane, skikkelig slitsomt å stå imot heile tida :)

 

Sassa, lykke til på tur! Kos deg, men ikkje gi heilt blaffen, er så kjedelig etterpå...

 

Hører du har travle dagar, mammamo, ikkje lett å fokusere på sunn mat og få tid til trim då, nei! men stillstand er no mykje bedre enn oppgang iallefall!

 

Hanemor, av og til må ein jo berre prioritere husarbeid, håpar du kom deg ut om kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi plutselig halvveis i uken...var så dum at jeg gikk på vekta i dag..og den var ikke mye snill. Må jobbe hardt for å kunne klare stillstand på mandag ser det ut til. :) menkanskje var det det somskulle til for at jeg tar meg inn igjen. Blitt MYE sjokolade nå i det siste. Å i går kveld lagde mannen min ostesnurrer..som vi spiste halv 11 i går...blæh...tok liksom ikke bare en...kremt..

 

Skjønner deg så godt rosalilje, men vi kan ikke dukke ned i godisposen..da kommer vi aldri opp igjen...he he..får hjelpe meg litt!! Vet ikke hvordan det er med kaloriene, men greit å prøve hvis du ikke mister mitvasjonenhelt da av det. 9km sykkel er bra det da :)

 

Flink med maten du mammamo..ettersom du har stillstand uten trening!! Kjett meddobbeltvakt, men godt med fridag dagen etter da :)

 

Trente både tirsdag og i går..i dag er det aerobic som står for tur..må visst trene hvis jeg skal holde koken til mandag..hmmm...spørs vel om det var en nedsving på vekta på mandag..forhåpentligvis oppsving i dag,men tar det til følge!

 

Nei spis sunt og beveg dere...gå masse i Polen sassa..600 gram ned er bra :) så stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vere både fordelar og ulemper med snikveiing, Hanemor...

Av og til er ein heldig og treff på ein dag vekta er lav og av og til uheldig og vekta er ekstra høg..

Men du er jo kjempeflink å trene! :)

 

I kveld har eg laga skillingsbollar med vaniljekrem til dei andre, eg har ete havregrauten min...Var litt flink då vel? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir du ikkje imponert over meg Hanemor....

Her blei det sjokolade i dag...:)

Har mange "gode" unnskyldningar, men vekta bryr seg vel ikkje om det.

Søv veldig lite og dårlig, det einaste eg har sove sidan i går morgon er frå 01-04 og frå 06.30-07.00 i natt. Dessuten har det vore ein del "psykisk stress" siste dagane, og det taklar eg dårlig når eg er så utslitt frå før av.

 

Syting herifrå i kveld, beklager det! Kjem sterkare tilbake ganske snart! :-)

 

Ønsker alle ein fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alledårlige dager...ikke mye å skryte av her heller rosalilje...rødvin, god mat og snop i går...mac donalds meny i dag og sjokolade i kveld...men er ikke helt i form (feber og kjei i huet) så da har man en unnskyldning likssom...

 

Psykisk stress på hjemmebane eller? Ikke noe morro det i såfall..

 

Lite søvn gjør jo heller ikke ting bedre akkurat..må ha lov å syte litt til tider..tror jeg skal finne senga nå..håper jeg får litt flere timer søvn i natt enn forrige.

 

Ha en fortsatt fin lørdagskveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar du er bedre i dag, Hanemor! Ikkje noko kjekt å vere sjuk og elendig...

 

Må berre presisere at det var ikkje så alvorlig "psykisk stress" eg meinte, var derfor det stod i hermetegn, men det har vore mykje som skal planleggast og bestemmast i det siste,3 tenåringar i huset merkast jo og, og dessuten er eg skikkelig forferdelig lei av å vere sjuk no...:)

Alt blir litt ekstra vanskelig når ein er veldig trøtt og sliten...

 

Var i innflytningsfest til eit vennepar i går. Veldig god mat og godt selskap, så ikkje akkurat ein bra dag for slanking, men bra på alle andre måtar!

 

Fornuftig og forsiktig i matveien i dag.

Har liksom mista litt trua på at eg skal klare å gå ned...Men er jo god på å holde vekta då, skulle gjerne berre vore litt lavare ned før eg begynte på Hold Vekten...

Men gir meg ikkje endå, har VELDIG lyst å nå 55 kg, trur eg hadde følt meg mykje meir vel då, både som slankare, men også fordi eg hadde klart å nå målet mitt.

 

Håper det går bra med dokke andre!

Men kor har det blitt av Rakri, Lilja og Sassa?

 

Ønsker alle ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg noe bedre i dag faktisk! Vært å løpt orienteringsstafett i dag og det gikk da ganske greit så da får man være fornøyd :)

Gruer meg veldig til å gå på vekta i morra da... :) frykter stor oppgang..men morgendagen vil vise...

 

Bra det "bare" var en annen form for psykisk stress da :) Kjenner til det å bli sliten når alt skal planlegges, gjennomføres osv osv..

Koselig med innflytningsfest da!!

Om du tar deg tid så kommer du nok ned til 55kg..man klarer det målet man setter seg om man bruker tid på det..og hvis det er realistisk..

 

Lykke til i morgen da!

 

Vet ikke hvor det har blitt av de andre her jeg, men vi kan da skravle vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at vekta gjekk litt oppover, Hanemor...:)

Men ikkje mist motivasjonen av den grunn, det har eg gjort fleire gonger når vekta går feil vei, og det hjelper jo ikkje akkurat på vekta hvis ein sluttar å vere flink...

Av og til er det berre å vente nokre få dagar, så er vekta på rett vei igjen. :-)

Kor tid har du bursdag då, Hanemor? Ein sånn dag må ein nesten ha lov å unne seg noko godt!

 

Taco her to dagar på rad no, men trur ikkje det har blitt så ille. Droppar lefser, ost og rømme, brukar kyllingfilet og kyllingkjøttdeig, og MASSE salat. Kun nokre få flak tacochips.

 

Mannen min er vekkreist i over 2 veker til Canada, reiste i går, og då tenkte eg ungane skulle få bestemme litt middagar. Då blei det taco, pannekaker, grandiosa, spaghetti osv.:) Dei skal no få ein del av det dei vil, så får eg spe på med nokre sunne middagar innimellom. Tenkte å steike meg ein kyllingfilet eller nokre steinbitkarbonadar når dei får dei mest usunne middagane :-)

 

Har både gått og sykla ein tur i dag. Aldeles nydelig vær her om dagane! Har også solt meg på verandaen både i går og i dag.

 

Har rekna på det, at i løpet av dei siste 49 dagane(frå 9.august) har eg hatt 7 dagar eg har skeia ut og resten har vore heilt etter planen, er jo ikkje så heilt ille

det då...Men nok til at vekta ikkje går nedover tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke miste motivasjonen..jeg har god tid på å gå ned disse kiloene :)

Hatt en bra dag i dag med sunn mat og en drøy time på rulleski! Håper vekta blir bedre ja..men blir nok hardt å nå delmålet mitt..1,4 kg på 2 uker..det kan gå, men er høstferie og noe festligheter i disse dagene så det blir tøft.

 

Jeg har bursdag på fredag..så det blir vel noe kos da ja..skal feire på lørdag. Mitt problem er når det skal bakes for jeg elsker ferske kaker :) Men skal ihvertfall være flink frem til torsdag..så håper jeg at helgen ikke blir alt for ille!

 

Taco er jo ganske grei mat..jeg er veldig glad i rømme jeg da så må ha det, men dropper osten og spiser 1,5 lefse. Greit at barna får bestemme litt hva de vil ha å da. Hvor gamle er dem? Skikkelig fint vær her å..så i morgen skal jeg ut å gå lang trilletur med vesla tenkte jeg :)

 

Ikke mange dagene du har skeiet ut da..men er sikkert nok som du sier..har ikke sånt regnskap jeg..tror jeg mister motivasjonen hvis jeg ser det..eller kanskje jeg får en oppvekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff... 700 gram opp denne uka... Har kommet meg inn i en ond sirkel her nå... Minimalt med trim og altfor mange utskeielser... sukk... MEN skal komme meg UT av denne sirkelen nå!! Er helt sikker på at jeg får mer overskudd da også... For nå de siste ukene har jeg vært lat... rett og slett... Og utskeielsene står i kø de neste 2-3 ukene, så jeg bare MÅ være flink innimellom dem... Hvis ikke går det rett opp..... Skal IKKE over 70 igjen!!! Dette var dagens pep-talk til meg selv :) Håper det hjelper..... Hvis ikke får dere andre gi meg en overhaling :)

 

Opp på deg også ja, Hanemor... Skeiet ut litt sammen på fredag da ;o) og lørdag også ja... Vi får pushe hverandre ned... Du er jo så flink med trim da... Det er der jeg sliter... Så får vi bare ta flere sunne lunsj.dater... hihi... Må ta med oss masse salat til lunsj på hytte-tur neste uke da!! Og ikke fråtse i godteriet, bare noen biter..... Vi har jo en tykk (dere andre:gravid) barnevakt, så trim-muligheter er det jo... Veldig snilt å la hun som har 4 uker til termin sitte igjen alene på hytta med 8 barn i alderen 4.mnd-3år-4år-5-år-6år-6år-8-år-11år... hihi... snille søstre er vi...

 

Rosalilje: Helt utrolig da... havregrøt fremfor nystekte solskinnsboller.... sukk... Enda jeg hadde hatt bare litt av din stålvilje.... og 7 dager utskeielse på 49 uker skulle bli 1 dag i uka det, og DET er jo lov. Er jo det vi har lørdager til :)

 

Ha en fin kveld!! Nå skal jeg ut og trimme en tur før Greys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Mammamo! Men hvis du las det neste innlegget mitt, skeia eg skikkelig ut med sjokolade dagen etterpå, så viljen er ikkje alltid så sterk...

Godt at du tar tak no og snur før du går lenger opp! De er heldige som har kvarandre til støtte og motivasjon når de går ned! Har alltid ønska meg ei søster, har berre ein bror.

 

Har sykla ein tur i dag og.

Har hatt foreldra mine, bror min og ungane hans på middag i dag.

Er så flott vær her endå, så me grilla.

Åt ein kyllingfilet, ris og masse salat. Ikkje chips eller potetsalat, så sparte litt inn der. Tok eit lite stykke eplekake og 1 kule is til kaffimaten, men blei så seint at det får bli kveldsen, går vel bra å bytte det av og til.

 

Kjenner på buksene at eg har iallefall minka ein del sidan i sommar, godt å kjenne at dei er behagelige på, begynte å stramme litt etter ferien...

 

Ønsker alle ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok ein god dag her, er SÅ godt når alt fungerer!

Sykkeltur i flott vær, passelige mengder sunn god mat! ;)

 

Begge jentene mine er heime sjuke om dagane, må lokke med alt eg kjem på av mat, dei har ingen matlyst nokon av dei...Satsar på at dei er bedre i morgon!

 

 

Ønsker alle ein fin høstkveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Då e eg tilbake fra tur, og har komt litt til hektene igjen :( Har ikkje tørrt å gå på vekta enda, men er rimlig sikker på att den er høy! Ble masse god mot og enda mer god drikke på tur :D Men var gøy da ;)

 

Flinke dere er! Vil vel altid være oppturer og nedturer så de får vi bare ta som de kommer!

 

Har fått kommet igang med trening igjen i dag, så det er da noe. Nå er det Brothers & Sisters her, så får komme tilbake med mer en annen dag.

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...