Gå til innhold

Fler som nettopp har født?


Gjest Lillevenn

Anbefalte innlegg

Gjest Lillevenn

Jeg fødte en liten jente 10 mai.. Starter ikke aktiv slanking enda, men kostholdet skal passes på.

 

Jeg la på meg i overkant av 20 kg i svangerskapet.. 10kg er borte nå, men fremdeles ca 13 kg som skal bort. Var aktiv her inne før svangerskapet også, målet var da 63kg, gikk ned til 70. Nå viser vekta 83kg.. Har fremdeles endel vann i kroppen som jeg håper forsvinner snart.

 

Så er det noen fler som skal ned i overkant av 10 kg? Som vil skravle og dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissUlv

men fikk en jente for 3 mnd siden :) Har 2 barn, og har lagt på meg 10 kg ETTER at jeg fødte begge gangene.... Men i løpet av året skal i alle fall en del av disse kiloene vekk :()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også akkurat født.. fødte en liten gutt 7 mai...skal ned fra minenå 83 kg til minst 70. håper virkelig at jeg kalrer det.. mange kg som henger igjen etter mitt forige svangerskap....

 

men skal jo ikke "sulte" meg nå når jeg ammer..:( skal bare spise sunnere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Så hyggelig at det er fler som skal ned her:) Leneselle vi har jo akkurat samme ugangspunkt og samme mål..

 

Så missulv og leneselle, vi kan jo følge hverandre og rapportere hvordan det går underveis.

 

Idag har jeg spist alt for lite mat, har gått i ett i hele dag.. Har i det minste fått gått en tur. Tror jeg skal ta veiedager fredager. Så første veiing blir da førstkommende fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snobet

Fikk ei jente 6 mai,og satser på å gå ned ca 10 kg. Kiloene fra graviditeten er borte,men ønsker å gå ned fra 78 til ca 68kg. Regner med de sitter godt på.....

 

Skal vi ha en fast rapporteringsdag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Hyggelig at du er med snobet:)

 

Hvis det er ønske om fast rapporteringsdag er det greit for meg, men er også greit hvis man vil rapportere inn når man har veiedag feks. Og så kan man jo bare skrive inn om det er noe man lurer på eller det er noe man trenger å lufte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte en jente 19 mai. Gikk på grete roede kurs etter første mann, men satser på å klare det på egenhånd nå. Skal ned fra 82,4 til 72. La på meg 17kg totalt, og har nå ca 10kg igjen. Forskjellen fra sist gang er at jeg da hadde 10kg igjen å gå ned da gutten min var 1 år.... Gikk ikke ned så mye selv om jeg ammet, så må nok jobbe lit for å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Velkommen Gobbi:)

 

jeg snikveide meg idag, og ikke akkurat store resultater.. Er nok litt for utålmodig jeg dessverre. Vet jo at det tar tid å gå ned i vekt, men vekta raste ned rett etter fødsel, det kan jo selvfølgelig ikke fortsette..

 

MEN, jeg får på meg nesten alle buksene mine da.. Det hadde jeg ikke trodd, det er jo strech de fleste av de, men alikevel, ble veldig glad da ihvertfall! Bikinien min passer også, og føler meg ikke så ukomfortabel heldigvis. Her på østlandet er det jo spådd veldig varmt og fint vær i helgen, så kanskje jeg drister meg til å sole meg litt:) Brunt fett er penere en hvitt ihvertfall, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tvillinger i november, og begynte her da de var ca 3mnd. Jeg hadde da drøyt 5 kg igjen av de 23 jeg gikk opp på hormonkurer og svangerskap. Til nå har jeg gått ned litt over 6 kg her på vektklubben - siden februar altså, noe som betyr at jeg er 1 kg lettere enn utgangspunktet. Målet er 3 kg til, men de er seige - har stått stille en stund nå.

 

Tips til dere som skal i gang:

Vi som ammer trenger enda mere vann enn de andre- så ha fremme vannkaraffel hele tiden. Jeg la til 500 kalorier pr. barn i forhold til dagsbehovet - gjelder for dem som fullammer. Altså om du skal ha 2200 pr. dag, legger du til 500. Og så skal du innta 500-800 under dette. Det har iallefall funka for meg.

 

Trilleturer er utmerket trim - jeg dytter rundt på mine minst en time hver dag. Kom meg ikke ut hver dag før, så trimpoengene motiverer :)

 

Er gjerne med å rapportere ;) Felles dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid meg i dag og var 81kg, har nok hatt litt væske i kroppen siden jeg plutselig har gått ned 1,4kg. Lillemor er jo bare 16 dgr gammel. Hadde fast veiedag onsdag da jeg gikk på kurs, synes det er greit å ikke ha veiedag rett etter helga jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Kan vi ikke bare melde inn den dagen vi har veidedag? Spiller jo ingen rolle om vi ikke medler likt. Her går det greit om dagen, blir litt kos, men uansett overstiger jeg ikke kcal jeg skal ha. Får ikke trillet tur hver dag heller, ryggen tåler ikke det foreløpig, men snart tror jeg det skal gå greit. Ihvertfall 3-4 trilleturer i uke på minimum 1 time skal jeg få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest Nekiam08

Jeg fødte og 10. mai.. Vil sårt ned flere kilo, så hiver meg på her! Nå skal det jobbes mot bikinisesong 2009 ettersom denne er "long gone"..

 

Har så langt gått ned i underkant av 15 kg, og har 10 igjen før jeg er på trivselsvekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nekiam08

Ny her jeg, hvordan vet dere hvordan kalori inntaket skal se ut i løpet av dagen? Drikker masse vann og dytter vogn så svetter renner.. men merker at jeg glemmer å spise. Prøver å spise sunt, men noen utskeielser blir der jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

nekiam08: Så artig at vi fødte samme dagen, og gratulerer så mye! Det finnes en formel her inne hvor man kan regne antall kcal pr dag, og man skal ha litt ekstra hvis man ammer. Jeg fullammer og skal ligge på rundt 2000kcal. (163 cm 82 kg)

 

Det står bom stille med meg egentlig, men går i det minste ikke oppover :) Er vanskelig å følge opp maten nå i disse ferietider, jeg begynner ordentlig ferie på fredag. Skal på litt byferie bl.a, så får prøve å gå masse. (Noe jeg forøvrig gjør ellers også, ihvertfall 3 ganger i uken)

 

Vet hva du mener med å glemme å spise nekiam, jeg spiser stort sett frokost og middag, også blir det lett snavling på kvelden.. Men som nevnt før, alt skal igang for fult fra 1 sept. Målet frem til 10aug er under 80 kg, men ser ikke ut som det vl bevege seg noe nedover her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en jente 26. mai. Og nå ønsker jeg å gå ned en god del kilo. La på meg over 25 kilo under graviditeten. Har gått ned ca 15 kilo, og jeg skal ned 10 kilo til. Helst mer... Skal jeg nå trivselsvekten må jeg nok ned 15,16, 17, 18 :) Har visst en jobb foran meg ja. Tar gjerne imot motivasjon og gode tips og råd på veien. Ikke blir det tid til mye trim heller, nå som veslejente har kommet, også har jeg en gutt på to år fra før.

 

Lykke til allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Hyggelig med fler som vil ta opp kampen mot kg.. :)

 

Det er vanskelig nå på sommeren ift ferie osv, derfor jeg har satt dato 1 sep, da er det slutt på all sjokolade og usunn mat! Nå sklir det desverre ut rett som det er. Vekta står stille, har veidedag fredag, men tror ikke det har skjedd stort der.

 

Har god erfaring med vektreduksjon fra før jeg ble gravid, skal gjøre det på samme måte nå. Rett og slett legge om kostholdet helt og trene regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Hilde24

Jeg fødte en liten gutt 8. juli. La på meg 8 kilo under svangerskapet, og disse er borte nå. Men hadde dessverre ca 15 for mye i utgangspunktet, og disse skal bort nå. Fullammer gutten min. Veier 92 kilo og er 1,65 høy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Hei Hilde24 og gratulerer så mye med den lille :)

 

Så bra med flere, er veldig stille her om dagen. Jeg er på vei nedover, men det kommer til å ta tiiid.. Jeg skal begynne trening igjen 1 sept. Reiser på ferie til Frankrike 10 aug, så regner ikke med at det blir veldig enklet å følge kostholdet der nede. Men som nevnt før har jeg gitt meg selv 1 år på å gå ned ihvertfall 10 kg, (helst 13-14kg). Vekta viser nå 81,5kg.

 

Er jo også vktig å tenke på at du skal få i deg nok kcal siden du fulleammmer, men man kan jo fylle opp med sunn mat. Jeg er ikke flink til å spise nok, så da blir det alltid et enormt sug etter mat/godteri på kvelden siden jeg ikke har fått i meg nok iløpet av dagen. Jeg må fjerne alt av søtsaker fra huset, ellers spiser jeg det..

 

Håper vi kan følge hverandre her inne da, jeg blir jo borte en stund fre neste helg, men kommer sterkere tilbake etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Jeg fødte en liten jente 10 mai.. Starter ikke aktiv slanking enda' date=' men kostholdet skal passes på.

 

Jeg la på meg i overkant av 20 kg i svangerskapet.. 10kg er borte nå, men fremdeles ca 13 kg som skal bort. Var aktiv her inne før svangerskapet også, målet var da 63kg, gikk ned til 70. Nå viser vekta 83kg.. Har fremdeles endel vann i kroppen som jeg håper forsvinner snart.

 

Så er det noen fler som skal ned i overkant av 10 kg? Som vil skravle og dele erfaringer?[/quote']

Hei hei:) jeg ser det er en stund siden denne tråden ble startet,hehe..men jeg svarer læll..jeg fødte min nr 2 den 2 august.en gutt:) har ei jente på 2 år fra før.la på meg 25 kg i svangerskapet.nå har jeg en min 15kg til som skal ned, helst 20kg. har akkurat meldt meg på internettkurs som starter om en ukes tid;) håper det vil funke denne gangen..jeg var med på et kurs for halvannet år siden,men da gikk jeg ned bare 1,9kg. skal hvertfall stå på hardt ,men ikke bli besatt som forrige gang håper å kvitte meg med den enorme søthungern jeg har for tiden.herregud for en appetitt jeg har når jeg ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Hei Hilde26 :P

 

ikke veldig aktiv den tråden her, men jeg er innom å sjekker, så helt klar for skravling og deling av erfaringer jeg.

 

Nå er sommerferien over her, og imorg åpner treningsabo igjen. Tenkte jeg skulle prøve meg på en MRL time, gleder meg til å komme igang! For min del sitter fremdeles 10 kg igjen etter svangerskapet, de SKAL vekk! Gir meg ikke før de er borte jeg altså..

 

Kjenner meg veldig godt igjen i det med søthunger, eller hunger i det hele tatt nå mens jeg ammer. Er konstant sulten.. Men har gått litt bedre nå siste uken hvor jeg har lagt om kotholdet og spiser ca hver 3. time.

 

Har kost meg med pizza og sjokolade i helgen, FY, men starter på igjen med ny giv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...