Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

De står jammen i kø!

Vi skal bare være hjemme, men jammen meg blir det ikke nok av utfordringer fordet.

Påskens første kom i dag: vi var på hyggelig vennebesøk. Fram på bordet kom både sjokolade, potetgull og hjemmelagede sjokoladekjeks.....

Jeg tok meg et grønt eple fra kjøkkenet (hvorfor settes aldri frukt på bordet...??) og gnagde lenge på den skrotten, det skal jeg si dere. Og så bøtta jeg innpå med isvann mens jeg gjentok som et mantra inni meg: solarium, solarium, solarium...

Puh- det var en påkjenning, men jeg klarte det ;)

 

Har vært på spinning i dag, drukket bøttevis med vann og holdt meg innenfor "matkvota". De siste to dagene har vekta økt med noen hundre gram. Prøver å ikke la meg stresse av det. Men vil gjerne se at den snur og lister seg videre nedover igjen.

 

Ha en fin før-påskekveld

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Vil ønske deg en god påske, Soleia, og stå på videre. Du er en god inspirasjon for mange av oss her inne.

 

God påske også til alle dere andre trofaste lesere av denne tråden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Elise V- og det samme til deg ;)

 

Hyggelig at jeg kan være til inspirasjon i min akk så trege vektnedgang.

Stillstand fra i går. Offisiell veiing i morgen.

 

Da stikker jeg på intervalltrening.

 

Tudeluu!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,1 kg denne uka.

 

Dagens vekt ------> 86,7 :(

 

Nå blir det spennende å se om vekta vil stabilisere seg på 86-tallet. Og så rooooper jeg på 85!!

 

1,8 kg til jeg er over i del 3. Og jeg kan få ta mine etterlengtede soltimer.

Med min vekthistorie vet jeg at det kan ta lang tid. Men jeg nekter å la det ødelegge gleden min i dag. Her er det bare å fosse på- påske eller ikke :)

 

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei så bra da soleia. kjempe mye det da. Og takk for meldingen din på tråden min i dag da. Du får bare stå på vidre så klarer du å komme fort til del3. Snart olabusebruker du nå eller.... Ja jeg veide 76,6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ja denne påken er jammen ikke til å spøke med....

Trente stram opp på tirsdag og nå er jeg så støl at jeg går som en krøkke. Opp 500 gram på vekta også- håper det bare er vann i muskulaturen.

 

Gedigent påskeegg på jobben, har ikke klart å holde meg helt unna. Har også blitt litt sjokkis her hjemme i kveld. Huff.

 

I morgen må jeg bare starte med rene ark og håpe at dette ikke har gjort katastrofale utslag på vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Litt godteri og litt opp på vekta er greit, men la det bli med det! Ikke tenk at uken er ødelagt allikevel og fortsett på samme måte. Stopp i tide, så blir det ingen skade ut av det :(

 

Husk at du ikke er langt unna sola... :)

 

Fortsatt god påske til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-den trengte jeg !!

 

Dagen i dag har gått mye bedre. Har trent og spist mine tilmålte kalorier. Noen små sjokobiter har sneket seg inn i munnen- det får være målet for morgendagen og unngå det også.

 

Gleder meg nesten til hverdagen er tilbake, jeg...

 

:):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før aller første gang har jeg lest gjennom tråden din.Gu så lik min historie.

 

Jeg har gått ned 10 kilo med litt oppgang i høytider,går på kurs og gir meg ikke.

 

Dårlig livsstil,hvis jeg vil kalle det for det har sneket seg inn over lang tid og gjort at jeg langsomt har lagt på meg,tilslutt så pass mye at det ble litt og ta av gitt.

 

Derfor kan en vel ikke forvente at livstilen kan legges om til sunt, på kort tid?

 

Det handler mye om vaner som er innarbeidet over tid,og jeg håper å slipe av noen uvaner etterhvert.Vi kan i værtfall ikke gi oss og falle tilbake til gamle vaner, det er ikke noe alternativ for meg i allfall.

 

Så jeg fortsetter min kilokamp,og gleder meg til hverdagen.Har hevet i meg noen ekstra kalorier i påsken,skal nå ut på langtur i fjellet for å svi av noen kcal.

 

Takk for slankehistorien din,fulgte deg gjennom gode og tyngre slankedager.Det gir oss et bilde på at det kreves masse av oss slankere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig hilsen :)

 

Nei, dette er jammen ikke for amatører....men som deg; det er ikke noe alternativ å gå tilbake til den gamle livsstilen. Jeg trives med dette og fryder meg over at jeg er underveis mot målet mitt. Så får det heller ta sin tid.

 

Klem til deg!

 

:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg.

da er jeg hjemme fra ferie, og det med skikkelig god samvittighet. Vekta på kjøkkenet har ikke vært brukt, men bortsett fra det har jeg gjort alt som jeg skal.

 

ikke fortvil over litt godis i påsken!!! Vi er da bare mennesker, ikke overmennesker. og flinke er vi ellers, så det går greit.

 

Jeg er superspent på veiingen i morgen. Skal love deg at alle skal få høre det hvis 7 tallet dukker opp somm første tall i morgen. Jeg er spent, men har jo mer å jobbe med videre, så det er bare å stå på videre. Vår i lufta og gode joggesko skal nok gjøre susen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og vel overstått påskefeiring! Må si du har vært flink :)

Masse lykke til på vekta i morgen- krysser fingrene for at du ser 7-tallet!!

 

Jeg veier meg hver dag, men det varierer såpass mye fra dag til dag, at jeg er neimen ikke sikker på hvordan dette har gått. Har ihvertfall klart å hanke meg fint inn etter et par dager på galeien. Det er mer enn jeg klarte før ihvertfall. Da varte gjerne galeiene i to uker...

 

:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 400 gram denne uka og totalt ned 1,5 disse to påskeukene. Vekt i dag: 86,3....:)

Først stoppa den på 85,9, men da måtte jeg riste litt i den og gå på på nytt, for DET trodde jeg ikke på...haha.

Jeg har blitt sylte forkjøla og svetta som en gris i natt, så det kan hende vekta var litt vel snill med meg. Men jeg nekter å la det evnt ødelegge gleden i dag.

 

1,4 kg til jeg er over i del 3, og jeg får ta solarium

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Ned 400 gram denne uka og totalt ned 1' date='5 disse to påskeukene. Vekt i dag: 86,3....:)

Først stoppa den på 85,9, men da måtte jeg riste litt i den og gå på på nytt, for DET trodde jeg ikke på...haha.

Jeg har blitt sylte forkjøla og svetta som en gris i natt, så det kan hende vekta var litt vel snill med meg. Men jeg nekter å la det evnt ødelegge gleden i dag.

 

1,4 kg til jeg er over i del 3, og jeg får ta solarium

 

:):)[/quote']

 

heihei. Så bra da 400gr ned. Kjempebra i påsken det. Gratulerer sååå mye. Her står det på sted vil. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 400 gram denne uka og totalt ned 1' date='5 disse to påskeukene. Vekt i dag: 86,3....:)

Først stoppa den på 85,9, men da måtte jeg riste litt i den og gå på på nytt, for DET trodde jeg ikke på...haha.

Jeg har blitt sylte forkjøla og svetta som en gris i natt, så det kan hende vekta var litt vel snill med meg. Men jeg nekter å la det evnt ødelegge gleden i dag.

 

1,4 kg til jeg er over i del 3, og jeg får ta solarium

 

:):)[/quote']

 

Oj!! Gratulerer med strålende nedgang i påsken. Fantastisk! HURRA!! Og så kult at du er så nær del 3. Håper du har hatt en fin fin påske, det har jeg! :)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....for hilsener alle sammen, det varmer altså :)

 

Jeg nærmer meg både del 3 og ditto soltimer. Men med min vekthistorie vet jeg at det kan ta litt tid likevel. Men jeg er underveis. Og jeg skal komme dit.

 

Klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang soleia :)

Dette klarer du supert!

 

Gleder meg til å slå følge med deg nedover igjen, men kroppen trenger et par uker til på å komme seg før jeg starter på ny. Men satser på det forsvinner noen gram til før jeg starter. Har mistet 8,5 kg på to uker nå, vi viss jeg kunne komme opp i 10 før jeg starter hadde det vært fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ninass og pav.

 

Pav:Gleder meg så masse til at du kommer igjenge igjen :)

Flott at du allerede har mistet 8,5 kg.

Håper at det går bra med de "nedre gemakker" nå :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere Lisbeth fra Charterfeber :)

 

Altså dagene går verry naaiis. Vekta har endelig stabilisert seg på 86-tallet. Det humper opp og ned et par-tre hundre gram hver dag, men er alltid på 86-tallet. Venter litt utålmodig på 85.Blir spennende å se når det tallet finner det for godt å dukke opp. Kan ta litt tid, jeg vet...men da er det liksom siste kiloen før del 3....

 

Har vært på kos venninnelunsj, og spist digg kyllingsalat. Etterpå har jeg trent StepStyrke- er helt mørbanka. Blir ikke mer trening i helga, men skal bade med minsten på fire i moren, så det blir litt aktivitet i hvertfall.

 

Har forresten de siste to dagene fått tre komplimenter for vektnedangen, og det er-igjen- verry naaiis!! :) Føler meg mye freshere enn for 10 kg siden. Men denne gangen gir jeg meg altså ikke før jeg er i mål. Så det så.

 

Ha en fin helg!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror og håper det går bra med ting nå. Ble litt (eller kanskje veldig) nervøs i ettermiddag, hadde en periode i går også hvor jeg var skikkelig nervøs, men som gikk over. Men vertfall tok mannen og ringte opp på føden og lurte på om jordmor hadde tid til å se på meg, så vi kjørte opp der og fikk en sjekk. Alt så heldigvis bra ut, så hun så ingen grunn til å hente gynekolog, men hun kunne fikse en time til meg hos gynekologen i løpet av neste uke viss jeg ønsket det. Så det sa jeg ja til. Ufattelig godt å møte samme jordmor nå, som også var med på fødselen, og som var der når jeg var på føden etter fødselen og etter operasjonen. Slipper å forklare noe som helst, de vet allerede når en ringer hvem det og hva det gjelder. Takk og pris for lokalsykehuset :D:) :)

 

Så bra at det går bra for deg om dagen Soleia. Gleder meg med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det går bedre med understellet. Nå går det bare en vei vet du pav :D...Godt med kjent jordmor, det kan jeg virkelig skjønne.

 

Takk for det. Føler at det går fint fremover. Holder meg stabil på 86 (snart en uke nå) og nå lengter jeg etter lavere tall. 86 er dog en vektterskel- dette har jeg veid mange ganger før. Men jeg er optimist :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Soleia. 86 tallet som stadig holder stand. Du skal se at 85 straks dukker opp. Standhaftighet betaler seg.

 

Jeg feirer i dag. 7 tallet dukket opp som første tall på vekta. HURRA! Da klarte jeg endelig å passere 10 kilos grensa.

 

Jeg tenkte jeg skulle ta utfordringen i ukesutfordringenstråden. Minimum 2 liter vann og repitisjon daglig av en treningsform.

Jeg skal henge meg på den. Situps blir min repitisjonsøvelse. Hver dag skal de taes. Antall vet jeg ikke, men alt er bedre enn ingenting som det har vært i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...