Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

" Bladde" gjennom tidligere innlegg og den 5.mars gikk jeg opp 2 kilo på to døgn. En snau uke etter det kom den månedlige sporblødningen og vekta slapp opp igjen.

Konklusjon: hormonene herjer!

 

Et svar, men likevel akk så deprimerende. Jeg må nok bare snart innse at "min vekt" er et sted øverst på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Kcal: 1611

Trening: 55 min spinning puls

Sjokkis: 0

Pepsi Max: 0

 

Hatt en herlig pep-talk med min suverene kursleder. Orker ikke å gjengi alt vi snakket om ( jeg kom ca 30 min før kurs bare for å få snakket med henne alene), men det viktigste er at hun ga meg økt selvinnsikt og økt motivasjon. Hun er bare priceless og verdt sine penger x 1000. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne. Rett og slett.

 

Ellers er det herlig å ikke ha sug etter Pepsi Max. Etter å ha bøtta innpå det svarte stoffet i mange år ( og da snakker vi om 1,5 l per dag), drikker jeg nå ikkeno. Koser meg med et glass solo pluss hver kveld. Rart at det gikk så greit. Skal fortsatt unne meg 0,5 l på nattevakt- og jeg vet at jeg kan få "tilbakefall"- men enn så lenge: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantasisk heldig du er som har en så bra kursleder ;)

Kurslederen her har jeg ikke prøvd, men etter det jeg har hørt er hun helt grei, men ikke noe mer enn det. Men jeg tenker som så at når du kun har et kurs i uka som i tillegg begynner kl 17 tar hun bare når det passer best for henne selv, og tenker ikke på de som skal gå på kurset....hvor mange småbarnsforeldre passer det for å gå kl. 17 på ettermiddagen.....

 

Men jeg er igang for meg selv nå og det føles kjempebra for tiden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
" Bladde" gjennom tidligere innlegg og den 5.mars gikk jeg opp 2 kilo på to døgn. En snau uke etter det kom den månedlige sporblødningen og vekta slapp opp igjen.

Konklusjon: hormonene herjer!

Hmmm... Ja, det er kjipt. Man vet at det bare er hormoner, men det ødelegger statistikken!

 

Sprøtt å se hvor lett du har kuttet ut brusen. Man hører jo så mangt om abstinenser og hvordan det skal være beviset på hvor farlig det er med lett-brus. Mon tro om det meste av det er psykisk?

 

Selv er jeg bare på dag 2 av nazi-regimet. Jeg er ikke hjemme, så ingenting blir veid, men jeg lever etter "passe mett" og null toleranse på søtt og godt. Det blir restaurant på fredag, så der ryker ukas frimerker. Spent på resultat og synes det er lenge til tirsdag og veiedag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene24

Må bare si at jeg synes alle her inne virker så motiverte hele tiden;-)... jeg for min del står i stampe - går opp og ned de samme to kiloene, skriver halvhjertet dagbok (dvs det usunne ignoreres lett) og dette blir det jo ikke akkurat nedgang av - påsken hjalp jo heller ikke..

 

Skal på to månederes utenlandsopphold nå fra og med søndag, så da får vi se hvordan det går..

 

lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristepine: ja, det har jammen godt overraskende lett å kutte ut Pepsi`n. De første dagene hadde jeg hodepine og var trøtt, kroppen har jo vært vant til konstant inntak av koffein. Nå er kroppen "ren" ( hahaha), og den fysiske abstinensen er borte. Den psykiske har også gått overraskende greit. Selvfølgelig kan jeg få lyst på- hvis jeg tenker på et glass med iskald pepsi max- men jeg prøver å ikke tenke på det. Og det går greit. Og så redder jeg meg med et glass solo pluss eller 7 up free på kveldene. Jeg er happy for at det har gått så smertefritt så langt ;)

 

Irene: motivasjonen går vel i rykk og napp her i gården også. Men nå er våren her- og sommeren rett rundt hjørnet- og da setter jeg inn et ekstragir.....

Lykke til i det store utland, og håper du popper innom her igjen etter det!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal: 1811 ( litt mer enn planen, men var så suuuulten av all treninga de siste dagene.....)

Trening: 45 min spinning

Sjokkis: 0

Pepsi Max: 0

 

Jeppedipepp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Bladde" gjennom tidligere innlegg og den 5.mars gikk jeg opp 2 kilo på to døgn. En snau uke etter det kom den månedlige sporblødningen og vekta slapp opp igjen.

Konklusjon: hormonene herjer!

 

Et svar' date=' men likevel akk så deprimerende. Jeg må nok bare snart innse at "min vekt" er et sted øverst på 70-tallet.[/quote']

 

Hei soleia.

 

Har lest tråden din med stor glede, men har ikkje skrevet noko før no. Ønsker berre å komme med eit lite tips før du gjer opp og aksepterer ei vekt som er høgare enn det du ønsker.

 

Når du ser at det er ein samanheng mellom hormoner og vekt så kan du kanskje prøve å påvirke hormonane litt? Min erfaring er at insulinnivået i kroppen har stor betydning for østrogennivået, så når eg kjører lavkarbo-perioder så har eg ingen plager med "østrogen-relaterte" plager, som ømme bryster ved eggløsning ol, noko som for øvrig er ei stor plage når eg kjører vanlig "husmannskost". Eg pleier å legge om til lite karber, heilt utan brød, men med mykje salat(litt karbo skal jo alle ha) ei ca ei veke før eg forventer at plagene skal sette inn, då kjører eg østrogen-nivået ned i 8-10 dager, så skrur eg det gradvis opp til normalen igjen. Ikkje alle er tilhengere av dette, men eg har funne ut at det virker på meg.

 

Helsing Pat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!!!

 

Super-Soleia i farta ser jeg! :) Jeg har hatt litt hodepine de siste dagene, så jeg måtte utsette besøket på tråden din til jeg var i hode-fin-form! Her er det jo alltid så mye å ta inn. Hehe..

 

Det ser ut til at ditt nye prosjekt går skikkelig fint! Hurra! Og godt å høre at kurslederen din nok en gang har klart å gi deg styrken du trenger for å fortsette. Hun kunne jo bare våget noe annet. Hihi.. Etter alle de kraft-takene du har tatt i.

 

Hormoner hormoner. De er litt ondsinnede. Jeg stod stille over påsken. Lurer på om det er en fin mix av hormoner og litt høyere inntak enn normalt i påsken. MEN jeg trente jo veldig mye i påsken, så jeg skulle jo ha et høyere inntak - men det var vanskelig å beregne uten "mat og trim" og kjøkkenvekt (som er mine viktigste slankevåpen hjemme).

 

Det er 7 1/2 uke igjen til juni måned. Den første sommermåneden. Jeg skal ha en plan om å gå ned mye i vekt i sommerferien i år jeg. Hihi.. Må ta etter mesteren, ser jo at det kan gi veldig fine resultater! ;)

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pat- takk for nyttige tips ifbm med hormonsvingninger i kroppen. Er ikke plaget av PMS i det hele tatt etter at jeg fikk spiral, ei heller blødninger ( o`lykke! :) )

Men jeg ser det altså på vekta, en gang i måneden. Jeg kan jo teste ut lavkarbo en liten stund før forventet " PMS", neste måned. :)

 

Innen- jippi, du er tilbake! Kjipt å lese at du er hanglete ( igjen!!! argh!!!).

Vi begynner å bli vant til stillstand vi nå, innen, men vi lar ikke det knekke oss....Du får ta en "soleia-finte" denne sommeren og kverke en del kilo. Jeg kan fortsatt ikke fatte at jeg gikk ned 6 kilo forrige sommer. Men så har det til gjengjeld stått veeeldig stille etter det, da! :D Jaja, vi får ta det med godt humør.

Ikke lenge til juni nå, vi får hive oss rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin dag!

Kjøpte ny olabukse- to str mindre enn de jeg kjøpte for noen mnd siden. En kul, mørk en med litt brodering på baken- satt bra, og jeg skal si det selv :D

Har funnet ut at jeg så smått må begynne å bygge meg opp en helt ny garderobe. Alt gammelt og stort og svart skal ut! Inn skal kule olabukser, topper, tunikaer, kjoler, skjørt, osv...må ta litt av gangen pga økonomien, men jeg har så smått begynt. Det er så kult, og tenk at jeg ikke må handle i store-klær-avdelingen!!

Som om ikke dette var nok, var det ei lærer på skolen til størstetrollet som spurte meg om jeg trener mye. Jeg svarte jo som sant var at jeg gjør det. Hun sa at hun kunne se det veldig godt; " det er akkurat som om du minker litt for hver gang jeg ser deg" hehe. Så selv om vekta er stabil, så krymper jeg ganske mye nå! Deilig.

Har nå trent de siste fem dagene, og skal på spinning igjen i morgen. Er blitt kjempeglad i dette. Er jeg litt nedfor en dag, får jeg en skikkelig opptur av å trene. Tenk at JEG skulle bli sånn.....? Eneste aberet med all treningen er at jeg får økt apetitt...

 

Well, here it goes:

Kcal: 1733

Trening: 55 min stepstyrke

Sjokkis: 3 hasselnøttkuler med sjokoladetrekk....

Pepsi Max: 0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny olabukse, Soleia :D

 

Du er heilt fantastisk flink med både mat og trening!

 

Eg måååå klara å finna tid til OG prioritera trening....

I kveld har eg sykla for første gong på fleire år -ikkje mindre enn 15 km!!! Veeeldig stolt :-)

 

Eg gjer som deg - kastar ut alt som er for stort, svart og kjedelig - men har jo nokre kjolar som eg ikkje klarer å kaste - lurer på om dei kan syast inn evt syast om...?!?

På mandag er det lønningsdag - trur eg må snopa meg nokre nye klær eg og!

Det er så viktig å premiera seg sjøl litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Så at du hadde vært innom en tur hos meg for leeeenge siden - jeg har vært syk og ikke særlig nettlysten de siste ukene... Og ja - det betyr også at vekta har vært på vei oppover (ikke at jeg har noen vekt, men målebåndet har vist et par cm mer...) Menmen, sånn er nå dette livet, nå er det strammere linje igjen!

 

Ser du har max pågangsmot for kampen inn mot HV - lykke til :) Du er der SNART! Alt blir så mye lettere nå som våren er her!

 

Har du noen tips til hvordan jeg skal kunne holde en strammere linje uten hverken kroppsvekt eller matvekt? Og i kollektiv hvor det betyr mer hvor mye maten koster enn hvor sunn den er??? HJELP!!!

 

Skal prøve å få tid til litt mer nett fremover - trenger tydeligvis å være her inne for å holde meg til den smale sti... Vi snakkes :D

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bukse Soleia :D

Og veldig kjekt å kaste ut alle gamle, svarte, store og kjedelige klær...gleder meg til det er min tur! Men kjøpte meg masse nytt treningstøy på ferien i Florida, og det er skikkelig kjekt å kunne kle seg litt fint på trening også...

Og i går kjøpte jeg nye sko....kule røde Moods of Norway sko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempekjekt å lese om nye olabukser og fornying av garderobe, det unner jeg det :)

 

kjedelig at du ikke har fått knekket de siste kiloene, men synes det er flott at du klarer å holde vekten, holde på treningsvanene osv. fine komplimenter skal du ta med deg videre!! :D

 

jeg sitter her i sofakroken med et stort glass hjemmelaget jordbærsmoothie! mmm... reiser til studenthybelen i morgen så da blir det veiing på mandag etter 3 ukers påskeferie. er mulig den ikke er så snill, men jeg har hatt den sunneste påsken på mange år, fått trent flere dager og vist et måtehold i matfatet som jeg ikke har hatt før. :)

 

håper du har hatt en flott påske med familien og har ladet batteriene!

 

Winners don`t quit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye av tråden, og jeg er imponert over stå på viljen din:-) Man blir virkelig motivert til videre livsstilsendring av å lese! Jeg kjenner meg også igjen i mye av det som skrives:-)

 

Hva viser vekta nå??! Lenge siden du har gitt oss et nummer (så vidt jeg kan se)..

 

Jeg så også at du hadde gått ned over 100 cm totalt på 18 kg, gratulerer så mye!! Kan jeg spørre om hva du måler, og om du tar for eksempel begge låra. Jeg har gått ned like mye, og er bare 72 cm ned.

 

Fortsett slik du holder på, så er jeg helt overbevist om at du lykkes. Som jeg sier til meg selv etter jojo-slanking er at en gang MÅ det jo bare gå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Snart skal jeg ut å handle nye jeans jeg også. Du kan dro jeg gleder meg :-) Må bare vente til neste lønning.

 

Det er så koselig når folk legger merke til vektnedgangen og kommenterer det slik læreren til sønnen din gjorde. Jeg hadde en lignende opplevelse i går, og det gjorde virkelig dagen for meg.

 

Jeg krysser fingrene for at de siste kg dine snart slipper taket, det har du så virkelig fortjent. Ha en fin søndag i solen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillok, pav, Maya, JAajaa, Frøken Fryd og mai01!!

Så glad jeg blir :D

 

Helga har vært travel, fotballcup både lør og søn har stjålet all tid.

Har spist OK, men ikke trent. Det var forsåvidt planen, trengte 2 treningsfrie dager etter 6 økter på rad.

I natt skal jeg jobbe, satser på at det går bra med inntaket.

Kroppen slipper en del væske nå virker det som.

 

Jeg har ikke orket å oppgi vekt her inne på en stund ( det var vel en som etterlyste det...), av den enkle grunn at jeg blir litt lei av vektas pendling mellom 76-tallet og 78-tallet. Ikke mye vits i å rapportere hele tiden. Men jeg veier meg hver dag og har stålkontroll på kroppens svingninger.

 

Well- ha en fortsatt strålende søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Gratulerer med nye bukser! Det er deilig med nye klær og komplimenter. Ta det med deg og nyt det til fulle! Når vi jobber med å holde vekten er det ingen som legger merke til det, så vi får ta det med oss nå.

 

Jeg har 17 trimpoeng denne uken hvorav tre økter er intervaller (muligens litt i overkant) men siden du hadde hormonsvingninger på vekta denne uken, så skal vel jeg ha det uken som kommer... Jeg prøver derfor å skru ned forventningene litt.

 

Ha en fin nattevakt med mange skjønne babyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Veldig hyggelig mottakelse jeg fikk etter påske! Hehe.. Det er godt å ha noen som bare aldri gir seg? Jeg gir meg ikke! Det har ikke gått helt min vei denne våren her, men jeg nekter å gi meg altså!

 

Gratulerer med nye bukser! :) Det må være deilig å begynne utbyttingen av garderoben nå som det er vår og deilig ute. Man får jo mer lyst å gå i farger og flotte klær når sola skinner og livet er herlig! :D

 

Kos deg i sola!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ikke "den-nye-livsstil-piffen", ta det med ro. Men "skrive-her inne- hver -dag-piffen". Har vel skrevet i denne tråden omtrent hver dag i ett og et halvt år. Kjenner at jeg nødvendigvis ikke orker å oppdatere den hver dag lenger. Men kanskje et-par tre ganger i uka. Oftere hvis jeg føler for. Viktig å ikke dette ut av tråden. Men orker ikke det peset med at "jeg må".....

 

Ellers går det fint. Sist kursdag ( tirsdag ) viste vekta ned 1,1, jammen har den ikke sluppet opp 500 gram etter det også :)

Ligger og vaker på 77-tallet og er egentlig veldig fornøyd med kroppen nå. Jeg trener 5 harde økter i uka. Skal se om jeg klarer å snike meg ned de to siste innen sommeren setter inn.

 

Handlet meg nye freshe klær i dag- er i ferd med å bygge opp ny garderobe- og det er bare så innmari gøy. Jeg må alltid ut å hente en størrelse mindre...jeg er fortsatt ganske "tjukk i huet" :) Sklir inn i de lekreste vårklær- me like! :)

 

So long, amigos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en utrolig deilig følelse å kjenne at kroppen er som den skal være. At hodet henger litt etter er vel bare normalt, men det kommer.

 

Jeg begynte på ekspresskurs i går. Deilig å være på kurs igjen. At det ble et minikurs er bare fordi det var det som begynte nå. Jeg var ikke villig til å vente til langt ut i mai, så da ble det kortkurs.

Kom hjem på kvelden, tok på meg og gikk en rask tur. I dag våknet valpen her klokken 05.00. Så da tok jeg på meg godt tøy og fikk inn 45 minutter rask gange før klokken 06.00!!!!!

Har ikke tenkt til at dette skal bli en vane, men grei måte nå som det er nytt kurs.

 

Store, positive, smil fra ninass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Så godt å se nazi-regimet gir resultater for deg også! Og jeg skjønner godt at du ikke lenger er helt klar for å skrive hver kveld. Det er jo andre som vil ha din oppmerksomhet også.

 

Jeg kjenner igjen handleturen din. Mine nye bukser som ble kjøpt for seks uker siden, sitter egentlig ikke så godt merker jeg nå. Burde kjøpt en størrelse mindre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og kos deg med de nye klærne og fin nedgang i det siste.

Jeg er også mye på shopping for tiden.

Særlig nye bukser er ekstra gøyt nå, synes jeg...men egentlig alt :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...