Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Du inspirerer meg, altså! Flink som legger opp til fettmarsjer de dagene du ikke er på treningssenteret. Fikk lyst til å gjøre noe lignende. Det er lett å tenke at en ikke har tid, men jeg tror jeg kan ha veldig godt av å komme meg litt mer ut i frisk luft. Slapper nesten mer av da, enn hvis jeg sitter i sofaen og tenker på at jeg heller burde drevet med skolearbeid.

Stå på, Soleia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

....og flott å høre at jeg kan være til motivasjon. Fettmarsjen i dag var kald, men deilig. Godt å kjenne at naturen rusker litt :)

 

Hadde en lag og fin samtale med kurslederen min i stad. Kroppen tviholder nå på siste rest, og den siste uka har jeg tilogmed gått opp en kilo. Hun anbefalte meg å gå ned litt i kaloriinntak en uke, helt ned til 1300-1400 kcal. En dag i uka- feks lørdag kan jeg spise 1600. Kanskje dette setter i gang kroppen igjen. Forsøket verdt, i alle fall. Egentlig litt dårlige nyheter for meg som er en matmons og som synes 1600 er i knappeste laget. Vel- jeg klarer vel det for en kort periode. Og så gjelder det å velge magre pålegg og middager så jeg merker minst mulig ;)

 

Er spent på om dette kan sette igang noen prosesser i kroppen. Hvis det funker så skal jeg juble :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har det jammen!

Jeg satt meg med i stad for å legge inn en meny til meg selv den nærmeste uka, på 1350 kcal. Og det var jammen ikke mye mat ;)

Såååå- grunnen til at vekta har stoppet opp er kanskje åpenbar? Jeg har nok spist for mye de siste ukene- mer enn de 1600 også. En bit her, og en bit der osv....Så nuh- er jeg spent! Gleder meg og gruer meg.

Skal gi kroppen noen dager på å " reagere" før jeg håper at jeg atter en gang ser nedgang på vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har det jammen!

Jeg satt meg med i stad for å legge inn en meny til meg selv den nærmeste uka' date=' på 1350 kcal. Og det var jammen ikke mye mat ;)

Såååå- grunnen til at vekta har stoppet opp er kanskje åpenbar? Jeg har nok spist for mye de siste ukene- mer enn de 1600 også. En bit her, og en bit der osv....Så nuh- er jeg spent! Gleder meg og gruer meg.

Skal gi kroppen noen dager på å " reagere" før jeg håper at jeg atter en gang ser nedgang på vekta :)[/quote']

Lurt :-) Håper det er det som gjør det. Dessuten er det bra om du har ligget på over 1600 en stund. Da vil kroppen reagere. Lykke til. Også lurt å legge inn en meny i uka som kommer. Det tror jeg jeg skal begynne med òg. Takk for tips - lykke til - og god natt, Soleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må liksom berre innom tråden din å lese nesten kvar dag. Kjekt og motiverande!

Følger med deg, men eg skriver ikkje så ofte.

Du fekk meg til å måle vektnedgangen i olabukser! Ikkje alltid vekta viser nedgangen - cm teller også!

I dag fekk eg på meg den siste olabuksa som låg i skapet ;) Har ikkje brukt den på 2 år! Tvang den på meg, litt pølseskinn, men skal gå med den i dag!

 

Gjekk på vekta i morges 73,8 kg. Var 85 kg då eg kom heim frå føden for 4 mnd sidan. Er kjempefornøyd, for vekta viste 78 kg før eg var gravid...

Men må trimme meir, er litt slapp der...føler kroppen er litt lite stram, litt dvask!

Eg et 1600 kcal pga av eg ammer, men sikkert lurt å gå ned litt i kcal slik du planlegger!

 

Ha ein super dag! No skal eg ut på trilletur med "ny" bukse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vekttap- ned 5 kg fra før-gravid-vekt allerede er jo bare supert!!

Og kjempegøy med " nye" olabukser- er det ikke herlig??!! ;)

Stå på videre!

 

Apropos klær....skal jo som kjent på jentekveld på fredag og da " måtte" jeg selvfølgelig ut å shoppe litt i stad :) Det var en skikkelig boost for selvtilliten, må innrømmes. Jeg endte opp med tre knelange strikkekjoler ( en svart, en lilla og en kremhvit.) Ikke pinetrange, men passe kroppsnære som fremhver midjen som har blittt ganske slank om sant skal sies. Passer både som kjole med strømpebukse under, eller med tights under eller som lang topp over olabukser. Kjøpte også sandfarget genser i str m og sandfargede tights- skal ha det under den kremhvite kjolen på jentefest. Ble bare så fint! :) Happy!!

 

Har nettopp inntatt dagens lette lunsj: omelett av 2 egg, med litt ost og skinke og masse tomat, paprika og løk. Første dagen på 1300 kcal begynner ihvertfall bra. Skal på nattevakt, og tar med knekkebrød og appelsinskinke og epler.

 

Farer avgårde på SATS nå.

 

 

Energi- hilsen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos klær....skal jo som kjent på jentekveld på fredag og da " måtte" jeg selvfølgelig ut å shoppe litt i stad ;) Det var en skikkelig boost for selvtilliten' date=' må innrømmes. Jeg endte opp med tre knelange strikkekjoler ( en svart, en lilla og en kremhvit.) Ikke pinetrange, men passe kroppsnære som fremhver midjen som har blittt ganske slank om sant skal sies. Passer både som kjole med strømpebukse under, eller med tights under eller som lang topp over olabukser. Kjøpte også sandfarget genser i str m og sandfargede tights- skal ha det under den kremhvite kjolen på jentefest. Ble bare så fint! :) Happy!!

 

Har nettopp inntatt dagens lette lunsj: omelett av 2 egg, med litt ost og skinke og masse tomat, paprika og løk. Første dagen på 1300 kcal begynner ihvertfall bra. Skal på nattevakt, og tar med knekkebrød og appelsinskinke og epler.

 

Farer avgårde på SATS nå.

 

 

Energi- hilsen!![/quote']

WOW.... Klærne hørtes superfine ut. Og så utrolig deilig å gå ut og kjøpe klær som fremhever istedenfor å gjemme :-) Koser meg på dine vegne. Dette har du fortjent. Samtidig gleder jeg meg til jeg selv skal ut på shopping neste april/mai. Kos deg MASSE på jentefest.

 

...og jeg kjente energien i hilsenen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og tusen takk for hyggelige ord ;)

 

Bare å se frem til april/mai da du skal inn i vårens moter! Det er bare så gøy, og gjør alt strevet verdt det.

 

Ha en fortsatt fin kveld. Her er det x-faktor på TV og så fettmarsj til nattevakt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jenta har fått seg støvletter!!! :) Det høres kanskje ikke så imponerende ut, men faktum er at de aller fleste fine støvletter har stoppet midt på leggen.....til min store sorg og ( mest ) forargelse....Glidelåsen har rett og slett ikke gått igjen. Meeen not anymore! Jeg må jo ha støvletter må vite, har jo kjøpt så mange fine strikkekjoler. Og gjett om jeg fant et par stilige i mykt, sort skinn- som glidelåsen gikk igjen på ;) Følte meg så oppesen!!! Happy- igjen.

I tillegg ble det litt ny sminke og en bronsefarget neglelakk til tærne. Så i kveld blir det pedikyr. På tide å få av sommerens røde negler- nå er det høstfarger også på tærne. Jammen har jeg ikke blitt ei skikkelig jåle....

Bankkortet mitt gråter blod om dagen, på tide å bremse opp shoppingen litt nå.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er det vel unt, Soleia! Eg har og shoppa litt topper og genserar i dag...

Hadde eigentleg ikkje tenkt å kjøpa meg klær denne hausten, men syntes eg fortente det! Endelig kjekt å handle igjen! Men skal ikkje handle meir no. Eg har faktisk ein del fine klær som er for små/ i knappaste laget: 2 fine kåper, finklær: kjolar, toppar...MEN eg har ikkje støvelettar!!! Må ut å leita etter nokre som passar både fot, rygg og legger :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og koser meg med tanken på deg ute å shopper. Kan se for meg gliset når støvlettene går over leggen. Og ikke minst strikkekjolene.

 

Kos deg med de nye klærne. Hvordan går det med 1350 kalorier? Tror jeg må prøve et eller annet, for her står det bom stille. Får i alle fall starte med å skrive inn mat, så jeg ikke lurer meg selv.

 

Ha en flott jentekveld og en innholdsrik helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med en kommentar i en super tråd - imponert! Jeg syns at jobben med å kjøpe olabukser er et ordentlig slit, men har nå funnet en butikk som har mange modeller og det er LeneV. Dessverre ikke i så store størrelser, men mange av dere har jo vært så superflinke at dere ikke trenger det lengre! Jeg har vært på HM, Lindex, Cubus, B-Young, VeroModa osv - fant ingen. På LeneV fant jeg flere enn lommeboka tålte og det er virkelig hurra. Litt dyrere enn "vanlige" olabukser - men verdt det syns jeg. Pass bare på at buksene med stretch ikke kjøpes for stor - mer pølseskinnvariant - da de strekker seg litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen :(

Gratulerer med nye topper og gensere. Deilig å friske opp litt i klesskapet. Det er deg vel unt også- så kommer det vel mer når du er enda nærmere målet ditt?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du popper innom!

Hvordan det går med 1350 kcal, ja....

Vel- har vel egentlig ikke fått prøvd det skikkelig ut i praksis enda pga to nattevakter og jentekveld i går. Starter opp for fullt i morgen. Jeg lå på 1300 kcal på onsdag før nattevakt og jeg synes det var tøft. Jeg skjønner jo nå at jeg nok har spist en del mer enn jeg trodde de siste ukene- ting som bare "sklir" inn i munnen og som ikke blir med i regnskapet.... :( Så jeg kan nok skylde meg selv at jeg ikke har gått ned noe særlig siden Kyprosturen. Jeg syntes 1300 var lite mat og jeg måtte holde meg strengt til de 5 små måltidene mine...ventet liksom bare på neste måltid hele dagen :D Men det er vel en vane- skal prøve det ut og se om det hjelper noe. Lykke til videre- kanskje noe å prøve for deg også- en kort periode? Du er jo styggnærme målet du også, nå.

 

Klem til deg!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :(

Koselig med en hilsen!

Takk for tipset om Lene V- tror jeg skal ta meg en tur dit. Blir ikke flere olabukser på meg nå før jeg er i mål.

Og du har helt rett i det med olabukser med stretch. Kjøpte en i str 44, og nå etter et par dagers bruk sagger den i rompa, og jeg må dra den opp i hele tiden, så jeg skulle nok gått for 42 :D

 

Klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å - det var så gøy!

Drakk en del og klarte også å putte i meg litt potetgull og et par ruter med melkesjokolade ( blir litt ukritisk når jeg drikker....) Men det var det verdt. Dansa masse etterpå, svetten rant og jeg er støl i dag (!), så noe har jeg vel forbrent bort, I guess.

 

I dag var vekta snill med meg, men jeg er dehydrert, så i morgen blir det nok verre..jaja.

 

I dag har det gått bra med maten og jeg har vært i svømmehallen med småtrolla- ga jo litt mosjon det også. I morgen blir det spinning :(

 

Ha en fin lørdagskveld. Mannen i huset steker kyllingfilet til oss- lukter himmelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at jentekvelden var en hit! :D Du trengte helt klart den kvelden, og de eventuelt litt ukritiske avgjørelsene i de små nattetimer er borte nå etter svømming og spinning! Flinking!

 

Jeg sliter litt for tiden, må skjerpe meg nå! :) Skal virkelig starte ordentlig i morgen, eller egentlig nå da, skal ikke spise mer i kveld! Hehe..

 

-innen2010 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Måtte lese meg opp litt nå! :) Veldig hyggelig å lese om shopping og jentekveld. Det er sånt som varmer på kalde høstkvelder. Hvordan går det med prosjekt 1300 om dagen? Jeg har levd på det siden januar mer eller mindre, så jeg prøver motsatt variant av deg nå. Jeg veier ingenting av det jeg spiser fremover, men spiser meg passe mett og det jeg har lyst på. Selvfølgelig fremdeles begrenset mengde sjokolade.

 

Jeg har jo nevnt det før at jeg ikke synes jeg forsaker noe og har lurt litt på hva jeg da skal gjøre når jeg stabiliserer. Forrige uke løp jeg 30 km fordelt på 4 dager + litt styrketrening. Det ga meg 11,7 trimpoeng og gjennomsnittlig forbruk på 2000 pr dag. (Dessuten så jeg 61 tallet flere ganger på vekten! :)) Det virket som om vekten slapp litt da jeg økte mengden mat, så nå er jeg redd kroppen min har vært på sparebluss. Uansett har jeg bestemt meg for å tenke mindre vekt og mer trening en periode. Hvis jeg får det til da... :( Man blir jo litt opphengt i det vekttallet.

 

Jeg har også begynt nedtelling til Tyrkia på søndag! Det skal bli kos med en uke i varmen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Å du er så heldig som skal til Tyrkia, da blir jeg blindpassaskjer xD jeg elsker landet!

har vært i SIDE to ganger, hvor skal du?

 

uansett du må får ha fin dag videre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Mahmutlar eller noe sånt heter det. Vi har lånt en leilighet av bekjente for en uke. Vi var i Alanya, (eller Oba for å være pinlig nøyaktig) tidligere i sommer. Det stedet vi skal til nå er noen kilometer lenger fra Antalya-flyplassen. Så det blir ca 2 timer i bil til og fra flyet... Men vi har bestilt privatsjåfør, så jeg tenker det skal gå bra! :( Uansett blir det deilig med en uke fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....hørtes bare helt fantasisk ut, Kristepine! Jeg elsker å reise, særlig til varmere strøk. *drømme*. Svigermor har leilighet på Kypros- mulig vi finner ut at vi tar en tur dit på senvinteren/våren. Kos deg masse!!

 

Ellers er det nå på høy tid å ta en alvorsprat med seg selv. Prosjekt 1300 kcal har gått fløyten for å si det mildt. Jeg blir sur av å spise så lite mat- det blir jo et måltid mindre per dag. Og så ender jeg opp med å sprekke, og har imeg opptil 2000 i stedet. :( Vekta er IKKE grei- opp, opp og opp de siste dagene. Har vann i kroppen pga menstruasjon, men det er ingen unnskyldning. Jeg spiser for mye. Punktum. Bare JEG kan snu dette nå. I morgen skal jeg ha en fin samtale med kurslederen min igjen, så får vi se hva vi finner ut sammen. Nuh- er det nok. Jeg vil i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei Soleia:-) Ikke fortvil over mat inntaket. Jeg blir sulten når jeg skal og har mensen. Jeg hvet ikke hvordan du har det men det kan være årsaken:-)

Ja så var det siste kurs uke for meg. Jeg skal prøve meg litt selv nå. Jeg har så lite penger akkurat nå Så sånn må det bare bli. Regningen kommer for det liksom. Men jeg skal inn her hver dag å legge inn mat og trimpoeng. Så jeg blir ikke helt borte. Jeg har lagt inn målene mine på tråden min fra jeg begynte og nå i dag:-) Masse nedturere og oppturere. Men jeg har ett mål om å komme meg ned i 70kg. Jeg sa ikke hvilket årstall men... hehe. ja det går sakte men kan være greit også.

 

Bare noen takter fra meg. Du er jo snart i mål du. Du er jo sååå flink:-)Jeg har 6-7 kg igjen jeg da. Snakkes da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dronninga- tusen takk for koselig hilsen :D Blir alltid glad av oppmuntrende meldinger fra deg. Jeg må si at jeg synes du er voldsomt flink. For det første har du gått ned masse, og for det andre så gir du deg aldri! ( litt som meg- hihi)

Jeg er helt sikker på at du klarer deg uten å gå på kurs. Vær aktiv her inne. Klart du fikser de siste 6-7 kiloene- det er ikke så mye det, selv om jeg vet at de siste er de seigeste. Kom igjen, dronninga! :)

 

Etter å ha hatt en fin samtale med kurslederen min i stad, skal det bli nye takter på denne jenta. Back to basic- dagbokføring og trening. Sjokoladen må jeg ta et smertefullt farvel med på ubestemt tid. Jeg må prøve å finne noe annet som kos. Sjokoladen gjør meg simpelthen gal. Jeg har spist etter skjema hittil i dag, og etterpå er det Afro Dance :(

 

Tjolahopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...