Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Ops.. Liten bommert. Jeg tror ikke du har skrevet til henne før allikevel. Jaja, jeg var litt for rask! Var bare heeelt sikker på at du hadde det! ;) Du pleier jo alltid å være med på sånne tråder du og. Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest soleia

har jeg skrevet til henne før??

Djiises....er det mulig a`?? Jeg mener- hva er det med folk??

 

Jepp- jeg er toppmotivert om dagen. Har en litt utfordrende tid foran meg. Nattevaktshelg kommende helg, og skikkelig fyllehelg neste helg...jaja- får gjøre det beste ut av det ;)

 

Supert at du er en del her inne i sommer du også- det motiverer. Vi skal nemlig ikke OPP i sommer! ( egentlig vil jeg NED i sommer, men det visker jeg bare lavt til deg, så jeg ikke " jinxer" noe....see?? )

 

Snakkes!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Hehe.. Nå var det altså sånn at du ikke hadde skrevet til henne før allikevel ;) Bare innen som er ute og roter litt i hukommelsen sin.

 

Forresten blir det ingen jinxing, jeg har nemlig tenkt å overrekke deg en fettutsletter! Hehe.. Dette er et hemmelig våpen. Brukes det litt hver dag gjennom hele sommerferien styrker det motivasjonen, og fettdråpene kan skjelve av skrekk fordi de smelter vekk! Hihi..

 

Ha en strålende juni-dag! Denne kampen vinner soleia og innen med 2 - 0 mot fettet!!

winnersmiley.gif

 

Nå har jeg tullet nok inne på forumet kjenner jeg, på tide å gjøre noe fornuftig. Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

....og det kan by på utfordringer. Nattevakter på føden går som regel greit- sjelden tid til å spise i mengder da...men på barsel er det en roligere atmosfære- og dermed lettere å putte noe i munnen ;) Skal ha med minestronesuppe og knekkebrød med appelsinskinke...mmm....

 

Neste helg blir også en utfordring- kommer tilbake til det.

 

Ligger å vaaaker på 84-tallet. Det skulle vise seg å bli litt av en terskel det også, akkurat som 86-tallet var det. Men jeg gir meg aldri, og håper å se 83 snaaart...

 

Ha en god helg alle sammen!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Du er flink å holde deg på opplegget, så det er bare "tiden og veien" så får du neste tall!

 

Jeg tenkte likevel å komme med litt ekstra peptalk til deg (og meg), siden vi nå er i juni måned. ref sommerprosjektet vårt.

Nå er det sommer Soleia!

Så nå må vi passe ekstra godt på!

Det er så mange fristelser synes jeg - så lett å begynne å la humla suse.

Og enda sterkere blir trangen til å bare slappe av i matveien når sommerferien kommer for fullt om noen uker.

Selv om jeg er på et litt annet opplegg enn deg, sliter jeg også med å ikke skeie ut, og merker at jeg har sååå lyst å gi slipp- Særlig i helgene.

Men det vil vi ikke.

Vi VIL egentlig ikke det!

Så nå satser jeg på at du klarer deg fint denne helgen, og så får du ta neste helg når den kommer.

Jeg skal over på en diett foreskrevet av en lege de kommende ukene, så jeg har vel egentlig ikke noe valg: jeg må også bare klare det fremover.

 

Vi får ta en dag av gangen, og en uke av gangen, så klarer vi oss fint!

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Tusen takk Julianna for en fin peptalk! Den trengte jeg :)

Du er god du!

 

Nei, vi vil ikke gi slipp nå. Og vi skal ikke gi slipp nå. Sånn er det med den saken.

Jeg føler meg så fresh nå, jmf tidligere sommere. Og sånn skal det fortsette. Det er tøft til tider, men vi gir ikke slipp.

 

Nattevaktshelga har gått helt greit til nå. En vakt igjen. I går var jeg nede på 84,1 men i dag var jeg oppe på 84,7 igjen. Normale variasjoner I guess, men noe frustrerende når vekta stadig " teaser" meg ved å gå så nærme 83-tallet. Oh, well....Jeg kjenner at jeg henger meg litt mye opp i tall, men jeg er nå engang sånn. Må ha tall å jobbe meg mot. Håper jeg ser 83-tallet innen sommerfesten med jobben neste helg. Skal ut å kjøpe meg litt nye klær til den festen...noe lyst og lett....rosa? hvitt? lyseblått? Florlett? Skjørt? Capribukse? En sommerkjole, kanskje? Jeg kjenner at jeg gleder meg- og det er LENGE siden jeg har gledet meg til å kjøpe klær for å si det sånn :o

 

Satser på å få trent både tirsdag, onsdag og torsdag denne uka+ et par soltimer + farge håret + nappe bryn hos hudpleieren min før festen....Life is good!!! :)

 

Lykke til med dietten som legen har foreskrevet til deg. Blir spennende å følge deg videre gjennom sommeren, Julianna!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Til og fra jobb denne helga har jeg gått noe som jeg kaller for fettmarsj!

Dvs tur i høyt tempo- jeg virkelig langer ut- mens jeg svinger litt med armene...( ser sikkert gal ut for forbipasserende, men who cares....?? )

Når jeg kommer fram til jobb har jeg roser i kinnene, litt høyere puls og svette på ryggen. Kjempedigg- og en lur måte å få presset inn litt trening i hverdagssituasjoner. Nattevaktshelg tillater vanligvis ikke trening, men dette er en fin måte å få trent litt alikevel....

Deilig er det også å kjenne at jeg nærmest flyr opp de siste oppoverbakkene før sykehuset- 11 kg lettere enn i fjor sommer. I fjor måtte jeg også stoppe et par ganger i den siste bakken....

 

:o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Til og fra jobb denne helga har jeg gått noe som jeg kaller for fettmarsj!

Dvs tur i høyt tempo- jeg virkelig langer ut- mens jeg svinger litt med armene...( ser sikkert gal ut for forbipasserende' date=' men who cares....?? )

Når jeg kommer fram til jobb har jeg roser i kinnene, litt høyere puls og svette på ryggen. Kjempedigg- og en lur måte å få presset inn litt trening i hverdagssituasjoner. Nattevaktshelg tillater vanligvis ikke trening, men dette er en fin måte å få trent litt alikevel....

Deilig er det også å kjenne at jeg nærmest flyr opp de siste oppoverbakkene før sykehuset- 11 kg lettere enn i fjor sommer. I fjor måtte jeg også stoppe et par ganger i den siste bakken....

 

:o:)[/quote']

Stå på jenter. Dette klarer dere vettu. Med litt feil sjær må til for å klare hverdagen. Tenk på hva dere har oppnådd hittil. Å se framover til nye tall er lurt.

Jeg heier på dere begge to soleia og Julianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Flink er du!!!!!

Det er helt klart at de små tingene, som for eksempel dine fettmarsjer, som gjør utslaget.

 

Hvis du har lyst til virkelig å kjenne forskjellen, så ta en sekk på ryggen, legg i 11 kilo og prøv å gå dit i like høyt tempo som du gjør nå. Da vil du virkelig kjenne fysisk hvor flink du har vært så langt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Ler av fettmarsj :o

Det er det jeg driver med flere ganger i uka også. Det er veldig effektivt. De ukene jeg har "rast" ned i vekt har jeg gått mye.

Flink er du!! Og det er godt å "fly" opp noen bakker. Nyt den gode formen din :)

 

Vildeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Tusen takk for hilsen.

Har nettopp stått opp etter nattevakt og den siste natta gikk litt i ball for meg, hva gjelder maten..... :o

Meeeen- jeg er i gang. Igjen. Å se 83-tallet innen sommerfesten om fire dager er vel en utopi.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,

 

Det var denne talljakten ja. Det kommer nok et 3 tall bak snart skal du se. Jeg heier på deg hvert fall! Bit tennene sammen, og fortsett med alt det flotte arbeidet du gjør. Gøy at bakken opp til jobben går unna som en drøm. :o

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Først; om å røre på seg. Jeg har inngått en avtale med meg selv. Hver eneste dag fram til Kypros-turen skal jeg røre på meg 30 min. Noen dager mer, men aldri mindre. Det skal være i form av enten min vanlige trening på SATS, eller en real fettmarsj !! Gleder meg allerede, og håper dette kan rikke vekta videre nedover.

Vet dog om to dager det ikke er mulig; kommende lørdag og søndag. Da er jeg på jentetur til Danmark. Ellers ser jeg ingen andre hindringer....

Begynte med en halvtime på Ellipsen i dag. I morgen blir det 60 min spinning!

 

Så; klesshopping! Jobbens sommerfest nærmer seg, og denne jenta sala opp og dro avgårde....med litt høye skuldre. Har aldri vært så glad i klesshopping pga vekta. Men det gikk kjempefint! Klærne smatt på i mye mindre str enn jeg har hatt før. Måtte ut og stadig hente meg mindre størrelser.... :o Og speilene i prøverommene ga meg ikke helt avsmak heller- jeg ser faktisk ganske ok ut :)

Har tatt sol, skal nappe bryn, og farge håret...I feel good!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....en velskapt, frisk, rolig og glad babygutt! Har faktisk aldri aldri vore så takknemlig og lykkelig!

 

På desse 3 vekene har han enno ikkje skrike....berre mat, kos og soving!

...og då blir mamma opplagt og glad :)

 

Ser GR ikkje anbefaler slanking mens en ammer, men eg vil prøva å gå ned

mest mulig mens eg får litt drahjelp.....

Har ligge på ca 1900 kcal daleg, eter sunt, eter ikkje gotteri eller drikker brus.

Har blitt lite trim og turgåing til no pga isjas, men er på bedringens vei.

 

Tenk, for 3 veker sidan var eg nesten 100 kg og no er eg 81,3 kg utan å verkeleg slanke meg...!

Ikkje rart at rygg og bekken er sliten av å bære den vekta! Berre 2-3 kg til så er eg nede i den vekta eg var før graviditeten - MEN då var eg 10 kg for mykje! Så dei siste 12-15 kiloane skal eg ha av i løpet av permisjonstida - neste vår skal eg møta på jobb i ein slankare versjon av meg sjøl :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en lykke å ha en sunn og flott babygutt!! Gratulerer...

Jeg er også så heldig at jeg har hatt to sånne, i dag er de to flotte barnehagegutter fulle av liv og sprell :o

 

Det er ikke farlig å redusere vekta mens du ammer, GR har jo tilogmed egne kurs med egne menyer for ammende. Man skal bare spise litt mer, typ 1900 kcal som du gjør nå. Det er hvis du ligger altfor lavt kalorimessig at det blir farlig- da kan det visst komme giftstoffer over i melka har jeg hørt....tror dog ikke det er vanlig..har aldri hørt at det har skjedd med noen heller. Jeg begynte på GR -kurs da minsten var 6 uker sist. Gikk ned fra 102 kg til 81 på fem måneder. Genialt! Fikk masse drahjelp av ammingen og spiste masssse mat ( ca 2000 kcal )

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinaina

Fy F"#$%&/ Soleia!

Du er en inspirasjon!!

Jeg er fraværende her i ukesvis, men hver gang jeg titter innom ser jeg deg med friskt mot på stø kurs nedover mot målet ditt!

KUDOS!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :o

Kult å se deg her inne igjen.

 

Stø kurs, og stø kurs...jo kanskje det.... en treg, men stø kurs.

 

Vært på spinning i dag. Imorgen blir det fettmarsj til og fra jobb

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ja i kveld er det sommerfest med jobben. En herlig blanding av jordmødre, barnepleiere og gynekologer skal samles på et småbruk laaaangt inn i skogen- med spekemat og godt drikke :) Kan bli interessant!

Jeg gleder meg masse- disse jobbfestene er alltid morsomme. Det kommer et par karer og skal klimpre noen sanger for oss på gitaren også- så allsangfaktoren blir høy....

 

Er ikke så glad i spekemat- så den hopper jeg over. Tar vel litt eggerøre og masse grønt. Jeg har store planer om å hoppe over kaker og chips. Av en eller annen grunn mister jeg litt matlysta når jeg drikker, så det skal gå greit. Verre blir det med alkoholen i kveld....jaja- er ikke så ofte denne jenta er på galeien, så....

 

Antrekk: svarte tights, svarte Sketchers og tunika i grønn/svart/turkist mønster.

Nyfarga hår og nynappa bryn ;) og solbrun kropp på 84 kg....NIIIIICE!!!!

 

:D:)

 

ps- det med 84 kg får jeg komme tilbake til på mandag....er langt i fra fornøyd med fremgangen- har ligget på det tallet altfor lenge nå. Må tenke så det knaker...men ikke i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Kos deg masse, uansett kilo. Man trenger pause fra det av og til. Du har vært flink. Hørtes ut som en vakker pike på vei til fest i skogen. Syng og skål, du.

l050.gif Alt med måte selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
....ja i kveld er det sommerfest med jobben. En herlig blanding av jordmødre' date=' barnepleiere og gynekologer skal samles på et småbruk laaaangt inn i skogen- med spekemat og godt drikke :) Kan bli interessant!

Jeg gleder meg masse- disse jobbfestene er alltid morsomme. Det kommer et par karer og skal klimpre noen sanger for oss på gitaren også- så allsangfaktoren blir høy....

 

Er ikke så glad i spekemat- så den hopper jeg over. Tar vel litt eggerøre og masse grønt. Jeg har store planer om å hoppe over kaker og chips. Av en eller annen grunn mister jeg litt matlysta når jeg drikker, så det skal gå greit. Verre blir det med alkoholen i kveld....jaja- er ikke så ofte denne jenta er på galeien, så....

 

Antrekk: svarte tights, svarte Sketchers og tunika i grønn/svart/turkist mønster.

Nyfarga hår og nynappa bryn ;) og solbrun kropp på 84 kg....NIIIIICE!!!!

 

:D:)

 

ps- det med 84 kg får jeg komme tilbake til på mandag....er langt i fra fornøyd med fremgangen- har ligget på det tallet altfor lenge nå. Må tenke så det knaker...men ikke i dag!![/quote']

Lykke til på sommerfesten og god helg til deg soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter.

 

Jeg hadde det kjempegøy. Drakk en del, men ikke mer enn at jeg bare ble sånn fin i farta ;) Spiste litt eggerøre, et par skiver salami, litt foccaciabrød og masse salat. Kakene hoppet jeg galant over, det samme med chipsen. Nice!

 

Stemningen var super- det er lenge siden jeg har hatt det så gøy. Jeg danset masse. Moro å se kollegaene sine fra en annen side også...hehe. Og med en haug med jordmødre/barnepleiere og gynekologer ble det en spesiell form for humor!! :)

 

Så- til dagens selvbedrag; nemlig vekta! Jeg hilser jo som dere vet på den hver dag, og i dag viste den 83,9....jada, jada- jeg vet at jeg er dehydrert etter festen...men det var likevel så naaaais å se det tallet. Vet at 84-tallet igjen dukker opp om en dag eller to, men enn så lenge så smatter jeg litt på dette vidunderlige tallet. Selvbedrag er det beste bedrag vet dere jenter!!

 

I kveld blir det dansketur med noen venninner- hei hvor det går!! Det blir igjen alkohol og morgendagen tilbringes på båten, og der er det myyye søplemat. Jeg får se hva det blir. Men moro skal jeg ha det lell. Forresten kjennes det ikke så fristende ut akkurat nå, men kanskje etter et par Ibux og en time til på øyet??

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...