Gå til innhold

kalori-inntaks problemer


Gjest hepburn
 Share

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har regnet ut at mitt kaloribehov ligger på ca 2500 daglig. Jeg har lest her at man skal ligge på 500-800 kalorier under dagsbehovet, men jeg har store problemer med å få i meg så mye (hvis jeg da ikke spiser sjokolade, og da er jo hele poenget borte...) Ligger stort sett på 1200, og det er når jeg er obs på det. Det føles veldig feil å plutselig spise mye mer-jeg vil jo gå ned 15 kg!

 

Er det noen som har råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sann

 

er du mann eller dame?

 

jeg syns at 2500 kcal høres mye ut hvis du er en dame.(og mann for den sagsskyld) og skal slanke deg.

og du skal jo egentlig trene ganske mye hvis du skal forbrenne 2500 kcal.

 

kan det være mulig at du har regnet feil?

De jeg kjenner som får 2500 kcal er over 2 meter høy.

 

 

Jeg lå på 1900 kcal noen månder, men slanket bort nesten ingenting.

Men nå har jeg gått ned til 1300 kcal og kiloene renner av.

SÅ jeg tror ikke det er noen fare hvis du ligger på 1300.

Men hvis det er en dag hvor du trener mye,så burde du kanskje spise 1500.

 

Men ang hvordan du skal få i deg flere kalorier.

Da kan du spise pasta eller Ris(kokt) ,det inneholder ca 144 kcal pr 100 gr.

 

 

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må ligge på rundt 1600 kcal for at vekten i det heletatt skal gå nedover. Når jeg kommer under dette så stopper alt opp. Jeg har mellom 7-14 trimpoeng , avhengi om hvordan jeg jobber. For å klare dette MÅ jeg spise kveldsmat og har byttet ut noen lettprodukter (bla lette varianter av leverpostei- skummetmelk har blitt lettmelk osv) Jeg må også kontrolltelle kalorier etter middagen.

Lykke til videre og kos deg i jula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forbruk er rundt 2000 uten ekstra trim. Hvor mange måltider spiser du? Hvor ofte.

 

Jeg har ingen problemer med å spise mer enn 1200 kcal hvis jeg spiser mange små (ikke alle er små) måltider.

 

frokost

60g sunne gryn med nøtter til frokost (245 kcal), med melk (50) og bær (50) og juice (40) til frokost.

 

Lunsj

2 skiver med 40g kokt skinke og 1 skive lett jarlsberg og frukt og gulerøtter

 

Mellommat

er ofte to grove knekkebrød med skinke eller lettost eller lett yougurt

 

Middag

er 150g fisk eller kjøtt eller skjell eller reker, 50g potet/ris/pasta og masse grønnsaker og stor salatbolle med lett dressing

 

kveldsmat

Kanskje et knekkebrøk eller litt frukt eller grønnsaker

 

Dette blir rundt 1300-1500 kcal - dersom jeg skulle hatt flere kalorier ville jeg spist mer potet/ris/pasta eller hatt mer pålegg på knekkebrød eller skiver eller mer frukt.

 

Hva/når spiser du idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er kvinne, 167 høy og veier 80 kg, har ca 3-4 trimpoeng daglig. Jeg regnet ut kaloribehovet etter metoden her på siden..

 

Spiser 2 skiver grvt brød til frokost, skinke, smøreost o.l Lunsj noe lignende, men med mer salat osv, mellommåltider ofte frukt el yoghurt og middager varierer, men alltid med pasta eller poteter og grønnsaker. Spiser skiver og frukt om kvelden....

 

Gjør jeg noe galt?

 

ps takk så mye for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er måltidene så må middagsporsjonene være små og pålegget veldig magert. Jeg ville spist større middagsporsjon og/eller spist mer pålegg på brødet.

 

Selv følger jeg ikke slavisk måltidsfordelingene til GR dietten (slik den er blitt beskrevet her inne). Jeg ville også drukket melk for å få i meg mer kalsium - 2 glass skummet melk gir mye kalsium og verdifulle kalorier.

 

Lykke til - jeg tror de fleste opplever at uten kaloririk ernæringsfattig mat kan en faktisk spise mye og samtidig ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser ikke ut som om du gjør noe galt.

Det kan være du skal spise litt mere kjøtt /fisk.

det er rikelig med proteiner i og det er også viktig å spise når man skal slanke seg

 

 

men jeg tror du har regnet feil kcal-inntak.

jeg TROR du skal ligge mellom 1500-1700.(eller mindre)

 

men som jeg skrev først, så kan du kanskje spise 1300 kcal en dag hvor du ikke trimmer og 1500 kcal når du gjør det.

Men nå er jeg ikke utdannet eller noe.

 

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte en ting, har du en jobb med mye fysisk aktivitet og/eller er veldig ung?

 

Du trenger nesten det for å trenge 2500 med så lite trimpoeng. Dersom du har fysisk hardt arbeid og multipliserer basalbehovet regnet etter vekt/høyde/alder/kjønn med 1.5 så trenger du vel mer enn to skiver til frokost og til lunsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele min familie har laktoseintolaranse - du får kjøpe melk tilsatt enzymet som spalter melkesukkeret i Norge. Det er mange år siden det kom i hyllene - kanskje du kan få lokalbutikken din til å føre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en mann, 180 cm og var 106,5 kg. Pulsklokka mi regnet ut at jeg kan innta 2550 kcal pr dag, i tillegg må jeg ha en aktivitet på 1350 kcal i uka. (Jeg har et stillesittende arbeide.) Da vil jeg gå ned knapt 0,6 kg pr uke. Etter 7 uker så er jeg litt foran skjema. Så 2500 kcal trenger ikke å være for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...