Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Så bra, Soleia! :( Da skjønner jeg veldig godt at du gleder deg til kurs. Dette har du fortjent.

 

Selv har jeg en svak nedgang på 300 g, så da er jeg tilbake der jeg var for noen uker siden... 1,6kg siden 4. januar og vi stormer fremover mot mål! (eller ikke...) FREMDELES 3,9 kg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Kongekommentar, Kristepine :(

Vi stormer mot mål....eller ikke! haha....

 

Jaja, vi skal komme dit- begge to!

 

Jeg er bare 1,3 kg unna, men det har jeg jo mer eller mindre vært siden i høst...kremt...

 

Ha en fin dag! Skal på step etterpå og det gleder jeg meg til. Har sååååå lyst på sjokkis idag, men må prøve å fokusere på noe annet.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg er så imponert over deg soleia! Du har virkelig klart det som jeg har prøvd å få til i maaaaange år. Sakte med sikkert nedover. Har skumlest gjennom tråden din og du er virkelig flink altså!! En stor inspirasjon.

 

Hvordan er en typisk dag i kostholdet for deg nå?

 

Klem fra frøken frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia (eller andre som holder til rundt Oslo)

 

Et spørsmål som ikke har noen verdens ting med GR og gjøre må jo være lov det og.....

 

Skal til Oslo i helga for første gang på maaaange år (har vært i 3 verdensdeler etter jeg var i Oslo...hehe). Noen små og bra klesbutikker til meg og ungene (på 1 og 4) som er et must å besøke? og som ikke heter hm, lindex etc...og eventuelt noen gode kafeer til oss kafemennesker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Altfor lenge siden sist. Jeg har vært en tur nede i kjelleren, men nå driver jeg og klatrer opp trappa igjen. :( Tenkte å komme meg helt opp til loftet, og ut på tak-terassen! Hehe.. Det kommer til å ta litt tid, men det er greit.

 

Stoor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..popper bare innom såvidt mellom 2 nattevakter.

Kostholdet går brillefint. I morgen kveld blir det favoritten Stepstyrke og så satser jeg på en økt i helga.

Vekta hilste på 76-tallet i dag og det var et nydelig syn :) ( selv om jeg alltid er litt lettere i kroppen sånn rett etter nattvakt, bla, bla, bla.....)

 

Apropos olabukser- som denne tråden egentlig fokuserer på: kjøpte meg noen nye kule her i vinter. Nå må jeg ut å kjøpe meg nye- de sagger :D Så om vekta ikke raaaser, så gjør centimeterene det! Er kjempefornøyd med speilbildet om dagen (hurra!) og kurslederen min sier at hun skvetter hver gang jeg kommer, for hun kan nesten se at jeg minker fra gang til gang :( Totalt har jeg nå gått inn 109 cm over all.

 

Skal fettmarsje avgårde på jobb nå. Fra mars og utover til oktober går jeg alltid i høyt tempo til jobb- 30 min....det er digg og blir en bonus i tillegg til min vanlige trening.

 

Tudeluuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Wow - 109 cm er MYE!! Knallbra jobba :( Jeg også drømmer om kule jeans. Skal kjøpe meg et par MET jeans når jeg en vakker dag i 2010 når målet mitt he he...

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er både med mat og trim og til å tenke positivt og konstruktivt!

 

På 10 mnd har eg komme ned i den vekta eg trudde var trivselsvekta mi.....? Har vurdert å begynna på Hold Vekten kurs, men kjenner eg burde tatt nokre kilo til... og i går fekk eg meldt på på kurs - fekk plass sjølv om dei hadde begynt for 2 veker sidan og sjølv om det egentlig var fullt.... Jippie!!!

 

No skal eg bli flinkare til å trimma og trena - snøen er smelta, snøklokkene titter fram og det er vår og eg er snart i mål!!! Det første gong eg går vår og sommar i møte med den tanken at eg kjem til å føla med vel både med og uten klær :(

 

Eg har sagt det før; det var dennne tråden som motiverte meg til å sette igong med min egen "operasjon olabukse" :D

Soleia, du burde virkelig tenke på å bli kursleder! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....går vi straks inn i :) Skylaget ligger tungt over hustakene her, men det er visst meldt kjempevær lør og søn. Blir bra!

 

Smukkeline: ja, nye olabukser er en kjempemotivasjon- og der er så gøy når man faktisk ser OK ut i de også....Før gikk jeg i stretch-olabukser hvor rompa ikke akkurat ble liten, for å si det sånn.....lykke til med olabukse-jakten- jeg ser i tråden din at du er i god gang!

 

FrøkenFrue: bare fortsett med den gyldne middelvei, så ser du 76-tallet etterhvert, that`s for sure....hva er ditt endelige mål?

 

Jajaa: først av alt: kjempegrattis med flott vektnedgang, og at du snart er i mål!! Bra jobba! Lurt av deg å ta et siste kurs for å komme heeelt på trivselsvekt- det er visst anbefalt. Det med å bli kursleder er faktisk noe jeg har tenkt litt på :)

Elsker jobben min som jordmor, så da må det evnt bli i tillegg til den. Har uansett tenkt til å ta det hold-vekten- kurset over ett og et halvt år først, så får vi se....

 

Klem og god helg- jeg skal trene og spise tacogryte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei, til syvende og sist vil jeg ned til 65. Det har jeg ikke vært siden videregående. Jeg synes selv jeg er superfin på 72, men jeg vil ned til 65 innen et par år er gått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

God helg! Endelig fredag? :)

Jeg er topp motivert, blid og fornøyd! Hurra! Akkurat kommet hjem fra trening, har oppdatert i utfordringen min. Dette blir bra!

 

Begynner så vidt å glede meg litt til påske, men har en del på programmet før den tid. Målet er å gå ned i vekt i påsken i år som i fjor. Hehe.. Greit å ha bestemt seg for det på forhånd.

 

Håper du har en fin fredag! :)

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre at du er toppmotivert og at du er i full gang med treningen igjen. Hurra!! :) Klart du skal ned i påsken- det er fullt mulig det. Det er mitt mål også. SATS er åpent hver dag, og jeg har fri i 20 dager....så her er det bare å svi av flesket.

 

Ha en riktig god helg!!!

 

Klem

 

ps- kommer akkurat fra stepsstyrke, så må inn og oppdatere i treningstråden jeg også....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over en 1 meter mindre er jo knall Soleia!!!

Har enda ikke fått målt meg, får være målet mitt i dag.

 

Ellers er påskemålet mitt også nedgang!!! Heier på det!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei og hå og fin mandag!

Godt å se mange topp-motiverte jenter. :) Nå er det nye uke, nye muligheter, blanke ark og full fokus!

(Og for dem som tror alt dette pratet om fokus og blanke ark tyder på en liten smule dårlig samvittighet etter helgen, så har de helt rett... :))

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Soleia.

 

En frafallen slanker er innom å leter etter inspirasjon. Og vi vet jo hvor vi skal lete. Hos deg er det alltid motivasjon å hente.

 

Jeg må komme igang igjen. tror jeg skal lage meg en ny tråd og gå tilbake til det gode, gamle opplegget. jeg startet jo på et ekstremopplegg for å komme litt fort i gang, men sånt er ikke noe for meg. Jeg må nok tilbake til GR med litt egne vrier. Jeg vet jo at det fungerer.

 

Frafallet skyldes rett og slett at alt har vært for hektisk. Jeg har ikke hatt tid til å tenke sunt, lage sunn mat, overskudd til å trene eller noe annet. I tillegg har jeg sovet så dårlig i en måned at jeg går rundt i en døs til tider ( men det er en annen sak, som ordner seg)

 

Men................ nå "leser jeg meg opp". Skal straks igang igjen. De fleste kiloene som kom på da jeg sluttet å røyke er fremdeles borte, så det er bare å komme igang mot der jeg var. Vi har jo samme mål, og selv om jeg var nærmest en stund, må jeg nå ta meg sammen og komme etter deg.

 

Kjenner at jeg begynner å ha lyst igjen. MÅ TA MEG TID: Der er løsningen om dagen.

 

Så glad at jeg fant deg her inne ( vel........ for din skyld håpet jeg jo at du var nådd målet). Nå skal jeg sette av tid til å finne inspirasjon og motivasjon for å nå målet som ikke er alt for langt unna.

 

Starter NÅ. med å lage en ny tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen til deg, i din våryre tråd :)

 

Ja, jeg er her fortsatt- hyggelig at du kan hente inspirasjon i tråden.

Dagens vekt er 77,0, så jeg er jo en drøy kilo fra mål. Har vært mellom 0,5 og 3 kg fra mål i hele høst. Jeg holder meg her til jeg er heeelt i mål. Tryggest det :)

Våren/sommeren er alltid den tiden på året hvor jeg går ned mest- så jeg ser lyst på fremtiden :)

 

Gleder meg til å følge deg nedover, ninass. Og jeg har jo alltid trodd at GR-konseptet er det lureste for et varig vekttap. Kjappe løsninger ender nesten alltid med kjapp oppgang, om ikke med en gang, så etter noen mnd.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Nå sitter jeg her med en god følelse av vår og lysere tider, selv om det er grått og overskyet ute. Jeg er som deg, det går lettere på våren og sommeren. Nå er det snart påske. Jeg har en lang barnefri periode nå, for poden skal nordover til farens slekt der. Jeg benytter sjansen og er mye hos kjæresten min selvfølgelig og har investert i 30 dagers medlemsskap på treningssenter i hans hjemby. Det er mitt verktøy for å ikke legge på meg i påsken. Samtidig får jeg tilgang på tredemølle og muligheter for å kontrollere treningen frem mot Sentrumsløpet. Bare en måned igjen!!!

 

Snikveide meg i dag tidlig. 61,3.... 3300g igjen til mål. Jeg vurderer et ekspresskurs på nettet etter påske, hvis jeg føler meg rik. Vi får se! :) Jeg har stor tro på at den siste kiloen din skjelver i buksene av frykt og snart må se seg slått. Den kan jo bare ikke klare dette presset i lengden!

 

Ha en fantastisk dag! b020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som deg, Kristepine, kjenner jeg meg våryr!

Jeg har en masse saker på gang som jeg gleder meg til utover...

 

* reunion med russegjengen i april

* tur til Bergen i mai

* tur til Helgelandskysten i juni ( Himmelblå-traktene :) )

* ferie i den svenske skjærgården i juli

* ferie på Kypros i juli/august

* Londontur med jentene i løpet av høsten

* ferie på Kypros igjen i september

 

...........

 

Alt dette sammen med mennesker jeg er glad i <3

 

Jeg er heldig som har familie og venner rundt meg.

Jeg er heldig som er frisk

Jeg er heldig som har to herlige, lyslugga gutter med løse tenner som gir mammaen sin så mye glede!

Jeg er så heldig at jeg kan få være med på noe av det mest fantastiske i et menneskes liv- en fødsel- hver gang jeg er på jobb.

 

Bare et lite gledes-innlegg innimellom all kaloritelling og trening.

For det er DETTE andre som er viktig. I det lange løp.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Denne uken har det blitt mye bra og variert trening! Jeg er veldig fornøyd og fryktelig støl. :) Solen skinner og årets første hestehov er observert. Lunsj var i dag på restaurant med kjæresten og i kveld blir det biff og rødvin med hans to eldste (22 og 19 år) Livet er deilig!

 

Går det an å ha det bedre enn oss Soleia? Jeg tror ikke det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jammen ut som du har det deilig om dagen du også, Kristepine.

Er vi ikke heldige? :)

 

Kos deg videre- og nyt stølheten. Det beste beviset på at du har trent bra!

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange som har tatt påskeferie.

Selv har jeg en nattevakt igjen- og så hele 20 dager fri :)

Skal MYE på SATS denne påsken. Småtrolla skal til besteforeldrene sine i Bergen i fire dager, så da blir det mye "fritid".....

Tror jeg skal klare å holde meg unna all godisen denne påsken. Målet er jo å gå ned, og våren er rett rundt hjørnet. :)

 

God påske alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Ja det er stille, men det er stadig oppdateringer inne på mosjonsutfordringen! :) Må utnytte tiden når man har barnefri. Jeg har jogget 10km i dag. :) Gjør ikke noe med gråvær da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...