Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Hei

 

Denne uken har gått greit...men fest med jobben på fredag og dåp på søndag setter sine spor på vekta idag. Likevel 400g ned :D fornøyd med det.

 

HaneMor... ja, vi får holde koken sammen på kiloskalaen...hehe...jeg tror jeg trives best ved ca 72 kg... så får jeg se... det er jo da 5, 2 kg igjen til målet ;)

 

Husarbeid og maling må regnes som trening... he he... men er nok lurt at jeg likevel kommer meg ut på tur i ny og ne. J

 

Birkebeiner: JEG syklet nemlig birken i år jeg ;) Gråt når jeg kom over målstreken.... artig å ha klart det. Kanskje vi skal sykle sammen til neste år??? HELE TRÅDEN?? He he. Rosalillje, du har jo fått sykkelen allerede ... :0)

 

Lykke til denne uka også..... håper det går bra for dere alle....!!

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

400 gram ned er jo bra da!! etter en sånn helg..sykle birken ja..hmm...da tror jeg at jeg vil låne rosalilje sin sykkel ;) Ikke sånn super glad i å sykle...har gått birken på ski 2 ganger..har vært greit, men har starta langt bak og dermed fått veldig dårlige spor etterhvert..så har liksom ikke fått gått ordentlig synes jeg.

 

Men artig å ha kommet over da.

 

Det beste er selvfølgelig å komme seg ut å trene..det fungerer best, men husarbeid er jo ikke å sitte stillle ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

He, he ja Birken hadde vore noko!

Batteriet heldt 30-40 km før det må ladast, så eg måtte hatt med ein tilhengar med batteri! ;)

 

Kjekt å sjå at det er så mykje liv på tråden! Og alle med nedgang også! Flott!

Berre bra om du blir med Birkebeiner, jo fleire jo bedre. Har ikkje akkurat vore så flink synes eg, veg vel akkurat det samme som sist du var her inne. Men går i det minste ikkje opp iallefall!

 

Gårsdagen blei ikkje noko bra...Var på eit møte der det blei servert masse kaker. Sjølvdisiplinen er ikkje alltid like bra, for dei hadde også frukt og skiver, men eg er ein uhelbredelilg kakeelskar...På ettermiddagen var me i kaffibesøk, og då blei det endå meir usunnt...Ingen god slankehelg altså ;)

 

Men det som er bedre i forhold til tidligare, er at eg er veldig raskt tilbake i gode vanar, istadenfor at det drar ut over endå fleire dagar. Så sunnt og godt kosthold i dag!

 

God natt til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang alle sammen! ;) Det må jo være bra! Har det noengang tidligere vært slik att alle har hatt nedgang samme uke???

 

Her viste vekten ned 400 gr, ikke særlig mye å være fornøyd med når en ser på oppgangen de siste ukene, men ned er ned! Har ikke fått trimmet særlig mye (faktisk minimalt) denne uken, så der må jeg blir flinkere. Er bare så ulidelig trett for tiden, og det har vært mye både på jobb og hjemme så føler liksom att jeg ikke kommer i mål noen plass. Da blir det helst sofaen som får mitt selskap når kvelden kommer ;) Har vært sånn noenlunde flink med maten da tror jeg.

 

Birken ja, hvor langt er det? Vil tro det gir en veldig god følelse å ha gjennomført den ja!

 

Nå tror jeg att jeg må finne sengen, skal ha fri i morgen (første fridag på over en uke) så da er jeg nødt til å ta ett alvorlig oppgjør med hybelkaninene eller ørkenrottene om dere vil.

 

Ha en god natt, og en flott dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birkebeiner: JEG syklet nemlig birken i år jeg ;) Gråt når jeg kom over målstreken.... artig å ha klart det. Kanskje vi skal sykle sammen til neste år??? HELE TRÅDEN??
Gratulerer. Flott prestasjon :D Det er noen mil over fjellet (94' date='6km). Syklet du fredag eller lørdag? Jeg stilte også til start på Birken, men måtte gi meg ved Kvarstad :( Holdt på å fryse i hjel selv med 4 lag på overkroppen, 2 lag på beina og ull innerst. Hadde mistet følelsen på føtter og hender. Heldigvis fikk jeg komme inn i en hytte å varme meg (sammen med mange andre som også hadde gitt opp) til bussen kom. Hvis det regner og er kaldt til neste år også, skal jeg surre bæreposer rundt føttene før jeg knyter på meg skoene. I tillegg skal jeg ta med reservesokker. Men det kan da ikke bli like dårlig vær til neste år som det har vært de to siste årene? For dere som ikke har vært med før: Det er egentlig ikke så ille som det høres ut som. Det er en kjempefin tur over fjellet når det er tørt og ikke regner. Påmelding for 2011 starter 11. november 2010 kl. 09:00 (her er det førstmann til mølla, kl. 09.05 er for sent) [url']http://www.birkebeiner.no/Birkebeinerrittet/Pamelding1/[/url]

 

...har gått birken på ski 2 ganger..har vært greit' date=' men har starta langt bak og dermed fått veldig dårlige spor etterhvert..så har liksom ikke fått gått ordentlig synes jeg.[/quote'] Helt enig med deg. Men det er en ting til, og det er: Hva smører man skiene med? På den tiden Birkebeinerrennet går er skiføret så varierende. Har man ikke klaff med skismøringen, blir det et slit å gå. Ofte er det kaldt ved start og varmegrader på fjellet. Smøring på slikt føre er ikke noe for amatører har jeg smertelig erfart.

 

Sassa: Har du hørt om dørstokkmila? Den er så enkel, men samtidig så vanskelig å passere.

 

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva smører man skiene med? På den tiden Birkebeinerrennet går er skiføret så varierende. Har man ikke klaff med skismøringen' date=' blir det et slit å gå. Ofte er det kaldt ved start og varmegrader på fjellet. Smøring på slikt føre er ikke noe for amatører har jeg smertelig erfart.[/quote']

Rubbeski, smørefrie, er saken: http://www.klikk.no/helse/friluft/article443495.ece

 

Hilsen Josefin, som ikke har tenkt å hverken gå eller sykle fra Rena til Lillehammer, men som godt kan kjenne at det rykker litt i nervene som har med utfordring og spenning å gjøre. Kanskje en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Må vere utrulig deilig følelse å ha klart å gjennomføre noko slikt som Birken...

Håpar de får bedre vær neste år!

 

Foreløpig har det gått strålande denne veka! Er helst helgane som er problem for meg...I kvardagane går det i grove skiver med magert pålegg eller havregraut til frokost, lunsj og kvelds, og mager og sunn middag. Litt frukt, og har også fått dilla på sukkererter og cherrytomatar som ein nesten kan ete ubegrensa av, utrulig lite kaloriar i dei!

 

Er litt redd for at det er lite motiverande for dokke andre å ha meg med på tråden, har jo rota rundt på samme vekt no i månadsvis, er visst mest hold vekten eg driv med...Men alternativet hadde vel kanskje vore å gå opp i vekt då, sidan eg ikkje kan vere så veldig aktiv fysisk.

 

Kjekt å høre frå deg Josefin! Korleis går det? Ikkje så mykje nytt her som du skjønnar...

 

Håpar formen er bedre Sassa! Ikkje godt når ein føler at ein ikkje strekk til nokon plassar...

 

Ønsker alle ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubbeski' date=' smørefrie, er saken:[/quote'] Kanskje jeg skal kjøpe meg rubbeski og melde meg på? Den må jeg tenke på. Hadde ikke tenkt å gå rennet pga føret. Hyggelig å høre fra deg josefin. :D

 

I dag har jeg gått en laaaang tur med hunden, 18 km og 3 1/2 time :( Var sliten på slutten. Men etter en god middag var kroppen bra igjen :)

 

Rosalilje. Selv om du har hatt samme vekten en stund, må du fortsette å være med på tråden. Hvordan går det med dattera di etter at hun har begynt på skolen igjen?

 

Sassa. God bedring. Håper du har det bedre i dag enn i går.

 

Ha en fin kveld alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen liv ja! Så morro..endelig satt meg ned jeg å...driver å vasker rundt..å det tar sin tid..drevet i hele dag så nå var jeg skikkelig sulten:)

 

Gått greit med mat og trening så langt denne uka. Du må absolutt ikke gi deg her rosalilje..imponerende å holde vekten stabil også. Gjør det ihvertfall lettere å skjerpe seg til tider tenker jeg. Hvis man forlater dette stedet så er det nok lettere å gå opp igjen.

 

Er ingen smøreekspert, men har lært noe gjennom årene..men det er vanskelig å smøre skiene til birken slik at de skal holde hele løpet...kanskje jeg må kjøpe rubbeski da ;) Når jeg har gått har det vært mildt på start og kaldere på fjellet..ikke lett nei..men har da fullført.

 

Jeg blir også fort kald når jeg sykler og kan ikke tenke meg hvor grusomt det måtte være nå i år..ihvertfallpå lørdag..skjønner godt du gav deg ja!

 

Håper det går bedre med deg sassa..ikke noe morro med ting hjemme.

 

3,5 t gåtur er leenge birkebeiner..så flink du er!! Svidd av noen kalorier du da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Har gått fint i dag og!

Har bakt grove rundstykker som eg åt både til lunsj og kvelds. Til frokost laga eg meg omelett og eit par skiver mager bacon. Godt! Kyllingfilet, salat og hveteris til middag. Sunnt og godt alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det IKKE gått fint i dag...blæh ;) Var på rema og skulle handle..der har de nå smash store plater 3 for prisen av 2..klarte ikke å la dem ligge..så i dag har jeg spist en hel plate .... har vært på aerobic time også da, men den forbrenner ikke så mange kalorier desverre...ja ja..ny dag i morgen med nye muligheter..

 

Flinke rosalilje!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

He, he skulle ikkje vera lov å ha godteri på tilbud!

Eg var også på Rema i går kveld og handla, og her blei det også 3 sjokoladar i korga, men har jo liksom snopefri 1 mnd då, så dei er heldigvis fremdeles urørt...(åt litt Nonstop og Daimkuler i besøk forrige helg, så har ikkje heilt fulgt planen)

 

 

God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gårsdagen gjekk ganske bra. La inn alt, og kom til 1500 kcal. Tok 3 pizzastykke, kunne jo greit meg med to då...Blei middagen det, magert ellers på dagen. Tok på hvitløksdressing på salaten, kom opp med 148 kcal for 2ss... var ikkje klar over at det var SÅ kaloririkt....

Men ingen chips, brus og godteri på meg då, sjølv om dei andre koste seg med det :-)

 

Vekt i dag var 58,5 kg...Blir litt mismodig, for har vore kjempeflink både forrige veke og denne veka, unntatt lørdag kveld og søndag forrige helg...Kan jo ikkje gå opp 1,5 kg pga av det vel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når vekta ikke står til hvor flink man har vært i matveien rosalilje..du skal se det er nok en oppsving på deg..

 

Her har dagen gått veldig dårlig..barnebursdag med pølsespising og kaker selvfølgelig...å enda mer sjokolade her hjemme :( Eneste som har gått bra i dag er 1 times treningstur..

 

Tror nok kanskje jeg skal innføre snopefri mnd i november...skal på så mye fester fremover også så tror jeg må ta meg i nakken og stå over snopen.

 

Nå har jeg 5 sovende barn her ( mammamo sine barn er her også) så nyter roen til i morgentidlig..regner med det blir fullfres igjen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 gram opp...ikke uventet i det hele tatt...gått amokk i godisskapet vårt.

 

Men da blir det 1 mnd uten snop! Altså hele november ;) Har fått en skikkelig sprekk nå så da bør jeg klare det...

 

Ha en fiin dag folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Da er jeg innom igjen. Skal ikke sryte på meg att jeg er her mye, men er veldig glad for att noen holder liv i tråden. ;) Var på vekten i dag, er rimelig fornøyd med 0.8 ned men skjønner ikke så mye av dette: rolleys: Har ikke vært særlig flink siste uke og ikke trimmet noe. Mens uker der jeg føler jeg er veldig flink med både mat og trim hender det jeg går opp??? Men, men, er glad for nedgang nå, gir litt ny motivasjon det! :)

 

Ser det går litt opp og ned med de fleste her, så vi får bare ta det som det kommer.:(

 

Har fortsatt travle dager, og er ellers litt tom for energi, men har gått en halvtimes tur i dag og det er lenge siden sist. Ellers hadde jeg tenkt å få gjort litt husarbeid før jobb, men det ble visst helst data og tv :D

 

Ha en flott uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hanemor: Kjenner veldig til det å ta ein siste snope-sprekk før snopefri!:-)

Trur ikkje vekta di er reelt opp, sikkert berre litt ekstra "fyll"i magen og væske etter helga. Kanksje ein kontrollveiing?

 

Sassa: Veldig dumt at ikkje formen er heilt bra, ikkje godt når ein føler energien sviktar. Håpar du snart får litt overskudd igjen! Flott at vekta går nedover likevel :-)

 

Helga har gått fint matmessig, men er nesten eit under at det ikkje gjekk galt...Har vore forferdelig snopesjuk i helga, hadde lyst på MASSE sjokolade...

Men klarte å la det vere, veldig glad for det no!

 

Bra dag i dag også. Nydelig vær her, men meldt regn og surt frå i morgon, så i dag har eg nytta sjansen og gjekk ein halvtimes tur i formiddag og sykla 9 km i kveld. Det er bra til å vera meg iallefall!

 

Rakri: Hvis du er innom her og les, hadde det vore veldig kjekt å hørt korleis det går med deg! Savnar innlegga dine!

 

Og de andre, korleis går det med dokke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta var nok riktig den, man spiser ikke så mye sjokolade ustraffet ;)

Men dagen i dag føler jeg har gått bra så går for det videre..tror jeg skal gå på vekta torsdag for å se hvordan ståa er..så får vi se!

 

Flink sassa som har gått ned..det var jo fint å få en push..vi må vel regne med litt opp og nedturer når man går ned i vekt..tror det er helt normalt..så håper fortsatt på å nå mitt andre delmål..er 1,6 kg på denne mnd så det skulle egentlig gå greit.

 

Jammen føler man seg flink hvis man har sååå lyst på sjokolade og alikevel står over. Flink Rosalilje!!

 

Skulle gjerne sett rakri inne her igjen ja..savne...mammamo prater jeg jo med..vet hun er sliten om dagen, men hun holder seg stort sett på samme vekta da så vet dere det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Dagen har gått fint! Kyllingwok til middag, ein av mine favorittar! Magert, sunnt og godt! Som eit Kinderegg ;)

 

Også ein halvtimes gåtur! Er så surt her i dag, så VELDIG fristande å holde seg inne, men kom meg ut, og det var utrulig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra dag da rosalilje ;) godt når ting går som man har tenkt!

 

Her har også dagen vært bra både matmessig og har også vært en tur ute med staver i 50 min..så er fornøyd..nå sitter jeg å koser meg med greys på tv en :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Fremdeles sunn og flink! :-)

Har bakt rundstykker i dag, og kost meg med eit til både lunsj og kvelds. Men hadde veldig lyst på fleire då, godt med nybakt :)

 

Torsk til middag. Har funne eit nytt favorittilbehør, og det er blomkål-og brokkoligrateng frå Landlord som dei selger på Rema 1000. Akkurat som ein slags saus på, smakar kjempegodt! 12 min på full styrke i mikroen så er den ferdig. 64 kcal pr.100 g. Er så god at eg gjerne berre kan ete den til maten og droppe både potet og ris. Andre som har prøvd den?

 

Rekna kaloriar i dag for å sjekke litt, og kom til 1270. Følte egentlig at eg hadde ete litt for mykje :-)

 

Også ein halvtimes gåtur i regn og vind i dag!

 

Ønsker alle ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra rosalilje! kjempegodt med ferske rundstykker ja..mmmm..

 

Har ikke prøvd den gratengen, men det skal jeg jammen meg gjøra!

 

Her har uka gått veldig bra egentlig så langt. Har de 2 minste hjemme i dag, men trena aerobic på stua her med 2 tilskuere :) eldstejenta var likssom med litt å da..dansa og prøvde noen trinn..

 

Blir vel kake i kveld da...skal på styremøte å da blir det alltid servert kaker..

 

Men får være flink ellers på dagen så går det vel greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått registrert mandagens resultater.... 400 g ned igjen.... går sakte men sikker..... og Sassa... vi ligger helt likt nå! :) Artig!

 

Vært på kurs og seminar denne uka... mye god mat og kaker...huff.... spent på mandagens vekt altså...men prøver å være flink utenom med mye frukt og grønt :)

 

Må få trimma litt til helgen...for det er jeg ikke flink med... etter Birken så har jeg liksom "tatt fri"... og det er jo dumt, når man endelig var i gor form... ja ja.... sånn er det.

 

Ser at noen her inne går ned og noen går opp....men vi er med hverandre og heier :) Jeg skriver ikke mye her inne...men liker å lese det dere skriver.... gøy å følge med dere......

 

Snakkes igjen til mandagen :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Blei det kake då, Hanemor? Merkelig at det alltid skal vere det på møter o.l? Pleier ikkje vere så mange sunne alternativ...

 

Flott at vekta går nedover, Isabel! Kjekt at du kjem innom og heldt oss oppdatert!

 

Gårsdagen gjekk fint. Ein god porsjon av den gratengen og steinbitkarbonadar til middag, utrulig godt! Treng ikkje noko anna tilbehør då :-)

Var seint heime om ettermiddagen, greit med middag som er ferdig på eit kvarter då! Smoothie til dessert.

 

I dag skal eg bake pizzasnurrar, nokon med tacofyll og nokon med skinke. Då er alle i familien fornøyd. Lurar inn litt grovt mjøl i deigen, så blir det litt sunnare og!

 

Ønsker alle ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...