Gå til innhold

Nygravid, god og rund


Gjest YummyMummy

Anbefalte innlegg

Gjest YummyMummy

Jeg er 7 uker på vei med mitt 3 barn. Akkurat nå veier jeg ca 25 kg for mye. Klarte ikke å gå ned noe særlig fra første graviditet. Er foresten va 7 kg tyngre nå enn jeg var da jeg var nygravid med nr 2, og ca 12 kg tyngre enn jeg var da jeg var nygravid med nr 1.

 

Skulle egentlig ønske at jeg kunne gå ned 10 kg i sv.skapet, så fremt jeg ikke får vann i kroppen, men det er en annen sak.

 

Går det ann å gå ned i vekt på en fornuftig måte når man er gravid?

Vil dette kunne skade barnet?

Finnes det noe bra oppfølging man kan få fra helsesøster eller lege, tar de ultralyd for å sjekke om babyen får det den trenger?

 

Har noen her erfaring med dette?

 

Jeg veier ca 97 kg og er 170 høy, hadde blitt overfornøyd om jeg hadde veid 89 kg den dagen jeg fødte =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

og gratulerer så mye!;)

 

Det er ikke noe i veien for å gå ned i vekt når man er gravid dersom man er overvektig, så lenge man går ned på en fornuftig måte. De første 3-4 mnd mener jeg du kan følge vanlig meny hos Grete Roede. Etter det skal du gå opp en meny for da vil du trenge litt mer energi. Om du trener fra før kan du bare fortsette med trening, men lytt til kroppen din. Om du kjenner at det blir for mye så må du trappe ned. Dersom du ikke trener fra før er det ikke akkurat tiden å starte opp med hardtrening, men du kan da starte med feks å gå 30 min hver dag, det vil du ha god effekt av. Så kan du øke litt etterhvert som du blir vant til det. Barnet ditt tar det som trengs for å vokse fra kroppen din uansett om du går ned eller opp i vekt. Men jeg vil råde deg til å diskutere dette med legen din/jordmor slik at de ikke bekymrer seg unødig om de ser at vekta di har gått nedover. Det finnes de i helsesektoren som mener man SKAL gå opp i vekt under en graviditet uansett hva man veier i utgangspunktet...

 

Lykke til både med graviditeten og vekta!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...