Gå til innhold

Nå er det nok!!!!


Gjest tihro

Anbefalte innlegg

Jeg bestemmer meg hele veien for å slanke meg og så ryker det i løpet av noen dager eller uker. Nå startet jeg opp for en uke siden - eller skal jeg heller si at jeg bestemte meg for å starte opp... Jeg veide da 99 kg og i løpet av uka har jeg funnet mange unskyldninger for å spise alt mulig usunt - "bare vent til i morgen da sakl jeg skjerpe meg" opplegg.

 

I dag gikk jeg på vekta og nå står den på 100,3 - litt av en nedtur det der!! Så tung har jeg ikke vært på mange måneder. Vel nå biter jeg tennene sammen og har bestemt meg for at nok er nok for på denne måten kommer jeg aldri i mål.

 

Målet er å komme meg ned til 65 kg, men det er langt frem i tid. Foreløpig delmål blir da å komme under 95 kg...

 

Litt om meg selv - 43 år - heltidsarbeidende kontorrotte, deltidsstudent, døgnarbeidende husmor, samboer og mor til 2 (11 og 15 år) Gjemmer meg i sorte løstsittende klær og ser ut som et vandrende telt. Har en tendens til å stille opp for alle andre og glemme meg selv - får rett og slett ikke tida til å strekke til....

 

Nå er det nok og jeg har bestemt meg for å tenke mer på meg selv! Dagen skal bestå av en porsjon hagearbeid, en porsjon treningssykkel og en porsjon tur. Ja og så må jeg nok putte i meg litt mat innimellom da :-) Det er den siste biten som blir vanskeligst så der må jeg lage en plan i kveld!

 

Dere hører fra meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Så snedig å lese innlegget ditt. Kjenner meg igjen - ja nesten så jeg kunne skrevet det selv.....

 

Uansett, første steget på veien er kanskje det viktigste steget!

 

Stå på og lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er iallefall i gang nå da. Har kuttet opp masse gulerøtter og blomkål som ligger i kjøleskapet. De skal med i nistepakke på jobb i morgen. Jeg må bare ha noe en time før jeg drar fra jobb ellers så er det rett innom nærmeste butikk å kjøpe meg noe spisende og da snakker jeg ikke om frukt....

 

Ja og så skal jeg prøve å få i meg litt frokost. Akkurat nå er jeg ikke så opptatt av mengde men av at jeg skal klare å få i meg noe om morgenen. klarer sjelden å få i meg frokost før et par timer etter jeg er stått opp og da er jo arbeidsdagen i full gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilkall

Kjære deg!

Lykke til med ditt "nye" liv!

Jeg kunne ha skrevet akkurat det samme selv. Har jobbet MOT vekten hele livet føler jeg av og til. Går i perioder på kurs, går ned i vekt, men så fort jeg slutter å ha 100 % fokus på hva jeg spiser, - ja så går vekta sakte, men sikkert opp igjen. I perioder med mye jobbing og studier ved siden av, mann og barn, ja, da blir det mange lettvinte løsninger i hverdagen......i ettertid viser det seg selvfølgelig at de er ganske "tungevinte"..

Veide meg i dag; 100,3 kg, har aldri veid så mye før, - nå må jeg jammen skjerpe meg. Har funnet frem kursbok 1 og begynt å veie maten. Har og ønske om ned mot 70 kg og vi kan jo hjelpe hverandre om du vil. Det kan hjelpe å skrive ned i bloggen tanker en sliter med osv.

For min del er det sukkeret jeg må ta opp kampen mot, - må erkjenne at jeg er altfor glad i kaker og snop :)

Titter innom her senere for å se hvordan det går med deg. Denne gengen skal det lykkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så flott - ja jeg trenger absolutt hjelp på veien. Jeg er temmelig frustrert over at jeg aldri kan klare å få til dette her. Jeg har gått på masse kurs før og det hjalp meg å holde vekta noenlunde stabil i mange år. JEg kan på en måte alt om hva som skal til for å gå ned i vekt, men klarer ikke gjennomføre det.

 

Nå ha jeg startet på en bevisstgjøring av hva jeg spiser, men har ikke kommet i gang med å skrive hva jeg egentlig putter inn. Der må jeg skjerpe meg.

 

Jeg brukte helga til å jobbe i hagen og fikk også dratt samboeren med ut på en tur. Ergometersykkelen står rett ved siden av sofaen og det burde være enkelt å sette seg der og se på TV, men du og du så usynlig den sykkelen er. JEg havner i sofaen jeg. Eller dvs. i går så jeg den plutselig og da ble den tatt i bruk.

 

Jeg vurderer å skaffe meg flere vekkerklokker som kan "vekke" meg. En som ringer når jeg jeg må komme meg ut på tur, en som ringer for å minne meg på å spise litt, en som ringer når jeg må komme meg i seng, en som ringer for å vekke meg om morgenen..... Får se om jeg kommer på flere behov etterhvert. Jeg har nemlig så lett for å glemme alt dette her jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

For meg er det superviktig å skrive ned alt hva jeg spiser! Selv om jeg har gått kurs før i tiden (...) så lar jeg meg "lure", gang på gang, tror ikke jeg får i meg så mange kcal. som jeg egentlig gjør. Så arbeidsboken er et godt verktøy, spesielt i begynnelsen ;O)

 

Stå på, dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser helt klart at jeg trenger å skrive ned alt jeg spiser. Jeg har en tendens til å få i meg for lite mat når jeg slanker meg. Begynner å skrive i dag jeg for ellers går det helt i stå her :-)

 

Ble ikke noe trim på meg i går. Sovna på sofaen i stedet :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Så på en annen link her inne at du nærmet deg to-sifra du og ;O) Jeg trenger 1,5 kg nå så vil vekta vise 99,5......... Det skal bli godt den dagen jeg er der igjen!!! Supernedtur da jeg passerte 100 den andre veien (opp) iallefall! Og det verste er nesten at jeg ikke "våkna"da! Neida, fortsatte å legge på meg enda noen kg.

Den dagen milepælen er nådd skal det stå "to-sifra" med store bokstaver i overskrifta på linken min!

 

Fortsatt lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja den der terskelen å gå over 100 var vond Tronderpi

 

Ligger fremdeles på 100 jeg til tross for at jeg sa at nok er nok. Etter den tid har vekta gått opp en kilo for så å gå ned igjen till 100 og jeg har ikke tenkt å gi opp altså.

 

Jeg har store planer om å komme meg ut på tur og har en avtale med samboeren om at jeg bare går og går til jeg ikke orker mer og så ringer jeg ham og ber han hente meg :-) Har funnet ut at det må være bedre enn å gå en rudtur som enten er for kort eller aaaalt for lang. Nå kan jeg gå samme ruta og motivere meg selv til å gå lenger og lenger.....

 

Nå har jeg sagt det her så nå får jeg jammen meg gjøre det også!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desarta

Har lest tråden noen dager og er veldig med dere. Flott ide med den måten å gå tur på.

 

Er igang igjen for ørtende gang, men nå tror jeg at jeg må greie det. Det vil si at jeg tror helsa ikke tåler vekta i lengden.

 

Går tur hver dag, men ikke lang. Har så mange ganger starta med å ta i alt for mye og endt opp med å ikke gidde mer.

 

LItt bedring med spisinga. Prøver å spise mest mulig salat ( i hvert fall 200 g) til middag, ikke poteter, pasta og ris, og det funker. Hadde aldri trodd det, men er mer mett nå enn før og spiser ikke så mye om kvelden.

 

Jeg henger meg på om det er i orden for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan henge på. Det er lettere å kjempe når vi står sammen synes jeg.

 

Jeg kom meg ikke ut på noen lang tur i går for samboeren var syk og kunne ikke hente meg. I stedet ble det kun en liten luftetur for å hente minstejenta hos en vennninne :-) Ikke mer enn 15 minutter tenker jeg, men uansttt så var det bedre enn ingenting.

 

Jeg må bli flinkere med det med salat til middag. Synes det er litt tiltak akkurat det for det er bare jeg som spiser det.

 

Jeg synes det er vanskelig å få i gang alle de gode rutinene for å gå ned i vekt, men jeg er på rett vei i alle fall og da er det bare å stå på videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg laget en av fiskegrytene til Steg og det var kjempegodt. Det var så godt at jeg ikke klarte å stoppe å spise det så det ble alt for mye middag på meg i dag.

 

Nå skal jeg ut på tur før det blir alt for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med meg minstejenta ut på tur i kveld og det var herlig. Flott vær og nesten ikke folk ute (kanskje fordi klokka var så mye..) Kun tre fiskere som var og fisket laks i elva. De fikk visst en stor fisk på kroken i det vi gikk forbi :-)

 

Minstejenta er flink å gå så det ble en laaang tur på over 5 km. Var faktisk ute i rett over en time før vi ringte samboeren og så kom han og hentet oss. Kjenner det i beina nå...

 

Nei nå må jeg komme meg i seng. Jobbedag i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Hvordan går det med trimsykkelen din tihro? Min samler mest støv, for det er fryktelig kjedelig å sykle inne, selv med TV, musikk eller bok på styret. Tar det ikke så tungt, nå er det jo tross alt sommer, og hagearbeid, maling og rydding ute forbrenner også kalorier! :) ...minner meg på at jeg bare skulle inn hit for å skrive et lite innlegg, og så ut igjen, har noe småplukk jeg skulle få gjort nå som ungene sover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollemor06

Nesten så jeg kunne skrevet dette selv når det gjelder vekt og sorte "telt"...Er dritt lei!!....99,8 kilo var min startvekt igår. Målet er 65 kilo her også. Hvor høy er du? :-) Jeg er 1.75, 34 år, fulltidsstudent og mamma til ei lita prinsesse på 2 år.

 

Kanskje vi kan følge hverandre litt ekstra for motivasjon??:-)

 

 

Trollemor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hvordan står det til?

 

Litt feriemous hjemme hos oss og derfor vært lite aktiv her inne. Ikke data på hytt'n. Jobbuke denne uken før det blir fjorten dager ferie igjen fra helga. Satser på en aktiv uke her inne nå, motiverer meg det!

 

Gleder meg til høsten og full gass i prosjekt "sunnere, lettere, blidere osv....".

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fullstendig tatt ferie når det gjelder slankinga også. Varmen satte meg helt ut - jeg takler ikke varme - og det ble ikke mye sykling på meg. Nå står den og samler støv og venter på at jeg skal begynne på'an igjen.

 

Har vært på ferie på sørlandet og en liten tur til Danmark og da jeg kom hjem var vekta 101 - altså helt feil retning her :-(

 

Nå drar vi bort noen dager igjen, men så - når jeg kommer hjem igjen - starter jeg opp for fullt her. Skal lete frem fristende middagsoppskrifter for hele familien og lage meg innkjøpslister for en uke av gangen. Både jeg og samboeren trenger å gå ned masse kilo og hele familien har godt av å gå over til et sunnere kosthold og en sunnere livsstil. Jeg har stor tro på at planlegging av en uke om gangen vil gjøre ting lettere for meg. Slutt på å kjøre innom butikken hver dag etter jobb og kjøpe noe usunt fordi jeg er sulten der og da. Det handler jo egentlig ikke bare om alt det usunne jeg da putter i meg men om at pengene flyr ut av pengeboka fordi det ikke er plan over innkjøpene. Noen som kjenner seg igjen?

 

Og så var det søvn da - jeg leser stadig at for lite søvn påvirker vekta. Javel da får jeg slutte å legge meg klokka ett på natta og heller prøve å styre livet til at klokka elleve på kvelden skal jeg legge meg.. Med nok søvn får jeg forhåpentligvis også mer overskudd til andre ting som å komme meg ut på tur og til å sette meg på sykkelen min litt hver dag.... Ikke sovne foran TV hver kveld. Det er for dumt!!!

 

Men først altså noen dagers ferie til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg kunne skrevet dette selv når det gjelder vekt og sorte "telt"...Er dritt lei!!....99' date='8 kilo var min startvekt igår. Målet er 65 kilo her også. Hvor høy er du? :-) Jeg er 1.75, 34 år, fulltidsstudent og mamma til ei lita prinsesse på 2 år.

 

Kanskje vi kan følge hverandre litt ekstra for motivasjon??:-)

 

 

Trollemor:)[/quote']

 

Jeg er også drittlei og i tillegg så kjenner jeg at det å slite rundt på alle disse kiloene sliter så enormt. Jeg er bare 1.60 høy, men vet at min idealvekt ligger et sted mellom 60 og 65 kilo.

 

Motivasjon er viktig - så om en uke er jeg klar! Kampen mot kiloene skal vinnes av oss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til?

 

Litt feriemous hjemme hos oss og derfor vært lite aktiv her inne. Ikke data på hytt'n. Jobbuke denne uken før det blir fjorten dager ferie igjen fra helga. Satser på en aktiv uke her inne nå' date=' motiverer meg det!

 

Gleder meg til høsten og full gass i prosjekt "sunnere, lettere, blidere osv....".

 

Stå på![/quote']

 

Sunnere, lettere, blidere... Likte den !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med trimsykkelen din tihro? Min samler mest støv' date=' for det er fryktelig kjedelig å sykle inne, selv med TV, musikk eller bok på styret. Tar det ikke så tungt, nå er det jo tross alt sommer, og hagearbeid, maling og rydding ute forbrenner også kalorier! :) ...minner meg på at jeg bare skulle inn hit for å skrive et lite innlegg, og så ut igjen, har noe småplukk jeg skulle få gjort nå som ungene sover![/quote']

 

Som du ser av et annet innlegg så samler også min sykkel støv for øyeblikket, men jeg har gjort en stor innsats i hagen - uten at det har hjulpet på vekta da.

 

Jeg har laget meg et stort bed på minst 16 kvadratmeter. Alt gress og ugress og løvetann og dritt er fjernet og nå holder jeg på å spa det til. Hadde en plan om å kjøpe masse stauder til det - sånne som sneglene ikke liker, men det viser seg at jeg ikke har råd til å kjøpe planter så jeg får heller vente med å plante det til neste år :-) Imens får jeg luke og luke og luke og luke.... Utrolig så fort ugresset dukker opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over en time i hagen i dag og det kjennes i armene. Har spadd jord og båret tunge steiner. Nå er halve bedet mitt klart :-) Det blir ikke gjort så mye om gangen for det regner innimellom og da er det ikke så lett å spa. Gleder meg til bedet ligger der hel klart jeg :-)

 

Dette er forresten veldig god trim og jeg kjenner faktisk at formen har blitt bedre de siste dagene.

 

Nå er jeg søle fra topp til tå så det er visst best å komme seg i dusjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Jeg må rett å slett bare hilse på deg jeg. Når jeg leser innleggene dine er det som om jeg skulle skrevet dem selv. Sorte telt og nedstøvede trim sykler...jøss sikker på at du ikke er meg?

 

Genial ide ang turgåing. Skulle tatt den selv men da trim foregår på kveldstid etter jenta mi har lagt seg så må samboer fint være hjemme og passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du tittet innom :-) Kjekt å bli kjent med flere :-)

 

Det har ikke blitt mye turgåing på meg. Bare trasking i Oslo og Tusenfryd med ungene. Samboeren fikk et hekseskudd/kink eller hva det nå er 5 minutt før vi skulle dra på ferie. Han ble med fordi han ikke orket å ligge hjemme alene, men det ble ikke mye til ferie. Så vidt han klarte å komme seg innpå hotellet i Oslo og der lå han det meste av tiden. Nå er han sykemeldt et par uker og så får vi håpe at det kommer seg etterhvert.

 

I dag har jeg jobbet i hagen i tre timer. Har spadd en masse og båret enda mer stein. Deilig å jobbe nå når det ikke er så varmt lenger.

 

Kostholdet strever jeg mer med. Jeg er visst litt i feriemodus enda. Satser imidlertid på å være i full gang igjen over helga. Alt er så mye enklere når jeg går på jobb og får mer strukturerte dager, men utrolig trist at ferien er over allerede da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå synes jeg at jeg har vært flink her :-) Har vært nede hos mistejenta og holdt på med dansematta. Skikkelig gøy og jeg har bestemt meg for å fortsette med det. Kommer til å okkupere rommet hennes hver gang hun er ute... Ble svett av det der.

 

Mistejenta ønsket seg pitabrød med vanlig kjøttdeig og spaghettisaus i dag. Til meg selv ble det kyllingkjøttdeig med krydderblanding, salat og litt rømmekolle oppi pitabrødet og en stor porsjon med salat ved siden av. Kjempegodt.

 

Nå skal jeg ta meg en tur på ergometersykkelen mens jeg ser på tv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har gått på G.R. kurs. Hvor mye har dere gått ned på hvert kurs? Bare litt nysgjerrig altså .. Vurderer veldig å begynne på kurs selv, men er redd for å ikke lykkes.

 

Jeg hadde egentlig tenkt å gå på maxi kurs men så er det ikke det her nå lenger. Er det noen av dere som har gått på vanlige kurs? Jeg gruer meg så veldig for å være så mye større enn alle de andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...