Gå til innhold

Ned 8-10 kg.... 02.01.06


Gjest Hemulen
 Share

Anbefalte innlegg

God morgen! (håper det var slik vi skulle gjøre det)

Da står vi på startstreken. Her kommer mitt:

 

Er 46 år (fyller nå i jan.) bor i Oslo, 2 barn (15 og 17 år) samboer siste 25 år (m/samme mann), jobber i barnehage full tid. Trener aktivt på treninsstudio og ellers meget aktiv. Mine uvaner: Veldig glad i knask som potetgull, peanøtter o.l., men nå er det slutt.

 

Mine fakta:

 

Vekt: 80,6 kg (idealvekt ca 72 kg)

Høyde: 171 cm

Hals: 35

Overarm: 32 cm

Mave: 88 cm

Stuss: 107 cm

Lår: 68/66 (høyre/venstre)

Legger: 44/43

 

LYKKE TIL ALLE SAMMEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 39 år, bor i Stavanger.

Gift og har to jenter på 13 og 15 år.

Trener regelmesssig på treningssenter.

Mitt problem er og at jeg er veldig glad i sjokolade, kaker, is osv.

 

Vekt 73,9 Målet er 65-67 kg

Har ikke målt meg.

Tar sikte på å gå ned ca 1 kg i uken og når vinterferien starter håper jeg at målet er nådd.

 

Gleder meg til neste mandag, nå er motivasjonen på topp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Heisan

 

Jeg er 45 år(i jan). Bor i Nord Norge, har 3 barn 11,16 og 20 år. Jobber som prosjektleder.

 

Her er mine mål:

 

Vekt: 78,5 (huff)

Idealvekt: 67

 

Delmål 1: - 4 kg til 01.02.06

Delmål 2: -8 kg til 01.04.06

Delmål 3: -12 kg til 01.06.06

 

Er aktiv fysisk, trener et 12-års lag i håndball 2 ganger pr uke, trener i treningsstudio, går/jogger og går på ski. Min største last: Altfor glad i god mat!!!

 

Ser fram til neste mandag.

Lykke til alle sammen - ta fram gulrota og nyt dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da var vi igang og gått er det at hverdagen er tilbake..

Er 40 år,er gift og har to barn..

 

 

Vekt: 74,8 (ideal vekt 66-67)

Hals:31

overarm:27

Bryst:89

Midje:73

Rompe:91

Lår:47

 

 

Så da ønsker jeg alle lykke til videre. Ha en fin januar/slankedag.

 

Klem synøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med blanke ark og fargestifter tel........

Så er vi i gang, også jeg. Ser frem til lettere dager, et lettere liv. Trives bedre med en sunnere livsstil enn det jeg har hatt i de siste ukene.

Dagens rapport:

 

78,8 kg

 

Målet er 67 kg

og dette skal nås i løpet av våren!

Jeg er heldig som ikke liker snop (sjokolade, potetgull, etc). Vi spiser sunn og mager mat (mye fisk og hvitt kjøtt) trener kondisjon og styrketrening. Hvorfor er jeg tjukk da? Alt for glad i mat!!! Jeg har også hatt et treningsavbrekk pga skade. Og så er det denne jula da (før og under)! At det går an å legge på seg så mye på to uker!

Vel, nå ligger det bak meg og jeg starter optimistisk på min siste slankeperiode!

Jeg er 57 år, konsulent og fra Østlandet

Ane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å våkne opp til groveskiva og brunosten i dag. No er det lenge til neste runde med spekeskinke, fenalår og mør....

Har vekt meg og ser at jula har lagt på ca. 4 kg på vekta mi. (skrekk og gru)

Startar med friskt mot i dag!!!

 

Vekt: 81.8 kg.

Idealvekt: 67 kg.

Midje: 81 cm

Lår: 62.5 cm

 

Er 169 cm høg.

 

Trimmen får eg ved å gå raske trilleturer med den vesle skatten min, på 8 mnd...

Har også ein ergometersykkel ståande. I tillegg vert det nok litt styrketrening på stuegulvet.

 

Ha en fin og sunn dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har kjøpt meg ny badevekt i dag .. Er klar for å se resultater i løpet av de neste månedene.

 

Her er kalde fakta:

vekt: 84,8

høyde: 168

idealvekt : < 70 ,

Mitt mål innen 01.06.06. 2006: 75 kg.

 

Ellers:

40 år, gift, 3 aktive barn, hektisk jobb glad i mat og søtsaker - er (var...) en storspiser til middag og en småspiser mellom måltidene.

 

Nå skal jeg i slalombakken med ungene (ingen småspising da i alle fall... og noen trimpoeng blir det kanskje også..).

I morgen starter jobb og rutiner igjen, det blir egentlig deilig...

Gleder meg til felles motivasjon ! og synlige resultater.

kho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 år og har to barn og to hunder. Bor i Sverige, så registreringen an mat dropper jeg, blir altfor tungvindt å legge inn alle matvarer manuelt.

Har ca 10 kg for mye, hadde håpet at en del skulle "forsvinne av seg selv" med amming (hat 10 mnd gml datter), men den gang ei.

Er ganske mye ute og går, ca en time per dag. Nå skal jeg sette opp tempoet, gå med staver, uten hunder en dag i uka og pröve å klemme inn en kveld med step up.

Mitt "problem" er at jeg spiser for lite.... Så nå spiser jeg etter klokka, for magefölelsen sier ingenting...

Målet er å väre 10 kg lettere til sommeren.

 

Lykke til allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er veldig glad i mat og dette har satt sine spor...

Er 160cm høy og veier 71kg.Litt mye til å være så liten...

Jeg er generelt moderat aktiv og trener 3-4 ganger i uka,men som sagt altfor gla i mat og sjokolade.

Lår:63,5cm

Hofte:101cm

Mage:95cm

Armer:31cm

Rompe:106cm

 

Håper og nå min trivselsvekt til påske:-)Det er mulig.

Skulle også blitt litt strammere i kroppen.

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg også i gang, føles faktisk godt;) vet jo egentlig at jeg trives best med en sunnere livsstil, humør og alt føles bedre da. Har planer om å begynne å trene i helsestudio også, mannen skal også bli med på det. Ellers så må jeg ut å gå en tur hver kveld, begynner i kveld etter at barna er i seng:-)

Litt om meg: 38 år, gift+5 barn i alderen 1-19 år.

 

Mine mål:

Høyde: 1.60

Vekt: 68,4 kg

Mål: 60 kg

 

Ønsker alle sammen lykke til.....dette klarer vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ukerapport fra ei 2 barnsmor i møre og romsdal. Gikk GR kurs før jul og var redd for å ødelegge det hele i jula. men har "bare" gått opp en liten kg i jula.

 

vekt: 69

ønskevekt:60

midjemål:91

hals:34( stått stille tross vekttap på 10 kg)

overarm: 29 ( stått stille tross 10 kg)

bryst: 97

 

ukas timpoeng er kun 1, men nå drar jeg på trening!

 

lykke til alle sammen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er d-dagen. Veide meg, og tok midjemål. Har hatt det alt for godt i julen. tenk, 3 kilo på i løpet av desember. Uff.

Men , i dag melte jeg meg på treningsentret like ved hejmmet. Skal starte på mandag. Gleder meg.

Ellers er jeg 53 , 54 år om 3 uker. Har vært enke i 3 år, men har nå fått meg en topp kjæreste.

Min vekt i dag var 76,2 kg og midjen 86 cm.

Har aldri vært så tung, ikke en gang som gravid.

Så da er vi alle sammen i gang.

Skal vi levere raport på mandager til hverandre da?

Sprekker vi, må hjelpen til straks! Ikke Sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

I dag var det andre boller.....

 

Har mye å ta av, men har tenkt å ta meg god tid til varig å endre mine uvaner.

 

LItt om meg;

32 år, ett barn på 2 år, samboer (som også skal ned 15 kg i vekt)

I dag; 92,6 kg

Mål: 75 kg

Delmål: Nede i 80 kg til 27 mai!

 

Det vil si et vekttap på ca. 1/2 kg i uken.

 

Håper jeg klarer det. Satser på daglige kveldsturer, trimsykkel og aerobic 2 ganger i uken. Det er vel mest å få kuttet ut all tullespising på kvelden. VELDIG glad i alt som er søtt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er glad dagen er kommet og at jul er over, men har godt opp bare en kg i jula og det får man si er bra.. nå skal jeg ned de siste 8-10 kg innen 1 mai. det burde gå bra, selv om jeg er flink til å lure meg selv.. hehe. men med dere som konkurenter burde dette gå bra.

 

er gift og har 2 gutter på 12 og 7 år. er selv 31. 159 cm høy,ikke noe super trimmer, men noen turer skal jeg ta..jobber i helsevesenet 75% våken natte stilling

 

 

lykke til alle sammen, i

dag sto vekta på 67.9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!!!

 

Tro det eller ei men i dag veier jeg faktisk 72,2 kg. Det er kanskje ikke så mye å være stolt av når man tenker p åat det skal fordeles på 163cm....men jeg har GÅTT NED 2kg denne uka. I romjula altså.

 

Jeg er kjempe stolt, og blir bare enda mer motivert. Har ikke tatt annet enn midjemålet, noe som var deprimerende dessverre. Det er på hele 105cm. Huff, noen gode tips til hvordan man kvitter seg med alt som samler seg rundt magen?????

 

Får holde motet oppe når kiloene går rette veien, så sitter vel buksa løsere også etterhvert.

 

For cirka ett år siden veide jeg 84kg, så jeg burde vel være fornøyd i forhold til da. Målet er 66 kg innen sommern ( dvs juni ). Da har jeg 6,2 kg igjen. Det hadde vært knall!!

 

Gikk en tur i raskt tempo i går og sykla litt , noe som resulterte i 3 poeng. Pluss at jeg har sykla hard økt på spinningsykkelen i dag. Og det ble 2 poeng. Satser på svømming og turer i dagene fremover.

 

Håper det går bra med dere alle og at motivasjonen er på topp.

 

Stor oppmuntrene klem fra Ma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!!!

 

Tro det eller ei men i dag veier jeg faktisk 72' date='2 kg. Det er kanskje ikke så mye å være stolt av når man tenker p åat det skal fordeles på 163cm....men jeg har GÅTT NED 2kg denne uka. I romjula altså.

 

Jeg er kjempe stolt, og blir bare enda mer motivert. Har ikke tatt annet enn midjemålet, noe som var deprimerende dessverre. Det er på hele 105cm. Huff, noen gode tips til hvordan man kvitter seg med alt som samler seg rundt magen?????

 

Får holde motet oppe når kiloene går rette veien, så sitter vel buksa løsere også etterhvert.

 

For cirka ett år siden veide jeg 84kg, så jeg burde vel være fornøyd i forhold til da. Målet er 66 kg innen sommern ( dvs juni ). Da har jeg 6,2 kg igjen. Det hadde vært knall!!

 

Gikk en tur i raskt tempo i går og sykla litt , noe som resulterte i 3 poeng. Pluss at jeg har sykla hard økt på spinningsykkelen i dag. Og det ble 2 poeng. Satser på svømming og turer i dagene fremover.

 

Håper det går bra med dere alle og at motivasjonen er på topp.

 

Stor oppmuntrene klem fra Ma[/quote']

 

Jøss, du er jo kjempeflink da :-) stå på videre !!

Klem fra mamz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nillepia

Det var verre enn fryktet, men jeg har gått til og fra jobb (ikke noe stort slit, bruker maks 10 min) og så gått tur med venninne, 2.3 trimpoeng, det er en start.

 

Vitale mål:

42 år i slutten av jan, gift, tvillinger på 8.

173 cm

96 kg

Hals 36 cm

Bryst 106 cm

Midje 108,5 cm

Ende 119 cm

Lår 71 cm

Legg 46 cm.

 

Her er det nok å ta av, gleder meg til å se når treningen begynner å virke på målene. Nekter å kjøpe større klær nå, nå skal jeg inn i det som ligger og tar opp plass i skapet.

 

Stå på alle mann (kvinner) dette greier vi sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter her og spiser frokost ungene er dratt på skolen. hm... får en deilig start på det nye livet!! med lang fri fra jobben og alt bare deilig, jammen er det godt med hverdag og dere ;)

 

 

 

Men et lite spm, hvor målers egentlig magen over eller under navlen, sikkert ikke så nøye, bare man måler på samme sted! men hvor måler dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ny her inne, men hiv meg på ein rapport:

 

Startvekt: 77,5 kg

Mål/trivselsvekt: 65 kg

Høgd: 165 cm

Barn: Dotter på 6 (men ikkje eigenfødd, så kan ikkje skulda på svangerskap)

 

Prøver å trena heime to-tre gonger i veka, spinning og styrke.

 

Lukke til alle saman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,hverdagen er god og ha, ungene på skolen og sitter og koser meg med kaffekoppen.. hegemor jeg pleier og måle ved navelen,det er det jeg har fått beskjed om på kurs ihvertfall.

Ellers så fikk jeg mens igår så jeg håper det hadde litt av skylden på vekten igår..men det ser jeg jo til mandag igjen. pleier og gå på ett par kilo når den kommer..

Orket ikke trene igår og må nok ta det litt med ro idag også..så jeg får ta det igjen i slutten av uka.

 

Ha en fin dag alle sammen.

 

Ps. Fint vis første mann på morgenen lager ny tråd..lettere og finne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enilennah

OK da..... Jeg er med!!!

 

Ser det er mange i samme situasjon som meg... Utrolig hvor mange som har samme mål etter jula ;-) hehe, den hersens julematen setter sine spor...

 

For min del syns jeg det er helt suverent å starte opp nå rett etter jul, for jeg er aldri så "mat-lei" som nå... Dessuten var det faktisk min bedre halvdel som først sa at han nå hadde kutta ut alt snop, og skulle trimme mer, pluss begrense seg mer i matveien. Greit når man er to. Hmmm, vi har forsøkt dette før, så nå er det bare å holde på motivasjonen. Var forresten å kjøpte nye ski til alle mann, så nå er det bare å komme seg ut i løypene. :-D

 

Vel, her er jeg, og mine mål (uff, harde fakta...)

 

Er 28 år, gift, to barn på 4,5 og 7 år.

Vekt: 75 kg

Høyde: 168 cm

Midjemål: 95 cm

BMI: 26,6 - Lett overvekt

Trivselsvekt: 67 kg

 

Som dere ser er vekta mi helt perfekt....det er høyden min som er for lav *hehe*

 

Er ikke så flink å trene, og er altfor glad i snop... Så da er jo slagplanen klar...

 

Da har startskuddet gått for min del også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starter det jeg har tenkt på i lang tid,mens jeg tygger sjokolade og mye annet fy`-mat!!!!!

Nå må jeg bare sette i gang,har jo prøvd Grete kursene flere ganger...

 

Trivselsvekten er fraværende for tiden,og det må gjøres noe med.Og veldig viktig å bli litt mer opplagt.Selv om 2 små gutter kan holde meg våken om nettene.

Har aldri vært så tung og stor som nå,bare tanken gjør meg tung,og trøster meg med noe godt i fra skapet.Har vært mye på trilletur ,men fra i høst har det ikke vært så ofte.Trimsykkel står i kjelleren.Julegaven iår var steppmaskin.Så her er det bare å sette igang!!!!

fakta:

40 år,samboer 2 gutter (3år og 1år)

f.t.hjemmeværende +dagmamma

Kg. idag 100,3

idealvekt max.82kg

høyde:175

Har ikke målt meg skikkelig,tar det ikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg rundet 40 i fjor sommer, etter å ha prøvd et GP på nettet. Det funket dessverre ikke for meg. Telte kalorier, fordelte mat riktig og gikk mye - men totalt ned 2.5 kg dessverre... For dere som tror at jeg "lurte" spiste meg selv, så var det ikke tilfellet!

Men, nå bare vil jeg prøve en gang til - men, trenger litt oppmuntring og "press" !

 

Fakta for øyeblikket:

Kg: 83,4 kg

Trivselsvekt 68 kg

Høyde: 161 cm

Hals: 38, 5

Arm: 34,5

Bryst: 117

Liv: 102,5

Mage: 110,5

Rompe: 108

Lår: 61

Legg: 43

 

Jeg har som dere ser litt mere enn 10 kg før drømme vekten - men, bare trender snur og jeg begynner å komme meg ned over igjen vil bringe frem et stort smil og et aldri så lite begynnede seierssmil på mine lepper !

 

Lykke til alle sammen og Godt Nyttår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...