Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Hei Soleia

 

Bare innom med et smil. Jeg har vært flink så langt denne uken, og føler at det har gått en liten jæ............ i meg. NÅ SKAL JEG.

 

Sånn er det bare. Jeg satt i går og hadde så absolutt IKKE lyst til å gå ut. Men..... så reiste jeg meg opp, gikk ut i gangen, stilte meg foran speilet, dro opp genseren og slapp ut magen. ( ser du det for deg?)

Da ble det raskt skiftet klær, joggesko og refleks kom på og ut det bar. Vurderer i dag å legge fettmarsjen innom det lokale helsestudioet. Lurer på om jeg skal starte der. Det blir verre og verre jo kaldere det blir.

Jeg er skeptisk. Har prøvd helsestudio et par ganger tidligere og det ender alltid opp med at jeg betaler men bruker det ikke. Skal i alle fall gå innom og se om lysten kommer krypende.

 

Da nærmer det seg lunch. 2 skiver, en med eggerøre og en med fiskepudding. Greit innen "det lovlige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må berre innom å lese litt på tråden din! Det var din tråd som fekk meg virkelig motivert til å gå ned i vekt og inn i dei nye olabuksene som låg så ubrukte i skapet!

 

Du er kjempeflink - og snart i mål!

 

Eg har begynt på internettkurs 2. Har satt trivselsvekta mi til 67 kg (166cm)-håper å nå den før jul?! Fra mai til no har eg gått ned frå 85 kg til 71,2 ;) Midjemålet har gått ned frå 100 cm til 80 cm :):)

 

Gleder meg til å bli sunn, slank og sexy, eg og!

 

Skal kjøpe meg kjole : http://www.tulipogtatamo.no .....fordi eg fortjener det :D

 

Lykke til vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninass- godt å høre at du er i siget om dagen. Fortsett sånn så kommer du i mål til jul, jente! Jeg er også i en god-stim om dagen. Spiser fornuftig og trener bra. I går var jeg på en times høy puls og i morgen blir det en times stram opp som oppvarming til helgen. Må forresten bare dele med deg ( og alle andre som leser tråden, forsåvidt...) at jeg har god kontakt med en Personlig trener på SATS. Han har fulgt meg gjennom hele vektnedgangen- og er et lekkert syn å hvile øyenene på også..( jada, jada- jeg er gift...bare titter litt ;) ) Han berømmet meg nok en gang for super innsats og sa at jeg strengt tatt ikke behøvde å ta av flere kilo nå ( jeg sa jo at jeg hadde 3 igjen)- da jeg ser flott ut nå :):) Den gutten er bare til å spise opp- han gjør meg så glad. Men da jeg tittet i speilene i salen på SATS etterpå, så jeg jo at det ikke skader å komme seg ned til 75, da...har fortsatt litt mage. Kvinnelige former ellers også, men det skal jeg fortsette å ha.....Men ned til 75 skal jeg!!!!!!!!!! Vi skuffer på ninass!

 

mollo- tusen takk for kos hilsen. Tenk at det var denne tråden som inspirerte deg til å gjøre noe med vekta! Det gjør meg varm om hjertet...Og for en vektnedgang du har hatt siden mai, da jente! Wow- imponert!!! Fortsett sånn, så er du i mål til jul....Heng deg gjerne på meg og ninass- vi skal også i mål til jul...:D

 

Var forresten en tur hos fastlegen min i går- han har jeg hatt de siste 10 årene og han kjenner meg gjennom bla to svangerskap. Det første han kommenterte da han så meg var : du må da ha tatt av deg mye??!! Jeg ble stolt og forklarte at jeg hadde lagt om livsstilen vha GR og trening. Han syntes at jeg hadde gjort unna en imponerende jobb. Jeg er enig meg ham. Men er også (smertelig) klar over at den kanskje største jobben ligger foran meg ( snart, snart....) Jeg innrømmer at jeg ivrer etter å komme igang med stabilisering............

 

Nei- det var dagens kjatring. Deilig ost- og- skinkesalat til middag før jeg skal følge småtrolla på innebandy etterpå. Til kvelds blir det friske jordbær med vanilje- og markjordbær-youghurt oppå. Nammis!

 

Klem fra en litt høy soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei soleia:-) Nå skjønner jeg hvorfor du er så ivrig på treningen. Bare se men ikke røre ja. Hva sier din mann til det da? Ser hverfall ut til at du kommer deg i mål da:-) Jeg går opp og ned for tiden. Uff. Jeg hvet jeg ikke er så fokusert nok til å klare det jeg hadde som mål. Må bare bite tenna sammen for å komme i mål med detta her. Men fokusen har blitt litt borte i det siste:(

 

God høsthelg til deg soleia og ikke la deg friste:-) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig helgehilsen ;)

 

Jada- det er bare å se men ikke røre...men det skader ikke å få småflørta litt....gjør underverker for en skrall selvtillit! Men å holde seg på matta er ikkeno problem for meg. Jeg er ofte på SATS, men det er nå først og fremst for å trene, dah....hehe. Om jeg når målet? Tja....dette går usigelig sakte. Men som deg så gir jeg meg ikke. Det er ikke noe alternativ, faktisk!

 

Prøv å grave frem den motivasjonen som drev deg fremover før. Du har kommet så langt nå dronninga- prøv å komme deg i mål før du stabiliserer deg. Kanskje et langsiktig mål om å være i mål til sommeren? Jeg sliter litt selv av og til da jeg er ganske fornøyd nå. Men jeg biter tenna sammen- hver eneste dag.

 

Ha en flotters helg! Her er det (som vanlig) fullt kjør....fotballcup, ishockeykamp og overnattingsgjester. Det blir vel ikke rom for trening i helga, men har grei samvittighet da jeg har trent bra denne uka.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 70,4 kg. Ned 0,8 kg. Fornøyd :D

7,4 trimpoeng. Kjempeførnøyd med det :)

 

Gleder meg vannvittig til å passere 70-grensa, til å bli seksti-og-nokon-kilo.

Gir meg litt ekstra motivasjon den kommande veka - tenk at dette er den siste veka i mitt liv eg er over 70 kg!!!!! "Eg er sunn, slank og sexy" - trur d hjelper å sei det - eg går rakere, sminker meg litt kvar dag, tenker på kva eg kler på meg...

I måro skal eg til frisøren - eg kjenner meg flott og folk kommenterer det!

 

Forstår du føler deg bra! Litt småflørting i kvardagen er berre bra!

Håper mannen din ser kor bra du er og gir deg komplimenter! Viss ikkje får du pynte deg litt ekstra for han - husk å flørte litt på heimebane og! :(

 

Ha ei bra veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super nedgang- igjen! Du er virkelig flink. Og tenk at du snart ser 6-tallet først! :)

 

Jeg spiser bra om dagen. Trening kunne jeg vært bedre på- forbedringspotensiale der....alltid litt tyngre å dra seg avgårde på SATS når regn og blåst gjør at ullpleddet roper høyt på meg :( Men...kanskje i morgen?.....

 

Vekta er ugrei- litt opp og litt ned. Per i dag er jeg 3,7 kg unna målet mitt. Jobber for å nå det innen nyttår. Men blir det januar er det OK det også. Det viktigste for meg er at jeg føler meg 1000 ganger bedre enn for ett år siden.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Soleia.

 

Ser ut som vi ligger å vaker på samme vekta hele tiden. Jeg er vel litt redd for at veiingen min i morgen er gal vei, men................ i morgen har jeg vært røyfri i en uke, så da får jeg ikke klage hvis det er litt feil vei på vekta. Men vi snakker LITT, mye er ikke lov.

 

Jeg har helt klart ikke vært flink denne uken. Har faktisk vært enkelt å ikke røyke. Har egentlig ikke trengt noe ekstra mat eller annet, men har gjort det likevel. Akkurat som jeg forteller meg selv at det er lov å dytte inn noe, fordi jeg ikke røyker. Idioti. kommende uke er det slutt. Sånnt tull kan vi ikke godta.

 

Klem herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er supert at du straks har klart en uke uten røyk...Respekt :)

 

Ikke rart at du har dytta innpå litt ekstra mat denne uka. Kanskje det er lov, bare denne en uka, så lenge du hanker deg inn igjen nå?

 

Signe Tynning i God Morgen Norge sluttet å røyke samtidig som deg- hun blogger om det på http://www.tv2.no.

 

Ja, den vekta, ja....her veklser kroppen mellom 78 og 79 hele tiden. Den stritter imot 77-tallet. Men jeg har strammet inn de siste dagene ( igjen....) og ser jo at vekta slipper noen hundre gram. Så det gjelder å bare være tålmoooodig.....Og så må jeg erkjenne at det er tyngre å stramme inn 100% når jeg nå begynner å bli fornøyd med både speilbilde, klesstørrelse og kiloer...Men sånn kan jeg ikke tenke. Jeg skal ned til 75! Skal!!

Har vært på spinning i dag. Men i går dykket jeg oppi ungenes sjokoladeskål, så det går vel opp i opp :(

 

Søndagsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha strammet fint inn den siste uka, seg vekta sakte men sikkert nedover. Idag- som er offisiell veiedag- hadde jeg gått opp en kilo og er i dag 100 gram tyngre enn jeg var da jeg strammet inn.....dette er til å bli fullstendig motløs av. Hva i all verden skal jeg gjøre for å komme meg i mål? Kommer jeg aldri dit, tro?

I dag har jeg vært sinna som en tyrk. Skal avgårde på spinning og tråkke av meg litt frustrasjon. Det hjelper ikke på vekta obviously- men kanskje på humøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig bare si ifra at; i'm back! Har skrevet et innlegg til deg i tråden min, og skal skrive til deg her i din tråd imorra :(, men nå MÅ jeg sove!

 

Dette med den kiloen skal du ikke bry deg om, akkurat nå går vi litt i motbakke begge to, vi må nesten bare drite i kiloene en liten stund. Jeg har innført "gulldager", det skal gi meg premier ettehvert tenker jeg, vekta får komme når den kommer.

 

-innen-juni?-2010 (datoen er uvesentlig, det vesentlige er målet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Må bare melde fra at jeg fremdeles er i live! Har totalt sluttet å telle kalorier, konsentrerer meg kun om trening. Jeg måtte ha en pause fra dietten og energiunderskuddet rett og slett. Jeg er flink til å måle og veie meg selv allikevel, for all jobben skal ikke ha vært forgjeves. Jeg er stabil på 62 kilo og har vært det siden før jeg dro til Tyrkia. (Hadde forøvrig 18,7 trimpoeng i varmen der nede!!!) Så jeg er veldig fornøyd om dagen.

 

Jeg ser du har stoppet opp igjen, hva sier kurslederen din til det? Du har levd på energiunderskudd lenge, så det er vel en mulighet for at kroppen din har justert seg etter det kanskje?

 

Stå på videre!

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig bare si ifra at; i'm back! Har skrevet et innlegg til deg i tråden min' date=' og skal skrive til deg her i din tråd imorra :), men nå MÅ jeg sove!

 

Dette med den kiloen skal du ikke bry deg om, akkurat nå går vi litt i motbakke begge to, vi må nesten bare drite i kiloene en liten stund. Jeg har innført "gulldager", det skal gi meg premier ettehvert tenker jeg, vekta får komme når den kommer.

 

-innen-juni?-2010 (datoen er uvesentlig, det vesentlige er målet)[/quote']

 

Så godt å "se" deg igjen :(

 

Gulldager og mindre fokus på vekta tror jeg er veldig lurt. Jeg tror jeg skal henge meg på den. Så får vekta bare følge etter når den vil. Vi kommer i mål, men det blir bare et ekstra stressmoment at vi skal klare det innen en viss dato.

 

Idag har jeg hatt en gulldag! :D

 

Stor og varm klem til deg innen- jeg er glad du er tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare melde fra at jeg fremdeles er i live! Har totalt sluttet å telle kalorier' date=' konsentrerer meg kun om trening. Jeg måtte ha en pause fra dietten og energiunderskuddet rett og slett. Jeg er flink til å måle og veie meg selv allikevel, for all jobben skal ikke ha vært forgjeves. Jeg er stabil på 62 kilo og har vært det siden før jeg dro til Tyrkia. (Hadde forøvrig 18,7 trimpoeng i varmen der nede!!!) Så jeg er veldig fornøyd om dagen.

 

Jeg ser du har stoppet opp igjen, hva sier kurslederen din til det? Du har levd på energiunderskudd lenge, så det er vel en mulighet for at kroppen din har justert seg etter det kanskje?

 

Stå på videre!

 

Klem fra Kristepine[/quote']

 

Så hyggelig å høre fra deg igjen- jeg blir så glad!

 

Det er supert at du klarer å holde deg stabil og det til tross for Tyrkiatur. Bra jobbet! Sikkert lurt å ta en pause av og til.....Lykke til videre!

 

Jeg hadde en lang samtale med min kursleder i dag, og du er så absolutt inne på noe, Kristepine. Kroppen venner seg til 1600 kcal hvis det er det den får over laaaang tid. Så nå skal jeg hoppe og sprette litt, og variere fra 1300- 1900 fra dag til dag. Så får vi se....Dessuten skal jeg intensivere treningen litt.

 

Jeg gir meg aldri da vet du :(

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Så hyggelig å høre fra deg igjen- jeg blir så glad!

 

Det er supert at du klarer å holde deg stabil og det til tross for Tyrkiatur. Bra jobbet! Sikkert lurt å ta en pause av og til.....Lykke til videre!

 

Jeg hadde en lang samtale med min kursleder i dag' date=' og du er så absolutt inne på noe, Kristepine. Kroppen venner seg til 1600 kcal hvis det er det den får over laaaang tid. Så nå skal jeg hoppe og sprette litt, og variere fra 1300- 1900 fra dag til dag. Så får vi se....Dessuten skal jeg intensivere treningen litt.

 

Jeg gir meg aldri da vet du :D

 

Klem[/quote']

Det er godt å høre! :D Jeg kommer nok til å fortsette her inne fremover, for ellers er det lett å dette av lasset igjen. Men kanskje ikke alltid like aktiv. Og når jeg føler motivasjonen kommer krypende kanskje jeg skal konsentrere meg litt om å ta av de siste fire. Vi får se. :)

Ha en fin dag! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noen hektiske dager, så jeg rakk ikke å skrive til deg i går heller! :D Selv om jeg skrev at jeg skulle gjøre det. Hihi..

 

Vi trenger ingen stressmomenter nå. Dette er jo vaner vi skal lage oss, og kose oss med på en måte etterhvert. Få det til å gli, og likevel ha full pott på trivsel og glede! Hehe.. Så da er det best at datoene ikke blir så altfor viktig. Jeg måtte nesten bare komme meg over det, og på ordentlig bestemme meg for å endre fokuset nå. :D

 

Så bra at kursleder kunne ta seg en ordentlig samtale med deg! Det er bra! Blir spennende å se hvordan kalori-veksling og intensiverig av trening funker for deg! Jeg krysser fingrene, og heier på deg! :)

 

Stooor klem til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: du må endelig ikke føle det som noen plikt å skrive til meg. Gjør det bare hvis du har tid, ork og lyst :D Superkos er det ihvertfall!

 

Det er nok deilig å slippe stresset med at kiloene skal av innen en viss dato. Du sier det så riktig at nå skal vi innarbeide en livsstil som innebærer trivsel med trening og et fornuftig kosthold. Dette skal vi leve med resten av livet, innen :)

Det er ikke bare lett for meg å kutte ut dato- målene mine. Jeg har har egentlig hele veien satt meg konkrete datomål, med mer eller mindre lykkelig utgang. Nå som det " bare " mangler 4 kg ( eller 3,8 da...) ønsker jeg å fokusere på det gode livet jeg lever med kroppen min og dette opplegget. Kiloene skal forsvinne de, men om jeg er i mål til jul, påske eller 17 mai skal ikke være viktig for meg. Jeg snakket meg kurslederen min i går om det også, skjønner du. Og nå prøver jeg å omstille tankene mine i den banen. Ikke lett, men jeg skal forsøke. Jeg har allerede bestemt meg for å gå et kurs til i januar. Tidligere i høst håpet jeg jo at dette var det siste før hold- vekten- kurset, men det blir det ikke. Men det er ikke et nederlag. Jeg gleder meg til et kurs til med min fantastiske kursleder, og jeg lærer så masse av henne som jeg skal bruke i min stabilisering.

 

Jeg har hatt en gulldag i dag også! :D Håper du også har hatt det, min venn!

 

Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg følger fortsatt med deg. Ikke bra når man "vil og vil, men ikke får det til".. Ofte kan det stresse såpass at vekta holder bare av den grunn. Stress er ikke bra for vektnedgang.

 

Er sikker på at du finner ut av det. Super veileder som hjelper deg. Det må til :-) Ha en super kveld, Soleia. X'er fingrene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....................................

 

Det er nok deilig å slippe stresset med at kiloene skal av innen en viss dato. Du sier det så riktig at nå skal vi innarbeide en livsstil som innebærer trivsel med trening og et fornuftig kosthold. Dette skal vi leve med resten av livet' date=' innen :)

Det er ikke bare lett for meg å kutte ut dato- målene mine. Jeg har har egentlig hele veien satt meg konkrete datomål, med mer eller mindre lykkelig utgang. Nå som det " bare " mangler 4 kg ( eller 3,8 da...) ønsker jeg å fokusere på det gode livet jeg lever med kroppen min og dette opplegget. Kiloene skal forsvinne de, men om jeg er i mål til jul, påske eller 17 mai skal ikke være viktig for meg. Jeg snakket meg kurslederen min i går om det også, skjønner du. Og nå prøver jeg å omstille tankene mine i den banen. Ikke lett, men jeg skal forsøke. Jeg har allerede bestemt meg for å gå et kurs til i januar. Tidligere i høst håpet jeg jo at dette var det siste før hold- vekten- kurset, men det blir det ikke. Men det er ikke et nederlag. Jeg gleder meg til et kurs til med min fantastiske kursleder, og jeg lærer så masse av henne som jeg skal bruke i min stabilisering.

 

...........................................[/quote']

 

Hei! Må bare følge med deg....! No er eg i samme situasjon som deg - skal ned 3-4 kg til - hadde tenkt å begynne på hold-vekten-kurs i januar, men vurderer å ta kurs 3 i stadenfor....kjempefornøyd med kroppen og nedgangen så langt, men livredd for å gå opp igjen. Gruer meg litt til stabiliseringsfasen - skal ikkje opp igjen. Tenk eg slanka meg ned til 67 kg for 3 år sidan og så tillot eg å la kiloane snika seg på igjen...!? ALDRI IGJEN!!!

 

Ein liten gladmelding...snikveiing idag var den motivasjonen eg trengte for den kommande veka - i går var eg 70,2... og hadde berre hatt 0,2 kg nedgang

- i dag viste vekta 69.8 :eek:

 

Skal ha masse gjester i kveld - skal severa ein god kyllingsalat og stooorkosa meg :D

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall- så koselig at du fortsatt følger tråden, som den gamle traver jeg er her inne :D

 

mollo- ja vi er i akkurat samme situasjon. 3-4 kg igjen og livredd for å ikke klare stabiliseringen som kommer etterpå. Men jeg er overbevist om at vi skal klare det- med beinhard jobbing og hold-vekten-kurs. Masse lykke til videre nedover på 60-tallet da :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei soleia:-) Takk for svaret jeg fikk av deg. Snakket litt med min bedre halvdel i går. Han lurte på om jeg hadde veiet meg i det siste. Hmmm... Ja Å det har gått opp. Han sa at han ville være med på å gå ned han også og at jeg måtte ikke gi meg nå som jeg hadde gått ned så mye. Jeg har gått opp 3kg. Er synd å si det og bli påminnet om det. Så nå blir det grønnsaker og sunn mat her i huset. Jeg må dra fram GR sine bøker igjen å begynne å veie opp mat + at jeg må holde meg unna sjokolade. Det er vel der det ligger. Har gått å fyset på sjokolade hver dag. Å havner i godethylla når jeg er i butikken. Uff mye sutring nå. Men jeg skal klare det. Jeg må pga helsa:-) Håper det blir snø snart. Da blir det måking igjen. Har sittet i 2uker uten å sykle eller å bevege meg. Har hatt mensen og har vært forkjøla.

 

God helg til deg soleia:-)

Snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har med deg mannen din som støtte! Det hjelper vet du :) Lykke til videre. Dette fikser du vet du.

 

Mannen min trenger ikke å gå ned ett gram, men han støtter min prosess 100%, og legger ikke mye skjul på at han godt liker min nye kropp :D

 

Ha en deilig helg dronninga. Får håpe det går greit å kjøre aviser i natt i dette snødrevet.

 

Ute snør det store, myke fjoner. Inne er det fyr i peisen og appelsin med vaniljeyoghurt & kanel......Jeg har vært på spinning i dag- og kan rapportere om kan fjerde gulldag på rad.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...