Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

...så godt å "se" deg igjen! Ting faller liksom litt på plass når du er her igjen..hehe.

 

Den ekstra bagasjen fra jula er du snart kvitt igjen- det er jeg overbevist om. Bare det at du allerede har strammet inn ( mange klarer ikke å ta seg inn igjen før året er flere uker gammelt ) viser at det bor styrke i deg. Ikke langt igjen til målstreken nå....

 

Jeg kan godt tråkke opp veien for deg, men jeg er ikke langt foran deg, altså! Mangler jo som kjent 1,5 kg til målet og er ikke så sikker på om jeg flytter inn på HV så lenge før deg :) Dette kan ta tid, men det får det bare gjøre. Jeg har liksom ikke lyst til å flytte inn dit før jeg er heeeelt i mål! På den positive siden har jeg jo veid mellom 79 og 76 siden august- og det kan vel ses på som en forsmak på stabilisering.

 

Klem til deg, innen påske!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid koselig å komme tilbake fra ferie når man får sånn en god mottakelse hos deg Soleia! :) Hehehe.. Jeg hadde en veldig koselig jul da, uten internett, men godt å være tilbake. Selv om jeg brettet opp ermene har det blitt noen sprekker, så nå må jeg ta en sukker-avrusning tror jeg! Hihi.. Det får være målet frem til neste ukes veiedag. Og det er helt greit å ta seg tiden til hjelp nå - vi nærmer oss mål, men vi skal jo også klare å komme HELT i mål! Det er jeg ikke i tvil om at vi klarer. :)

 

Jeg ser det er veldig mye aktivitet på forumet nå - januar aktiviteten. Jeg er veldig spent på å se hvem som lager seg langsiktige planer, og klarer å holde motivasjonen oppe lenge nok til å komme seg hele veien i mål - og holde vekten!

 

Klem fra innen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i en god treningsstim! Denne våren skal jeg fokusere fullt og helt på treningen, og ( litt ) mindre på vekta. Målet er å trene 4 ggr per uke, noe som er fullt oppnåelig nå som jeg kun jobber 50% natt. Med det ekstra støtet så håper jeg at den ekstra halvannen kiloen forsvinner innen våren går over til sommer :)

Ikkeno stress kjenner jeg- jeg digger jo min nye kropp som den er nå også :)

I dag har jeg vært på StepStyrke og på tirsdag var det afro- dans. I morgen blir det sykkel og på lørdag blir det sirkeltrening. Jeg digger det!

 

Innen: ja nå er januar-gjengen her. Både her på forumet og på treningssenterene. Mange detter av underveis, desverre. Men jeg ønsker alle nye ( og gamle ) masse lykke til !!

 

Ha en fin iskald januar-kveld!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Morn morn!

Hyggelig å se at du fremdeles er her! nå er det så mye aktivitet her inne, at jeg måtte laangt ned på lista for å finne deg. Jeg har også ambisjoner om å sette treningen mer i system i år. Det høres deilig ut med nytt treningssenter... :) Jeg begynte med treningsdagbok i sommer, så den skal jeg videreutvikle bruken av, slik at det blir lettere å måle fremgangen. Jeg håper i hvert fall det blir en fremgang å måle. :) Jeg har gått like mye opp i Jula som du har gått ned, men sånt må jeg tåle når jeg tar helt fri. Mye er vann og det har allerede sluppet taket, så dette skal gå bra.

Fin fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til deg :)

 

Den ekstra julebagasjen du har pådratt deg er straks borte igjen vet du :)

 

Lurt å sette trening i system, ja....jeg har en kalender som jeg skriver opp planlagte timer på, en uke i forveien. På den måten blir det litt forpliktende for meg selv....

 

Ha en fin fredag alle sammen- jeg skal på juletrefest i ishallen med småtrolla.

 

I kveld er det TV og sofa!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Jeg har rett og slett ikke hatt det helt bra den siste uken/halvannen uken jeg. Hmm.. Jeg innser nå at jeg trøstespiser!!!!! UÆÆÆ!!! Nå må jeg sukker-avruse meg, og trøste-trene istedet! Mye lurere.

 

Kom hjem nå, har hatt en fin kveld, men har litt mye å tenke på. Skal sette meg ned i morgen og lage en plan for uken som kommer. Det er ikke noe ille på gang altså, jeg bare hmm.. har litt mye å tenke på. :)

 

Jeg håper å komme sterkere tilbake straks, om et lite øyeblikk bare. Hihi.. Det er flere ting i hodet enn kroppen og slankingen og, så det er ikke alltid lett å ha fullt fokus alle steder. Men jeg må slutte å bruke mat som trøst, eller, rettere sagt, la alt med mat skli ut når andre ting er strevsomt. Utrolig dårlig vane!!! Fysj og fy!

 

Nei, nå skal jeg gå og legge meg, drømme søtt, og gjøre meg klar til en strålende søndag!

 

Klem fra innen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...i dag. Dette går jammen opp og ned. Jeg har - i evigheter- pendlet opp og ned mellom 76 og 78. Det virker som om kroppen min er fornøyd med den vekta. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker å presse den lenger ned....Jeg er normalt slank nå, og fornøyd med speilbildet.

 

Eller lurer jeg meg selv? Kanskje kroppen kan komme lenger ned, det er bare jeg som ikke orker å gjøre den ekstra insatsen? For det koster. Det koster blod, svette, tårer, frustrasjoner og nitidig veiing og hard trening x 4 per uke for å få det til. Orker jeg det? Jeg vet ikke. Kanskje jeg bare skal begynne å stabilisere vekta ( den har jo vært stabil i så måte siden i sommer- en seier bare det!)- og gå løs på de siste 2 litt senere? Jeg vet ikke.

 

I dag har jeg en sånn dag :) Jeg tenker og grunner og er litt laber i humøret, og har bare lyst til å spise.

 

Vel. Konklusjonen foreløpig er å fortsette å gi full pupp på SATS fire ganger i uka. Jeg elsker å trene, er i god form, og skal ta vare på det. Treningen er det som skal hjelpe meg med å holde vekta etterpå også.

Jeg begynner på et nytt og siste GR-kurs den 12. Jeg gleder meg til å se hva det nye kursopplegget har å bidra med. Målet er å komme ned den 2,8 kiloen jeg mangler. Så får vi se om jeg orker/klarer/makter å jobbe med det tilstrekkelig.

 

Kjære innen: jeg skjønner at du har andre ting å fokusere på i livet enn mat og trening. Sånn er det for oss alle- og det er en del av livet. Jeg er desverre også en trøstespiser,særlig når livet butter litt imot- så jeg vet hva du snakker om. Håper du klarer å styre unna de verste feilskjærene, og at du dukker opp her igjen når du kjenner at du er klar for det. Varm klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Heisann Soleia!

 

Det er virkelig ingen skam med pause. Så lenge som du har holdt på med kaloriunderskudd har du kanskje godt av en litt lengere pause hvor du jobber med stabilisering og langsom kalorioppgang... Våren bringer jo ofte med seg litt ekstra stå-på-vilje, så det går jo an å ta kampen mot de siste 2,5 kg da? Rustet med normalisert forbrenning og et noe annet mentalt fokus? Og med bedret basalmetabolisme på grunn av all treninga du har lagt ned i vintermånedene???

 

Klart, nå har du jo meldt deg på kurs og alt det der... Ville bare si at det ikke er et nederlag å ta seg litt pause :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

:P Men det vet du jo også selv soleia.

 

Er bare innom for å fortelle at det er fullt mulig å jogge selv i 13 minus med snø på veien. :P *skryte*

 

Ha en fantastisk uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....fra camillok og kristepine :P

 

Kroppen er nok blitt vant til et kaloriinntak på 1600 kcal +/-, så den tviholder nå...

Jeg går i gang med dette kurset, og så skal jeg lufte tankene mine for kurslederen. Hvis jeg ikke klarer/orker å jobbe meg ned siste rest på dette kurset, så begynner jeg på HV-kurs og lager meg en ny tråd på HV. Og så kan de eventulle to ekstrakiloene taes over langen....jeg går alltid mer ned i sommerhalvåret enn i vinterhalvåret.

 

Ha en fin kveld- og takk for engasjementet, jenter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang på nytt kurs. Nytt år, nytt kurs, nytt kursopplegg og nye muligheter :P

 

Etter samtale med kursleder skal jeg så absolutt ikke ta noen pause nå. Nå er det viktigere enn noen gang, at jeg ikke slipper taket. Jeg skal jobbe meg helt frem til mål før jeg begynner å stabilisere. Jeg skal sette meg et konkret vekt- og datomål. Først da blir det en plan, " og ikke bare drømmer" som min litt bestemte men akk så flotte og støttende kursleder sa i dag.

 

Jeg skal begynne å føre inn all mat og trening i dagboka her på nett. Jeg synes den er super, og ekstra mange fordeler for den som går på kurs.

 

Gleder meg til å ta fatt.

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camillok- jeg håper også at jeg kommer flyttende ved kursslutt. Gleder meg veldig til det.

 

Jeg registrerer ALT jeg putter i meg, og innser at jeg nok har spist mye mer i det siste enn det jeg trodde. Det er deilig å ha stålkontroll på inntaket igjen.

I tillegg trener jeg bra om dagen, og digger det. Får masse komplimenter fortsatt, og det varmer og motiverer. Jeg er veldig klar nå på at jeg skal stå løpet ut. Dette skal jeg, rett og slett.

 

Nattevakt venter. Skal ha med egen mat som inneholder ca 600 kcal.

I morgen blir det sovedag. Fredag skal jeg på dansetime på SATS, og på kvelden skal jeg på nyttårsfest med jobben på et gammelt gods her i nærheten. Gleder meg :D

 

Ellers er vi igang med å sondere ving. no og startour.no, for å planlegge sommeren 2010. Det skal bli godt å møte sommeren som normalvektig :D

 

Ha en fin januarkveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Så bra at kursleder er streng og motiverende. Hihi.. :D Høres ut som en fin plan. Jeg tipper du flytter inn på HV etter dette kurset. Det blir gøy. Gleder meg til å pynte opp den nye tråden din.

 

Sommerferien blir en fryd, og du som har så mye trening på programmet nå blir vel den sprekeste dama på stranda!!! :D Det høres utrolig deilig ut med litt sol og sommer nå, men greit at det er noen måneder igjen, så vi kan få strammet inn de siste centimeterne og bli ferdig med dette prosjektet her!

 

Jeg henger litt etter deg (og særlig nå som jeg har fått en veiedag med både mensen og muskel-stølhelt, verste kombinasjonen som finnes). Jeg fikk kontroll over trøstespisinga, så nå gjør jeg som deg - kontrollerer alt jeg spiser igjen.

 

Du fortjener alle komplimenter du får. Kanskje du burde skrive dem opp i en liten sånn "samlet boks", også kan du poste dem i et innlegg tidlig i tråden din på HV. Så har du noe å gå tilbake til hele tiden - det er flere på HV som nevner at det blir færre komplimenter etterhvert som man "bare" holder vekten (folk er mer opptatt av å kommentere vektnedgang tydeligvis). Ikke vet jeg enda, jeg er foreløpig kun en jojo-slanker, en HV-slanker blir jeg for første gang når jeg kommer i mål denne gangen! :cool:

 

Stor klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg igjen. Supert å høre at du er back on track igjen! Jeg har klokketro på deg, og det vet du. Tenk at det nærmer seg ett år siden du snudde skuta- og tenk alt du har oppnådd. Dette danner grunnlag for et slankt liv. Respekt!

 

Jeg har en indre motivasjon for å komme helt i mål på dette kurset. Det kommer til å bety at jeg må sette inn ekstragiret, og være ekstremt nøye, men det er det verdt.

 

Takk for tipset om å samle alle komplimentene ett sted, så jeg kan lete de frem i tyngre, stabilserende tider. Jeg har lest av de andre, at komplimentene og kommentarene etterhvert uteblir, og det er jo på en måte litt naturlig, idet omgivelsen blir vant til at man er slank. Men det kan være greit å ha noe å titte på, ja :D Belønningene blir færre når man ser den samme vekta uke etter uke ( og det høres ut som paradis for meg, altså....) og man må finne nye motivasjonsfaktorer og belønninger.

 

Jeg kan nesten ikke vente med å komme i mål, og jeg gleder meg masse til at du blir med. Det er slett ikke sikkert at det blir så stor forskjell på innflytningsdato i ny leilighet på deg og meg :D

 

 

I morgen er det fødens julebord, med alle sine utfordringer. Min slagplan er som følger:

- drinker blandes med light-brus

- spise moderat ( skal gå greit. Det er andebryst, som ikke er favoritten)

- danse!

 

I morgen formiddag skal jeg lade opp med SATS dance og frisørtime.

 

Ha en fin kveld. Her er det kyllingsalat og TV.

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia.

Her har jeg vært borte i lang tid, og likevel finner jeg deg like motivert og flink som tidligere.

 

En liten oppsummering. Begynte i ny jobb 2 november og sluttet å røyke samme dag. Ikkerøykingen går greit, men det har blitt litt flere kilo på i forhold til hva jeg hadde trodd. Det har også med at ettersom jeg begynte å jobbe som butikksjef, ble jo desember helt vill. I julerushet jobber man hele tiden og spiser når man husker det. Du kan jo tenke deg hva slags mat det blir da.

 

Men nå....................... nå starter jeg på kurs. Ikke GR denne gangen. Ikke fordi jeg ikke er fornøyd med GR men fordi jeg trenger en kickstart for å få av de kiloene som er kommet på de siste 2,5 månedene.

 

Kommer tilbake med mer og heier videre på deg. Til tross for et lite setback her hos meg, så skal nok sommeren få møte en forholdsvis normalvektif ninass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: hilsen til ninass i treningsfantast-tråden :P

 

Nuh- er det snart julebord med jobben! Vi blir til sammen 70 damer; jordmødre og barnepleiere i skjønn forening. Jeg skal ha på meg sexy svart kjole, nette spennesko og litt bling- bling. Å som jeg gleder meg.. ...

 

Har vært på en kjempemorsom dansetime i dag, og på søndagen blir det en knalltøff sykketime. I morgen tror jeg der blir recovery! :D

 

Ha en flott fredag alle sammen!

 

ps- i dag har vi bestilt sommerens tur- Kypros igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordet var topp :)

God mat og drikke, og masse dansing. Jeg spiste ikke så mye av maten ( mister litt matlysten når jeg drikker ), men det skled ned en rusbrus eller to, og de er jo ramme på kaloriinnhold :)

Men, men...jeg hadde det supergøy sammen med gode kollegaer !!

 

Vekta er foreløpig snill, men jeg vet at det kan komme en ettersleng om en dag eller to.

 

Vel, en ny dag er her! Frokosten ( knekkebrød og banan) er inntatt, og jeg skal straks avgårde på en times spinning. Resten av dagen ligger blank og ubrukt. Min flinke mann skal ta med seg småtrolla ut på skitur <3

 

Tudeluu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...