Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Jeg fikk helt grøsninger her jeg sitter i sofaen. Jeg er ingen fan av sure ting, så da lar jeg den stå i hylla i butikken. :)

 

Fredagen utartet seg noe voldsomt, (jentekveld med golf, ost, kjeks og masse rødvin) så lørdagen ble forbigått i stillhet. I dag er jeg tilbake og har jogget over 8 kilometer samt vasket og polert bil. Masse trimpoeng! Det var litt gruff som skulle ut av kroppen. Nå sitter jeg og venter på fårikål gryta. Livet er herlig!

 

Håper fotballcup, trening og helgen ellers svarte til forventningene!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

...har jeg hatt i dag. De dukker opp med ujevne mellomrom- og alt jeg vil er å spise masse og ukritisk.

 

Slet meg avgårde på spinning i dag- og det var slitsomt. I dag har jeg rett og slett vært litt sur fordi jeg ikke kan fråtse i all slags mat og godis som " alle andre", eller sånn som jeg gjorde før. Blir oppgitt over meg selv- men det er kanskje en slags sorgreaksjon på at ting ikke er som det var. Sånne dager hjelper det (nesten) ikke å se seg i speilet engang :)

Håper det er over til i morgen. Jeg har sånne møkkadager innimellom.

Etterpå blir det gulrøtter med dip. Men først middag med fullkornsris, grønnsaker kylling og masse salsa! mmmm.....det er kanskje ikke så synd på meg likevel....?

 

Ha en koselig søndag- her blir det fotballrunde. Heia Lillestrøm!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..takk for hyggelig hilsen- du er så flink til det du :)

Som du kan lese i innlegget over har jeg en slitedag i dag. Men det går seg vel til....

 

Godt å høre at du har kommet deg inn på den smale sti igjen! Men jammen er det herlig med sånne jentekvelder også, eller hva??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Veldig deilig å få blåst ut litt med jentene, ja. Men man blir jo helt ukritisk til hva man putter i munnen når man har 14 i promille! :) Jeg kjenner til sånne slite-dager der alt er bare Blæh og Fysj. De går heldigvis over! Det høres som du har planlagt en god middag med masse smak og med kos etterpå, så da er du boks. Dette går bra! I morgen er det ny dag og da føler du deg kjempestolt fordi du holdt deg i skinnet på en slitedag!

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 i promille- haha. Jeg ler !! :) Jeg blir også rimelig ukritisk i matfatet når promillen stiger.....

 

Vi skal ha neste, deilige jentekveld den 2. okt, og jeg gleder meg masse. Vin, snacks, litt tapas, røverhistorier, rå humor og rungende latter. Ahh---- jeg lever lenge på sånne kvelder.

 

Det er vel tre uker til, og innen det skal jeg ha gått ned litt igjen, etter 3-4 uker på samme vekt.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg rett og slett vært litt sur fordi jeg ikke kan fråtse i all slags mat og godis som " alle andre"' date=' eller sånn som jeg gjorde før. [/quote']

 

En tanke slo meg når jeg leste innlegget ditt Soleia. Hvem er egentlig "alle andre"? Er det kanskje vel så mange av oss som ikke kan fråtse som vi vil? Er det kanskje vi som egentlig er "alle andre", men at de som kan spise og spise og spise som er i mindretall? Kanskje vi bare føler at vi er de eneste som ikke kan fråtse, kanskje det egentlig er slik i det fleste hjem...bare se hvor mange som er her inne, eller i andre "slankeklubber" på nett, og tenk på hvor mange som sliter alene. Ingen av oss er det du kaller "alle andre"...

 

Klem fra Pav (som klare minus 600 gram denne uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg tror du har rett!

For det første er det utrolig mange som er i vår bås, som skal ned noen kilo, og som enten går på kurs, er her inne eller på VK. Eller følger et annet opplegg. De kan jo ikke fråtse, men må passe seg. Muligens resten av livet.

 

Og så har du de som er slanke....vet du hva? Jeg tror de fleste av de sjelden fråtser, de heller. Slanke personer er kanskje slanke nettopp fordi de passer på hva de spiser, trener regelmessig- og sier nei takk til mer når de er mette?

Jammen noe å tenke på. Og det gjør at jeg ikke synes synd på meg selv lenger:)

Tvert imot- jeg er heldig som snart er i mål, har en BMI på 25,5 og ikke minst- er frisk :)

 

Takk for at du deler tanker med meg pav- og gratulerer med ned nye 600 gram!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Virkelig noe å tenke på det dere diskuterer her. Mulig dere treffer den berømmelige spikeren midt på. Hvorfor er noen slanke? Det er jo også slik at selv om noen ser slanke ut, er det ikke dermed sagt at de har en sunn kropp. Det kan fremdeles være en skremmende høy fettprosent på grunn av det indre fettet vi ikke ser, men som er så farlig.

 

En ting jeg har lagt merke til på cafe når jeg ser på andre mennesker. (en hobby jeg har...) De slanke menneskene drikker ikke light brus, de drikker vann.

 

Nå sitter jeg i sofaen med verdens beste samvittighet etter en god treningsrunde og litt kveldsmat. :) Snakkes!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også etterhvert innsett at jeg må legge bort tanken om mine "heldig slanke venninner som aldri legger på seg". Har nå som vi har blitt litt eldre innsett at hvor mange lag og treninger man gikk på ved siden av skolen HELT klart hadde sammenheng med hvor mye man kunne stappe i seg, og ser jo også nå at de som melder seg ut av all form for aktivitet etter å ha fylt 20 plutselig får litt fett på kroppen! Og mine slanke venninner - de trener, og forsyner seg stort sett bare 1 gang av det usunne som serveres i selskap. :) Det gjelder bare å følge litt med har jeg innsett, tidligere så jeg bare på hver gang en eller annen slank spiste noe usunt, også la jeg det sammen i mitt eget hodet, uten egentlig å bry meg om at de hadde et liv store deler av døgnet hvor jeg ikke fulgte med. Hehe..

 

-innen2010 (som sitter og er litt spent på hvordan det går med valget i kveld.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. det dere snakker om er så rett så rett. Jeg gikk på kurs for mange år siden. Der kom den ene etter den andre som var tynn. Da mene jeg veldig tynn i forhold til vi som var overvektig. Vi tenkte da at de har vel ikke noe å gjøre på sånt kurs. Men det er noe med det at vi må like kroppen vi går å står i. Tydeligvis likte ikke disse jentene det de så i speilet, også er det de som går på kurs som vil lære litt om kosthold som ikke er tykke. Så vi sliter noen og en hver. Er faktisk mange som er syke også som må legge om kosten.Så alle har forkjellige utgangspunkter når det gjelder å spise riktig å lære å spise riktig.

 

Så det er noe å tenke på. Selv de slanke kan ha problemer med kroppen:-)

Snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte, reflekterte tanker, jenter. Det er plass til sånt i denne tråden også :)

 

Dagen i dag har gått fint. Spiser ofte og lite og kjenner at det er godt å velge fornuftig. Grove knekkebrød med egg er nammis- og jeg har kjøpt en stor kurv med deilige søte plommer. Skal på kurs etterpå og få litt mer påfyll og inspirasjon.

Sola skinner og trærne begynner å få fine farger. Lønnen har kommet inn på konto- og jeg skal straks avgårde å se meg om etter noe fint :) Livet er godt!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det var kos! Levende lys mens høstmørket seg på utenfor. Trivelige folk med masse humor. Og en kursleder som jeg digger :)

Jeg hadde gått ned 1 kg siden sist også, tilsammen nå 18 kg. Jeg nærmer meg, jeg nærmer meg...

 

Koser meg med plommer og nyter at livet er godt!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....siden jeg startet denne tråden, og for alvor satte i gang på veien inn i olabuksene. Etter diverse opp- og nedturer er jeg i dag 18 kg lettere og noen nye olabukser rikere :)

 

Har to små kilo igjen som jeg satser på er en saga blott ila en måned eller to.

 

Vil gjerne takke alle som har vært innom denne tråden ( og det er ikke få....!!) for all støtte underveis. Håper dere vil bli med meg helt i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Wow! En hel kilo! Så deilig! Og tenk at du har holdt på et helt år og gått ned 18 kilo. Det er mye, det! Jeg blir med helt til mål, vet du. :)

 

Vekten min viste 62,5. det vil si at jeg fremdeles står stille på vekta. Det var ikke overraskende da jeg (igjen!) har en liten forstoppelse på gang. MEN! En stor gledelig nyhet er at cm raser av igjen. Nesten en hel cm i livet. Og jeg har på meg en olabukse som alltid tidligere har vært for trang øverst på lårene, men nå sitter den som et skudd! ;) Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....siden jeg startet denne tråden' date=' og for alvor satte i gang på veien inn i olabuksene. Etter diverse opp- og nedturer er jeg i dag 18 kg lettere og noen nye olabukser rikere ;)

 

Har to små kilo igjen som jeg satser på er en saga blott ila en måned eller to.

 

Vil gjerne takke alle som har vært innom denne tråden ( og det er ikke få....!!) for all støtte underveis. Håper dere vil bli med meg helt i mål :)[/quote']

Fyttikatta du er flink . Snart 20kg borte. Oboy. Ja jeg følger deg i mål jeg. Jeg har masse kg som skal bort så jeg er her jeg soleia:-) Jippi for deg og standhaftige innsats:-) God dag vidre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....siden jeg startet denne tråden' date=' og for alvor satte i gang på veien inn i olabuksene. Etter diverse opp- og nedturer er jeg i dag 18 kg lettere og noen nye olabukser rikere ;)

 

Har to små kilo igjen som jeg satser på er en saga blott ila en måned eller to.

 

Vil gjerne takke alle som har vært innom denne tråden ( og det er ikke få....!!) for all støtte underveis. Håper dere vil bli med meg helt i mål :)[/quote']

 

Har lest gjennom tråden din og er nesten stum av beundring.. Så utrolig bra jobba.. Det å vite at du har klart det, gir meg motivasjon og håp :) Har nettopp begynt kampen mot kiloene, har klart 4,5 kilo og har mange igjen..

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... så mye til deg :-) Så utrolig deilig med den siste kiloen. Ja, vær du sikker at vi følger deg - også etter de planlagte 20. Jeg har begynt på din reise nå. Håper jeg kan ha din følelse 1.mai neste år. Retter det siste; Jeg SKAL ha den følelsen da :) Gleder meg allerede.

 

Stå på de siste 2 og stå på for å holde vekta. Av egen erfaring er dette ofte det vanskeligste. Pass deg for dette (men er sikker på at du vet dette og har planen klar allerede ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristepine, dronninga, gk1 og tonetrall ;)

 

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg er et levende bevis på at dette går, om man ikke gir seg. Jeg har vært sta og 100% fokusert på at jeg skal klare det.

 

Er også klar over at de siste 2 kiloene blir tøffe, samt at stabilsering er veldig vanskelig. All statistikk sier jo det. Men jeg er innstilt på å jobbe med dette resten av livet- ja tilogmed vurderer jeg å bli kursleder :)

 

Ha en flott dag alle sammen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært hyggelig ;) Vet ikke helt om det blir noe av enda, men liker å sysle litt med tanken. Først skal jeg gå hold-vekten kurs, og så får vi se....Kunne vært et hyggelig supplement til jordmorjobben.......

 

Gratulerer med et flott tall i dag- og lykke til videre med de siste 4! (separasjonsangst...hehe...det er sikkert det mine siste to har også..haha! )

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente meg igjen i tråden din, og følte for å sende en liten oppmuntringshilsen - for en jobb du har gjort! Gled deg over den siste lille biten av veien ned i vekt, før du skal stabilisere. Og vær stolt av deg selv! ;)

Jeg gikk ned 18 kilo i fjor, og var "ferdig" i desember. Siden har jeg klart å holde vekten rimelig bra, det er også en utfordring, men det er deilig å være til i en lettere kropp. Nå er jeg riktignok litt på vei opp fordi jeg er gravid, men ikke mer enn kroppen trenger å legge på seg, er målet.

Lykke til med de siste kiloene!

 

Milia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen!

 

Først av alt- gratulerer med graviditeten! ;)

 

Så veldig godt det gjorde å lese at du har klart å holde deg stabil etter å ha gått ned 18 flotte kilo!! Det er nemlig angsten min- at det ikke skal være mulig å få til, på en måte....Men sånne som deg gir håp!

 

Lykke til med svangerskapet og etterhvert baby!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! 18 kg er unna, og kun 2 små som gjenstår. :) Dette går helt fint Soleia, og du vet at jeg kommer til å henge med deg hele veien i mål, og hold vekten - hold vekten og atter hold vekten - blir nok noen lange tråder det også etterhvert. ;)

 

Ha en fin fin torsdag, straks helg!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja- nå gleder jeg meg til å flytte inn på HV- forumet. Masse flotte damer der inne. Og så er det så bra- for du flytter inn i naboleiligheten ;) Gleder meg til et godt og langvarig naboskap :)

 

Ønsker deg en riktig god helg innen- det er meldt sol, sol og sol!!!

 

:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei soleia:-) Jeg drar denne tråden din litt opp jeg. Du var så langt nede på lista her. Hehe. Ellers så begynner det å gå bra for meg også. Jeg gikk litt opp her. Men nå har jeg og mannen min begynt å sykle ute. Har en sykkelvei som er 9,2km lang. Vi bruker 1 time på den sånn ca. Hehe. Har syklet i et par dager nå å er sååå støl i rompa att:-) Hehe. Det er litt godt å kjenne at jeg har brukt kroppen litt. Men tror jeg skal sykle annenhver dag i førsten. Ble litt heavy i kroppen i går ja. Hehe.

 

Her er det bursdag i helgen med kaker fikk jeg grei beskjed om i går. Hehe. Får bare styre unna da vel.

 

God helg til deg og dine soleia. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...