Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

...er det her, i bøtter og spann. Jeg prøver- seriøst- å senke skuldrene og tenke at jula kommer uansett, men jeg klarer det ikke helt. Matinntaket går bra, men treningen er satt på vent. Jeg får bare ta det opp igjen i romjula og på nyåret.

Vekta er helt grei. Ingen katastrofe....

 

De nærmeste dagene er det også full rulle, får ikke vært her inne så mye. Men jeg holder koken, og skal så absolutt holde fokus gjennom hele jula.

 

Ekstra julehilsen til go`jentene Kristepine og innen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Og det gleder jeg meg til. Masse! Kjenner at det verste stresset begynner å legge seg. Alle julegaver er i boks, julemat og snadder for flere tusen er innkjøpt, huset er rent og passe julepyntet. I kakeboksene ligger både hjemmebakt og fra Samson. I morgen pynter småtrolla treet mens jeg sover etter nattevakt. Så bærer det avgårde til julegrøt med familien.

Julemiddagen på julaften er det jeg som står for. Mens ribba står i ovnen tar jeg meg en tur på Stepstyrke ;)

 

Matmessig går det brillefint om dagen. Treningen har som tidligere nevnt blitt nedprioritert det siste 2 ukene. Starter opp igjen på julaften og planlegger mye trening i romjula. Vekta er meeeeget snill ( ny bunnrekord!!!) og det gir ekstra motivasjon for en "smal" jul.

 

Ønsker dere alle sammen en riktig god jul!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Soleia!

 

Dette kommer til å gå fabelaktig! Du har jo full kontroll på både julen og deg selv! Hehehe.. Så bra med gode treningsplaner. Når du har med deg hodet kommer sikkert ikke alle godsakene til å friste alt for mye heller. Jeg tipper du når det målet du og kurslederen ble enige om før jul. Jippi! ;)

 

Jeg håper på å snart bli frisk nok til å orke litt ordentlig trening, men jeg holder fortsatt stålkontroll på matinntaket, og motivasjonen er på topp!!! Det er utrolig deilig å kjenne at hodet fungerer skikkelig igjen for denne prosessen her.Siden vekta har vært snill i en måned nå synes jeg det var på tide å publisere resultatene mine igjen, ekstra press før jul også! :) Så derfor har jeg nå lagt ut både de dårlige resultatene i starten av november og de gode resultatene i desember. Målet er å gå ned 300 g før nyttårsaften, slik at jeg når mitt siste delmål. Da er det kun 2 kg igjen til mål!!! :)

 

Kos deg med familien og jul! Jeg gleder meg også masse masse, og kommer nok ikke til å få vært så mye innom her inne. Skal ta turen en gang eller to i romjulen, og jeg må jo oppdatere vekt igjen nå. Hihihi..

 

-innen2010 (ikke 2010, men kanskje jeg greier å være ferdig på ettårsdagen for slankestarten min..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god jul til deg også- hilsen til deg på tråden din ;)

 

Vekta er snill. Mulig det er pga to nattevakter, men jeg velger å være optimist.

Målet mitt er å gå ned 500 gram innen 2010. Da ser jeg nemlig det hellige 76-tallet..... Går det ikke så er det ingen stor katastrofe. Men jeg må ha noe å strekke meg etter i jula, så jeg ikke går bananas i kakefatet.

 

God jul- her er alt klart for i morgen. Nå drar vi på julegrøt <3

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribba står i ovnen og snøen laver ned utenfor. Ungene sover enda, men på dem venter julemorgen på TV,stor sjokoladenisse i kalenderen og en million av gaver under treet. Ah- for en herlig stund :)

 

Kos dere masse i dag, alle sammen. Og en riktig god jul.

 

Klem

 

ps- og i dag passer det å dele vekten med dere: 76,5 ;)

600 gram unna mitt endelige mål. DET var julegaven sin det, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige romjul :)

 

Koser meg, men i moderate mengder. Julaften ble det for mye kalorier, men allerede i går gikk det fint igjen. I dag også, har storkost meg i alpinbakken med småtrolla. Skal på jentefest etterpå, men tar ikkeno snacks og blander drinkene i lettbrus- så går det vel greit. Pleier å bli litt dansing også ;)

 

Vekta er også snill: 76,5 !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....hva skjer a`?

 

Dagens vekt: 75,2 . Og med den vekta er jeg faktisk i mål. Kan nesten ikke tro det. Og vil vel heller ikke tro det, riktig enda. Jeg var på tidenes fest i går kveld, og er nok rimelig dehydrert.Så vekta øker nok noe de nærmeste dagene. Vil vel tusle her inne til jeg har holdt vekta stabil på 75 noen uker. Først da vil jeg flytte over på Hold-vekten. Kroppen har tatt et sprang på vekta igjen etter en laaaaang periode øverst på 70-tallet. Men jeg tar som sagt ikke 75-tallet for gitt før jeg ser at det er reelt, og at jeg holder tallet stabilt en stund. Men milde himmel for et pent syn på vekta, da jenter ;)

 

Jeg er normalvektig!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk og takk, oddsen!

 

Føles helt uvirkelig. Men som sagt så er jeg nok ikke stabil på 75 enda. Skal nok jobbe litt til for å komme dit. Enn så lenge nyter jeg ;)

 

Ha en fin romjul!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din BMI (Body Mass Index) er 24.8 og det innebærer at du er normalvektig. Om du ligger nærmere 25 enn 20 i BMI kan du, for å øke ditt velbefinnende, kvitte deg med et par kilo. Men husk, du er normalvektig og det finnes ingen medisinske grunner for at du bør gå ned i vekt.

 

Måtte bare kopiere denne ( lite å gjøre på en tredje juledags kveld......)

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul og GRATULERER!!!!! :)

 

Har fulgt deg ei stund på tråden din! Det var du som blei den motivasjonsfaktoren som fekk meg til å hive meg på internettkurs og virkelig gå igang! Du har vore kjempeflink! Eg har og BMI på 24,8 - tenker å gå ned litt til, men ja, det er herlig å vere normalvektig!!!! Herlig å kunne kjøpe klær, herlig å føle seg slank og sexy igjen ;)

 

Godt nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre at jeg har vært til motivasjon :)

Jeg er nok ikke helt i mål før 75-tallet er stabilt. Og det gjør forresten ikke noe å gå ned en "pyntekilo" eller to til ;)

 

Gratulerer selv, med normal BMI og fint vekttap! Og lykke til med de siste.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en sann inspirasjon.

Det ser ut som du klarer å "holde deg på sporet" sånn jevnt over, altså du holder den sunne livsstilen stort sett hele tiden; og om det butter imot innimiellom holder du trøkket. Imponerende og det gir resultater. Åååååå så misunnelig jeg er, men jeg håper å komme etter litt etter litt da. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk det må være å være normalvektig. Kjempeflott! Har jo også lest denne tråden din og ser jo at det ikke er uten grunn at du har nådd målet ditt! Du har vært flink;-) Det mest utrolige (og egentlig det eneste smarte vi alle burde gjøre) var jo at du skulle på stepstyrke mens ribba sto i ovnen... Respekt;-)

 

Lykke til med stabiliseringen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomo og julianna: tusen takk :)

Ønsker dere begge lykke til videre. Klart dere kommer etter. Stikkordet er tålmodighet og standhaftighet. Jeg blir i denne tråden til jeg er 100 % klar for flytting til Hold-vekten. Men jeg har begynt pakkingen! ;)

 

Nå er det Stepstyrke som står på programmet for kvelden. I morgen er det kveldsvakt. Får håpe kollegaene mine har spist opp alle godsakene i romjula, så jeg ikke utsettes for flere fristelser. Her hjemme har jeg nemlig hevet ut alle rester etter julekosen :) Nå er jula over for min del.

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..det er vel det rette ordet, Kristepine ;) Tusen takk for hilsen.

 

Vekta har- ikke uventet- steget en del de siste to døgnene. Da vekta viste 75,2 var jeg ekstremt dehydrert. Meeen jeg er i målområdet kan man si....Ikke langt unna nå! :) Jeg jobber på, og om ikke lenge skal jeg se 75 igjen.

 

Jula er over- ingen fristelser er i hus. Nå er det tilbake til knekkiser og hverdagsmiddagene. For å ikke snakke om treningen! SATS åpner nytt senter her jeg bor nå- stort, moderne og med masse saltimer å velge i! Jeg begynner etter nyttår i en 50% nattestilling og jeg får masse fri til å trene. Og våren er snaaart her! *glede seg*

 

I går var jeg på kveldsvakt og fikk ta imot to nydelige romjulsbabyer. På vaktrommet stod en vinflaske til meg fra et fornøyd par jeg hadde tatt imot barnet til. Sånt gir meg masse energi! Jeg elsker jobben min :) Og livet!

Wuhuu- kjenner jeg er litt høy i dag :)

 

Skal straks ut en tur. Her er det minus 17, men jeg fikk Sorel vinterstøvler til jul som tåler minus 32, så her er ingen unnskyldninger...

 

Ha en fin dag. Bare to dager igjen av 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til alle her inne som støtter meg i med- og motgang :D

 

I dag har jeg virkelig spist som en hest. Vi snakker fråtsing. Big time. Men fra i morgen er det over. 2010 er her- og jeg skal i mål!

 

Nyttårsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trodd for intens fråtsing på nyttårsaften har jeg fortsatt gått ned 400 gram i løpet av jula. Fornøyd med det, egentlig. Er enda 10 dager igjen til nytt kurs, så jeg skal ned mer enn det. Det glade 75-tallet som jeg såvidt hilste på her i romjula er en saga blott- men jeg satser på et gledelig ( og snarlig ) gjensyn!

 

Jeg er i full gang igjen. Har kjøpt Ingers rugbrød, som jeg har tenkt til å prøve ut en stund. Gleder meg over å spise sunn og mager mat igjen. Om to dager åpner nye SATS, og det gleder jeg meg masse til.

 

Gulrot: fødens "julebord" fredag 15 januar. Da skal jeg føle meg fresh i lang, sølvfarget florlett kjole i str 38/40 fra det året jeg giftet meg. Den passer!!!!!!!!!!

 

Ha en fin januarkveld. Her skal jeg teste ut Ingers rugbrød med egg og tomat.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er ned. Kroppen slapp 300 gram siste døgnet, og er fornøyd med at jeg har sluttet med å putte den full av søppel. I alt ned 700 gram siden kursslutt rett før jul. Jeg SKAL ned 800 gram til innen kurset starter. SKAL, SKAL.

 

Ingers rugbrød er fantastisk godt og mettende. Skal sette meg opp en meny etterpå, som jeg skal følge slavisk. Lettere for meg, i en travel hverdag.

Nå skal jeg på tre netter ( urk....) og da har jeg armert meg med rett- i- koppen- supper og klementiner.

 

Småtrolla skal til en kamerat etterpå. Da skal jeg benytte tiden til å rydde vekk jula. Det skal bli godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Godt nytt år soleia:-) Har vært stille på meg her inne. Jeg har vært dårlig. Men nå er jeg i full sving. Hvertfall oppegående og på jobb igjen. Tenker jeg snart skal begynne på nytt kurs hvis jeg har råd. Jeg må hvetfall gjøre noe nå før jeg eser helt ut her:-)

 

Lykke til på nattevaktene dine. Ja Ingers rugbrød er godt det:-)

 

Snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at du har vært syk i tre uker, da...men godt å høre at det er over nå :D

Har du gått opp mye i jula eller?

For meg ser det godkjent ut, ned 1,2 siden kursslutt før jul ( hvis jeg skal gå ut fra dagens vekt etter nattevakt, som dog er litt lav, antagelig)

Sikkert lurt av deg å ta et kurs til, så ikke du "eser ut" :D

 

Jeg var på det nye SATS-senteret og det var søren meg FRESHT! Store, lyse lokaler, spinningsal med 60 sykler hvor alle har medfølgende pulsklokke, sånn at man kan følge med på pulsen sin på en storskjerm ( og alle andres, hehe). Freshe garderober med badstu og steamdusj, ja alt var så innbydende! Masse treningstimer å velge i .....bla noe nytt som heter express, hvor man trener alle muskelgrupper på 30 min, i en sirkel med apparater. Gleder meg til å teste ut! Har booket meg på Afro Dance i morgen og Stepstyrke på torsdag. Skal også få skviset inn en time på lør eller søn.

 

Har nå begynt på min halve nattestilling. Må lage en plan for hva jeg skal spise under og etter en nattevakt, så jeg får satt det i system. Frem til nå har det blitt litt tilfeldig. Men jøsses så mye fri jeg har til å trene! Kommer til å bli DEN baben!! haha! Kjenner adrenalinet bruse jeg nå.....

 

Ha en fin kveld i januar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Satt her inne og surfet på vektklubben som jeg har en tendens til å gjøre når jeg spiser... Ble så glad og positiv av å lese her! Har lest store deler av tråden din før, men en stund siden sist nå - jøss, jeg er imponert!

 

Har akkurat flyttet inn på Hold-vekten, så vi blir vel naboer :-) Ikke for det, skulle kanskje gjort som deg - ventet til jeg var 100% klar. Skulle gjerne sett at 1 kg til ble borte, men fokuset er vel blitt mer hold-vekten orientert, jeg er fornøyd med kroppen min, alle klær fra ungdomsskolen passer (!, og nei jeg er ikke såååå ung, blir straks 27!).

 

Nei, kjenner jeg er i skravlemodus nå, men bør vel tilbake til skolearbeidet... Vi skravles vel mer inne på hold-vekten tenker jeg, skal se etter tråden din og ønske velkommen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia,

 

Gratulerer med innom-målområdet-i-2009!!!!! I teorien klarte du altså målet om innen 2010. :) Jeg setter en strek der!

 

Så gleder jeg meg nå til å heie deg den korte seiersmarsjen inn i målområdet igjen, og over på hold vekten! Det er godt at DU tråkker opp løypa for oss andre, for da ser vi at dette ordner seg. :)

 

Juleoppsumeringen for meg kommer vel imorra, det blir litt pluss, men det er greit. Motivsjonsteknikkene fra før jula er hentet frem igjen, og de siste 2 ukene er glemt. Nå ser jeg fremover, snart lysere tider, og da skal jo kroppen frem fra under alle lagene med ull og boblejakke - det plager ikke meg! :)

 

-innen - påske - 2010 :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...