Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Korleis gjekk det, Hanemor? Klarte du å stå imot søtsuget?

 

Eg var ikkje flink i besøket i går, blei alt for mykje is og kake...

Og i dag har det blitt sjokolade....

Er enten VELDIG flink eller dett heilt utpå.

Men klar for å vere flink igjen i morgon. Har hatt snopefri no i 2 veker mens mannen har vore vekke, liten sprekk no, og har no tenkt å ha snop-og chipsfri fram til 11.nov, då skal eg på Oslotur med svigerinna mi, tenker å unne meg litt då. Men må holde meg til LITT, pleier å bli litt mykje på sånne turar...

 

Mannen min pleier ikkje å reise mykje i jobben, Hanemor. Har vore på kurs no. Skal 5 dagar i november og, men då veit me ikkje om meir. Han har heimekontor, så me er heime begge to kvar dag. Så har ikkje så veldig vondt av å vere litt frå kvarandre! :D

 

Typisk meg å sprekke når vekta endelig er på vei nedover, synes nesten det er litt flaut å gå inn her å melde frå...

Vekta er vel opp igjen på lørdag. ;) Berre meg sjølv å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

ble nøtter og druer...ikke det værste, men er jo ganske mye kalorier i nøtter da..ja ja det får bli som det blir.

 

Man må hente seg inn igjen når det begynner å skli ut..du må bare prøve å begrense antall dager med masse snop. Det behøver ikke bli så ille skjønner du på lørdag..enda 2 dager dit!!

Ingen krise om mannen din er borte litt da skjønner jeg, men blir vel ekstra mye på deg da med barna når han er borte. Det er vel kanskje den største utfordringen?

 

Nei får vel gjøre litt her. Ble en kokosbolle på meg i går da, men det var ikke sååå mange kalorier i den.. I kveld blir det aerobic ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Tilbake i gode vanar i dag!

Har vore på handletur med mannen min og jenta mi, og dei kjøpte seg godteri og pepperkaker...Men eg var sta, no SKAL eg holde meg uten godteri i 4 veker.

Basta! ;)

Dei andre laga seg Grandiosa til middag, litt tidsklemme i dag. Men eg steikte meg ein kyllingfilet med grønnsaker til!

 

Det verste når mannen min er vekke, er egentlig å få kjørt ungane dit dei skal. Ofte skulle ein jo vore fleire plassar på ein gong....Og kan av og til vere ein utfordring å få hjelpt dei med lekser også, hovudet heng ikkje heilt med når eg er veldig sliten...

Men går stort sett fint å vere åleine! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du rosalilje!! Ikke lett å dele seg når barna skal hit og dit ;)

Grandiosa er vel ikke det sunneste nei, men kyllingfilet er jo kjempegodt!!

Å så flink som ikke kjøpte godteri..jeg var så dum at jeg kjøpte en 4 pak med kokosboller i går..hmm...nå er det 2 igjen..

 

Men har vært på friskis og svettis i dag da og på lørdag blir det en lengre tur i skogen igjen !!

 

Hvordan er det med deg denne uka da? Syklet mye eller?

Lurer på hvor resten av gjengen blir av..håper dem har det veldig travelt..at det er det som gjør at dem ikke er inne her..vet mammamo har ganske full uke ihvertfall.

 

Nei får vel legga seg...ny dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

I dag kom straffen for besøket på søndag og tirsdag og sjokolade onsdag...Vekt 58,3 kg og opp 1,6 kg...Skulle jo egentlig ikkje vere mulig, men kroppen min tviheldt visst på alt den får.

Får berre fortsette, ikkje anna å gjere.

 

I dag skal me ha besøk nr.2 for jenta mi som fyllte 11 år på tirsdag, og ein ny utfordring...Blir pizza, chips og salat først og så kaffimat/dessert etterpå. Får gjere så godt eg kan og så blir det jo ikkje chips eller snop på meg, så det hjelper jo på! :-)

 

 

 

Ønsker deg ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg føler så med deg rosalilje...det hjelper IKKE i det hele tatt at dem mener ME kan kureres på 1-2-3 eller at det ikke er noen sykdom. Må vel si at MS er en mer "akseptert" sykdom..etter det jeg kan forstå..der kan man jo få synlige lammelser i alle deler av kroppen så det gjør det nok litt enklere. Men tror nok ikke alle har like mye forståelse for de "usynlige" symptomene..jeg har jo prikkinger i armen og tunge bein til tider..men det som plager meg mest er hodepine som dukker opp ved stress (de sier at ms pasienter takler stress dårlig, samtidig kan det jo være stresshodepine da).

Nei jeg håper virkelig dem finner mer ut av ME gåten..mannen min har en tante og en søskenbarn som har det så vet jo noe om denne sykdommen også.

 

Herregud hvor sint jeg hadde blitt på den legen der i artikkelen. Han kunne fått seg et spark bak..huff...kan jo sikkert være folk som kanskje utnytter at dem har fått en diagnose, men det tviler jeg på er svært få hvis dem har vært ute i arbeidslivet før så vil man jo ut igjen..sånn er ihvertfall jeg.

 

Kjedelig med sykkelen da. Kan jo virkelig ikke være meningen at den skal bråke så voldsomt. Er den helt ny eller? Kunne jo høre med levrandøren om den skal bråke slik kanskje?

Godt å føle seg normal, det skjønner jeg godt. Å ikke vanskelig å skjønne at man dukker ned i kaker og sjokolade som trøst hvis man føler alt går imot en, men desverre så vises det på vekta også ;)

Har selv spist 200 gram med sjokolade i helga og pizza fra peppes i går (3 biter), men håper at orienteringsløpet har hjulpet meg litt da. Ble 1,5 time i går!

 

Veldig spent på vekta for som du ser så har det blitt både kokosboller og sjokolade denne uka...men morgendagen vil vise.

 

Det er aldri roserødt detta livet våres så synes innlegget ditt var fint jeg. Å godt er det å vite at man får bedre dager også :D

 

Håper du har en fin søndag da ihvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Har nok hatt det travelt ja, men den største grunnen til att jeg ikke har vært innpå her er att jeg havnet laaangt utpå "kjøret". Har hatt null motivasjon, ikke trent og bare spist masse som jeg ikke skulle ha spist. Tror litt av grunnen var att vekta hadde gått opp på mandag (eller var lik som forrige uke, men pga lettere klær så vil jo det si 0.8 opp), så fikk jeg mensen noe som ofte fører til ett sug etter "noe", så da gav jeg vel bare f.........! I tillegg har ungene hatt ferie her denne uken, så det har heller ikke blitt så mye anledning til trim ( er jo bare tull, for jeg hadde klart det om jeg hadde villet). Er nok absolutt flinkest viss ting går i sin vante gang ja ;)

 

Det var en masse dårlige unskyldninger for hvorfor uken ble som den ble, men det er jo bare meg selv det går utover så i morgen skal jeg på vekten, og den skal registreres!! Håper det bare kan bli bedre fra nå av..................

 

Gratulerer med nye treningsklær Rakri! Håper det gir det motivasjon og att de blir flittig brukt! Lykke til!

 

HaneMor; å forbrenne over 2000 kalorier på en dag, det står det respekt av! Skulle ønske jeg også likte å jogge, men det er noe jeg aldri har fått til :D

 

Rosalilje; bøyer meg i støvet for deg. Både for alt du orker å lage til til familien din, og att du ikke spiser det selv. Her er det lite med overskuddet til slike ting utenom det vanlige, så blir lite boller o.l. Skjønner godt att du blir oppgitt over slike uttalelser! Er viktig å tenke positivt (og det virker det jo som du gjør) for å lette symptomer, men det er viktig å lytte til kroppen og den kjenner vi jo best selv. Kan slite med mange ting som andre ikke kan se med det blotte øyet! Håper det går bedre med deg :)

 

Dette ble ett langt innlegg, men nå skal jeg prøve å lete frem motivasjonen min igjen!

 

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å "se" deg her igjen sassa :) Kjenner så godt til det du sier om at man blir borte her når motivasjonen daler.. Men nå har du kommet deg inn her igjen og det er bra!!!

Noen ganger må man bare gå på vekta og få det overstått. Vet ikke helt hva vekta sier i morgen for min del..det kan bli opp, stillstand eller ned..har liksom ingen magefølelese på det egentlig.

 

2000 kalorier på en dag er mye ja ;) Hjelper på det. Det var orienteringsløp det da så det blir jo noe annet enn ¨jogge egentlig. Ellers så blir jeg mer og mer glad i å jogge..er liksom effektiv trening synes jeg. Trenger ikke noe utstyr og planlegging..enkelt og greit.

 

Ble da en times tur på meg i dag å..litt jogg, men mest gåing. Skikkelig kosetur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med å ha fått 6 tallet først på vekta i dag!! :)

Var vel mye å gå ned denne uka så tror kanskje det var en nedsving, men det får vi se til neste uke. Håper bare jeg klarer å holde 7 tallet først unna vekta resten av livet ;)

Da begynner en ny og sunn uke...ingen spesielle begivenheter denne uka så skulle klare den uten å skeie helt ut!

 

Var jo ikke så galt resultat det sassa da..selv veier jeg meg uten en tråd :D da blir det likt hver uke likssom!

 

Blir av deg hen da mammamo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gratulerer med SUPERT resultat Hanemor! SÅ velfortjent!

Og tusen takk for gode ord, hjelper veldig godt å ha nokon som forstår frustrasjonen min, og du forstår det kanskje ekstra godt som har ein sjukdom sjølv. Har faktisk tenkt tanken at det hadde vore bedre hvis det var MS eller ein annan sjukdom eg hadde som var meir akseptert...

 

Kjekt å "sjå" deg igjen, Sassa!

Håper du finn motivasjonen igjen! Stå på!

Er veldig kjent for meg det med å miste litt gløden når vekta går oppover. Er heller ikkje så lett med skuleferiar, vanskelig å holde på alle gode vanar då, er alltid ein del ekstra som skjer.

 

Takk for gode ord! Eg likar veldig godt å bake då, og synes det er kjekt å glede dei andre. Å stå over feks vaflar og gjærbakst er ikkje så vanskelig synes eg, det er kaker, is og sjokolade som er mine store laster...

 

 

Eg er heldigvis tilbake i gode vanar. Lørdagskvelden var ikkje noko sunn, og blei også nonstop og daimkuler både på isen og ved sidan av endå eg er snopefri...,men ellers har eg stått over både pannekaker med bacon, vaflar, kaker og gjærbakst i går, åt kun sunn mat og rette mengder, så håpar det heldt seg lenge framover no!

 

Ønsker alle ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer HaneMor med flott resultat! :) Er jo virkelig en inspirasjon med så flott nedgang!

 

Har var det enda en kilo opp denne uken :D men var på vekta, så da er det bare til å ta opp kampen igjen! ;) Har startet dagen bra da, med gåtur og litt styrketrening og rett mat til rett tid foreløpig så får satse på att fortsettelsen blir like bra! Skal på kveldsvakt så nå er det litt avslapping før jobb.

 

Skjønner godt frustrasjonen din Rosalilje, men stå å du og gjør det som du føler er riktig :)

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hadde ein flott dag i går!

Eg og mannen min var på "date"! ;)

Åt på Egon først. Valgte kyllingfilet med salat og småpoteter. Rundstykke til. Pleier alltid å ta pommes frites til den, men stod over det i går. La igjen 2 av potetene og halve dressingen, så trur ikkje det blei så gale, for veldig magert først på dagen. På kino og såg NOKAS etterpå. Anbefales, spenning heile veien! Mannen min kjøpte seg smågodt og eg hadde knaskegulrøtter. Flink då eller? :-)

Filmen var faktisk så spennande at det ikkje var nødvendig med godteri!

 

Fekk også gått meg ein halvtimes tur i går, friskt og godt i høstværet!

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 cm høy, og 36 år. Første delmål er å komme ned til 78 kg til den 1. febr. Hovedmål er 72 kg.

 

4/1: 81,2 kg (har du noen gang sett et såååå høyt tall???? huff)

11/1: 81, 2 kg - helt greit

18/1: 80, 8 kg

25/1: 80, 2 kg sakte med sikkert... og det er helt greit...

 

 

Ja, da er vi på dagens dato:

19/10-10: 77, 8 kg :D

 

Har (igjen) bestemt meg for at denne gangen skal det gå... og jeg er i gang... startet med hele 83,1 kg i midten av september...og fikk helt panikk da jeg så det bikket nærmere 85 kg og halvveis til 90... ;) DA STARTET JEG!! Og nå 8 uker senere er jeg 5, 3 kg lettere :)

 

Er imponert av at dere fortsatt holder tråden og koken :) Bra jobba!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink rosalilje..imponert (igjen!!). Du står jo ovenfor fristelser hele tiden synes jeg. Koselig med kosekveld med mannen da..lenge sia det har vært det her i huset..kanskje det skal prøves en dag..nå er jo ikke vesla så avhengig av meg lenger heller.

 

Travle dager her i huset..går noenlunde greit med maten, men i morra skal gubben servere 3 retters til sine arbeidskollegaer så da blir det vel nok kalorier tror jeg ;) Får prøve å være flink på dagen ihvertfall da..merker jeg er spent på om vekta virkelig var så lav i går, men får vente til neste mandag å se.(hvis jeg klarer vente så lenge :D )

 

Koselig at du kommer inn igjen isabel..jo flere jo bedre!! Vi har vel alle vært der vi bestemmer oss og så sklir vi ut igjen, men man behøver jo ikke skli ut så lenge av gangen :) Du har jo virkelig tatt av deg en del allerede !!!

 

Den kiloen blir du kvitt denne uka sassa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Da er jeg tilbake også... Vekta har så og si stått stille de siste 6 ukene. Det er jeg veldig fornøyd med! For jeg har skeiet ut så det holder....... og trimmet relativt lite.... Men er jo ikke i mål... Enda 1,7 kilo dit... Så nå skal jeg igang igjen, bli kvitt resten... Og stramme opp litt også.... Vært sløv med rockingen nå også...

 

Grattis, Hanemor med flott resultat!! Du tar meg snart igjen nå... Så nå må jeg skjerpe meg... hehe....

 

Får oppdatere meg litt ellers på tråden her jeg...

 

Ha en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan igjen!

 

Så kjekt å "se" deg igjen Isabel :D Du har jo allerede vært kjempeflink, og holder oss noenlunde likt enda ser jeg. ;) Håper jeg klarer å holde følge med deg nedover også nå da.

 

Er jo bra med stillstand Mammamo, nå når du er så nær målet så må det jo naturligvis gå saktere.

 

Du Rosalilje inponerer meg hele tiden! Superflink er du! :D

 

Satser på att den siste kiloen forsvinner denne uken ja HaneMor ;)

 

Her har det gått rimelig greit med maten til nå denne uken, men har blitt mindre med trim. Har begynnt så smått med husvask da, så har ikke bare sittet i ro. Satser på en fortsatt flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei! Så kjekt å ha deg tilbake Isabel!

Tenk du starta denne tråden Mai-08 og den er fremdeles i bruk! ;)

Synd at vekta har gått så langt oppover då, men du har jo hatt ein pangstart som har tatt av så mykje allerede! Lykke til vidare :-)

 

Mammamo, du er jo nesten i mål jo! Tenk så godt det blir å kunne begynne på Hold Vekten! Det kunne eg godt tenkt meg og, dvs det er vel det eg gjer, men eg skulle gjerne vore 2-3 kg lavare før eg stabiliserer.

 

Hanemor: Satsar på at 70-tallet er eit tilbakelagt stadium!

Korleis gjekk det med 3 rettersen då?

 

Sassa: Godt å høre at du er inne i gode vanar igjen! Mykje trim i husvask hvis ein får opp tempoet litt!

 

Synes også det er fristelsar overalt og heile tida...Dei fleste er lette å motstå, men nokre er verre.

Dagen i går var heilt etter planen, også ein halvtimes gåtur i ganske bra tempo.

 

I dag har det også gått fint, har hatt svigerinna mi her og sette fram kjeks til kaffien. Skar også opp ananas og eg holdt meg til det :-)

 

Ingen gåtur i dag, men har vore på handletur og fått kjøpt meg nokre nye toppar/gensarar, alltid kjekt å fornye seg litt.

Var også innom garnbutikken for å kjøpe meir tråd til kjolen eg strikka, og då sa ho i butikken at eg kom til å bli kjempefin i kjolen eg som var så slank! Sånt er jo kjekt å få høre!

Her er lilnk til bilde av kjolen hvis nokon har lyst å sjå den!

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=125&d_id=1&lang=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei....

 

prøvd å oppdatere meg litt her inne...men ikke lett å få oversikten...hehe...

 

Rosalilje... ja, tenk at det er såå lenge siden jeg startet denne tråden...og dere har så trofast holdt liv i den... men jeg selv har kommet og gått etter motivasjon...

Syns du er flink og tøff som forteller alt du deler med oss her inne.... utrolig bra gjort! ;)

 

Dagen i dag har gått fint......og ja....jeg har hatt en god start med 5 kg ned.... men 5 kg til er jo målet ;) og denne gangen gir meg meg ikke.

 

Blitt lite trim...men jeg maler litt og pusser opp litt i kjelleren...og syns det holder.... Men der kan jeg bli bedre... må jobbe med det...

 

Nå natta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Dagen i dag har gått fint!

Et Ingers Superrug for tida, grovt og godt! :-)

Taco til middag, droppar lefse, ost, rømme og chips, så då er det sunnt og magert med MASSE salat og kyllingkjøttdeig. Elskar alt som kan lagast med tacokrydder! ;)

Også ein halvtimes gåtur, skikkelig friskt i dag i snøbyger og vind!

 

Isabel: Veit ikkje om du har sett det, men me har også ein resultattråd som heiter Nå eller aldri-Resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig nettet opp igjen..ligget dødt i 2 dager nesten..

 

Ser jeg må jobbe for å holde tritt med deg mammamo..skikkelig konkurranse skal det bli ;) He he..får nå se da!!

 

3 Rettersen i går var kjempegod, men ikke veldig mager akkurat..ja ja..ikke hver dag mannen lager det gudskjelov ;) Ble jo litt vin til også.

 

Blitt litt sjokolade denne uka også..men det har jo gått greit før så lenge jeg ikke spiser for mye.

 

Stod over kake i dag da..var på høstfest i bhg og da serverte dem lapskaus og kake..så var litt flink der. Åsså var jeg på friskis og svettis time i dag så dagen har vel vært grei!

 

Taco er jo kjempegodt rosalilje..jeg spiser nok lefse og rømme og jeg da, men så lenge jeg ammer så må jeg jo ha en del mer kalorier enn der du ligger på. Var forresten kjmpefin den kjolen du strikker, og så herlig med komplimang :D Skjønner ikke annet enn at du må være veldig tynn, men kropper er jo forskjellige. Vi er omtrent like lange, jeg er 2cm kortere..å veier over 10kg mer enn deg...Men jeg tror ikke jeg er fin om jeg kommer unner 60kg altså..rett og slett..

 

Ikke så lett å oppdatere seg kanskje isabel? He he...jeg har bare vært her noen mnd igjen jeg å. Fikk ei datter for 6mnd siden og har igjen begynt kampen mot kiloene..har nå igjen ca 4 kg til der jeg tror jeg føler meg bra så vi har jo omtrent like mye å gå ned..men det er jo de vansklige kiloene som man skal bli kvitt nå..

Man forbrenner jo noe med maling og husvask også..ingen tvil om det!

 

Nei nå får man vel sova litt også..God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her i helga...hva driver dere med da?

 

Jeg sitter nå i sofaen og spiser biler og sjokolade...jada det blir litt kalorier, men synes jeg har fortjent det i dag. Har vært ute i skogen og på veien i dag i ca 1,5 time så regner med at noen kalorier ekstra skal gå greit.

 

Ellers så driver jeg stadig og vasker rundt...blæh...det er så kjedelig, men godt å få ryddet opp i alt rotet som er i skuffer og skap da!

 

Ja ja...så var denne dagen gått.. en nydelig en her forresten...så fint ute nå!!

 

Ha en fiin søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Er her eg!

Gårsdagen gjekk fint, også ein gåtur, går då ca 30 min i ganske bra tempo.

 

Vekt i dag var 57,0 kg, bra fornøyd med det.

 

Har vore på høstmesse i dag, 1 kakestykke og 1/2 rundstykke der, greit nok det, er der kvart år og pleier ete maaange kakestykker! ;)

Besøk i kveld. 2 pizzastykker og masse salat.

Men litt for mykje kake etterpå...Eg hadde passa på å berre lage sånn mat som eg ikkje er så veldig glad i, men ho som kom hadde med seg favorittkaka mi, og då blei det nokre stykker...

 

Har no fått sykkelen min, så no håpar eg på mykje bra høstvær framover så eg får sykle mykje! Snø her akkurat no då...

 

Ønsker alle ein fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått sykkelen Rosalilje...satse på finvær fortsatt da ;) Og godt at vekta var på tur nedover igjen!

 

Koselig med flere her birkebeiner..vært her før du?

 

Ikke kommet noe snø her enda, men er vel ikke lenge til..glad i å gå på ski og jeg altså, men er kjedelig til man får skikkelig vintervær med mye snø.

 

Vekta er fortsatt snill med meg. 700 gram ned ;)

Kommer vel til et platå igjen snart tenker jeg, men er fornøyd så lenge dette går ganske lett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja jeg har vært innom tråden her, sist gang i mars ;) Hvis det er greit, slenger jeg meg med videre. Så flink du har vært Hanemor. Holder så langt målet du har satt deg.

 

Veide meg i dag og resultatet var bedre enn fryktet, 58,8 kg ;) Da har jeg 2,8 kg igjen til trivselvekta. Høres ikke mye ut, men fryktig vanskelig for ei som er glad i søtsaker og snoker etter "noe godt" i skapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...